Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz
kurtoid píše:Ingos píše:To, že NCAP jsou úplně k ničemu a automobilky staví auta na míru testům, aby měli těch 5 hvězd, je bohužel smutná realita dnešní doby. Další věcí, je úplně debilní, a čím dál větší váha asistentů. Nechápu, kolik lidí se kterýma se bavím když vybírají auto, tak mi říkají, že řeší hlavně bezpečnost a proto čumí na tyhle testy.
Kdyby viděli, jak se řeší konstrukce auta, která strana se dělá pevnější, protože zrovna na tu se najíždí při crash testu apod. tak by je to rychle přešlo.
Být laikem, který do toho nevidí a opravdu řeší bezpečnost, tak spíš bych po automobilce požadoval např. nějakou grafiku ukazujiící fakta o použitých materiálech na karoserii. Kolik je vysokopevnostní oceli, kolik je tvářené za tepla, za studena, podíl hliníku, hořčíku, uhlíkových vláken, tuhost karoserie, přítomnost přepážky oddělující cocpit a motorový prostor apod.
Ahoj, tohle téma mě celkem zajímá u delší dobu. Neměl bys k tomu trochu víc info. Celkem jsem se zajímal o platformu MQB a taky o použití různých typů oceli, shlédl jsem i nějaké video, kde japončík ukazuje řez sedmičkovým golfem.
Třeba já pokládám auta od koncernu asi za takový ten top v neprémiové třídě. Pletu se?
Jak se třeba pevnostně liší MQB A1 vs A0? Je mi celkem jasné, že když se na MQB udělá auto s pětiválcem za 1,5 mega, tak to bude asi něco trochu jiného než platforma, na které je největší auto Scala s 1.5TSI, ale jak velký je v reálu ten rozdíl, nevím. Je A0 jen sra.jda pro malá auta a vydrží v reálu třeba o třetinu míň než plnohodnotné MQB? Celkem by mě zajímalo, jak by dopadla taková srážka Scaly a Golfa - podobná hmotnost a rozměry, ale odlišná konstrukce a asi i jiné použití těch lepších ocelí.
A když už kladu tolik dotazů - nevíš, jak je na tom třeba PSA (nebo nově Stellantis)? To mi přijde třeba taky fajn.
Na druhé straně je třeba Hyundai a Kia, kteří se asi s vysokopevnostní ocelí moc nepředají a dohánějí to spíš masou, proto za auta váží tolik.
Budu moc rád, když mě k tomu něco napíšeš. Několik mou osobou naprosto nezaviněných havárek mám za sebou a bezpečnost je u mě u auta kvůli tomu tak nějak priorita.
Jinak samozřejmě souhlasím s tí, že testy Ncap byly vždy spíš takový odrazový můstek pro získávání dalších informací, bohužel poslední roky to tam kluci valí už je jako takový oblbovák veřejnosti, kdy je prostě nějaká tunová mldka s asistenty 2x tak bezpečnější než dvoutunový Mustang - čili se ty jejich snahy tak nějak odklání od reality.
Arnie J píše:Moc fajn je ten příplatek 65 tisíc za jinou 1.4
Arnie J píše:Tak já mám deštník klidně i v Mazdě
glider píše:Ok lebo kamos ma vraj vo Fabii 3 dazdnik.
Ingos píše:Uff no tak nějak ti zkusím odpovědět, ale předem říkám, že nejsem člověk ze svařovny, byť jsem si prošel celý proces výroby karoserie. Něco vím, ale nebude to úplně plnohodnotné info. Zároveň co se srovnání s jinými značkami týče, tak rovnou říkám, že jsem pro žádnou jinou automobilku nepracoval, takže to objektivně srovnat nemůžu, ale zkusím alespoň nějaké info, které má nějakou váhu dát.
Začnu srovnáním MQB AO a MQB A1 (Scala/Kamiq vs Octavia III/IV)...
McGyver2 píše:
Povinný ano u nově homologovaných aut, ale nemusí být trvale zapnut jako eCall.
Právě hodnocení bezpečnostních asistentů mělo velký vliv na závěrečný výsledek. Euro NCAP se nelíbilo, že funkce automatického brzdění reaguje jen na jiná vozidla, když neumí rozeznat chodce nebo cyklisty. Využívá totiž jednoduššího řešení jen s radarem a nikoliv kamerou. Michiel van Ratingen v této souvislosti upozorňuje, že na to Dacia bude muset zareagovat, aby splnila budoucí nařízení o obecné bezpečnosti chystané pro rok 2022. Nelíbilo se ani chybějící udržování v jízdních pruzích.
Buď se s tím naučit nebo jednoduše dvojklikem pravým palcem poslepu vypnout při výjezdu z garáže, nic tragického.
-- 6. 5. 2021 17:42 --
Oceli a složení karosérie je důležité, ale i ve Volvu při nešťastném úhlu nárazu také někdo zařve. A to jsou testovaný podle ameriky na 20% čelního nárazu, Evropa jestli tak testuje prototypy ...
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků