1.8 TSI Vs 1.8 TSI 7 st. DSG

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod madeja 4. 9. 2008 12:28

Na skoda-auto se kopnečně ukázaly parametry 1.8 TSI DSG a zaujalo mně několik věcí.
1. Oba dva motory mají jiné charakteristiky:

1.8 TSI
Největší výkon při otáčkách/min [kW/min-1] 118/5000-6200
Největší točivý moment při ot./min [Nm] 250/1500-4200

1.8 TSI DSH
Největší výkon při otáčkách/min [kW/min-1] 118/5500-6500
Největší točivý moment při ot./min [Nm] 250/1800-4500

U motoru k DSG byly výkonové paramatry posunuty do vyšších otáček. Proč ? :?:

2. Spotřeby obou motorů:

1.8 TSI
Spotřeba - městský cyklus [l/100km] 10,4
Spotřeba - mimo město [l/100km] 6,0
Spotřeba - kombinovaná [l/100km] 7,6

1.8 TSI DSG
Spotřeba - městský cyklus [l/100km] 9,4
Spotřeba - mimo město [l/100km] 5,7
Spotřeba - kombinovaná [l/100km] 7,1

Automat válcuje manuál o 0,5 l ve spotřebě což se mi zdá docela hodně. Rozdíl s DSG TDI 125 Kw je pouze 1.0 l. (Nechápu. kdo si pak může to TDI kopuit)
madeja
Nováček

Odeslat příspěvekod Ardeth 4. 9. 2008 12:50

Tak ta nizsi spotreba u DSG je zrejme vykoupena podrazenim nekde u 1000ot.
nedelam si iluze o tom co se v tom motoru deje...
Ardeth
Inventář

Odeslat příspěvekod anonymni 4. 9. 2008 13:03

nebude to třeba tím, že sedm stupňů holt umožní optimálnější využití správných otáček? Když tam není HDM, tak ani ke ztrátám nedochází, tudíž půl litru klidně věřím ...
anonymni

Odeslat příspěvekod HrdinaJan 4. 9. 2008 13:09

Ale proc jsou teda optimalnejsi otacky posunuty tak nahoru?
HrdinaJan
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod madeja 4. 9. 2008 13:16

Souhlas s ajifem. Podle mně je motor viceméně ideálně 7 stupni zpřevodován. V městském provozu je rozdíl ještě větší.
K tomu trápenímotoru: Žeby stavitelé tohoto motoru nevěděli jaké provzní parametry jsou pro motor nejlpeší ? Toasi né. Raději ho nechjí dusit a at zadvaroky padn, hlavně že budemít spotřebu o 0,5 l nižšší. -nesmysl :D
madeja
Nováček

Odeslat příspěvekod Ardeth 4. 9. 2008 13:21

madeja: Takze predpokladam,ze ty bezne radis jako DSG?! :D
Snad si nemyslis,ze by se motor HW nejak lisil od manualu :D
Ardeth
Inventář

Odeslat příspěvekod George_Couser 4. 9. 2008 13:26

A není to kvůli tomu, že DSG vpodstatě neumí jet dlouhodobě v prokluzu, ale rovnou spíná natvrdo, tak to je opatření, ať tomu nezdechávají motory? :hm
George_Couser
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 4. 9. 2008 13:33

HrdinaJan píše:Ale proc jsou teda optimalnejsi otacky posunuty tak nahoru?

optimálnější? :hm :hm
Já vidím nahoru posunutá jen maxima výkonu a krouťáku, což se spotřebou v kombinovaném cyklu až tak moc nesouvisí :pozor :pozor :mrgreen:
anonymni

Odeslat příspěvekod madeja 4. 9. 2008 13:36

Já snad něco takového psal, že se motory liší ? :eh
madeja
Nováček

Odeslat příspěvekod HrdinaJan 4. 9. 2008 13:45

ajif píše:
HrdinaJan píše:Ale proc jsou teda optimalnejsi otacky posunuty tak nahoru?

optimálnější? :hm :hm
Já vidím nahoru posunutá jen maxima výkonu a krouťáku, což se spotřebou v kombinovaném cyklu až tak moc nesouvisí :pozor :pozor :mrgreen:


No ja to vidim tak, ze se to vsechno melo posouvat spis dolu nez nahoru. Pak by byla ''ucinost'' mnohem lepsi. Kdyz se tady vsichni bavi o tom jak DSG radi neskutecne nizko a proto ma tak malou spotrebu, tak posunuti vseho nahoru je proti tomu, ne?
HrdinaJan
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod one-z 4. 9. 2008 15:48

HrdinaJan píše:Ale proc jsou teda optimalnejsi otacky posunuty tak nahoru?

Není to náhodou proto, že když se motoru dá víc napít, tak DSG není líné podřadit narozdíl od člověka :hm Přece jenom je dost lidí, kteří jedou 50-kou a motor jen šolíchaj, ale když potřebují náhle zrychlit, tak prostě jen zadupnou plyn...
one-z
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mfilip 4. 9. 2008 16:13

Mno kdyz to tu teda tak vysvetlujete, tak mi prosim vysvetlete, proc ma 1.9TDI/77kW/5kv spotrebu v kombinaci 4.9 a 1.9TDI/77kW/DSG ma 5.8-6.0 - oba pripady bez DPF
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
Lekce češtiny: Dva piva. Skrovek chleba. Vuřt s křenem. Vysoké Mýto. Žvýkačka. Příjdu později. Okurka. Rožni světlo!
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod madeja 4. 9. 2008 17:20

Odpověd jejednoduchá. TDIčkamají jiné DSG než TSI. U TDI jsou nekteré prvky namočeny v oleji kdežto TSImasuché spojky.
madeja
Nováček

Odeslat příspěvekod anonymni 4. 9. 2008 17:53

HrdinaJan píše:
ajif píše:
HrdinaJan píše:Ale proc jsou teda optimalnejsi otacky posunuty tak nahoru?

optimálnější? :hm :hm
Já vidím nahoru posunutá jen maxima výkonu a krouťáku, což se spotřebou v kombinovaném cyklu až tak moc nesouvisí :pozor :pozor :mrgreen:


No ja to vidim tak, ze se to vsechno melo posouvat spis dolu nez nahoru. Pak by byla ''ucinost'' mnohem lepsi. Kdyz se tady vsichni bavi o tom jak DSG radi neskutecne nizko a proto ma tak malou spotrebu, tak posunuti vseho nahoru je proti tomu, ne?

by mě zajímalo, kolik z nich jelo s vágnem se sedmistupňovou DSG se suchejma lamelama :hm :hm
anonymni

Odeslat příspěvekod mfilip 4. 9. 2008 19:22

aha
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
Lekce češtiny: Dva piva. Skrovek chleba. Vuřt s křenem. Vysoké Mýto. Žvýkačka. Příjdu později. Okurka. Rožni světlo!
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MartinTDI 5. 9. 2008 12:29

som si isty ze vyuzivanim neutralu som schopny ja aj kazdy iny vodic podliezt DSG, pri uvedomelej eko jazde, (o nic pomalsej) viem usporit 0.7l, a to je iba to ze na krizovatky dojizdim rozumnejsie,.. atd..
BMW
MartinTDI
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Sudo 5. 9. 2008 21:19

Podla mna to je len marketingovy tah. S tymto motorom sa da ist uspornejsie a naopak aj s vacsou spotrebou ako uvadzaju tabulkove hodnoty. DSG si klient zaplati pri nakupe a mozno aj pri vyssich nakladoch na servis, co sa tu ale nikde neporovnava... Hlavne ze sa ten 1,8 TSI motor naozaj podaril a po 20t km v O2 mozem len doporucit!
Sudo
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod vsevedko 5. 9. 2008 22:03

aha, oni fakt robia kombinaciu 1.8T s DSG. Chcel som ju nakonfigurovat do Octavie, ale tam je s DSG iba 2.0FSI...

Skoda, mohla by to byt dobra kombinacia
vsevedko
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod anonymni 5. 9. 2008 22:22

koncern je celkove u udavani dynamiky, spotreby apod. dost divny.

Vemte si treba onen 1,8 TSI. Ma 118 kW a ma lepsi dynamiku, nez 125 kW 2,0 TDI ve verzi RS. a to o nemalych 0,4 s. Vuci puvodnimu FSI 2,0 s vykonem 110 kW ma 0-100 lepsi dokonce o 1,2 s a dost se blizi verzi 2,0 TFSI 147 kW.

Vemte si pak treba stav ohledne 2,0 TFSI - Golf gti, Leon fr, octa RS, audi A3 - vsichni stejny motor, stejna platforma, vaha +- stejna a rozdil v dynamice dle modelu az 0,7 s. Pochopim to u Vmax, kde hraje vliv aerodynamika a ty vozy jsou odlisne, ale u sprintu 0-100 kde toto nehraje roli je ten rozdil extremni.

A to same plati i u spotreby.

Nekdy nevim co si o tech udajich koncernu myslet, nekdy jsou extremne dobre, az prilis na to, co to vlastne skryva.

Jinak si nemyslim, ze DSG prinese nejakou usporu, zadny relevantni test na to neexistuje, ale z podstaty k tomu neni duvod, aby byla spotreba nejak dramaticky jina. Sedm stupnu sice muze rozlozit jizdu do lepsich a efektivnejsich otacek, ale na druhou stranu nikdo nezjisti, jaka by byla spotreba pri stejne jizde s manualem. A navic vice nez cokoli jineho ovlivnuje jizdu ridic...
anonymni

Odeslat příspěvekod mvb 5. 9. 2008 23:44

koncern je divnej ve vice vecech... ja treba nechapu, proc kombinace awd+automat dela jen u top motoru - a u obycejnych motoru si clovek musi vybrat but automat, nebo awd... :hm
hop
mvb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HrdinaJan 6. 9. 2008 12:09

Stejne j pripad je to i LEON vs O II s motorem 1,6 MPI. Ja s LEONem mam zrychleni taky skoro 1s lepsi. Tam je to ale lehce vysvetlitelne, LEON ma mnohem kratsi prevodovku.
HrdinaJan
Veterán
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků