od HonzaMo 23. 1. 2012 18:30
Jó, Fabia....
3 zkušenosti. První do rodiny přišla Fabia rodičů (1,2 47KW, combi ve výbavě Clasic Plus, koupeno jako nové 2003) a slouží jim dodnes pouze s měněním oleje. Najeto 60.000 km.
V roce 2004 jsem se i já stal Fabiatikem s postižením HTP 47 kw, přesto hrdým majitelem nového vozu. Výbava tuším JOY (akční model). S autem jsem najezdil asi 65.000 a do roku 2007 s ní spokojeně jezdil. Závady byly dvě - přestal tikat blinkr a pak se měnily cívky zapalování. Ale dodnes pamatuju, jak když ji vystřídal Roomster Scout 1,4 63 KW, tak ve mě přetrvával pocit, že líp se jezdilo s Fabií. Hlavně když na dálnici při 130 proudící vzduch pískal, šlo mi to strašně na nervy. Jinou pravdou je, že Roomster při stejné porci km neměl jedinou závadu.
No a konečně jako dočasné služební auto jsem v roce 2009 pár týdnů jezdil s Combi 1,9 TDI ve výbavě Ambiente (?, prostě ta nad clasikem) a najetými 230.000 km. A to auto fungovalo po dobu těch cca 8 tisíc km naprosto bez problémů. Snad jen startér si už říkal o výměnu.
No a i proto si myslím, že Fabie I by i dnes byla v pohodě prodejným autem. Jízdní vlastnosti, úroveň zpracování, odolnost, bytelnost i design by patřily do průměru třídy. Dvojková Fabie (souzeno dle společné přední části s Roomsterem) měla subjektivně levnější materiály na palubovce i dveřích, tecnicky nepřidala nic nového. Pokud nepočítám dvě schránky u spolujezdce místo jedné a přeci jen pro mě o trochu pohodlnější sedačky. Pro lidi, co mají na auto 50-100 tisíc si myslím, že není mnoho lepších bazarových tipů než zachovalá první Fabie s motory 1,4 16V 55/59 KW nebo 1,9 SDI a 1,9 TDI.
-- 23. 1. 2012 18:33 --
Jo a FI RS - to je libůstka. Škoda, že koupit ojetou a zachovalou a bez tuzingu (zpravidla již prvá dvě kritéria jsou kritickým sítem, které potvrzuje to třetí) je skoro nemožné.