7° DSG v Rapidu

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod anonymni 3. 10. 2014 06:12

sprint píše:Chytří se zde snaží být stále jedni a ti samí.


aaa kdyz nam to nevyjde, zacneme utocit, rpoc proste nepriznas, ze mas predepsany olej na vymenu v prevodovce a jen jsi to nevedel?
anonymni

Odeslat příspěvekod sprint 3. 10. 2014 06:34

Protože nemám předepsanou výměnu oleje v převodovce. :D
sprint
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tycoon 3. 10. 2014 06:44

goes píše:ja cekal, ze je to predepsane vyrobcem a vy tu resite zakon. Olej v prevodovce se taky ma menit co 150-200tkm. Ze to vetsina lidi nedela je jina vec. Vedle v tematu jsem si pocetl, jak nekdo jezdi klidne X-let a stovky tkm aniz by cistil klimu. No lidi jsou ruzni.

Jinak koukam se na ruzne automobilky a servisni plany a u prevodovky u manualu uvadi vymenu oleje v prevodovce veskrze vsichni stejne. 10 let nebo 200 000 km. Jen to neni v servisni knizce.

Ale tak hlavne ze jste tak chytri...


A koukal si třeba na Fabii první generace? Ať se dívám, jak se dívám, tak v dílenské příručce, sekce servisní prohlídka a údržba, nic o výměně nevidím. Je tam jen každých 30 tkm kontrola hladiny, případně doplnění oleje u manuální převodovky (resp. každých 60 tkm to stejné u automatické převodovky). Já už jsem olej nechal samozřejmě vyměnit.

Obecně bývá kritizováno, že tam chybí i další věci, např. tam vůbec není žádný údaj o výměně chladicí kapaliny (kdo dodrží servisní plán, má téměř jistotu, že se mu prožere těsnní pod hlavou) a chybí časové údaje o rozvodovém řemenu (kdo najede 5 tkm ročně, tak teprve po 18 letech mu servis má vyměnit řemen s kladkou u TDI PD motorů, zkontrolovat řemen u zážehových motorů a majitelé SDI mají smůlu, ti si musí počkat ještě dalších 6 let, než se dostanou na 120 tkm).

BTW Našel jsem tam i ten kabinový filtr ... je tam udáno výměna každých 30 tkm, časový údaj nikoliv (takže když těch 30 tkm najedeš za 10 let, tak ti ho autorizovaný servis mění až za těch 10 let).
Naposledy upravil tycoon dne 3. 10. 2014 06:52, celkově upraveno 3
FR 1.4 TSI 92 kW
ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
tycoon
Inventář

Odeslat příspěvekod eLzyx 3. 10. 2014 06:45

D1.8T píše:Pravděpodobně špatnej olej nebo ta skříň byla načatá. Rozhodně bych tuhle zkušenost nezevšeobecňoval.

asi tak ... špatný typ oleje do převodovky je horší než jeho nevýměna. A děje se tak bohužel velmi často. I firmy, co se živí repasem automatických převodovek dokáží do zrepasované převodovky nalít nevhodný olej, nedělám si iluze, že běžný autoservis bude v tomto ohledu lepší.
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 3. 10. 2014 07:06

sprint píše:Protože nemám předepsanou výměnu oleje v převodovce. :D


no vidis, pytlik ti to podrbkalo

-- 3. 10. 2014 07:11 --

tycoon: fabia 1 - 10 let nebo 180-200 tkm
anonymni

Odeslat příspěvekod TomZ 3. 10. 2014 07:24

Pokud neni vymena predepsana, znamena to, ze je olej "dozivoti". Nikdo ti vsak nezaruci kolik to je km a kdy se to pak vysere. Takze lepsi ten olej menit.
TomZ
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod brasci 3. 10. 2014 07:31

Dozivotny znamena, kym to neumre. Takze to moze byt 10t alebo 500t, tak ci tak neklamu.
brasci
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 3. 10. 2014 07:32

TOmZ: ano, je to neco jako u Toyota hybridu a jejich dozivotni baterie. Kdyz pak patras je to pro ne 120tkm. Tudiz zivotnost auta stanovili na 120tkm.

V ramci servisnich prohlidek neni vymena oleje predepsana. V manualu servisnim jsou tyto udaje uvedeny jako nepovinne, ale doporucene. Neco jako chladici kapalina apod.
anonymni

Odeslat příspěvekod Hustoles 3. 10. 2014 09:19

Doživotní aktualizace map v navi taky znamená jen určitou dobu...
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Čendoslav 3. 10. 2014 10:12

goes píše:TOmZ: ano, je to neco jako u Toyota hybridu a jejich dozivotni baterie. Kdyz pak patras je to pro ne 120tkm. Tudiz zivotnost auta stanovili na 120tkm.

Máš tuhle informaci nějak podloženou?
You do that...and forget the money...
- Alan Watts

'06 Chevrolet Lacetti SW 1.6
Čendoslav
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pech. 3. 10. 2014 11:20

brasci píše:Dozivotny znamena, kym to neumre. Takze to moze byt 10t alebo 500t, tak ci tak neklamu.


tak... doživotní protože když ho nevyměníš, nepřežije :-)
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sell: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem :-)
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tycoon 3. 10. 2014 11:26

goes:
Odkud máš ty data? Nějaké aktualizované vydání dílenské příručky?
FR 1.4 TSI 92 kW
ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
tycoon
Inventář

Odeslat příspěvekod anonymni 3. 10. 2014 11:39

trocha googlovani po autoracich

-- 3. 10. 2014 11:43 --

Čendoslav píše:
goes píše:TOmZ: ano, je to neco jako u Toyota hybridu a jejich dozivotni baterie. Kdyz pak patras je to pro ne 120tkm. Tudiz zivotnost auta stanovili na 120tkm.

Máš tuhle informaci nějak podloženou?


ano
anonymni

Odeslat příspěvekod Čendoslav 3. 10. 2014 11:55

A není divné že záruka by byla delší než životnost?
You do that...and forget the money...
- Alan Watts

'06 Chevrolet Lacetti SW 1.6
Čendoslav
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 3. 10. 2014 12:30

ne, zaruka a zivotnost jsou dva uplne jine pojmy. Zivotnost nemusi byt dana jen casem, ale i uzivanim. napr. na zarovku mas sice zaruku 2 roky ze zakona, ale zivotnost muze mit treba jen 1000 hodin. Pokud s ni vysvitis 1000 hodin a prdne ti, tak nemas narok ji reklamovat, protoze jeji zivotnost skoncila. Nicmene tech 1000 hodin musi byt schopna poskytnout v tech 2 letech.
anonymni

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků