Picasso alebo Scenic ?

Citroën, Peugeot, Renault

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod bobi24 19. 8. 2007 16:09

Ahojte.

Plánujem kúpiť nejaké to rodinné auto. Po dlhšom vyberaní som dospel k dvom autám, a to Renault Scenic II 1,5 dCi rv 2003 alebo Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi rv 2003. Neviem si však spomedzi nich vybrať, a tak prosím o vaše názory prípadne skúsenosti. Renault je kapanek drahší ale viac sa mi páči. Citroen je v pohode a najviac ma láka cena, ktorá je cca o nejakých 30.000 nižšia. ktoré z nich je spoľahlivejšie? Ď.
bobi24
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod King of Potato People 19. 8. 2007 16:24

sel bych do xsary v scenicu jsem jel a kdyz jsme byli nalozeni, tak to furt nekde drhlo a vubec se me to nelibilo.

xsara neni taky zadna krasavice, alespon je to auto funkcni...
Breaking the sound barrier
King of Potato People
Missák Garáže 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kepke 19. 8. 2007 18:05

a co když bude drhnout i naložená xsara, kterou si nejel Mr. Green
miluju sílu 5000 poníků...
s2 combi
kepke
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod KubaPa 19. 8. 2007 19:09

Naložená Xsara nedrhne, to mám vyzkoušený. (-: S narvanym autem jezdim pomerne casto...
KubaPa
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bobi24 19. 8. 2007 20:07

u scenica som sa niekde dozvedel ze hlavnym problemom byva elektrika, aké neduhy ma picasso?
bobi24
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod pech. 19. 8. 2007 20:41

šel bych po xsaře, přestože je hnusná, ale 2l jsou 2l.... navíc k citronům mám trochu větší důvěru, po trampotách některých lidí s Renaultem...
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem :-)
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod M2M 19. 8. 2007 20:45

Rozhodně Xsara
M2M
Nováček

Odeslat příspěvekod mtb_ 19. 8. 2007 21:45

bobi24 píše:u scenica som sa niekde dozvedel ze hlavnym problemom byva elektrika, aké neduhy ma picasso??/quote]


... žabožrútie
mtb_
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vody 19. 8. 2007 21:47

Já bych bral Xsaru, ale bacha na místního motoristického rádobynovináře kterej doporučuje auta s pi*ou ve znaku
MB W202 C200 100KW
Vody
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod gewehr 19. 8. 2007 22:39

bez do toho, ktore zozenies v lepsom stave. :wink:
María de las Mercedes
Karl Friedrich Benz
gewehr
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod KubaPa 19. 8. 2007 22:52

Teď budeme mít na kurzu chvíli jak Scénika, tak Picasso tak můžu mrknout na praktičnost a někdy za 14 dní napsat, jestli to bude ještě aktuální.
KubaPa
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bobi24 20. 8. 2007 09:30

KubaPa píše:Teď budeme mít na kurzu chvíli jak Scénika, tak Picasso tak můžu mrknout na praktičnost a někdy za 14 dní napsat, jestli to bude ještě aktuální.
bobi24
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod King of Potato People 20. 8. 2007 09:41

kepke píše:a co když bude drhnout i naložená xsara, kterou si nejel Mr. Greene/quote]


nalozenou xsarou jsem parkrat jel... v plnem osazeni na 14 dni na hory a zadne neresti ala scenic se nekonaly... scenic se navic jevil vice nejiste na silnici. ja bych tedy mel jasno...
Breaking the sound barrier
King of Potato People
Missák Garáže 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod blaster417 20. 8. 2007 10:05

caote, ja by som ti doporucil scenic, vlastnil ho dva roky, bol to model rx4 r.v. 2000, 2.0 benzin, pri kupe najazdenych 87000, pri predaji 156000, len bezna udrzba a vymeny spotrebnych suciastok, dobre jazdne vlastnosti, hlavne v zime. Patkart som spravil na nom cestu spanielsko slovensko, v jednom tahu 2.700km, s privesom, a ani spotreba nebola neako vysoka
blaster417
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod yeti 20. 8. 2007 11:01

Ja bych nesel ani do jednoho. 4 roky stary auto od frantiku se bude **** a ****. Ono to bude komplet v elektrice, a jak znamo, elektriku frantici neumi.... Kup si socku logana MCV s 1.5 Dci, mas to levnejc (?) a aspon 3 roky zaruka na new car. Po 3 letech to hodis ze skaly a koupis novy.... Za ty 3 roky nacpes do xsary nebo scenika spoustu kacek navic....
yeti
Nováček

Odeslat příspěvekod matuS 20. 8. 2007 11:02

bobi24 píše:u scenica som sa niekde dozvedel ze hlavnym problemom byva elektrika, aké neduhy ma picasso??/quote]


nam sa zasekol klucik v zapalovani = odtah, 2t cakanie, vymena = 20tis Sk, po 100tis zacalo tiect servo.
A treba davat pozor aby sa vymenila remenica, servis to v ramci pravidelnych prehliadok nerobi (citujem "je to moc drahe, aby ludia nefrflali") a jej roztrhnutie moze sposobit preskocenie rozvodaku. tyka sa motora 2,0hdi.
Inak auto sme mali cipnute na 87,5kw a motoricky nebol nikdy problem.
--
matuS

http://www.remy.sk
matuS
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod matuS 20. 8. 2007 11:03

yeti píše:Ja bych nesel ani do jednoho. 4 roky stary auto od frantiku se bude **** a ****. Ono to bude komplet v elektrice, a jak znamo, elektriku frantici neumi....


tu sa neda nic ine, len suhlasit.
--
matuS

http://www.remy.sk
matuS
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bobi24 20. 8. 2007 12:18

matuS píše:
yeti píše:Ja bych nesel ani do jednoho. 4 roky stary auto od frantiku se bude **** a ****. Ono to bude komplet v elektrice, a jak znamo, elektriku frantici neumi....


tu sa neda nic ine, len suhlasit.


Tak do čoho mám teda ísť? Poraďte. Hlavne pri cene 300.000

Dnes som bol v bazári vyskúšat obidve autá. Scenic 1,9 dCi 2003 329.000 Sk a Picasso 2,0 HDi 2003 289 000 Sk.
Mne osobne viacej sadol Scenic, až na dosť neistý posilovač riadenia, ale možno to bol problém len tohto auta. V picasse je síce viac miesta na zadných sedadlách, dokonca stredné je skoro tak isto široké ako krajné (možno aj rovnaké), ale na pri mojich 191 cm som sa už dotýkal hlavou strechy auta. Aj kufor je väčší v Picasse ale ten v Scenicu by mi úplne stačil. Takže momentálne sú misky váh naklonené na stranu Scenica. Ten má aj bohatšiu základnú výbavu.
bobi24
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod InfoLevi 20. 8. 2007 12:49

4-ročný francuz nikdy. Pozri sa radsej na Ford Foucus Combi. dvom znamym odislo na Scenicu palivove cerpadlo = brutalna cena za opravu. Jednemu dokonca zapieklo motor na dialnici. To som videl tak maximalne na S105 a pri scenicu.
InfoLevi
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod gewehr 20. 8. 2007 12:56

ale no, az take hrozne to zasa nebude. Mam nejake skusenosti s frantikmi a ked kupis dobre ojazdene auto, po aspon trocha setrnom majitelovi, nejaky zasadny problem nebude, musis sa vsak u frantika pripavit na rozne drobnosti ktore proste odstranit nepojdu, resp. budu stale vyskakovat. Ale auto ta vozit bude.
María de las Mercedes
Karl Friedrich Benz
gewehr
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod nal 20. 8. 2007 13:05

ak chces MPV, chod do Opelu Meriva. v tej cene kupis v pohode rocniky 2003 - 2004. 1.6 16v (74 kW). vybava aspon Enjoy, da sa kupit aj Cosmo.
Ide velkostne o podobnu koncepciu, ako Scenic z tych cias. Konstrukcne lepsie zvladnute vozidlo.

Pokial ti nebude vadit tachometer s vyssim cislom, pozri sa na trojcata Ford Galaxy/VW Sharah/Seat Alhambra. Da sa kupit do 350 t., hlavne do roku 2003. Priestrovo ide o velke vozidlo, najskor kupis v tej cene Forda.

Ostatne MPV v tej cene mimo Francuzov uz tazko najdes.
Dve levíčatá. Jedno znakom, druhé menom.
nal
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DoubleSix 20. 8. 2007 13:26

nal : to bych netvrdil, že Meriva je stejně velká jako Scenic (rok výroby 2003).

Z nefrancouzských MPV mě napadá (v dané cenové kategorii, ojeté auto):
Nissan Alemra Tino
Chevrolet/Daewoo Tacuma
Fiat Multipla
Toyota Corolla Verso
Mazda Premacy
Hyundai Matrix

Samozřejmě je otázka, jestli tazatel to MPV využije a jestli by mu nestačil obyčejný kombík. Tam je výběr mnohem větší.
DoubleSix
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod radovan01 20. 8. 2007 14:11

bobi24 píše:Ahojte.

Plánujem kúpiť nejaké to rodinné auto. Po dlhšom vyberaní som dospel k dvom autám, a to Renault Scenic II 1,5 dCi rv 2003 alebo Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi rv 2003. Neviem si však spomedzi nich vybrať, a tak prosím o vaše názory prípadne skúsenosti. Renault je kapanek drahší ale viac sa mi páči. Citroen je v pohode a najviac ma láka cena, ktorá je cca o nejakých 30.000 nižšia. ktoré z nich je spoľahlivejšie? Ď.i/quote]


tu si sa prisiel spytat velmi zle, na tomto fore sa akosi francuzske auta nenosia, to vies, vsetky stoja v servise ;)

poradia ti hlavne "motoristi" ktori maju este mokry vodicsky a maximalne nejaku staru skodu, kasli na tieto "rady", vyskusaj ich a co sa ti viac zapaci kup
radovan01
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod quasimoto 20. 8. 2007 14:38

ja by som siel do Premacy, velmi solidne auto, aj ked diesele nebudu na urovni PSA/Renault, ale v inych aspektoch ma navrch.
quasimoto
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bobi24 20. 8. 2007 15:07

quasimoto píše:ja by som siel do Premacy, velmi solidne auto, aj ked diesele nebudu na urovni PSA/Renault, ale v inych aspektoch ma navrch.


No tú som mal tiež kedysi na muške, ale na trhu ich je málo a tiež som počul že diesely sú dosť slabé.
bobi24
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod bobi24 20. 8. 2007 15:17

Tak ako to tu sledujem, tak vidím, že francúzske autá majú naozaj zlú povesť. Vyzerá to tak, že trochu pošetrím na Ford Focus C-Max. Ten sa mi zdá dá kúpiť už za 340.000. Čo hovoríte na toto autíčko?
bobi24
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod jeniik 20. 8. 2007 15:20

kup si to podle barvy, jak radí radovan, to je rozumné!
má-li být socialismus, nech? zruší práci
jeniik
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DoubleSix 20. 8. 2007 15:57

Radovan01 : tady na fóru jsou dva druhy lidí:
1. nemají rádi francouzská auta, vytýkají jim spolehlivost a dokladují to na statistikách TÜV, ADAC, JD Power, ...
2. zásadně zavrhují statitistiky jako neobjektivní, ale také namají rádi francouzská auta a nedoporučují jejich koupi.

Já sám jsem měl francouzské auto 3 roky a bez jediného problému (najeto 80 000 km). Jestli bych si znovu koupil francouzské auto? Nevím, poslední dobou mám z nich takové smíšené pocity.
Naposledy upravil DoubleSix dne 20. 8. 2007 16:24, celkově upraveno 1
DoubleSix
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DoubleSix 20. 8. 2007 15:59

bobi24 píše:Tak ako to tu sledujem, tak vidím, že francúzske autá majú naozaj zlú povesť. Vyzerá to tak, že trochu pošetrím na Ford Focus C-Max. Ten sa mi zdá dá kúpiť už za 340.000. Čo hovoríte na toto autíčko?e/quote]
C-Max není plnohodnotné MPV. Je to něco mezi MPV a kombi. Záleží k čemu to auto potřebuješ, kolik tam bude jezdit lidí, kolik potřebuješ místa pro náklad,... Takhle ti těžko poradíme, které auto by ti mohlo vyhovovat.
Jinak C-Max má na "MPV" velice slušné jízdní vlastnosti, nejvíce se blíží normálnímu autu. Pokud ale nebudeš vozit často 5 osob, ber raději kombi :wink:
DoubleSix
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mrazik 20. 8. 2007 16:21

Obcas ma i DoubleSix pravdu pravdouci.
jedna rejze
jeden henry
jednou uz se strazny andel zapotil
mrazik
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod gogo2 20. 8. 2007 16:56

Nejlepší rodinné francouzské auto je Dacia Logan MCV s motorem 1.6 f plné palbě za bratru 360.000,- Kč (včetně prodloužené záruky na 5 let). :D
Je to nový, nemá se na tom co pokazit, je to 5 let v záruce, sousedi ti nebudou závidět - prostě pohoda. Pravda za těch 5 let to bude trochu orezlý a zůstatková cena si nic moc, ale zase se člověk může řídit heslem: Lepší orezlá Dacie než ukradená Fabie... :D
Peugeot 301 Active 1.2 VTi - 53 kW, 2013 ("Však je to Pežót, nie?")
Hyundai Atos Prime Dynamic 1,1i - 46,3 kW (2008 - 2013)
Dacia Logan "Social Edition" 1.4 MPI - 55 kW, (2005 - 2011)
gogo2
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mtb_ 20. 8. 2007 17:08

DoubleSix píše:
bobi24 píše:Tak ako to tu sledujem, tak vidím, že francúzske autá majú naozaj zlú povesť. Vyzerá to tak, že trochu pošetrím na Ford Focus C-Max. Ten sa mi zdá dá kúpiť už za 340.000. Čo hovoríte na toto autíčko?e/quote]C-Max není plnohodnotné MPV. Je to něco mezi MPV a kombi. Záleží k čemu to auto potřebuješ, kolik tam bude jezdit lidí, kolik potřebuješ místa pro náklad,... Takhle ti těžko poradíme, které auto by ti mohlo vyhovovat.
Jinak C-Max má na "MPV" velice slušné jízdní vlastnosti, nejvíce se blíží normálnímu autu. Pokud ale nebudeš vozit často 5 osob, ber raději kombi :wink: /quote]


A ja som celkom spokojný s C-maxom - 88000km, r.v. 2006.
V servise menené gumy a platničky predných kolies. Inak celkom pohodové zvezenie.
mtb_
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DoubleSix 20. 8. 2007 17:18

mtb_ píše:A ja som celkom spokojný s C-maxom - 88000km, r.v. 2006.
V servise menené gumy a platničky predných kolies. Inak celkom pohodové zvezenie.e/quote]
pozor2 Já neříkám, že je to špatné auto. Ale pokud bych vozil max. 4 lidi, koupím raději focuse v kombíku než C-Maxe.
DoubleSix
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bobi24 20. 8. 2007 20:15

Tak som prave zistil ze C-Max ma dost maly kufor, iba 350 l. To sa mi zda dost malo. Inac to je asi jediny nedostatok ktory na nom vidim.
bobi24
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod mtb_ 20. 8. 2007 20:17

DoubleSix píše:
mtb_ píše:A ja som celkom spokojný s C-maxom - 88000km, r.v. 2006.
V servise menené gumy a platničky predných kolies. Inak celkom pohodové zvezenie.e/quote] pozor2 Já neříkám, že je to špatné auto. Ale pokud bych vozil max. 4 lidi, koupím raději focuse v kombíku než C-Maxe.e/quote]


A ja zase radšej C-maxa.
Naj výhoda kombíku je rovná nakladacia hrana a veľkosť kufra.
A jeho podvozok toľko ospevovaný ma vôbec na našich cestách nenadchýňa. Aby som furt šoféroval s oboma rukami na volante strnulo. Čo som závodník. Ja chcem ísť niekoľko hodín v pohode autom s pohodlnými jazdnými vlastnostami a preto radšej c-MAX podľa mňa.
mtb_
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mtb_ 20. 8. 2007 20:20

bobi24 píše:Tak som prave zistil ze C-Max ma dost maly kufor, iba 350 l. To sa mi zda dost malo. Inac to je asi jediny nedostatok ktory na nom vidim.


Tak to si zle čítal je to niečo okolo 550 ale neviem presne. Pre 4 ľudí na výlete je to strašne málo. Zlatá O1.
mtb_
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bobi24 20. 8. 2007 21:36

mtb_ píše:
bobi24 píše:Tak som prave zistil ze C-Max ma dost maly kufor, iba 350 l. To sa mi zda dost malo. Inac to je asi jediny nedostatok ktory na nom vidim.


Tak to si zle čítal je to niečo okolo 550 ale neviem presne. Pre 4 ľudí na výlete je to strašne málo. Zlatá O1.l/quote]


Áno máš pravdu, zle som čítal. Je to 550 l. Ospravedlňujem sa.
Focus Combi ma asi 520 l.
bobi24
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod mtb_ 20. 8. 2007 22:45

bobi24 píše:Focus Combi ma asi 520 l.


No myslim že aj v FF combi je viac ako 520. Neviem ako v starom ale v II je to myslim viac.
mtb_
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod p0etrik 20. 8. 2007 23:12

gogo2 píše:Pravda za těch 5 let to bude trochu orezlý a zůstatková cena si nic moc, ale zase se člověk může řídit heslem: Lepší orezlá Dacie než ukradená Fabie... :D /quote]


S EuroGap asi tezko. Mr. Green
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod p0etrik 20. 8. 2007 23:12

Picasso je kompromis, kdyz auto, tak auto.
http://magazin.auto.cz/testy/ford-tourn ... jenec.html
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod InfoLevi 20. 8. 2007 23:44

bobi24 píše:Tak ako to tu sledujem, tak vidím, že francúzske autá majú naozaj zlú povesť. Vyzerá to tak, že trochu pošetrím na Ford Focus C-Max. Ten sa mi zdá dá kúpiť už za 340.000. Čo hovoríte na toto autíčko?e/quote]


C-Max paradna volba. Perfektne polohovanie zadnych sedadiel, dobry vyber motorv a celkovo spolahlive. Tym, ze sa dlhsie vyraba, tak aj starsie rocniky su uz zo zabehnutej vyroby. Dielenske spracovanie, najma po facelift o 2 triedy lepsie ako frantici.
InfoLevi
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod bobi24 21. 8. 2007 08:10

mtb_ píše:
bobi24 píše:Focus Combi ma asi 520 l.


No myslim že aj v FF combi je viac ako 520. Neviem ako v starom ale v II je to myslim viac../quote]


No tych 520 l mam z oficialnej stranky fordu:

http://www.ford.sk/page.php?url_id=208

Akurat pri c-maxe je pri 550 l poznamka - nalozene po strechu a pri kombiku to nie je. Tak neviem.
bobi24
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod DoubleSix 21. 8. 2007 08:14

bobi24 píše:
mtb_ píše:
bobi24 píše:Focus Combi ma asi 520 l.


No myslim že aj v FF combi je viac ako 520. Neviem ako v starom ale v II je to myslim viac../quote]

No tych 520 l mam z oficialnej stranky fordu:

http://www.ford.sk/page.php?url_id=208

Akurat pri c-maxe je pri 550 l poznamka - nalozene po strechu a pri kombiku to nie je. Tak neviem.
Základní objem kufru je 460 litrů po plato a 550 litrů po střechu.
DoubleSix
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DoubleSix 21. 8. 2007 08:17

mtb_ píše:
bobi24 píše:Focus Combi ma asi 520 l.


No myslim že aj v FF combi je viac ako 520. Neviem ako v starom ale v II je to myslim viac../quote]
Focus combi má oproti C-Maxu kufr delší a širší, ale mělčí. Objem je 482 litrů po plato, oproti C-Maxových 460 litrů. Při nakládání po střechu jsou oba kufry (C-Max i Combi) na tom s výškou stejně - 890mm.
DoubleSix
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod j2j 21. 8. 2007 09:52

Pokud užiješ více míst, tak Honda Stream, pokud stačí 5 tak Mazda Premacy nebo C-Max. Francouze ani trio Sharan/Galaxy/Alhambra bych nebral.
j2j
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mrazik 21. 8. 2007 10:27

InfoLevi píše:
bobi24 píše:Tak ako to tu sledujem, tak vidím, že francúzske autá majú naozaj zlú povesť. Vyzerá to tak, že trochu pošetrím na Ford Focus C-Max. Ten sa mi zdá dá kúpiť už za 340.000. Čo hovoríte na toto autíčko?e/quote]

C-Max paradna volba. Perfektne polohovanie zadnych sedadiel, dobry vyber motorv a celkovo spolahlive. Tym, ze sa dlhsie vyraba, tak aj starsie rocniky su uz zo zabehnutej vyroby. Dielenske spracovanie, najma po facelift o 2 triedy lepsie ako frantici.


Polohovani zadnich sedadel diagonalne, kdy musis vyndat prostredni sedadlo, je perfektni ? Je to k nicemu, naprosto k nicemu, protoze se dvouma detma je lepsi´a levnejsi volba Focus Combi, ktery ma stejny vyber motoru a celkove spolehlivy. Dilenske zpracovani je na stejne urovni jako ostatni konkurence, to uz bychom museli prolezt s lupou a merit posuvnym meritkem.
Priste by to chtelo lepsi argumenty a ne jen opisovat z reklamnich letaku.
mrazik
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mrazik 21. 8. 2007 10:29

DoubleSix píše:
mtb_ píše:
bobi24 píše:Focus Combi ma asi 520 l.


No myslim že aj v FF combi je viac ako 520. Neviem ako v starom ale v II je to myslim viac../quote]Focus combi má oproti C-Maxu kufr delší a širší, ale mělčí. Objem je 482 litrů po plato, oproti C-Maxových 460 litrů. Při nakládání po střechu jsou oba kufry (C-Max i Combi) na tom s výškou stejně - 890mm.k/quote]

Presne ke stejnemu zjisteni jsem dospel, kdyz jsem je srovnaval a nechapu tu o dost vyssi cenu C-Maxe oproti kombiku. Proto jsem take C-Maxe vyradil z vyberu a misto nej dal Focus Combi.
mrazik
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DoubleSix 21. 8. 2007 10:40

mrazik píše:Presne ke stejnemu zjisteni jsem dospel, kdyz jsem je srovnaval a nechapu tu o dost vyssi cenu C-Maxe oproti kombiku. Proto jsem take C-Maxe vyradil z vyberu a misto nej dal Focus Combi.
Dnes je moderní mít MPV, takže bys za to měl i zplatit :) .
Ono to ale možná bude i o menších sériích, tudíž vyšší odpisy investic, větších výztuhách (je kratší, ale přesto o 100kg těžší než podobný Focus Combi se stejnou výbavou a motorem), atd..
DoubleSix
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod matuS 21. 8. 2007 20:12

nal píše:ak chces MPV, chod do Opelu Meriva. v tej cene kupis v pohode rocniky 2003 - 2004. 1.6 16v (74 kW). vybava aspon Enjoy, da sa kupit aj Cosmo.
Ide velkostne o podobnu koncepciu, ako Scenic z tych cias. Konstrukcne lepsie zvladnute vozidlo.


meriva je na baze corsy, scenik na baze meganu, cize rozdiel triedy - takze to urcite nieje vhodny kandidat.
Meriva je inak totalna blbost, zadne sedacky ako v elektricke - tvrde a kolme.

Kolega kupil Opel Zafira - je tam debilna spojka, zvlastne brzdy, rozviklana prevodova paka - ale to niesu zavady, proste vlastnosti auta. Pride mi byt uplne jednoduche, ze sa tam ani nema co pokazit. Celkom priestranne, mne sa ako rodinne auto paci. Mozno by som skusil tento smer.
Maju 1,6i a napriek vysokemu podielu jazdy v meste im to berie okolo 8 litrov. Jedinu zavadu co teraz maju je niekde diera v chladeni klimy a unika im chladivo.

Inak ja osobne opel dost nemusim, ale v tomto pripade sa mi zda, ze vyhrava jednoduchost.

Preco vlastne potrebujes takyto minivan? Kombik sa mi zda tiez dobre riesenie a dost lacnejsie - tie minivany su moderne a drahe.
Naposledy upravil matuS dne 21. 8. 2007 20:34, celkově upraveno 1
--
matuS

http://www.remy.sk
matuS
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod matuS 21. 8. 2007 20:13

radovan01 píše:tu si sa prisiel spytat velmi zle, na tomto fore sa akosi francuzske auta nenosia, to vies, vsetky stoja v servise ;)
poradia ti hlavne "motoristi" ktori maju este mokry vodicsky a maximalne nejaku staru skodu, kasli na tieto "rady", vyskusaj ich a co sa ti viac zapaci kup


aa, dalsi majitel FR auta. Drzim ti palce, aby ta to nadsenie nepreslo ;-)
--
matuS

http://www.remy.sk
matuS
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod matuS 21. 8. 2007 20:32

DoubleSix píše:Já sám jsem měl francouzské auto 3 roky a bez jediného problému (najeto 80 000 km). Jestli bych si znovu koupil francouzské auto? Nevím, poslední dobou mám z nich takové smíšené pocity.
--
matuS

http://www.remy.sk
matuS
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mtb_ 21. 8. 2007 22:27

InfoLevi píše: C-Max paradna volba. Perfektne polohovanie zadnych sedadiel,

No až za takú devízu by som to nebral. Je to príplatková verzia a aby mi ruky behali po nejakých nekritých kovových dráhach tiež nie je bohvie čo.
mtb_
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bobi24 22. 8. 2007 10:04

Tak zase dilema. Rozmýšlam, že či má zmysel kupovať napr. o 60.000 drahšie auto ako Scenic. Aj tak je tam pravdepodobnosť, že sa niečo pokazí. Keď kúpim lacnejšieho Scenica tak je tam aspoň malá nádej že bude v pohode. Myslíte že by som do opráv mohol dať viac ako 60 tis? Aj tak každé auto po 150.000 km začína mať problémy, nie?
bobi24
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod mtb_ 22. 8. 2007 12:39

bobi24 píše:Tak zase dilema. Rozmýšlam, že či má zmysel kupovať napr. o 60.000 drahšie auto ako Scenic. Aj tak je tam pravdepodobnosť, že sa niečo pokazí. Keď kúpim lacnejšieho Scenica tak je tam aspoň malá nádej že bude v pohode. Myslíte že by som do opráv mohol dať viac ako 60 tis? Aj tak každé auto po 150.000 km začína mať problémy, nie?a/quote]


Keď sa pokazí tak na každom aute akurát u francúza je pri večšom počte km večšia pravdepodobnosť. Zo svojich skusenosti iba s C-maxom by som radšej C-max volil.
Ale pozor na takéto autá - čelné sklo ma stálo s robotou 12000Sk. A to je obyčajné.
mtb_
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod lazak 22. 8. 2007 14:30

Co tady řešíte francouz, němec,ital?Kazí se úplně všechno jsou to jenom stroje, já osobně už mám třetího scenika(2000,2002,2004) a v naprostém pořádku.Nedám na to dopustit a nezatracuju ale taky jiné značky a výrobce.Každý má to svoje + a -.Já z vlastní zkušenosti doporučuji scenik nejlépe ve verzi grand, kterou vlastním.Už se těším až bude další řada sceniku, protože si ji koupím.
GrandScenic 1.9DCI 88kw
lazak
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Auto1 22. 8. 2007 15:41

lazak píše:Už se těším až bude další řada sceniku, protože si ji koupím.i/quote]


Obrázek
Auto1
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod KubaPa 6. 9. 2007 12:44

bobi24 píše:
KubaPa píše:Teď budeme mít na kurzu chvíli jak Scénika, tak Picasso tak můžu mrknout na praktičnost a někdy za 14 dní napsat, jestli to bude ještě aktuální.
KubaPa
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dusan 6. 9. 2007 18:35

mrazik píše:Dilenske zpracovani je na stejne urovni jako ostatni konkurence, to uz bychom museli prolezt s lupou a merit posuvnym meritkem.
Priste by to chtelo lepsi argumenty a ne jen opisovat z reklamnich letaku.


To rozhodne neni pravda. Ford C-Max ma v ramci segmentu zdaleka nejlepsi zpracovani, opravdu pusobi jak auto o tridu vyse. Interierem se Ford opravdu vytahnul. To ze Focus umi skoro to same, ale to uz se dostavame na obecnou diskusi jestli male MPV ma vubec smysl. U Fordu mozna docela ano, protoze jety C-Max stoji mene nez Focus, u ostatnich stezi.
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DoubleSix 6. 9. 2007 22:33

Dusan píše:
mrazik píše:Dilenske zpracovani je na stejne urovni jako ostatni konkurence, to uz bychom museli prolezt s lupou a merit posuvnym meritkem.
Priste by to chtelo lepsi argumenty a ne jen opisovat z reklamnich letaku.


To rozhodne neni pravda. Ford C-Max ma v ramci segmentu zdaleka nejlepsi zpracovani, opravdu pusobi jak auto o tridu vyse. Interierem se Ford opravdu vytahnul. To ze Focus umi skoro to same, ale to uz se dostavame na obecnou diskusi jestli male MPV ma vubec smysl. U Fordu mozna docela ano, protoze jety C-Max stoji mene nez Focus, u ostatnich stezi.
Hmm, tak já budu asi patřit k vyjímkám, protože dílenské zpracování mého C-Maxe rozhodně nepatří k nejlepším ve svém segmentu :( :? .
Jinak jak jsem zmínil, pokud má rodina 3 děti, může na klasické auto zapomenout a z důvodů pohodlí cestujících na zadních sedadlech musí lovit ve vodách MPV (mají vzadu 3 sedačky). A podle finančních možností si vybírají buď malé nebo velké MPV. Takže já si myslím, že malá MPV mají smysl.
DoubleSix
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod KubaPa 6. 9. 2007 23:48

Přidám se k 2x6. Malé MPV určitě smysl dává pokud člověk potřebuje auto, který toho uveze co nejvíc a nejlépe 5 lidí s věcma. Sezení vzadu ve Focusu a v Picassu je fakt o něčem jiném. A i ten vzpřímenější posaz vepředu mi u malýho MPV vyhovuje (a to nemluvím o nastupování namísto soukání se dovnitř). Samozřejmě to není zadarmo, na dálnici člověk tu vyšší karoserii pozná, v zatáčkách taky, ale pokud je kritériem spíš praktičnost než "závodění" volil bych radši malý MPV typu Picasso, Scénic, C-max než kombíka stejný třídy.
KubaPa
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod black_69 27. 9. 2007 10:40

Problém bych rozdělil do násl. částí:
1. kombi nebo MPV
2. jaké MPV
3. Renault Scenic 1,5 dCi nebo Ctroen Xsara Picasso

1. Já sám jsem tento problém řešil loni, děti rostou a malé auto (na typu nezáleží) začalo být malé. Byl jsem natvrdo rozhodnutej, že půjdu do kombíka nižší střední třídy (na typu taky nezáleží). Pak jsem měl možnost projet se středním MPV Renault Scenic 1,9 dCi 75 kw rv 2000 (po faceliftu) a bylo rozhodnuto, chci MPV. Střední MPV na půdorysu auta nižší střední třídy nabízí vnitřní prostor auta o třídu většího (střední třída) a ta variabilita. 3 samostatně posuvná zadní sedadla se sklopnými opěradly dopředu i dozadu, která se dají v případě potřeby vymontovat nebo posunout více do středu. Vyklápěcí stolečky a odkládací prostory všude kam se podívám. Je třeba si ale přiznat, že jízdními vlastnostmi je to stále auto nižší střední třídy ale je to o prioritách. Výrobci jsou si toho dobře vědomi a více vybavují MPV stabilizačními systémy ESP, takže máte větší šanci natrefit na ojeté auto s ESP. Takže doporučuji všem svést se v MPV a poté si sám rozhodnout jestli mi výhody, které MPV má stojí za těch pár peněz navíc oproti kombíku.
2. Francouzská auta mají mezi lidmi špatnou pověst, já bych to tak špatně neviděl, když se podíváme na německou statistiku spolehlivosti TUV zjistíme zajímavé věci. Vzhledem k tomu, že ve statistice nejsou obsaženy všechny auta MPV budu brát auta nižší střední třídy na jejichž podvozku jsou střední MPV postavena. Statistika je z roku 2007, 1-3 roky stará auta:
VW Golf 4,5% (VW Touran)
Mazda 323 4,9% (Mazda Premacy)
Citroen Xsara 4,9% (Citroen Xsara Picasso)
Ford Focus 5,0% (Ford C-Max)
Opel Astra 5,1% (Opel Zafira)
Nissan Almera 5,9% (Nissan Almera Tino)
Renault Megane 5,9% (Renault Scenic)
Pro porovnání uvedu ještě auta, která jsou v Česku považována za etalon kvality:
Škoda Octavia 5,5%
VW Golf 5,9%
Z předchozího vyplývá, že dnešní auta jsou víceméně stejně kvalitní a není potřeba mít strach z francouzskejch aut.
3. Renault Scenic II je postaven na podvozku Megana II, ten se vyrábí od roku 2003. Citroen Xsara Picasso je postaven na podvozku Citroen Xsara, která se vyrábí od roku 1998. Z předchozího vyplývá, že Scenic je modernější auto, za 5 let se toho ve vývoji aut hodně změní. Je to patrné i na designu obou aut i když obě auta jsou tak vyjímečná, že ne každému se líbí. Picasso boduje větším kufrem, zde je nutné porovnávat s Grand Scenicem. Já sám jsem tento problém vyřešil koupí Scenica 1,9 dCi 88 kw rv 2003 v plné výbavě. Mám ho od jara a zatím jsem s ním nadmíru spokojený. Osobně znám několik lidí kteří mají Scenica i Picasso a všichni jsou s nimi také spokojení. Takže doporučuji si obě auta vyzkoušet, projet se v nich vyzkoušet si jejich variabilitu a potom se rozhodnout, které auto bude více vyhovovat. Sám bych se ale přimlouval u Scenica za motor 1,9 dCi než 1,5 dCi. S 1,9 je velice příjemné svezení a průměrnou spotřebu mám 6,1 l/100 km (dle počítače). S 1,5 lze možná dosáhnout nižší spotřeby ale na úkor dynamiky. Takže hodně štěstí při výběru.
Scenic II 1,9 dCi 88 kw
black_69
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod black_69 27. 9. 2007 10:44

Sorry

VW Pasat 5,9% ne VW Golf
Scenic II 1,9 dCi 88 kw
black_69
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod pooh 28. 9. 2007 07:16

Nemuzu mluvit za ostatni znacky [picaso], ale moje vlastni zkusenosti jsou, ze majitele Scenicu se deli na dva tabory: 70 procent je spokojenych a jezdi a obcas neco vymeni, 30 procent se na aute podelalo neco zasadniho [u mne imobilizer, u kamarada ESP] a prestali autu verit, protoze pravdepodobnost, ze se neco dalsiho a draheho podela [protoze Renaulty alespon v jiznich Cechach nechce nikdo opravovat a je treba do autorizovanyho] je podle mne zase tech tricet procent. Kdo ma dobrodruznou povahu a dobrou asistencni sluzbu, at to klidne riskne. Kdo jednou zazil, jak musi vyresit kam na dovolene s miminem a plnym autem veci, tak si podruhe Scenica nekoupi. Ale jinak...bajecny auto, dobrej vnitrni prostor,mista na rozdavani,sklapeci sedacky..aby se mel clovek cim kochat, kdyz ceka na odtahovku

:razz:
pooh
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod black_69 1. 10. 2007 08:04

Ještě jednou bych se vrátil k tý spolehlivosti, myslím si, že každá značka má ve svém výrobním programu auto, kterým se zrovna moc nechlubí. Pro ilustraci si opět vezmem k ruce statistiku spolehlivosti TUV 2007 1-3 roky staré auta.
VW Sharan 11,5%
Seat Alhambra 11,4%
Citroen Saxo 11,3%
Renault Laguna 11,2%
Peugeot 406 11,2%
Ford Galaxy 10,4%
Fiat Doblo 10,4%
průměr 5,9%
Z předchozího vyplývá, že mezi nejhoršími auty májí zastoupení jak automobilky o kterých je nekvalita známá tak automobilky, které jsou vnímány jako spolehlivé (VW, Ford). Takže si troufám tvrdit, že je to o konkrétních typech a hlavně konkrétních autech a taky o tom ,jak se k těm autům majitel chová. A taky o značkových servisech, ale o tom až příště.
Jako příklad uvedu dva kamarády, oba mají Škodu Octavia II s motorem 2,0 FSI. Jeden s ní zatím neměl žádné problémy (pouze jednou na dálnici při prudkém brždění se mu přepla do nouzového režimu) a druhý s ní byl více v servisu než na cestách, během záruky ho musela dvakrát do servisu dovést odtahovka. Začalo to tím, že musel dolévat 1 l oleje na 1000 ujetých km (cca 950 Kč/l), pokračovalo to výměnou katalizátoru a EGR ventilu (2x) a skončilo to (prozatím) výměnou pístních kroužků. Naštěstí všechno v záruce. Nedávno mu skončila záruka a teď přemýšlí co s takovým autem dál. Prostě blbej kus se podaří i Škodovce a to má ve statistice TUV u Octavie hodnotu 5,5%.
Scenic II 1,9 dCi 88 kw
black_69
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod j3s 2. 10. 2007 11:38

black_69. Statistiky = chyba v úvaze. Právě,že tato MPV jsou postavena na podvozku menších vozů je základní problém splehlivosti. Tyto podvozky jsou dimenzovány na určité zatížení a pod těžším MPV dost trpí. Proto je životnost podvozku základního auta a odvozeného MPV značně odlišná.
j3s
Štamgast

Odeslat příspěvekod gewehr 2. 10. 2007 12:12

VW Sharan 11,5%
Seat Alhambra 11,4%
Citroen Saxo 11,3%
Renault Laguna 11,2%
Peugeot 406 11,2%
Ford Galaxy 10,4%
Fiat Doblo 10,4%
průměr 5,9% %/quote]
neni nic lepsie ako kupovat auto podla statistiky :tleskani chapem ze to bolo ilustracne, ale realna vypovedna hodota o danom kupenom kuse... no povedzme bieda.
María de las Mercedes
Karl Friedrich Benz
gewehr
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Wendy.Z 12. 10. 2007 20:15

Řeším stejný problém akorát u Picassa uvažuji o motoru 1.6.HDi 110 k. Probral jsem již mnoho materiálů a nakonec jsen skončil s úvahami u Francouzů.Kladl jsen tyto podmínky:
1-Cena
2-Variabilita
3-Prostor
4-Pohodlí
S tou spolehlivostí souhlasím s některým z předešlích názorů že záleží na štěstí na dobrý kus.( i Mercedes může mit své dny).V součastné době mám Fábii a řeklo by se koncern WV ale v sortimentu problémů mám např.drnčení plastů,řídící jednotka,po třechletech koroze!!! atd.(chudák kdo ji koupí).z tohoto důvodu bych na poupi šel s odborníkem i kdybych ho měl zaplatit.
Takže nakonec mi zbyl ScenicII 1.9 DCi Picasso 1.6 HDi a asi rozhodne dalši argument.Opravitelnost.U bazarového nafťáku budeš muset udělat rozvody a někde jsem četl že na Scenic to příjde asi na 20 000 kč a u Picasa se vejdu do 10 000 kč ve značkovém servise.Scenic je technicky vyspělý ale díky nadupané elektronice dost zranitelný.Znovu opakuji nemám zkušenosti jen hodně čtu.Není špatné podívat se také na ceny neznačkových dílů a popovídat si s někým kdo tato auta ve neznačkovém servise opravuje.je to levnější prrotože značkové servisy jsou na nic a hrozně předražené.A jinak kdybych byl bohatý tak si koupím Mazdu 5.
Wendy.Z
Kolemjdoucí


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků