No moje zkušenosti a spokojenost mají velmi subjektivní podobu, neboť jsem přesedlal ze 16 let starýho favorita a ani jinde jsem pravidelně nejezdil s novým autem (vždycky mám takovou práci, že vyfasuju nějakýho vypráskanýho favorita, formana apod.), a tudíž je to něco na způsob "po pěti fernetech je hezká každá"... Nehledě na to, že Logana mám ani ne 5 měsíců, takže máme najeto cca 4.500 km.
Nicméně:
Když bylo auto úplně nový, tak jsem byl zklamanej, že vůbec nejede, akcelerace a živost dost úděsná. Byl jsem poučen, že je to normální, že je prostě v záběhu. S postupujícími kilometry, kdy se tomu dá jednak víc šlápnout za krk a jednak se to dá točit nad 3.000 otáček, je to v pohodě. Vždycky to zkouším na křižovatce, když jedu za nějakým lepším a silnějším autem, jestli zvládnu rozjet se za ním a udržet stejnou vzdálenost. Jako základní měřítko mi to stačí a zdá se, že je to tak akorát.
POkud jde o spotřebu, tak samozřejmě nemám počítač a měření z plné do plné proběhlo jen jednou, a to na dovolené, jinak jsem odkázán na měření podle dílků (to jsem právě porovnával s tím z plné do plné, a tak vím, že ukazují velmi přesně), což ale znamená že jakmile blikne další dílek, tak hned zajet natankovat. Ale samozřejmě je tam i tak odchylka, to je jasný. ˇ
No takže:
1. město a krátké trasy - teď zrovna jsem to zkoumal, protože jsme asi tři týdny jezdili jenom a pouze po městě v různých kombinacích naložení (v kufru vždy nic, v autě 1-2 dopělí, někdy sami, někdy s malejma dětma /3 a 6/) a samé takové minipopojížďky 3 km do obchoďáku, za hodiny zpátky, 4 km do práce a odpoledne zpět apod., a to mi vyšlo +- 8 l/100 km
2. Dovolená = plnej kufr + rakev + 2 dospělí a dvě děti pod stan na Balaton, polovina dálnice, druhá slušné okresky, dodržování rychlostních limitů, spotřeba 7 l / 100 km (ta rakev je sviňa). Auto zvládalo zátěž v pohodě, jen mezi 110 a 130 km/hod. nemělo moc chuti zrychlovat, před tím jo a po překročení 130 a 3.600 otáček (při předjíždění) zase výrazně ožilo, nicméně to hodnotím tak, že v takových situacích je ta 1.4 dýchavičná, nevim, jestli by tomu pomohl 16V motor, nebo spíš ta 1.6 co se dává do dražších verzí.
3. Kombinovaná spotřeba něco po městě, něco různé výlety přes víkend a tak, měřeno pouze podle dílků vychází tak na 6,5 l / 100 km.
Oficiálně má Logan spotřebu 5,5 / 6,8 / 9,2, což jsou myslim až na nějaký desetinky stejný údaje jako u Thalie
Že bych jezdil s lehkou nohou, tak to teda moc ne, nebaví mě to, chci si zajezdit, když mám poprvé v životě nový fáro, byť rumunský, ale pořád lepší než manželka, která prakticky neřadí, ta jak dá jednou trojku, tak ji tam má prakticky pořád
.
JInak když mě chytne někdy chuť závodit, tak felicie dám, fábky jak kdy, oktávky většinou ne, tam je třeba na okreskách vidět, že ten měkkej loganí podvozek a gumy 168/80 R14 mají svoje rezervy. Ale na střechu jsem to ještě neotočil
Tož tak, s Thaliema nezávodím, tam držím koncernovou solidaritu