Octavia III G-Tec (CNG) - provozní zkušenosti

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Aštar_Šeran 17. 6. 2015 21:00

U FS je mírná aditivace.
R18Z4
Aštar_Šeran
The Baker
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod CapsLock 17. 6. 2015 21:31

Jediný pořádný tovární auto na cng je toto

http://www.sauto.cz/osobni/detail/volvo ... oFrom=list

Jináč to cng montujou jen do zdechlých motůrků.
CapsLock
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Anorex 18. 6. 2015 12:49

poslední dva dny jsem trávil s firemním G-tecem převážně na německé dálnici (cesta ČB-Dusseldorf a zpět), díky časové tísni ostřejší tempo, dálnice reál dle GPS (nicméně tachometr v podstatě vůbec nekecá,i ve vysokých rychlostech rozdíl v jednotkách km/h) často 160-180, spotřeba plynu lehce přes 5kg na 100km, nádrže jsou na 15 kg, takže po cca 300 km doplňování (na benzín to zvládne 700km, když jsem vyjížděl z ČB s plnými oběma nádržemi,svítilo mi 1020km), nicméně ve všech velkých městech po cestě (Norimberk,Wurzburg,Frankfurt,Kolín) jsou minimálně dvě tři stanice, některé více v centru, některé méně, zdržení bylo maximálně 20 minut při hledání. Tankování bez problémů, žádné redukce atd, všude hlavice pasovala, placení standartně karta/cash, kvalita podle indikátoru v palubním počítači byla pokaždé lepší než v ČR
co se vlastností týče,díky lepšímu rozložení váhy díky nádržím za zadní nápravou, se G-tec chová výrazně lépe než standartní OIII, samozřejmě i díky víceprvku vzadu, což vyzkoušeno z Plzně přes Písek do ČB, hlavně ve vyšších rychlostech je stabilnější,nicméně od 160 výš už je v autě výraznej hlukovej bordel
motor ale mile překvapil, i přes poměrně vysoké nasazení a méně výkonnu než běžná 1.4 TSI tahá dobře
myslím,že momentálně,kdybych vybíral OIII a rozhodoval se kvůli nákladům na palivo mezi 1.6 TDI a G-tecem, které jsou cenově téměř stejné, byl bych ochoten tolerovat menší síť CNG stanic, ale vzal bych G-teca, už kvůli dobrému motoru a lepším jízdním vlastnostem
Škoda Krabička Outdoor - daily
Škoda Superb III liftback - casual
Škoda Rapid 130 5 speed - leštěná víkendofka
ex FRS

"Kdo chce, hledá způsob. Kdo nechce, hledá důvod..."
Anorex
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kibitz 18. 6. 2015 13:01

Takže jak jsem říkal, při normálním ježdění těch +/- 4,5 kg. Jinak tam teda máte hodně levné CNG, pod 24Kč, hm. To tady v Brně stojí 28,2 za kilo. Těch 20min ztracených při tankování mi přijde jako psycho. To bude nějakých dnů promrhaných jen delším tankováním během vlastnictví vozu a nezapomenout započítat zajížďky do nákladů :-P
Kibitz
Zlatý avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Anorex 18. 6. 2015 13:09

Jop, jde to tu a v DE je taky celkem cenově v pohodě, cesta vyšla lépe než nafťákem (OIIfl 1.6 TDI, které jsou aktuálně postupně vyměňované právě za G-tec), co jeli kolegové z vedlejší divize, samozřejmě pominu-li to, že oni museli tankovat až v Dusseldorfu, protože to dali na jednu nádrž, my dělali zastávky dvě (jednu plničku máme přímo v areálu firmy, druhá Norimberk, pak až Dusseldorf, asi 100 km jsme jeli na benzín), zpět to samé

Cesta tam z ČB do Plzně byla přes den s davem a to byla spotřeba hluboko pod 4kg/100 km, ve 140 na dálnici kolem 4kg, při těhle vyšších rychlostech kolem 5kg

-- 18. 6. 2015 13:11 --

Kibitz píše: Těch 20min ztracených při tankování mi přijde jako psycho. To bude nějakých dnů promrhaných jen delším tankováním během vlastnictví vozu a nezapomenout započítat zajížďky do nákladů :-P


nemáme na výběr, podniková směrnice, kdy je povinnost co nejvíce jezdit na CNG + GPS kontrola v autě včetně sledování provozu plyn/benzín :D
Škoda Krabička Outdoor - daily
Škoda Superb III liftback - casual
Škoda Rapid 130 5 speed - leštěná víkendofka
ex FRS

"Kdo chce, hledá způsob. Kdo nechce, hledá důvod..."
Anorex
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Aštar_Šeran 18. 6. 2015 13:11

A co spotřeba toho GTECu při jízdě na benzin? Říká se, že je vyšší než u běžných TSI.
R18Z4
Aštar_Šeran
The Baker
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Honza42 18. 6. 2015 13:16

Teda mně přijde úchulné prohlášení, že 150 kg závaží v kufru (byť pod podlahou) je pro jízdní vlastnosti přínos. Možná tak když se jede rovně, ale tam je to spíš jedno, než plus. Však si to každý může zkusit, hodit do kufru tři betonové překlady.....
Honza42
Inventář

Odeslat příspěvekod tycoon 18. 6. 2015 13:43

Tak ono to bude dáno tím, že G-Tec má kromě lepšíhi rozložení hmotnosti i víceprvkovou zadní nápravu.
FR 1.4 TSI 92 kW
ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
tycoon
Inventář

Odeslat příspěvekod Kibitz 18. 6. 2015 13:44

Platí to i pro Golf a Leon? Tuším, že ne.
Kibitz
Zlatý avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 18. 6. 2015 13:47

za 5 kilo plynu letet 150-160 je super deal
.bad.decision.matters.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kibitz 18. 6. 2015 13:57

Kdyby to bylo jen o tom.
Kibitz
Zlatý avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Anorex 18. 6. 2015 14:29

Aštar_Šeran píše:A co spotřeba toho GTECu při jízdě na benzin? Říká se, že je vyšší než u běžných TSI.


nemám moc vypozorované, drtivou většinu cesty to byl plyn, těch 100 km před cílem není úplně dobrej reprezentativní vzorek, po dálnici 130-140 (silnější provoz) tam svítilo 7 +- desetina
ani dlouhodobá u těhle aut není relevantní,vzhledem k tomu, že máme podnikovou pumpu, tak všichni jezdí na plyn většinu času ať už služebně nebo soukromě
auta jsou CNG Citigo pro plebs a město, střední managment dostává G-tecy, vyšší manažeři maj Ecofuel CNG Passaty předchozí generace, generální ředitel má za ušetřené peníze na plynu u vozového parku S8 a Range Rover Sport :D
Škoda Krabička Outdoor - daily
Škoda Superb III liftback - casual
Škoda Rapid 130 5 speed - leštěná víkendofka
ex FRS

"Kdo chce, hledá způsob. Kdo nechce, hledá důvod..."
Anorex
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mr. Murphy 18. 6. 2015 15:13

přijde mi celkem absurdní honit auto na CNG 170 po dálnici a pak prodrbat půl hodiny hledáním plničky.... :D to už je efektivnější jet 110, ne?

Jinak já to beru tak že se s tím bude jezdit na CNG a když dojde, tak holt benzín k další plničce na trase.... zajížďku dýl jak 10 minut považuju za plýtvání časem... firmu to nakonec stojí víc než náklady na ten projetý benzín....

Jinak kolega s tím dnes ráno jel poprvé do práce plynule přes prázdné město a jel to za 3,8....
Mr. Murphy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 18. 6. 2015 15:16

Murphy, furt máš toho Forda (problémový Mondeo 1.6EB?), nebo už ti to vyměnili za něco jinýho?
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Anorex 18. 6. 2015 15:18

tak vzhledem k tomu, že jsem zpátky stáhnul navigaci na 800 kilometrech o hodinu dojezdu, tak těch 20 minut zas takovej problém nebyl :-)
Škoda Krabička Outdoor - daily
Škoda Superb III liftback - casual
Škoda Rapid 130 5 speed - leštěná víkendofka
ex FRS

"Kdo chce, hledá způsob. Kdo nechce, hledá důvod..."
Anorex
Inventář
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků