Citroen XM, zkušenosti s těmito výmečnými vozy

Citroën, Peugeot, Renault

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Máte osobní zkušenosti s tímto autem?
Ano mám ho a jsem spokojen 5 %  4%  [ 5 ]
Ano mám ho ale mám k němu výhrady 4 %  3%  [ 4 ]
Ano mám ho, nejsem spokojen, půjde pryč 0 %  0%  [ 0 ]
Nemám ho, líbí se mi, chtěl bych ho 29 %  27%  [ 29 ]
Nemám ho, líbí se mi, ale mám z jeho pořízení strach 27 %  25%  [ 27 ]
Nemám ho a nechtěl bych ho, nemám důvěru 42 %  39%  [ 42 ]
Celkem hlasů : 107

Odeslat příspěvekod 5xXM 9. 2. 2020 16:24

Ahoj Ondro,
tak jak to poprvé Vaše forum čtu,už jseš asi poslední mohykán.Jsem na XMech od roku 1998,takže o 4 roky déle než ty.Mé první byl Break 2,1TD,odtahahal jsem s ním celou stavbu baráku.Neskutečný nezmar.Potom kraťas 3,0 24V,kdyby neumřela trubička za motorem,tak ho mám dodnes (500tis.km).Pak další dvě.Před 4 lety jsem neodolal a přivez z Německa skoro až od švýcarských hranic kombíka 3,0 24V,jezdil bez problémů nedávno i 1300km v kuse,ale nějak mi po zahřátí začal kulhat motor+prodleva na plynu.Svíčky jsem vyměnil+oba filtry,dělá to stále.
Jsem od Mladé Boleslavi a nějak mi skončili lidi,co je ještě měli a dělali na nich.Je to moje srdeční záležitost i když už jezdím jiným autem.Pokud by Tě něco napadlo,budu ti vděčný.Škoda,že jseš tak daleko,jestli jsem dobře pochopil od Brna.Díky Jirka
5xXM
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Ondra S. 1. 3. 2020 23:59

Ahoj Jirko
Ten motor V6 24V jsem nikdy sice neměl, ale dával se i do C5, a takovou C5 má kamarád. Je tam hydraulické ovládání časování ventilů. Obecně je ten motor velmi háklivý na motorový olej. Začal bych tím, že bych se podíval co napíše diagnostika (lexia lze na aliexpressu koupit za dobre ceny), potom tím kontroloval signály z čidel a funkci variabilního stavění ventilů. Musel bych se ptát nebo něco načíst, nebo se podívat do dílenské příručky v počítači, jaká je tam škrtící klapka a jak je to udělané, jestli tam nenajdu odpověď, co by to mohlo být.
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 5. 3. 2020 23:12

Bohužel málo jsi popsal, co to vlastně dělá. Vypadá to na opotřebený potenciometr škrtící klapky, nebo slábnoucí lambda, případně snímač otáček, ale opravdu tento motor jsem neměl. Obecně problém těchto starých citroenů je v tom, že mnoho dílů je jíž nedostupných a vrakoviště už často nic nemají, ale tam je vše stejně bez záruky funkčnosti, takže se to opravuje potom špatně. Základ je to načíst a dívat se co to dělá, zda ty čidla neukazují nesmysly.
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 15. 5. 2020 12:12

Obrázek
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maincoonsback 15. 5. 2020 12:36

Kde to je?
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod Ondra S. 29. 5. 2020 10:34

No to není možný, XM2 v Japonsku? To si to tam někdo fakt dovezl? To se tam snad ani neprodávalo. Pro Japonce zvyklé na nesmrtelné hondy, toyoty a mitsubishi asi bude málo spolehlivý, ale zase komfortnější vůz tam sotva někdo bude mít. Možná tam dali japonský motor? Ale s hydraulikou by si tak jako tak nepomohli, nechci raději ani vidět, jak to tam opravují, originál díly NFP, náhrady těžko dostupné, v servisech to neznají, to bude nářez!
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tslany 29. 5. 2020 11:25

Nechce někdo to téma už přejmenovat, tu hrubku?
Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečnost.

Z is for залупа!
tslany
Inventář

Odeslat příspěvekod Arnie J 29. 5. 2020 11:29

Ne, je to výmečný vůz :D
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod puk123 29. 5. 2020 12:16

Ondra S. píše:... Možná tam dali japonský motor?...

Těžko, to by ten japonský majitel musel být stejný magor jako ...
puk123
Veterán

Odeslat příspěvekod Ondra S. 29. 5. 2020 13:34

To není vyloučeno, někteří Japonci jsou magoři, to co oni dokážou vymáčknout z některých sériových motorů, když dělají tuning, to tady u nás nechápe nikdo, jak to dělají?
Teď je otázka, jestli majitel je ladič, nebo se spokojí s originál stavem a užívá si jeho pohodlí a taky, že má nevšední auto, které v jeho blízkém okolí nikdo nemá.
Nicméně vidět XM v Japonsku, to se fakt moc nestává.
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod yndezit 29. 5. 2020 15:11

To byl asi nějakej japonskej evlo.
yndezit
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 29. 5. 2020 16:53

Je to mozny, ani nevim jestli jsem xm v japonsku nekdy videl, spis ne, ale myslim, ze se tma i prodavali v citroenu.
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 16. 1. 2023 18:56

Sem už se asi nikdo moc nepodívá... Mám takový dotaz:
Nechal si vůbec ještě někdo citroen XM celá ta dlouhá léta až do dnešních dnů?
Ono už jich fakt moc není a začíná to být fakt zajímavý veterán, pokud je pojízdný a v trochu slušném stavu. Potom taky ta amortizace už dosahuje záporných hodnot, tedy zachovalé kousky jsou tak vzácné, že jejich hodnota stoupá do překvapivých a nevídaných hodnot, zvláště ty staré 3,0i V6. Kdo si ho nechal, poopravoval a schoval, tak vlastní vůz, který už zase má značnou hodnotu. Od 30 let věku totiž už může vůz být uznán jako veterán a potom už jde o sběratelský artikl a právě první citroeny XM z 1/2 devadesátých let se na této hranici už nacházejí a veterány se postupně stávají.
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron