Autobaterie nebo alternátor?

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod capellen 15. 1. 2010 00:29

Zdravím, podruhé během měsíce se mi vybila baterie (O1 1,9 TDI 81kW). Baterie je údajně v pořádku (dva roky starý Magnet 72Ah), ale alternátor prý přebíjí na 15V. Má někdo zkušenost, co může být na vině? V současnosti jezdím nepravidelně, a spíše kratší pojížďky po městě, auto je však garážované (10-15C). Nedávno proběhla oprava dveří, v nichž při startu s vybitou (nedostatečně nabitou) baterií "hrkne" (jakoby odmykání). Žádné změny ani opravy v posledních měsících nenastaly. Díky za tipy.
capellen
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod K86 15. 1. 2010 07:50

Tam bude nekde nejakej renonc v elektrice, ale takhle ti nikdo nic nerekne kdyz to nevidi.
Ono je take klidne mozne, ze baterka je v haji.
GVII kombi 1.6 TDI 85kw
S-Max 2.0TDCI 120kw
911 997.1 C 239kw

Používejte pravý jízdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jandaxx 15. 1. 2010 08:17

Změřit odběr u stojícího auta. Jedině tak poznáš, jestli je problém v baterce, nebo v elektrice.
jandaxx
Uživatel deaktivován

Odeslat příspěvekod Vana666 15. 1. 2010 08:26

a nějak mi nepasuje že by se baterka vybila kvůli tomu že ji alternátor přebíjí
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wolff 15. 1. 2010 09:15

Vana666 píše:a nějak mi nepasuje že by se baterka vybila kvůli tomu že ji alternátor přebíjí


Naprostý souhlas...
Rozhodně ne během krátké doby...
Imho... není 15V správné nabíjecí napětí Alternátoru? + - 1 V ?

Spíš bych to viděl na to, že ti udělali nějaký renonc v elektrice při opravě těch dveří, imho tam máš krpu v canbusu a nebo něčem podobném.

Náše šitoidní toledo má taky problémy (a to je úplně stejné auto v tomto ohledu), že když chceš odemčit a nebo zamčit dveře u spolujezdce, tak se stáhnou okýnka a 4x hrkne v zámku. Já osobně předpokládám problém někde tady... Může to zoxidovat, decentně pozkratovat a problém je na světě. Osobně bych hledal tady.

Jinak multimetrem poměřit a budou - li výsledky divné.. šup s autem do servisu.
Energetické audity, posudky a termovize (viz. Avatar)
wolff
Fanatik roku 06 + 07
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod capellen 16. 1. 2010 12:39

Dík za názory. Namělřili mi ztrátu nějakých 0,1 a to je prý v normě. Sám mám taky podezření na ty dveře... lze tam něco pokazit při opravě, že by to vybíjelo baterku? Je pravda, že od opravy dveří se mi to vybíjí po zhruba měsíci. Servis (neznačkový) mi tuto spekulaci vyvrátil, a do značkovýho se mi kvůli tomu nechce.... Apropo, baterka je prý "zdravá" podle testeru....
capellen
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod jandaxx 16. 1. 2010 20:16

A měřil servis, jaký je z baterky odběr, když auto stojí, jsou zavřené dveře atd? Z toho by se dalo zjistit, zda je tam nějaký žrout, který vybíjí akumulátor.
jandaxx
Uživatel deaktivován

Odeslat příspěvekod nikdo 16. 1. 2010 20:32

Nevyloučil bych ani krátké projížďky, kdy se baterie nestačí dobít. Musely by být hodně krátké, v řádu jednotek kilometrů a při nich bys musel jezdit extraklobouka, ale úplně nemožné to není.

Startuje to normálně? ještě by mohl být kabel k baterii s větším přechodovým odporem, ale to by asi špatně startovalo.
nikdo
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Vana666 16. 1. 2010 21:35

nikdo píše:.... při nich bys musel jezdit extraklobouka....

čím pomaleji projedeš danou vzdálenost, tím víc se baterie dobije
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod nikdo 16. 1. 2010 21:41

Myslíš dobu? Záleží i na otáčkách motoru a tedy výkonu alternátoru.
nikdo
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Vana666 16. 1. 2010 21:50

výkon alternátoru je obvykle dostatečný už na volnoběh, takže i při pomalé jízdě to už solidně nabíjí
takže čím déle, tím líp
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod capellen 16. 1. 2010 22:00

jandaxx píše:A měřil servis, jaký je z baterky odběr, když auto stojí, jsou zavřené dveře atd? Z toho by se dalo zjistit, zda je tam nějaký žrout, který vybíjí akumulátor.

Měřil. Číslo jsem sice zapomněl, ale výsledek je prý zcela v normálu....
capellen
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod capellen 16. 1. 2010 22:03

nikdo píše:Nevyloučil bych ani krátké projížďky, kdy se baterie nestačí dobít. Musely by být hodně krátké, v řádu jednotek kilometrů a při nich bys musel jezdit extraklobouka, ale úplně nemožné to není.

Startuje to normálně? ještě by mohl být kabel k baterii s větším přechodovým odporem, ale to by asi špatně startovalo.


Ty krátké pojížďky teď mám... Ale to by přece měla baterka utáhnout, ne? Startuje normálě, až do doby, kdy nic (např. doma nastartovalo na "drnc", a po návratu na parkoviště ani "škyt").
capellen
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod lulinak 16. 1. 2010 22:46

nam prebijel ve feline na 17,4, zjistili sme to az casem kdy nam potreti praskly zarovky vepredu a blbo radio, definitivne to bylo jasny kdyz sme se zacali dusit za jizdy jaxe varila kyselina... :-) byl spatnej regulator, a baterka po vyvareni je zpravidla tuha taky, jezdime na ni sice dalsi rok ale je to znat na tom jak toci ze ma vyrazne rychlejsi samovybijeni kdyz se 14 dni nejede, a to byla jen rok stara....
Každy svého štěstí strůjcem jest, kolik lidí tohle pravidlo dodnes nepochopilo...
lulinak
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod j3s 16. 1. 2010 23:21

Vana666 píše:a nějak mi nepasuje že by se baterka vybila kvůli tomu že ji alternátor přebíjí
Přebíjením ji spolehlivě ničíš, pak by pochopitelně ztrácela kapacitu, zrychlilo se samovybíjení atd.
j3s
Štamgast

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků