P307-proč se neotevřely airbagy ???!!!

Citroën, Peugeot, Renault

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod myndel 27. 5. 2007 21:14

Senzory bagů reagují na akceleraci, resp. dekceleraci. Při kutálení je zpomalení poměrně malé, protože auto se stále pohybuje, bagy nevybuchují častěji. Viděl jsem už několik naprosto zdeformovaných aut ve kterých se neotevřel žádný airbag.

Občas se při "budce" otevřou boční, tam záleží na tom, jak to auto bouchne do země.

Navíc si uvědomte, že při kotoulech není airbag žádoucí. Airbag má fungovat při nárazu, ne při kutálení, je tam jiná doba kdy se osoba dostane do prostoru toho airbagu a může se tam dostat i jinou částí těla a potom může havarovaná osoba dopadnout ještě hůře, například když se odpálí příliš blízko osoby, nebo ji zasáhnou kousky obložení kolem bagu. Navíc je bag nafouknutý jenom opravdový okamžik, kutálení trvá několik sekund, za tu dobu se airbag nafoukne a vyfoukne hned několikrát :)

Jsem rád, že to dobře dopadlo.
myndel
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod Ferohora 28. 5. 2007 06:32

Dolezite je to spomalenie. Ked napr naperes v 60-ke do muru, tak airbagy strelia, ale pokial to v 60-ke naperies do auta a to nestoji cumakom pri mure, tak Ti airbagy nestrelia, pretoze odovzdas cast hybnosti autu pred tebou a spomalenie sa zmensi.
Myslim si ale, ze pri "aute cez strechu" by okenne zaclonove bagy, mali strelit.
3 GT
BMW
Ferohora
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JirkaK 28. 5. 2007 15:42

Přední airbagy jsou při kolostřešní kombinaci zbytečné, není důvod aby vystřelily. Boční by možná trochu smysl měly, ale airbag je stejně během půlvteřiny zase prázdný, a to auto se kutálelo určitě dýl.
Tragédie této země spočívá v tom, že vždy když se v ní začne náhodou dařit lépe, přijdou politici a ve jménu vyšších zájmů všechno zkurví.
Líp už bylo......
JirkaK
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod TomKQT 28. 5. 2007 16:10

V návodu v Fábii je přímo napsané, že boční airbagy se NEaktivují při převrácení auta na střechu. Jsou to prostě bagy určené pro boční náraz. Při kutálení auta podél podélné osy auta hrozí připoutané osobě "jedině" úraz páteře od toho jak to mává s hlavou a tady žádný airbag nepomůže.
TomKQT
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod matuS 28. 5. 2007 16:16

napr bmw3 sa otvaraju zaclonove airbagy aj pri celnom naraze.

Preco sa vlastne airbag hned vyfukne? U toho hlavoveho sa mi zda logickejsie aby ostal nafuknuty napr 10s
--
matuS

http://www.remy.sk
matuS
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod TomKQT 28. 5. 2007 16:25

matuS píše:napr bmw3 sa otvaraju zaclonove airbagy aj pri celnom naraze.

Preco sa vlastne airbag hned vyfukne? U toho hlavoveho sa mi zda logickejsie aby ostal nafuknuty napr 10s


Proč se airbag hned vyfoukne? Dva základní důvody:
1. Nafouklý pytel by komplikoval opuštění vozidla.
2. A to hlavně - účelem airbagu je, aby náraz těla do něj nastal v okamžiku, kdy se vyfukuje. Kdybys narazil do nafouklého tvrdého airbagu tak by to sice samozřejmě bylo lepší než kov nebo sklo protože vzduch je sám o sobě pružný, ale při vyfukování je to ještě "měkčí" náraz.
TomKQT
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bladerunner 28. 5. 2007 17:01

Jeffe písal "mam bryle a doufam ze se mi nestane to, ze pri narazu nejdriv poleti dopredu......"
myslím si, že ti nestihnú odletieť od hlavy- pri náraze bude mať hlava väčšie zrýchlenie a preto zostanú na hlave až do nárazu do bagu. jedine, že by boli z nejakého veľmi ťažkého materiálu, a tým by mali väčšie zrýchlenie ako hlava.
bladerunner
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod bladerunner 28. 5. 2007 17:05

airbagy pracovali zrejme správne, nebolo dostatočné spomalenie pre ich aktiváciu. "dôkazom" je aj to, že ako vravíš sa im nič vážnejšie nestalo- len nejaké pomliaždeniny a pod.
bladerunner
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod TomKQT 28. 5. 2007 17:06

bladerunner píše:Jeffe písal "mam bryle a doufam ze se mi nestane to, ze pri narazu nejdriv poleti dopredu......"
myslím si, že ti nestihnú odletieť od hlavy- pri náraze bude mať hlava väčšie zrýchlenie a preto zostanú na hlave až do nárazu do bagu. jedine, že by boli z nejakého veľmi ťažkého materiálu, a tým by mali väčšie zrýchlenie ako hlava.
TomKQT
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bladerunner 28. 5. 2007 17:12

airbagy sa samozrejme nemôžu aktivovať pri každom menšom náraze, lebo by mohli spôsobiť viac škody ako úžitku. je to dosť veľká rana - pred nejakým časom som ošetroval jedného pána, ktorý mal nehodu, bez aktivácie airbagov /auto cca 7-8 ročné/, nikomu sa nič nestalo, mal trocha rozbitý predok na aute, po zadokumentovaní nehody políciou chcel odísť, sadol do auta, otočil kľúčikom a strelil mu airbag - bol z toho otrasený, ošľahnutá tvár, prasknutý bubienok v uchu - zrejme mal pootočenú hlavu pri štartovaní.
bladerunner
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Saman 28. 5. 2007 17:14

bladerunner píše:Jeffe písal "mam bryle a doufam ze se mi nestane to, ze pri narazu nejdriv poleti dopredu......"
myslím si, že ti nestihnú odletieť od hlavy- pri náraze bude mať hlava väčšie zrýchlenie a preto zostanú na hlave až do nárazu do bagu. jedine, že by boli z nejakého veľmi ťažkého materiálu, a tým by mali väčšie zrýchlenie ako hlava.
6 hrnku dopovanych dvema feny
Saman
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dr. 120L 28. 5. 2007 17:17

měli by vyletět, nedávno sem byl u jednoho moc šikovnýho opraváře na Mondíky a měl tam jedno na ND ... majitel to několikrát votočil přes boudu (= okna pryč atd...) a vylítli mu všechny bagy, vč. bočních. nic hroznýho to zase nebylo, pokud byla posádka připoutaná ale mlaskli všechny ....
Dr. 120L
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod TomKQT 28. 5. 2007 17:19

Jasně. Zrychlení obou těles bude stejné (stejné jako zrychlení auta). Síla potřebná na překonání toho zrychlení už se bude lišit, pro hlavu bude větší než pro brýle. Síla která bude držet na místě brýle bude jen ta co dokáží vyvinout obroučky. Síla která bude držet na místě hlavu bude záviset na krčních svalech a páteři. Jaký bude výsledný efekt, čert ví. Asi jak píše Saman brýle odletí. Ale řekl bych že bude fakt záviset na těch obroučkách - kvůli tomu bude asi rozdíl "sportovní" sluneční brýle a klasické dioptrické, tam bývají obroučky řešeny jinak.
TomKQT
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod TomKQT 28. 5. 2007 17:21

Dr. 120L píše:[color=red]měli by vyletět
TomKQT
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bladerunner 28. 5. 2007 17:22

Pochopitelně že hlava a brýle budou mít stejné zrychlení, nikoliv jak píšeš ty. Aneb základy fyziky, kontrétně dynamika těles :wink:[/quote]
:idea: čiste teoreticky, keby sme boli detailisti a zobrali ešte aj vplyv odporu vzduchu, tak okuliare z materiálu s veľkou hustotou a malou čelnou plochou Mr. Green, by mohli opustiť hlavu pri náraze, keďže táto by mala menšiu hustotu a väčšiu čelnú plochu, a tým kladie vzduchu väčší odpor /a samozrejme tým, že je uložená na krku a zvyšku tela, toto ju trocha brzdí, kedže je pripútané bezp. pásom/ :hm Mr. Green Mr. Green Mr. Green
bladerunner
Kolemjdoucí

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků