[Škoda News III]

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Jak se vám líbí Fabia III (známka jako ve škole):
1 53 %  45%  [ 53 ]
2 32 %  27%  [ 32 ]
3 17 %  14%  [ 17 ]
4 7 %  6%  [ 7 ]
5 7 %  6%  [ 7 ]
Celkem hlasů : 116

Odeslat příspěvekod MELLO 25. 11. 2021 13:21

Tak za kolik ten operák, ať se naseru....
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 25. 11. 2021 13:21

No jde o to, že ten JIT přístup k výrobě je udržitelný jen v případě, že celý svět šlape jako hodinky.
SkyActiv-G 165 / SkyActiv-G 184 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150

goes 12.5.2020 18:46
Nic jako cena vykon neexistuje.
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Abre 25. 11. 2021 13:26

Presne.
Hyundai i Toyota si zavacas vytvorily dostatecny buffer skladovych zasob.
At uz u sebe nebo smluvne u dodavatelu, protoze pochopili ze nejaky backup je potreba.
VW a jim podobni, jeli jako ze se nic nedeje.
Ted snizime objednavku, ted si to zas rozmyslime ... ale nase chyba to neni.
Ne, ne.
Abre
Nováček

Odeslat příspěvekod MELLO 25. 11. 2021 13:27

Je to velká Škoda...
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 25. 11. 2021 13:28

Abre píše:Presne.
Hyundai i Toyota si zavacas vytvorily dostatecny buffer skladovych zasob.
At uz u sebe nebo smluvne u dodavatelu, protoze pochopili ze nejaky backup je potreba.
VW a jim podobni, jeli jako ze se nic nedeje.
Ted snizime objednavku, ted si to zas rozmyslime ... ale nase chyba to neni.
Ne, ne.

Tak podle mě se to týká tak nějak všech, jen v různém rozsahu.
SkyActiv-G 165 / SkyActiv-G 184 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150

goes 12.5.2020 18:46
Nic jako cena vykon neexistuje.
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Abre 25. 11. 2021 13:29

Je to blbost a neschopnost kinder manadementu, co nikdy nezazil zadnou krizi a mysli si ze svet uz je jiny, a uz se to nemuze stat.
Abre
Nováček

Odeslat příspěvekod MELLO 25. 11. 2021 13:29

:D :D
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ingos 25. 11. 2021 13:29

Tak to holt jinak nejde, při dnešní komplexitě. Respektive už na to automobilky reagují a bude se vyrábět auto se shodným hardwarem, pouze si budeš přikupovat software buď napořád, nebo kdy se ti bude hodit. Tím vznikne možnost mít větší zásobu skladem, protože jediné co mě napadá hardwarově odlišného budou kola, panorama ano/ne, tažné ano/ne.

Ale pořád to bude závislé na materiálech z celého světa, jen budou snadněji zaměnitelní dodavatelé.
Ingos
Štamgast

Odeslat příspěvekod hobitt 25. 11. 2021 13:35

Abre píše:Pekvapive dobrej clanek, ale ten Oeljeklaus bude kovanej korporatcik.
Kritiku, že koncern Volkswagen, a tedy i Škoda Auto problém s čipy podcenily, a proto mají větší výrobní problémy než některé jiné značky, ale odmítá. "Evropští výrobci mají větší potíže než ti v Asii, zejména automobilky z Koreje. V Asii jsou přitom ty největší fabriky na výrobu čipů. Evropské značky mají jinou dodavatelskou strukturu, nakupují často u firem Bosch a Continental, které měly s dodávkou čipů největší potíže,"

Cili, za jeho planovani muzou subdodavky.
A je to.

Klasika. Zadrhlo se teď všechno, není z čeho vyrábět a lhůty se natahují. Nevýhoda nákupů just in time
2010 Renault Laguna Grandtour 2.0 dCi
2006 Škoda Fabia Combi 1.4 16V LPG
2007 Citroën Berlingo 1.4i X
2017 Dacia Dokker 1.6 LPG
hobitt
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ingos 25. 11. 2021 13:36

Abre píše:Presne.
Hyundai i Toyota si zavacas vytvorily dostatecny buffer skladovych zasob.
At uz u sebe nebo smluvne u dodavatelu, protoze pochopili ze nejaky backup je potreba.
VW a jim podobni, jeli jako ze se nic nedeje.
Ted snizime objednavku, ted si to zas rozmyslime ... ale nase chyba to neni.
Ne, ne.


Jasně, ty jsi totiž v létě 2020 věděl, že další rok přijde 4. vlna že? Teď se ti to hodnotí, když znáš minulost.
Navíc netuším kde bereš ty informace, že VW a další automobilky co jsou v problémech neměly žádné buffer nebo jak plánovali. Tobě někdo posílá reporty, kolik si kde objednávají dílů? Znovu si přečti co jsem napsal, ti dodavatelé byli schopné reagovat po první vlně hned, dohnalo je až nucené zavření továren po roce.
Toyota nejaký buffer měla zejména díky zkušenosti ve Fukušimě a Korejci měli štěstí na dodavatele. Fascinuje mě, jak jsou u nás všichni chytřejší než tisíce lidí v různých automobilkách s letitými zkušenostmi s nákupem dílů a plánováním.
Ještě dodej, že si přece měli postavit novou fabriku na čipy, když viděli, že dodavatelé mají problémy.
Ingos
Štamgast

Odeslat příspěvekod MELLO 25. 11. 2021 13:38

Chápu, že musíš být loajální ke svému chlebodárci, ale už se ho zase tolik nezastávej, začíná to být trapný. :-)
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 25. 11. 2021 13:40

:D
SkyActiv-G 165 / SkyActiv-G 184 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150

goes 12.5.2020 18:46
Nic jako cena vykon neexistuje.
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ingos 25. 11. 2021 13:51

MELLO píše:Chápu, že musíš být loajální ke svému chlebodárci, ale už se ho zase tolik nezastávej, začíná to být trapný. :-)


Jen to vidím i z jiného pohledu. On by každý chtěl Octávku za 400k v plné, ale pak tu lidi mellou o tom, že bychom měli držet všechny díly skladem v počtu půl milionu kusů, kdyby náhodou.

Hele VW jsou trotlové v mnoha věcech a dějou se tu stupidní politické hry v rámci koncernu, které mě serou a když někdy vidím ty rozhodnutí, tak to normálnímu člověku hlava nebere. Ale zrovna v otázce téhle krize se to prostě blbě sešlo a nikdo neměl reálně možnost to nějak ovlinit.
Ingos
Štamgast

Odeslat příspěvekod MELLO 25. 11. 2021 13:52

Mně je to jedno, pro mě už jsou všechny Škodovky tak drahý, že na žádnou novou nikdy mít nebudu.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 25. 11. 2021 14:02

Ingos: to zní rozumně
SkyActiv-G 165 / SkyActiv-G 184 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150

goes 12.5.2020 18:46
Nic jako cena vykon neexistuje.
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka