Zajíždět nový motor ??

Citroën, Peugeot, Renault

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod xmaster 23. 5. 2005 13:26

Ještě k tomu výkonu u renaultu, u prvního auta jsem si to nevšiml, ale teď u megana byl ze začátku takovej syrovej, nechtěl se moc vytáčet, nicméně jel pěkně. Teď (6500km) už jde krásně do otáček. Prostě hned na začátku nečekej formuli :)
xmaster
Nováček

Odeslat příspěvekod Alessi 23. 5. 2005 14:07

Podle mě je optimální to auto moc nehonit tak do 5000 km. Dealeři to moc dobře vědí, a taky vědí, proč prodávají předváděčky, který maj najeto 1000-3000 km tak levně - protože to od začátku mordovali a ten motor se prostě už dobře nezajede.
Alessi
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jendolf 16. 9. 2005 11:23

idealne tak 3000km... s tim, ze prvni 1000 do 3000ot/min, dalsi do 3500ot/min dalsi do 4000ot/min, ale uz po prekroceni 1000km to obcas pekne protocit at si to zvyka... Asi jsem divnej, ale zajizdel jsem vsechny sve BMW, pro jistotu a protoze 3000km je najetych hned... kdyz uz clovek kupuje auto, tak si muze dovolit zaplatit 10kKc za benzin a zajet to za 14 dni po odpolednech. 14dni proste vydrzis a pak se ti motor odmeni krasnym chodem, dlouhou zivotnosti a vysokym vykonem.
B power M power W power
Jendolf
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kubaj 16. 9. 2005 11:55

Jen k tomu zajizdeni, fakt never podejcum a dealerum. Pred roky jsem v nemecku strycovi asistoval u koupi Porsche 911 (996), a prodejce samozrejme rikal "to uz neni u dnesnich aut potreba, to muzete hned jezdit jak drak" a podobny reci. Samozrejme jsme pak jeli primo k vyrobni lince Porsche a tam nam jak jeden z techniku tak ten co auto predaval rikali ze samozrejme zajet by se melo kazde nove auto, i tak spolehlive jako Porsche, idealne az tech prvnich 5 tis km. S tim ze je nejlepsi s autem co nejdriv na zacatek vyjet na nejakou delsi (aspon 300 km) plynnulejsi trasu kde jet plynnule a s lehkou nohou. Po prvnich tak 1500 km uz muzeme pomalu pridavat a pritavat.

Pred rokem se situace opakovala, Porsche slo pryc a prisla Z4 3.0. Zase prodejce jak uz zajizdet neni potreba...
Ma garaz snu: 1. F430, 2. BMW 745d, 3. Toyota Land Cruiser, 4. Mazda RX8, 5. Honda S2000.......od vseho neco: supersport, luxusni limo, terenni klasika, kupe 2+2 s wankelem, hardcore cabrio.
Kubaj
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Avant 16. 9. 2005 14:20

obecně platí že dobře zajetej motor má daleko lepší vlastnosti, než ten hned huntovanej, obecně to nevadí hned os 0 jezdit normálně, ale každej zkušenej technik ti poradí prvních cca 1000 km do 4 000 ot. a ne pod 2 000 ot. Pak dalších 500 km pomalu zatěžovat až do normálního režimu. V 6000 by měl mít blízko k optimu a po 11000 už jede na 100%. Máme ve firmě několik aut se stejným motorem a ve 40 tis jede každý jinak, jedno jede dobře dole jiný je polomrtvý a jede až nahoře, záleží kdo s tím jezdí a jak ...
Avant
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hamík 18. 9. 2005 22:35

To řekli i mě, když mi auto předával prodejce, no spíše prodejkyně. Řekla: "Zajíždět se nemusí, je to zajeté z fabriky, tak na to pořádně můžete hned dupat." Ale nebral jsem to vážně :D . Na můj dotaz ohledně funkce hlavových airbagů ve spojitosti s přepážkou DPH, už nevěděla: "No, ono to asi vylítává tam zezadu......" Hmmm.... :wink:
Tak jsem si to všechno dodatečně zjišťoval u konkurence :hm
Hamík
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ITTI 18. 9. 2005 22:45

K záběhu: řídil bych se tím, co píše výrobce(otáčky), zejména pro počátečních 1500-2000 km a jak kdosi psal, vyměnit včas olej.Já interval z 30 tis zkrátil na 15 tis a to co z toho teklo nebylo moc povzbudivé-při představě, ža by tam byl dalších 15 tis...no nevím.Nevěřím na zázračnou kvalitu long life olejů. pozor2
ITTI
Servismen

Odeslat příspěvekod Jokoho 2. 1. 2016 19:16

Také jsem řešil problém u Peugeotu 5008 s benzínovým motorem 1,6 VTi, zda zajíždět, když prodejce radil nebát se prohánět i syrový motor. Nakonec jsem zůstal věrný tradici a snažil jsem se držet rozumně otáčky mezi 1500 až 2500. Po 3 000 km jsem měnil motorový olej s filtrem (i když to v návodu není) a zíral jsem na tmavý olej jak z dieselu. Asi mě nikdo nepřesvědčí o tom, že první kilometry si součásti motoru musí takzvaně "sednout".
Jokoho
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod MELLO 2. 1. 2016 19:16

Ossobne?
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HrdinaJan 2. 1. 2016 19:18

Jokoho píše:............ a zíral jsem na tmavý olej jak z dieselu...........


Pan je odbornik. :)
HrdinaJan
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jean ViC 2. 1. 2016 19:20

zajíždět se musi akorat dacia
TDI DSG
Jean ViC
Pan Sklenička
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HrdinaJan 2. 1. 2016 19:23

V navodu pisou zajizdet tak se bude zajizdet a hotovo. :)
HrdinaJan
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 2. 1. 2016 19:26

Vojíždět
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jean ViC 2. 1. 2016 19:26

***** zajizdet, resp. nechat ohřát a pak jezdit... jinak dacia byla fakt nezajeta nova, tam i brzdy nesedeli, jednotlive převody nebyli osoupane
TDI DSG
Jean ViC
Pan Sklenička
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 2. 1. 2016 19:27

brzdy nesedeli?
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků