Citroen Xantia

Citroën, Peugeot, Renault

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod peetan 11. 4. 2006 11:02

Souhlasím s tebou, že automat ve Xantii byl velmi sofistikovaný a že předstihl mnohé jiné automaty. Nevím jakou si ve spojení s tvým motorem měl spotřebu, ale já mám 1,8i 8V 76 KW a jezdím velmi pohodově, ale tak abych nepřekážel - ač má motor maximum výkonu v 6000ot, dle mého je blbost jej nějak točit, stejně se nic moc nahoře neděje, tak jezdím v průměru nad 8 L. Stejně tak jako všichni ostatní i s 1,8 16V - v zimě a typicky městské jízdě se spotřeba zvyšuje i nad 10 l. Pokud bych se snažil o větší rychlostní průměry a využíval plně výkon. potenciál, obávám se , že spotřeba vyletí velmi vysoko. Xantia je sice velké auto, ale zase ne tak těžké - tak by spotřeba mohla být o něco menší. Ale skutečnost, že benzíny Citroen jsou trochu žíznivější, je myslím všeobecně známa.
Navíc mě zaráží trochu "divné zpřevodování", zvláště u BX to bylo markatní - ten motor měl 1,6 65 kW a celkem slušný točivý moment a přesto byl zpřevodován ve srovnání s jinými auty velmi do rychla - už si přesně nepamatuji otáčky, ale tuším ve 120 už tam bylo něco ke 4000 rpm. Takže nějaká jízda 130 a více (papírové maximum 165) byla utopie nebo týraní motoru a kravál. Xantia je na tom maličko lepší, ale třeba Fabia 1,4 při stejné rychlosti točí daleko méně. Mě osobně přijde ta 1,8 taková bezkrevná dole, ve středu i nahoře. Nepřesvědčila mne.
Pokud si někdo zakádá na hydro a jeho pohodlí, tak tahle éra skončila někde u CX, možná BX, Xantia a zvláště s HA II je už trochu přitvrzená , C5 pak ještě o poznání více. Pokud jsou to správné informace, C5 v roce 2007 bude nový, údajně na stejné platformě jako Peugeot, takže z toho vyvozuji, že i u něj skončí hydro pérování ? Takže pouze C6?
peetan
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod -LK- 11. 4. 2006 11:33

S Xantíí jsem jezdil v kombinaci za 10, s čímž jsem byl velmi spokojen.
Pro zajímavost, s touhle V8 stejný trasy a obdobný styl (pravda, občas to trochu víc proženu, když to tak dobře jezdí) 12,82. Vedu si evidenci výdajů, takže jde o reálnou hodnotu, nikoliv z palubáku, je to průměr za 1,5 roku. Bohužel údaje ke Xantii jsem z programu už vymazal, takže nevím přesně, zda celkový průměr 10 byl 10,05 nebo 9,92 apod., zkrátka kolem deseti.

Pérování s H2 bylo velmi pohodlné a měkké, když to zrovna fungovalo. Ve sportovním režimu to bylo opravdu tuhé, velmi zhruba bych to přirovnal k Passatu.


O benzínových 1.8 (nejen od Citroënu) běžně slýchávám, že žerou jako dvoulitry, ale jedou jako šestnáctistovky :-)

PS: K tomu, co v Xantii ještě začalo odcházet, jsem si vzpomněl na levé přední čidlo ABS (na vrakáči za ticku), tempomat (ten jsem neopravoval) a motor žral olej (4000 výměna těsnění).
فارسي بلد هستم
-LK-
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod peetan 11. 4. 2006 11:55

Hezký objem a určitě i výkon Mr. Green Spotřeba vzhledem k objemu více než dobrá - no asi ne nadarmo se říká, že výkon ničím nenahradíš
To samé se říká o Citroen šestiválci 2,9, který byl i ve vrcholné verzi Xantie. Jeho spotřeba je mnohdy lepší než 2,0 a zvláště 2,0 turbo. Nebýt toho ručení, uff, tak je to možná super varianta, zvláště že jsou ty 3,0 za hubičku, protože je nikdo moc nechce :P Nebýt toho, že už těch aut máme více, tak bych si určitě nějakou voňafku 3,0 dovezl ze Švýcarska, kde je jich poměrně dost a jsou v super stavu

Zvažoval jsem, co bude můj další Citroen, ale když to tak pročítám, nevím zda nástupce Xantie - C5 je to pravé ořechové :cry: Bylo u nich spoustu svolávaček (včetně výměny zdaní nápravy) a u ojetiny člověk těžko zkontroluje, zda všemi prošla či nikoli. Navíc ta elektronika úplně všude mě dost děsí, její spolehlivost u fancouzů není zrovna vyhlášená. No ale jelikož to není aktuální, myslím že Xantie vzhledem k ročnímu proběhu ještě dlouho vydrží a pak z ní bude možná veterán Mr. Green
peetan
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod -LK- 11. 4. 2006 12:02

Já měl původně zálusk na C5. Odradil mě děsný interiér, exteriér jako korejec (po faceliftu je to naštěstí řádově jinde) a pak ty problémy s Xantií, které jsem nehodlal znovu riskovat. Po C6 začínám občas pokukovat, to auto se mi děsně líbí, jen mi tam chybí nějakej silnější motor, nejlépe V8, ale to je bohužel jen utopie. Ostatně, teď jsem si říkal, že si udělám radost a prohlédnu si ho a prdlačku. Dostanu se na stránku nazvanou "Novi CITROËN C6. Velika francoska osebnost.:", kde je pouze nějaký flash, který mám kvůli reklamám vypnutej. Taky přístup :-/.

S 3.0V6 (ale s manuálem) jeden maník z Xantia klubu neměl problém jezdit mimo město za 7-8, na 200 kobyl dost dobrý.
فارسي بلد هستم
-LK-
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Valdauf 11. 4. 2006 18:33

To LK:Nebyl to náhodou Holfi??Jo další mě Alien?
Kuk na tygra!!Tááák,teď mám hovínečko!!!!
P405 1.9D......
Konečně rvu asfalt...................
Valdauf
Nováček

Odeslat příspěvekod CHiP 11. 4. 2006 21:45

-LK- virtuální prohlídka je o ničem, chce to vyzkoušet na živo :)
CHiP
Autobusák roku 2009
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod -LK- 11. 4. 2006 22:50

Valdauf: jo, Alien to tuším byl. Zelená Activa 97 v manuálu.
CHiP: prý až v červnu
فارسي بلد هستم
-LK-
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod OS 12. 4. 2006 14:53

Nejel jste někdo v té V6? To musí bejt tah jak sviň. Prej to umí skoro 200Km/h na 4.
OS
Inventář

Odeslat příspěvekod Valdauf 12. 4. 2006 17:50

TK:Ták,správně si to pamatujeme,je to good.No nevím,mít zbytečnej půl míč,je C5 doma a hned.A C6 je pro mě utopie a to pořádná,ale nádherná.Ještě se zeptám,jestli nemáš informace o bezpečnosti druhejch Xantií.Jediný,co jsem našel,že jí vystužili a zlepšili deformační zóny,ale nic víc.
OS:Jen chvilku a na čtvrt plynu na pětku ta mrcha tahala přes 150,víc jsem si 2 km před Strakačkama netroufnul.S tím plynem je to jen odhad,neměřil jsem si to.
Kuk na tygra!!Tááák,teď mám hovínečko!!!!
P405 1.9D......
Konečně rvu asfalt...................
Valdauf
Nováček

Odeslat příspěvekod Childeater 28. 5. 2006 22:25

Našel jsi správně, nic kromě výztuh v bočních dveřích se dramatického neudělalo.
Childeater
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod RRAAFF 29. 5. 2006 06:55

Valdauf: Jo alien ji myslím má stále, dokonce s xenonama přidělávanejma :wink:
Fabia 3 Combi 1,0 TSI 6MP Style MY21 - blind spot, adaptivní tempomat, care connect, DAB, parksystem P/Z...
Ex.Fabia 3 Combi 1,0 TSI DSG Style + 2x Škoda Rapid FL 1,0TSI ambition

Opel Vectra B 1.8 16V CD sedan 306000km
RRAAFF
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod matuS 30. 5. 2006 20:05

-LK- píše:Pérování, motorek volnoběhu, klimačka, ventilátor topení, pásy, to všechno mělo za následek, že ačkoliv to bylo velmi pohodlný a vybavený auto, navíc za slušný peníz, nevzpomínám na něj zrovna nejlíp.n/quote]


tak toto citroenom ostalo. aspon teda C5 - je to velke, pohodlne a prakticke auto, s ktorym je radost jazdit, ale ta spolahlivost pozor2

katastrofa.
--
matuS

http://www.remy.sk
matuS
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Monro 4. 6. 2006 21:03

A viděli jste úpravu C5 jako sedan? Připadá mi to stejně lepenej zadek jako na Thalii. A pak že prej jen Thalie. A v Evropě je o to zájem, takže to asi budou dělat i sem (zatím jen Asie)..Jinak Xantie dobrej kočár..když se nic neposere....
old: Thalia Expression Clima 1.4 16V, r.v.2005
new: Megane III Grandtour Expresion 1.6 16V /110k, 6R , 2009 + aut. klima
Monro
Nováček

Odeslat příspěvekod kamil.konecny 4. 6. 2006 21:17

Xantii mohu jen doporučit. Před dvěma roky jsem koupil kombíka XII 8/98 s 80000km dovezeného z Německa. Motor mám 2.0 16V, který je super. Auto je velké, pohodlné, zvláště na dlouhé cesty. Než jsem auto přestavěl na plyn tak jsem měl spotřebu 8,5l/100 teď asi 11l plynu. Do údržby jsem vrazil naprosté minimum (rozvody, pravidelné prohlídky) a teď jsem si ve 145 nechal dofouknout hydraulické koule. Je jich tam 8 a stálo to 2300. Po tom, co jsem všechno s Xantíí projel bych na jiném autě dvakrát měnil tlumiče.
Největší výhoda je automatické udržování světlé výšky. Jezdím často maximálně naložen, i po špatných cestách, a tím, že dojde k vyrovnání světlé výšky, nezachytávám spodkem auta. Kamarád s Mondeem má očesaný spodek.
Myslím si, že řeči o drahé údržbě a žíznívých benzínových motorech jsou jenom pověry...
:)
kamil.konecny
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Valdauf 6. 6. 2006 17:13

To Monro:Máš na mysli C4?Cpátou jsem v sedanu ještě nezahlíd a pokud vím,ani není :hm
Jinak díky za postřehy a pokud se najde někdo s benzínovým dvoulitrovým turbem(TCT),nechť zde ponechá svůj poznatek.Servus
Kuk na tygra!!Tááák,teď mám hovínečko!!!!
P405 1.9D......
Konečně rvu asfalt...................
Valdauf
Nováček

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků