D.a.l.i: Každý výrobce uvádí laboratorní hodnoty(teplota,tlak vzduchu,zahřátý motor atd),takže je to vždy optimistická hodnota.Sice metodika pro město je docela dobrá,ale stejně.Když jsem měl O1TDI,přinutil jsem se asi půl nádrže jezdit naprosto předpisově,žádné předjíždění(tak traktory jo..),pozvolná akcelerace,předvídat a včas sundat nohu z plynu,jezdil jsem po okreskách,žádná dálnice a se zaplou klimou a světly mi vyšla změřená spotřeba 4,5 litru. Takže asi to reálné je,jenže to byl fakt pokus,za jak málo to auto je schopno jet. Zkoušel jsem to nyní v zimě se Swiftem a přesně změřeno to vyšlo na 5,9.Svítí se,občas zaplé vyhřívání skla,někdy klimu skrz odrosení skla a zaplé i vyhřívání sedadel. Ne stále,ale tak 10% doby asi ano.Jenže ten plyn jsem sešlapával fakt s citem a jel max 100.Zcela výjimečně. Osobně spotřebu,kterou výrobci uvádějí pro mimoměsto je třeba brát s nadhledem.Navíc,muselo by se jezdit po ideální rovině.
K Laguně:to co uvádí výrobce mimo město i průměrnou,tak to jako majitel Laguny nazvu "klamavou informací". Průměr s tímto motorem je 6,5. Nedokáži odhadnout,jaký bude,až budu důsledně jezdit 90/130. Těsně pod 6 by se to asi dalo.Jenže zužuji pneu na 205,takže nebudou srovnatelné podmínky. Ono ve 160 a navíc ve stoupání na D1 to moc EKO jízda není.
Co mám vypozorováno,tak celkově u HDI,dCI...(CR) je spotřeba o trochu větší,než uvádějí výrobci.U PD motorů je drobet nižší,resp.víc odpovídá ůdajům výrobce.Ale zase ten hluk...
Závěr: zpochybnění těch 4,6 je namístě
