Senzory bagů reagují na akceleraci, resp. dekceleraci. Při kutálení je zpomalení poměrně malé, protože auto se stále pohybuje, bagy nevybuchují častěji. Viděl jsem už několik naprosto zdeformovaných aut ve kterých se neotevřel žádný airbag.
Občas se při "budce" otevřou boční, tam záleží na tom, jak to auto bouchne do země.
Navíc si uvědomte, že při kotoulech není airbag žádoucí. Airbag má fungovat při nárazu, ne při kutálení, je tam jiná doba kdy se osoba dostane do prostoru toho airbagu a může se tam dostat i jinou částí těla a potom může havarovaná osoba dopadnout ještě hůře, například když se odpálí příliš blízko osoby, nebo ji zasáhnou kousky obložení kolem bagu. Navíc je bag nafouknutý jenom opravdový okamžik, kutálení trvá několik sekund, za tu dobu se airbag nafoukne a vyfoukne hned několikrát
Jsem rád, že to dobře dopadlo.