Felicie - problem s ukazatelem teploty chladici kapaliny

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Rybak 15. 5. 2010 16:52

Potreboval bych poradit. Predem podotykam, ze do motoru moc nevidim. Mam Felicii 1,3 r 1999 (najeto 70t km). Pri posledni jizde (cca 100km) jsem si vsiml, ze mi ukazatel teploty chladici kapaliny ukazuje stále nulu (je stále dole), jinak auto jelo bez problemu, otacky nizke. Den před tim jsem auto cistil a tahal jsem nejake napadane listi z motoru, takze je mozne, ze jsem hnul nějakým dratem. Zrejne bude problem s termostatem nebo jen s cidlem teploty chlad. kapaliny, mozna i s nejakym dratem. Nevedeli by jste co zkusit? Poradne ani nevim, kde to cidlo je. Mohl by jste mi ho nekdo nejak oznacit na obrazku http://www.i-bazar.cz/pictures/pics/sko ... 336602.jpg. Diky moc.
Rybak
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tarwas 15. 5. 2010 16:56

čidlo by mělo být na termostatu a může být povytažený konektor (do termostatu vedou tlustý hadice) :)
Tarwas
Moderátor Galerie
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Čendoslav 15. 5. 2010 17:00

Tipnul bych si termostat...

...jinak to čidlo je na obrázku na půl cesty mezi nápisem "mpi" a měrkou oleje (a trochu níž) - nasazený zvrchu na křižovatce tlusté a tenké hadice...funkčnost se měří odporem mezi piny na svorkovnici na čidle...
You do that...and forget the money...
- Alan Watts

'06 Chevrolet Lacetti SW 1.6
Čendoslav
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod K86 15. 5. 2010 17:19

cidlo je na obrazku v sektoru C18
Seat Leon ST TGI
Mondeo IV C FL 1,6EB 160 chcíplejch kobyl

Používejte pravý jizdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod one-z 16. 5. 2010 02:24

Čidlo je zdvojené, tzn. že když odejde čidlo pro palubku, neznamená to, že odešlo čidlo pro řj. Takže je klidně možný, že palubka ti ukazuje nulu, ale řj ví přesně jakou teplotu motor má a proto má nízké otáčky.

Nicméně já to nikdy moc nechápal, mě u felcky něco jako sytič nikdy nefungovalo a mělo to nízké otáčky pořád, ale drželo je to v poho, takže jsem to neřešil :D


btw pro jistotu, neměnil jsi i budíky?
one-z
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod motorol 16. 5. 2010 05:10

Zahraj si na uchyla a po jizde osahej vsechny hadice jdouci k termostatu. Pokud nebudou všechny horky tak je chyba v termostatu, jinak je chyba v budících, čidle nebo nějakym drátu.
motorol
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Rybak 16. 5. 2010 06:22

one-z píše:Čidlo je zdvojené, tzn. že když odejde čidlo pro palubku, neznamená to, že odešlo čidlo pro řj. Takže je klidně možný, že palubka ti ukazuje nulu, ale řj ví přesně jakou teplotu motor má a proto má nízké otáčky.

Nicméně já to nikdy moc nechápal, mě u felcky něco jako sytič nikdy nefungovalo a mělo to nízké otáčky pořád, ale drželo je to v poho, takže jsem to neřešil :D


btw pro jistotu, neměnil jsi i budíky?



ne nemenil, nejpravdepodobneji jsem to asi zpusobil, kdyz jsem se tam hrabal v motoru, protoze si myslim, ze bych si toho vsiml driv.

to cidlo, pokud je to to, co popisujete je tam prichyceno nejakymi jakoby dratky-sponami. nevite, jak se to demontuje? zkusil bych ho alespon sundat a zpet nandat.

-- 16. 5. 2010 07:23 --

motorol píše:Zahraj si na uchyla a po jizde osahej vsechny hadice jdouci k termostatu. Pokud nebudou všechny horky tak je chyba v termostatu, jinak je chyba v budících, čidle nebo nějakym drátu.



vyzkousim, ale nebudou ty hadice po kratsi jizde teply tak jako tak?
Rybak
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Czernin 16. 5. 2010 08:35

No po kratší jízdě musí být teplý jen malý okruh a velký okruh musí být studený (1 km), po delší jízdě (5 km) musí být teplý i velký okruh.
Czernin
Uživatel deaktivován

Odeslat příspěvekod Rybak 16. 5. 2010 09:14

Czernin píše:No po kratší jízdě musí být teplý jen malý okruh a velký okruh musí být studený (1 km), po delší jízdě (5 km) musí být teplý i velký okruh.


jeste prosimte, co je maly a velky okruh? pres chladic je velky - ta tlusta hadice? pripadne kam mam teda sahnout:-)? dik
Rybak
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Czernin 16. 5. 2010 10:06

Jo, ta tlustá hadice z termostatu do chladiče patří k velkému okruhu.
Czernin
Uživatel deaktivován

Odeslat příspěvekod one-z 16. 5. 2010 13:32

Nastartuj to studený a ta tlustá hadice k chladiči se nesmí začít hned hřát, termostat otevírá až když je motor na cca 80-95°C. Takže když bude studená a pak se najednou ohřeje, tak to bude nejspíš v tom čidle, když se bude hřát pomalu hned od startu, tak termostat.
A nedrž tu hadici hned u termostatu, spíš u chladiče ;-)
one-z
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Rybak 16. 5. 2010 14:44

one-z píše:Nastartuj to studený a ta tlustá hadice k chladiči se nesmí začít hned hřát, termostat otevírá až když je motor na cca 80-95°C. Takže když bude studená a pak se najednou ohřeje, tak to bude nejspíš v tom čidle, když se bude hřát pomalu hned od startu, tak termostat.
A nedrž tu hadici hned u termostatu, spíš u chladiče ;-)


jasny :-) a diky. zitra to hned vyzkousim.
Rybak
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dave84 16. 5. 2010 14:55

Je to na 90% termostat, u MPI byl plastový a zevnitř se rozpadává, stojí max. 500kč.Sundal bych termostat a uvidí se jestli jsou prasklé ty packy vevnitř termostatu.
Mpx 220(vau),SE D750i,LG Chocolate,Sharp GX29,N95 sand(vau),LG Shine,Nokia 8600 Luna,MDA Vario III,
dave84
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod p0etrik 16. 5. 2010 16:05

Na termostat bych moc nesazel. Hlavne proto, ze je uz dost teplo a motor to zvladne na takovych 70 "vytopit", minimalne pri pomalejsi jizde.
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod one-z 16. 5. 2010 16:51

Myslím si totéž, stačí trochu kouř po městě a teplota musí bejt na 90... Kor u tohodle motoru, který se celkem hřeje, ale za zkoušku nic nedá...
one-z
Inventář
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků