Octavia III CNG - ano či ne?

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod maXX_CZ 23. 2. 2015 20:37

Dále je tu ten fakt, že díky hustotě čs se část jízd bude uskutečňovat na benzín i kdybys nechtěl sebevíc.

http://www.cng.cz/cs/interaktivni-mapa/ Jestlize pise, ze ma jednu u baraku tak o tom dost pochybuju, vzhledem k realnemu najezdu. Vy delate jak kdyby jsme bydleli v Kazachstanu (obrovske + prd**).

Spis se da rict, ze obcas bude muset ujet kilometry "navic", jen aby natankoval. Ale pochybuju, ze by to bylo treba za rok nejak zajimave cislo, kdyz pocita 1kc/km.

Jak uz tu padlo, nemyslim si, ze to je az tak otazka TDi vs CNG. To bych mel jasno rychle. Spis bych si promyslel (dobre, propocital) Tsi vs CnG.
maXX_CZ
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lemmy K. 23. 2. 2015 20:49

V Německu jezdí docela dost taxi s VW na cng. Kdyby se jim to sypalo, tak se tomu raději vyhnou, ne?
Lemmy K.
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kibitz 23. 2. 2015 20:55

Nebo mění před rozsypáním? 250tkm mi přijde dost.
Kibitz
Zlatý avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 23. 2. 2015 21:39

250k km to musi dat, to zas nie je nejaka extra porcia
.bad.decision.matters.

goes 24.5.2020 23:11
:D dnes jsi vitez
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mr. Murphy 23. 2. 2015 21:39

Já v ceníku vidím 1.2 TSi Combi Elegance za 517 tisíc (6q) a G-tech CNG v té samé výbavě za 586...

Pokud beru 1Kč/km u CNG a 2,1 Kč/km u TSi tak po nějakých 60tkm to mám zpátky.... A když hodlám najet 200 tak podle mě v tomto případě není o čem.... :hm

Na palivu se tam v pohodě ušetří 100.000 Kč při tom nájezdu... I kdyby něco padlo na nějaký servis, furt si to na sebe vydělá.... A vzhledem k tomu že půlku nájezdu to najede ve městě, tak i ten ekologický přínos beru jako +

Navíc, není to auto pro mě, takže já se s tím častým tankováním otravovat nebudu....

Osobně tím nejsem nějak posedlý, dovedu si představit koupit i 2.0TDi a nic neřešit, ale prostě to CNG mi připadá zajímavé.... proto se tady o tom bavím....
Mr. Murphy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 23. 2. 2015 21:42

ja by som to skusil a s predlzenou zarukou, preco nie....pokial ozaj aspon zopar cerpaciek CNG je v okoli auta
.bad.decision.matters.

goes 24.5.2020 23:11
:D dnes jsi vitez
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tomanr 23. 2. 2015 21:48

Kibitz píše:
Mr. Murphy píše:při současných cenách CNG jezdí za 1Kč/km, TDi při spotřebě 5,5 za 1,65 Kč/km. Tzn. na těch mých plánovaných 200tkm je to 130 tisíc.... (samozřejmě ty náklady ovlivní i jiné věci, ale +/- to myslím sedí....).

Naftová 1.6 ve stejné výbavě stojí +/- to samé a to na CNG bude jezdit kultivovaněji a levněji.... nepřipadá mi to jako nesmysl.... A jak jsem psal, kolem plničky to pojede každý den....


Spíš 1,2 vs. 1,65 a spíš bude rozdíl ještě menší. Ono cng je prostě turbobenzín, který je daleko citlivější na styl jízdy. Dále náklady na cng jsou vyšší, počínaje cenou garanček a konče cenou malosériových náhradních dílů. Dále je tu ten fakt, že díky hustotě čs se část jízd bude uskutečňovat na benzín i kdybys nechtěl sebevíc. Dále, i když je motor optimalizovaný, tak přesto provozem na cng víc trpí, dokazuje to i poměrně velký počet k.o. cng motorů v inzercích(vzhledem k mrzkým prodejům). I plánovaná životnost cng (tsi) je nižší než u nafty.

Takže, když se nic nepodělá, možná ušetříš 70tis, spíš míň.

Jako pro mě za mě si to klidně kup, je to relativně čistý pohon, každý ve městě by ti měl poděkovat. Ale měl bys to vidět reálně a ne si malovat provoz cng na růžovo.


Nie som odbornik ale tu bolo celkom pekne porovnane ci sa to oplati, aka je realna spotreba atd.
http://auto.sme.sk/c/7513386/test-porovnali-sme-skody-octavie-na-zemny-plyn-a-naftu-z-kosic-do-bratislavy.html

Sam som nad G-techom tiez rozmyslal, lebo mam pumpu prakticky pri dome ale 1.2 TSi vychadzala lepsie (pri 15k km rocne)
tomanr
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tycoon 23. 2. 2015 21:55

U CNG máš ten odhad moc optimistický, u TSI zase moc pesimistický, reálně je při současných cenách paliv rozdíl někde kolem 0,8 Kč/km, nevíme samozřejmě, jak se to bude vyvíjet. U TSíčka jde narozdíl od CNG mít i akční výbavovou verzi Fresh. A to se pak ty výpočty celkem zamotají.

U TDI sice "nic neřešíš", ale máš jistotu, že celkově zaplatíš nejvíc.
FR 1.4 TSI 92 kW
ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
tycoon
Inventář

Odeslat příspěvekod Mr. Murphy 23. 2. 2015 22:20

tak i kdyby ten rozdíl byl 0,8 Kč/km tak při 200tkm které to auto ve firmě určitě najede, to furt furt jsme na úspoře nějakých 160 tisíc.... a rozdíl v nákupce je 60.... Pravda, když vezmu že 20% se najede na benzín, tak úspora už je jen třeba 130 tisíc....

ušetřených 70 tisíc už není zas tolik, je fakt že prostě v autě s CNG je z principu víc věcí, co se můžou káknout....
ale furt tam je benefit z lepší zadní nápravy a taky té ekologie....
Mr. Murphy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod motorol 23. 2. 2015 22:30

U LPG se nádoba mění co 10 let, u CNG to bude podobné. Sice to zahejbe nejspíš jen s prodejní cenou, ale i to by se mělo počítat.
motorol
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hopa26 23. 2. 2015 23:31

Pokud bude auto firemni,neplati se na CNG a LPG auta silnicni dan.Takze dalsi usetreny kacky .
hopa26
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Čendoslav 23. 2. 2015 23:50

motorol píše:U LPG se nádoba mění co 10 let, u CNG to bude podobné. Sice to zahejbe nejspíš jen s prodejní cenou, ale i to by se mělo počítat.

Octa CNG má životnost nádrží 20 let...
You do that...and forget the money...
- Alan Watts

'06 Chevrolet Lacetti SW 1.6
Čendoslav
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kibitz 24. 2. 2015 01:05

Pro CNG tě musí přesvědčit jedině ta ekologie. Silniční daň se neplatí, to je pravda.
Kibitz
Zlatý avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Anorex 24. 2. 2015 08:44

pokud bych se rozhodoval mezi 1.6 TDI a 1.4 CNG tak rozhodně 1.4 CNG...mnohem větší komfort na dojíždění,ticho,víceprvková náprava a i lepší jízdní projev a projev motoru,ekonomika provozu bude +- autobus stejná

pokud bych měl peníze na 2.0 TDI,šel bych naopak do ní,výhoda celkem výrazně vyššího výkonu je fajn,motor je dobře utlumenej a neobtěžuje,navíc není problém se s ní pohybovat kolem pěti litrů (máme teď doma druhý exmplář za sebou,obě jezdí běžnýma povolenýma rychlostma kolem pěti litrů,umí i míň)

CNG doma taky chvíli bylo a bylo to fajn normální svezení,ta 1.4 TSI se povedla
Škoda Krabička Outdoor - daily
Škoda Superb III liftback - casual
Škoda Rapid 130 5 speed - leštěná víkendofka
ex FRS

"Kdo chce, hledá způsob. Kdo nechce, hledá důvod..."
Anorex
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Malta 24. 2. 2015 09:26

je potřeba zvážit i ten servis, aby jsi nemusel jezdit x desítek kilometrů někam, kde to budou umět ... myslím, že to byl i jeden z důvodů proč zkončily origo LPG zástavby v OII. Spoustu problémů a nikdo to v ŠA servisech neuměl a pro zběhlé LPG servisáky to bylo bloklé. Tak jen aby to nedopadlo stejně.
Škoda Fabia Combi 1,2/47kW Classic Plus, MR2004, LPG - sekvenční vstřikování TARTARINI
Škoda Roomster 1,2/51kW Style, MR2007, LPG - sekv.vstřik. TARTARINI OBD EVO 08
Škoda Fabia III Combi 1,0MPi Ambition +, MR2018, LPG -sekv.vstřik. TARTARINI OBD EVO 08
Malta
Nováček
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků