Citroen XM, zkušenosti s těmito výmečnými vozy

Citroën, Peugeot, Renault

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Máte osobní zkušenosti s tímto autem?
Ano mám ho a jsem spokojen 5 %  4%  [ 5 ]
Ano mám ho ale mám k němu výhrady 4 %  3%  [ 4 ]
Ano mám ho, nejsem spokojen, půjde pryč 0 %  0%  [ 0 ]
Nemám ho, líbí se mi, chtěl bych ho 29 %  27%  [ 29 ]
Nemám ho, líbí se mi, ale mám z jeho pořízení strach 27 %  25%  [ 27 ]
Nemám ho a nechtěl bych ho, nemám důvěru 42 %  39%  [ 42 ]
Celkem hlasů : 107

Odeslat příspěvekod tslany 16. 1. 2020 11:23

Tak záda ukazuju i já s Daihatsu, co dá 0-100 za 14s, jde jen o to při oranžový přesunout nohu z brzy rychle na plyn na podlahu :D
tslany
Nováček

Odeslat příspěvekod Ondra S. 16. 1. 2020 11:47

Já s tím jezdím nejvíc na Moravě, spíš té jižní do Čech se téměř nedostávám. Takže ty zkušenosti jsou odtamtud. Je pravda, že ten provoz je kolem Brna už strašnej, nikdy jsem s tím nejezdil denně (spíše tak sotva týdně-víkendy), nechci přijít o nervy a potom citroen už není na denní dojíždění ani vhodný, když potřebuji už někam dál vyjet, snažím se aspoň nejezdit v exponovaných časech špiček, a říkám si, že to přece není možné, aby se ten provoz pořád dál zvyšoval, ale nakonec zjišťuji že to asi může být ještě horší, i tak s tím jezdím stále dost svižně, jak to trošku jde, ale štve mně strašně moc ta přeplněnost silnic a předpisoví jezdci = ty úplně nesnáším!!! a předjíždím!

Já ale jezdím hlavně s tou 2,1td, ta není tak živá přes veškerou snahu naladěním čerpadla, úpravy výfuku, ale odspodu táhne lépe, ale nahoře i přes přeladění celého čerpadla se třílitru nedokáže vyrovnat. Jedině jsem dosáhl spotřeby něco kolem 5L, no myslel jsem, že to není možné u tak těžkého vozu, ale dle mého měření vypadá, že to jde.

-- 16. 1. 2020 11:54 --

Pajjoun píše:Je jedno v čem jedu, lepiče potkávam maximálně ve městě. Možná bych se zamyslel nad tim, jestli neni chyba u tebe a tvym způsobu jízdy.
A jestli správný řešení, když někoho brzdíš, je dělat mu naschvály, aby tě nemoh předjet.

Ježiš proboha, já nikoho nebrzdím, to spíš já nadávám, předjíždím, proklínám pomalé řidiče s (couravkou a váhavkou) způsobenou asi parazitem toxoplazma gondie! Tady jste to totálně neodhadli. To i mojí kamarádi říkají, že jsem abnormálně ohleduplný a neblokuji nikoho.
Na zadek se mi lepí, když dojedu retarda, co se vleče jak smrad a když ho nemůžu kvůli provozu, nebo nevhodnému terénu (zatáčka, horizont apod.) hned předjet, tak ten zamnou se nalepí, ale já ho předjedu, jak to trošku půjde ale on mi nevěří v tomto. Když se lepí i pak, tak ho teda pustím.
Tady spíš působí dojem ten, že XM je staré auto a tak pojede pomalu, nebude předjíždět, ale ono to nemá zapotřebí, protože nato potenciál pořád má a není a nemusí být brzdou provozu. Toto já vím, využívám jeho možnosti, podvozek je po každé výměně na geometrii, snažím se vybírat gumy s dobrými vlastnostmi a klidně dám i širší rozměr, který není v TP, když vím, že tím získám lepší jízdní vlastnosti a nebude to autu jinak vadit. Např. na těžké přední nápravě a auto má pak znatelně lepší ovladatelnost a voto jde.
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hobitt 17. 1. 2020 20:35

No... Jestli ladis xm tak, jak pseudomotorku, tak si liskni a bud rad, ze to jeste jezdi...
2010 Renault Laguna Grandtour 2.0 dCi
2000 Fiat Punto 1.2i ELX
2007 Citroën Berlingo 1.4i X
2017 Dacia Dokker 1.6 LPG
hobitt
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 18. 1. 2020 06:22

xm se ladi vrtackou do kouli
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 20. 1. 2020 11:31

evlo píše:xm se ladi vrtackou do kouli

Tak tlumení opravdu takto jde, můžeš ale zkusit i dát kouli s větším objemem a přehodit ty tlumící plechy, nebo přidat tlak dusíku. Taky jsem třeba dával na zásobní kouli tu s větším objemem, co se dává jako nápravová, kvůli většímu objemu a upravil tlak.
Geometrie už se ladí klasicky nové čepy, silentbloky ramen, potom se kontroluje odklon, záklon, potom se povolí hrnec a propilovávají se díry na šrouby, jak je třeba, taky pístnice nesmí být naražené, nebo ohnuté, jinak nedrží výšku po vypnutí. Nakonec se naladí sbíhavost a je hotovo!
Motor starý disel s mechanickým bosch čerpadlem naladit je nejtěžší, to chce hodně trpělivosti a jízdních zkoušek a vyhodnocování co to dělá a zhodnocení, co dál, jestli je chyba v nastavení, nebo je třeba vyměnit díly za typ pro jinou verzi, nebo přizpůsobit staré díly aby se dosáhlo maximální dynamiky, účinnosti a ekonomiky chodu. Bohužel sériové nastavení je hrozné, dole tahá a nahoře po vytočení nic moc, to je naprd!
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hustoles 20. 1. 2020 13:03

Celkem teda jebačka :-(
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Nissan350Z 20. 1. 2020 13:09

To muselo dát práce a přitom taková blbost :D
Vítěz kategorie VÝKON v soutěži Průměrný výkon garáže 2014, 2016

6,2l V8 - Only milk and juice come in 2 liters...

Enzo Ferrari:"Aerodynamika je pro lidi, co nedokážou postavit pořádný motor"
Nissan350Z
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukas063 20. 1. 2020 21:48

co už
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků