Stránka 1 z 2

1.8 TSI Vs 1.8 TSI 7 st. DSG

Odeslat příspěvekNapsal: 4. 9. 2008 12:28
od madeja
Na skoda-auto se kopnečně ukázaly parametry 1.8 TSI DSG a zaujalo mně několik věcí.
1. Oba dva motory mají jiné charakteristiky:

1.8 TSI
Největší výkon při otáčkách/min [kW/min-1] 118/5000-6200
Největší točivý moment při ot./min [Nm] 250/1500-4200

1.8 TSI DSH
Největší výkon při otáčkách/min [kW/min-1] 118/5500-6500
Největší točivý moment při ot./min [Nm] 250/1800-4500

U motoru k DSG byly výkonové paramatry posunuty do vyšších otáček. Proč ? :?:

2. Spotřeby obou motorů:

1.8 TSI
Spotřeba - městský cyklus [l/100km] 10,4
Spotřeba - mimo město [l/100km] 6,0
Spotřeba - kombinovaná [l/100km] 7,6

1.8 TSI DSG
Spotřeba - městský cyklus [l/100km] 9,4
Spotřeba - mimo město [l/100km] 5,7
Spotřeba - kombinovaná [l/100km] 7,1

Automat válcuje manuál o 0,5 l ve spotřebě což se mi zdá docela hodně. Rozdíl s DSG TDI 125 Kw je pouze 1.0 l. (Nechápu. kdo si pak může to TDI kopuit)

Re: 1.8 TSI Vs 1.8 TSI 7 st. DSG

Odeslat příspěvekNapsal: 4. 9. 2008 12:50
od Ardeth
Tak ta nizsi spotreba u DSG je zrejme vykoupena podrazenim nekde u 1000ot.
nedelam si iluze o tom co se v tom motoru deje...

Re: 1.8 TSI Vs 1.8 TSI 7 st. DSG

Odeslat příspěvekNapsal: 4. 9. 2008 13:03
od anonymni
nebude to třeba tím, že sedm stupňů holt umožní optimálnější využití správných otáček? Když tam není HDM, tak ani ke ztrátám nedochází, tudíž půl litru klidně věřím ...

Re: 1.8 TSI Vs 1.8 TSI 7 st. DSG

Odeslat příspěvekNapsal: 4. 9. 2008 13:09
od HrdinaJan
Ale proc jsou teda optimalnejsi otacky posunuty tak nahoru?

Re: 1.8 TSI Vs 1.8 TSI 7 st. DSG

Odeslat příspěvekNapsal: 4. 9. 2008 13:16
od madeja
Souhlas s ajifem. Podle mně je motor viceméně ideálně 7 stupni zpřevodován. V městském provozu je rozdíl ještě větší.
K tomu trápenímotoru: Žeby stavitelé tohoto motoru nevěděli jaké provzní parametry jsou pro motor nejlpeší ? Toasi né. Raději ho nechjí dusit a at zadvaroky padn, hlavně že budemít spotřebu o 0,5 l nižšší. -nesmysl :D

Re: 1.8 TSI Vs 1.8 TSI 7 st. DSG

Odeslat příspěvekNapsal: 4. 9. 2008 13:21
od Ardeth
madeja: Takze predpokladam,ze ty bezne radis jako DSG?! :D
Snad si nemyslis,ze by se motor HW nejak lisil od manualu :D

Re: 1.8 TSI Vs 1.8 TSI 7 st. DSG

Odeslat příspěvekNapsal: 4. 9. 2008 13:26
od George_Couser
A není to kvůli tomu, že DSG vpodstatě neumí jet dlouhodobě v prokluzu, ale rovnou spíná natvrdo, tak to je opatření, ať tomu nezdechávají motory? :hm

Re: 1.8 TSI Vs 1.8 TSI 7 st. DSG

Odeslat příspěvekNapsal: 4. 9. 2008 13:33
od anonymni
HrdinaJan píše:Ale proc jsou teda optimalnejsi otacky posunuty tak nahoru?

optimálnější? :hm :hm
Já vidím nahoru posunutá jen maxima výkonu a krouťáku, což se spotřebou v kombinovaném cyklu až tak moc nesouvisí :pozor :pozor :mrgreen:

Re: 1.8 TSI Vs 1.8 TSI 7 st. DSG

Odeslat příspěvekNapsal: 4. 9. 2008 13:36
od madeja
Já snad něco takového psal, že se motory liší ? :eh

Re: 1.8 TSI Vs 1.8 TSI 7 st. DSG

Odeslat příspěvekNapsal: 4. 9. 2008 13:45
od HrdinaJan
ajif píše:
HrdinaJan píše:Ale proc jsou teda optimalnejsi otacky posunuty tak nahoru?

optimálnější? :hm :hm
Já vidím nahoru posunutá jen maxima výkonu a krouťáku, což se spotřebou v kombinovaném cyklu až tak moc nesouvisí :pozor :pozor :mrgreen:


No ja to vidim tak, ze se to vsechno melo posouvat spis dolu nez nahoru. Pak by byla ''ucinost'' mnohem lepsi. Kdyz se tady vsichni bavi o tom jak DSG radi neskutecne nizko a proto ma tak malou spotrebu, tak posunuti vseho nahoru je proti tomu, ne?

Re: 1.8 TSI Vs 1.8 TSI 7 st. DSG

Odeslat příspěvekNapsal: 4. 9. 2008 15:48
od one-z
HrdinaJan píše:Ale proc jsou teda optimalnejsi otacky posunuty tak nahoru?

Není to náhodou proto, že když se motoru dá víc napít, tak DSG není líné podřadit narozdíl od člověka :hm Přece jenom je dost lidí, kteří jedou 50-kou a motor jen šolíchaj, ale když potřebují náhle zrychlit, tak prostě jen zadupnou plyn...

Re: 1.8 TSI Vs 1.8 TSI 7 st. DSG

Odeslat příspěvekNapsal: 4. 9. 2008 16:13
od mfilip
Mno kdyz to tu teda tak vysvetlujete, tak mi prosim vysvetlete, proc ma 1.9TDI/77kW/5kv spotrebu v kombinaci 4.9 a 1.9TDI/77kW/DSG ma 5.8-6.0 - oba pripady bez DPF

Re: 1.8 TSI Vs 1.8 TSI 7 st. DSG

Odeslat příspěvekNapsal: 4. 9. 2008 17:20
od madeja
Odpověd jejednoduchá. TDIčkamají jiné DSG než TSI. U TDI jsou nekteré prvky namočeny v oleji kdežto TSImasuché spojky.

Re: 1.8 TSI Vs 1.8 TSI 7 st. DSG

Odeslat příspěvekNapsal: 4. 9. 2008 17:53
od anonymni
HrdinaJan píše:
ajif píše:
HrdinaJan píše:Ale proc jsou teda optimalnejsi otacky posunuty tak nahoru?

optimálnější? :hm :hm
Já vidím nahoru posunutá jen maxima výkonu a krouťáku, což se spotřebou v kombinovaném cyklu až tak moc nesouvisí :pozor :pozor :mrgreen:


No ja to vidim tak, ze se to vsechno melo posouvat spis dolu nez nahoru. Pak by byla ''ucinost'' mnohem lepsi. Kdyz se tady vsichni bavi o tom jak DSG radi neskutecne nizko a proto ma tak malou spotrebu, tak posunuti vseho nahoru je proti tomu, ne?

by mě zajímalo, kolik z nich jelo s vágnem se sedmistupňovou DSG se suchejma lamelama :hm :hm

Re: 1.8 TSI Vs 1.8 TSI 7 st. DSG

Odeslat příspěvekNapsal: 4. 9. 2008 19:22
od mfilip
aha