od Adzi82 25. 4. 2022 16:25
Závada Fabia - dlouhé a špatné starty... Vyřešilo se to ?
Mám doslova ten samý problém, skoro jako přes kopírák, jen se Škoda Fabia 1.2HTP 40kw (AWY motor).
Jakmile je ráno 1°C a přes den 15°C, praží na něj přes půl dne slunce, tak odpoledne statuje hodně špatně, klepe se a musím vždy počkat až se auto zahřeje a projev motoru je doslova stejně tak, jak popisujete v tom starém příspěvku.
Když je však ráno třeba 11°C a odpoledne jen 18°C startuje na cestu z práce jak po másle. To samé když je ráno zima, a celou noc zima i byla, tak to ráno startuje v pohodě na první jiskru, a odpoledne zase děs běs.
Byl jsem s tím 5x na servisu a stálo to snad skoro více, jak celé auto které jsem před 3 lety kupoval za 30000 Kč.
Co se tam dělalo ?:
Poprvé předloni, když se tento problém na podzim vyskytnul, tak jsem jen na diagnostiku a protože diagnostika hlásila chybu lambda sondy, vyměnili mi za 3500 Kč novou Lambdu, po 14 dnech to samé tak mi za stejný peníz vyměnili ještě druhou sondu. Po 10 dnech to samé, snad ještě horší.
Jel jsem do jiného servisu kde jim diagnostika hlásila chudou směs na jednom z válců, tlaky byly prý na stáří vozu (365000 km) dobré, pak ještě nějakou kamerou na husím krku koukali na ventily a prý také v pořádku, a tak vyměnili všechny svíčky (i když jsem je tenkrát asi před rokem měnil ale budiž, a rovnou vyměnili všechny tři vstřikovače a všechny tři zapalovací cívky. Nechal jsem tam 15000 Kč i s prací (byť na počkání s tím, že nejprve objednali nejprve díly). Po 4 dnech stejný problém, šel jsem do jiného servisu, tam mi na disgnostice zjistili závadu na čidle teploty chladící kapaliny, změřili odpor a byl mimo správné udaje, pán mi dával na výběr čidlo za 1700 Kč, za 750, a nebo za 300 Kč s tím, že to jedno je prvovýroba, a druhé je nějaké Německé a třetí jen EU, vzal jsem raději střední cestu, dokonce si neplatil ani práci že to je 5 minut a fakt to za 5 minut měl vyměněné a dolil mi asi 1l chladící kapaliny zadarmo a kupodivu to jelo skoro celý další rok až do loňského listopadu, kdy se to objevilo znova, a ještě s tím, že mi skoro vůbec neukazuje teplota vody na budíku palubní desky, zřídkakdy to ukáže 1/2 spíše je tak na 1/4 max 1/3 i když jedu třeba 2 hodiny. No a ještě jedna zvláštnost je to, že ať je venku 25°C nebo -10°C tak po nastartování klesne okamžitě volnoběh na 800 otáček, když je teplo tak pohoda, ale když je mráz nebo velká zima, tak se auto začne třást, a po přidání plynu většinou zhasne nebo ještě otáčky klesají třeba na 500 a dusí se. Naučil jsem se po nastartování nechat tak 1 minutu na klepající se volnoběh a pak je to ok, během té minuty max. 2 se to uklidní, auto se přestane třást, motor celkově ztichne a mohu odjet ať je -10°C nebo +25°C. Samozřejmě tomuto všemu předchází třeba 4 sekundový start kdy to jen "chrochtá a nechce chytit, nebo to chytne zase zhasne a pak zase chytí a jen to škytá než to opravdu chytne (s tím třesem).
Známý povídá, že ho mám hodit ze svahu, ale když ono to jsou jen ty starty, pak jede velice spolehlivě, dlouhodobá spotřeba 5,3L/100km, prostě jsem s ním jinak spokojen, jen bych rád ještě nějakou chvilku s ním jezdil (je to moje první auto)...
Děkuji za rady i když trochu OT.