Fabia 1.4 MPI - dlouhé startování, nenaskočí všechny válce

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod MELLO 21. 7. 2015 17:19

Nebude lepsi se toho zbavit?
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonym 21. 7. 2015 17:30

Má pravdu ten chlapec
anonym

Odeslat příspěvekod Lukas063 21. 7. 2015 20:42

asi jo, přeci jen pokažená fabia..
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod istari 21. 7. 2015 21:15

Ono bude tech problemu zrejme vic.
V teto chvili je asi nejpravdepodobnejsi to teplotni cidlo. Nejhur vetsinou startuje prave "lehce" zahratej motor, coz je dost podobne tomu, co popisujes. Studeny motor naskoci v pohode (ten ma u spatneho cidla problemy pri teplotach pod nulou), lehce zahraty s tim ma velky problem.
Ten beh na tri valce bude zrejme jen projev ne zcela ok palivove ci zapalovaci soustavy. Za normalnich okolnosti se to zrejme neprojevi, ale za zhorsenych podminek (vzhledem k realne teplote motoru zcela neoptimalni kombinace vstrikovaneho mnozstvi paliva a otevreni skrtici klapky + Buh vi co se tam nastavuje jeste (predstih?)) se to uz ukaze.
Samozrejme nemuzu zarucit, ze mam pravdu, ale zacal bych tim cidlem. Pokud znas historii vozidla, zjisti si kdy byl meneny termostat a kdyztak to nech vymenit i s nim. Ne ze by tato zavada nejak souvisela s termostatem, ale termostat je bohuzel u Fabie MPI spotrebni zbozi (stejne jako treba tesneni pod hlavou) a neda se koupit bez cidla. Tak abys nekupoval jeden tyden nove cidlo a druhy tyden termostat + cidlo.

Pak si muzes jeste zkontrolovat / zkusit overit, jestli se na tom aute nekdy menila zapalovaci lista nebo ne, pripadne sundat a podivat se na kontakty. Zrejme tam nic nevykoukas, ale co kdyby nahodou nebyla dobre nasazena. Kabely ke svickam se maji obcas vymenit, zapalovaci listu nikdo nemeni. Pak to ale podle toho vypada (a jezdi).

Servis disponujici diagnostikou by mel umet vycist zavady. Pokud tam nic neni, nebo maximalne ze to slo na 3 valce, mohlo by to byt ono.
istari
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod MELLO 21. 7. 2015 22:30

Nebylo by lepsi se toho zbavit?
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonym 21. 7. 2015 22:38

Deva ju? :hm
anonym

Odeslat příspěvekod pech. 22. 7. 2015 21:50

istari: pokud je v ***** čilo teploty, tak to většinou krom projevů zmíněných i hodně chlastá...
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem :-)
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pyoco 23. 7. 2015 13:17

Zdravíčko. Díky všem za tipy. Včera jsem dal auto do servisu, nemohli tam nic najít, dneska se jim to asi už povedlo. Právě mi servis volal a řekli mi, že to byl snímač otáček motoru. Takže doufám, že už to bude okay. :)
Pyo
Pyoco
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonym 23. 7. 2015 13:20

Tak a teď nějak vychytat ty dvě chyby co tam servisáci udělají...
anonym

Odeslat příspěvekod Ol-da 23. 7. 2015 13:42

Zajímavé. Sice se mi to moc nezdá, ale přeju aby už bylo vše v pořádku.
Ol-da

Odeslat příspěvekod Adzi82 25. 4. 2022 16:25

Závada Fabia - dlouhé a špatné starty... Vyřešilo se to ?

Mám doslova ten samý problém, skoro jako přes kopírák, jen se Škoda Fabia 1.2HTP 40kw (AWY motor).
Jakmile je ráno 1°C a přes den 15°C, praží na něj přes půl dne slunce, tak odpoledne statuje hodně špatně, klepe se a musím vždy počkat až se auto zahřeje a projev motoru je doslova stejně tak, jak popisujete v tom starém příspěvku.
Když je však ráno třeba 11°C a odpoledne jen 18°C startuje na cestu z práce jak po másle. To samé když je ráno zima, a celou noc zima i byla, tak to ráno startuje v pohodě na první jiskru, a odpoledne zase děs běs.

Byl jsem s tím 5x na servisu a stálo to snad skoro více, jak celé auto které jsem před 3 lety kupoval za 30000 Kč.

Co se tam dělalo ?:
Poprvé předloni, když se tento problém na podzim vyskytnul, tak jsem jen na diagnostiku a protože diagnostika hlásila chybu lambda sondy, vyměnili mi za 3500 Kč novou Lambdu, po 14 dnech to samé tak mi za stejný peníz vyměnili ještě druhou sondu. Po 10 dnech to samé, snad ještě horší.
Jel jsem do jiného servisu kde jim diagnostika hlásila chudou směs na jednom z válců, tlaky byly prý na stáří vozu (365000 km) dobré, pak ještě nějakou kamerou na husím krku koukali na ventily a prý také v pořádku, a tak vyměnili všechny svíčky (i když jsem je tenkrát asi před rokem měnil ale budiž, a rovnou vyměnili všechny tři vstřikovače a všechny tři zapalovací cívky. Nechal jsem tam 15000 Kč i s prací (byť na počkání s tím, že nejprve objednali nejprve díly). Po 4 dnech stejný problém, šel jsem do jiného servisu, tam mi na disgnostice zjistili závadu na čidle teploty chladící kapaliny, změřili odpor a byl mimo správné udaje, pán mi dával na výběr čidlo za 1700 Kč, za 750, a nebo za 300 Kč s tím, že to jedno je prvovýroba, a druhé je nějaké Německé a třetí jen EU, vzal jsem raději střední cestu, dokonce si neplatil ani práci že to je 5 minut a fakt to za 5 minut měl vyměněné a dolil mi asi 1l chladící kapaliny zadarmo a kupodivu to jelo skoro celý další rok až do loňského listopadu, kdy se to objevilo znova, a ještě s tím, že mi skoro vůbec neukazuje teplota vody na budíku palubní desky, zřídkakdy to ukáže 1/2 spíše je tak na 1/4 max 1/3 i když jedu třeba 2 hodiny. No a ještě jedna zvláštnost je to, že ať je venku 25°C nebo -10°C tak po nastartování klesne okamžitě volnoběh na 800 otáček, když je teplo tak pohoda, ale když je mráz nebo velká zima, tak se auto začne třást, a po přidání plynu většinou zhasne nebo ještě otáčky klesají třeba na 500 a dusí se. Naučil jsem se po nastartování nechat tak 1 minutu na klepající se volnoběh a pak je to ok, během té minuty max. 2 se to uklidní, auto se přestane třást, motor celkově ztichne a mohu odjet ať je -10°C nebo +25°C. Samozřejmě tomuto všemu předchází třeba 4 sekundový start kdy to jen "chrochtá a nechce chytit, nebo to chytne zase zhasne a pak zase chytí a jen to škytá než to opravdu chytne (s tím třesem).
Známý povídá, že ho mám hodit ze svahu, ale když ono to jsou jen ty starty, pak jede velice spolehlivě, dlouhodobá spotřeba 5,3L/100km, prostě jsem s ním jinak spokojen, jen bych rád ještě nějakou chvilku s ním jezdil (je to moje první auto)...

Děkuji za rady i když trochu OT.
Adzi82
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod peta303 25. 4. 2022 18:07

Teplota na budíku ukazuje na vadný termostat.

Zbytek by s tím mohl (ale ne nutně ve všem musel) souviset.
peta303
Nováček
Uživatelský avatar

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků