Renault Thalia

Citroën, Peugeot, Renault

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod motorol 19. 8. 2008 11:58

Lidi jak můžete uvádět, že fiat linea je konkurence??? Když se namátkově mrknu do ceníku tak vidim, že stojí od 320 do 470 tis. Když jsem si ze srandy sestavoval megane sedan tak s automatickou klimou, oknama a zrcátkama v el. 6 bagama, loketní opěrkou a další haldou ptákovin s motorem 1.6 stojí cca 400. Když je thalie menší od stejné stáje tak za peníze kde linea začíná bude thálie končit. Navíc jsem si včera skládal i clio grandtour a s motorem 1,2 100 kobyl, klimou a pár blbostma mi to vyšlo tušim na 320. Sedan bude stát max stejně ne-li míň.
motorol
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DoubleSix 19. 8. 2008 12:11

motorol : není důležité, kolik stojí, ale v jaké kategorii je. Line je sedan na pomezí malého auta a nižší střední (je to mix Grande Punta a Brava). A pokud si někdo vyhlídne jako auto malý sedan, bude koukat na Thalii, SX4 ve verzi sedan, Honda City, Lineu, ...

Jo, Renault nasadil velice dobré ceny. Je jedno jestli Clio nebo Megane, ta sleva je v řádech desítek tisíc korun a to už hraje velkou roli při rozhodování, jaké auto člověk koupí.
DoubleSix
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod uka 19. 8. 2008 13:05

Ahoj, chtěl jsem se zeptat jako motorista-laik na konstrukční věc: Je to velký zásah do auta, jestliže se vyměňuje zadní osa? Dá se po výměně této části dále autu věřit ? Nebo by jste raději koupili novou Thalii (Výměna osy prý bude koštovat cca. 18000Kč)?
P.S. Peněz není nazbyt. (Auto je asi 5 let staré a ostatní součásti zatím drží. Jen ta osa dělá docela hluk, když se jede vyšší rychlostí)

Za názory díky
uka
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod nal 19. 8. 2008 16:52

motorol - opat to co pise DoubleSix. Navyse - megane je len preto tak lakavy, lebo je na konci svojej vyroby. O rok je na trhu jeho nastupca. A ten bude aj o 20 - 25% drahsi, ako je tomu dnes.
Len namatkovo mi napadaju tieto sedany v tomto segmente - chevrolet aveo, kia rio, hyundai accent, honda city, seat cordoba, suzuki sx4 , fiat linea, skoda fabia 1, dacia logan. Na inych trhoch najdete aj toyota yaris sedan (vyzera docela k svetu), suzuki swift sedan ci peugeot 206 sedan. chysta sa ford fiesta a dokonca aj mazda 2 v sedanoch. (neviem, ci som zabudol nejakych dolezitych hracov)
najvyssiu uzitkovu hodnotu ma samozrejme ten, co ma velky kufor (hlavne logan, thalia, city a linea).
Dve levíčatá. Jedno znakom, druhé menom.
nal
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod motorol 19. 8. 2008 17:49

jasně, megane je na trhu už dýl, ale příznivý ceny má už několik let. Navíc jak jsem psal, těžko bude thalia dražší než clio grandtour. Co se konkurence týče tak ano accent je konkurent páč je na tom cenově stejně, logan je podle mě spíš pro jiný okruh zákazníků. Ostatní: fakt mi nepřjde úplně fér srovnávat auta, co jsou i o 100 tis jinde. Proto podle mě není ani logan přímým konkurentem.
motorol
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kebab 19. 8. 2008 20:17

Jen malounká faktická poznámka
nal píše: ... cisto osobne by som skor videl uspech pre auto v ... a nebal by som sa ani frankofonnej afrike. ...

pokud Renault cíluje Thalii také do Maghrebu (viz někde výše ocitované z jeho webu), tak to je z velké části právě ono, a snad ještě k tomu by mohl přidat nějaké státy více v Africe od Maghrebu na jih, viz co je Maghreb: http://cs.wikipedia.org/wiki/Maghreb
Ano, jeden čas byla kdesi kratší diskuze odhaduji na Ruských autech, jak se liší preference u nás a tam u nich v Rusku tj. směr Východ, že tam právě jdou spíš (zatím?) do sedana než do kombíka nebo do hatchbacku, právě proto si myslím, že je od Renaulta záměr Thalii představit poprvé tam.
Tady u nás se ale už do stejné řeky jako s původní nebo současnou Thalií nevstoupí, to také tak vidím, ovšem bude záležet a třeba proti "korejcům", jestli Thalia zachová tu výbornou antikorozní ochranu (na které má podíl i použití plastů :-)) ) a jak na tom bude třeba s tou váhou a nabídkou motorů, to jsou parametry na kterých může při slušné ceně stavět.
Thalia Authentique 1,2 16V, 55 kW, metalická béžová Angora, r. v. 2006,
Renault Türkiye - Bursa
kebab
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod nal 19. 8. 2008 23:23

kebab - to by si nebol ty s tymi poznamkami. :)
ano, preto spominam frankofonnu afriku. renault 4 bol bestsellerom v tomto regione.
symbol / thalia je zvlastny voz, ktory na trhu bol asi 2 roky predtym, nez prisiel na ten nas. ak by ste s nim sli po Parizi, vedzte, ze vyvolate obdiv.
na novej thalii mi vadi dizajn. tam prvok sucasnej thalie, tam dacie, tam nissanu.
sam si davam totiz otazku - preco neurobili sedan od clia? odpoved - v niecom by sa dalo usetrit na niektorych materialoch oproti cliu, mozno aj na casti vyvoja. celkova cena by vsak mozno bola o 10 - 15% vyssia, ako pri novej thalii. pri clio - sedane by ludia porovnavali co im chyba, pri novej thalii naopak hladali co ja naviac.
ale to uz filozofujem...
Dve levíčatá. Jedno znakom, druhé menom.
nal
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod p0etrik 20. 8. 2008 07:41

uka píše:Ahoj, chtěl jsem se zeptat jako motorista-laik na konstrukční věc: Je to velký zásah do auta, jestliže se vyměňuje zadní osa? Dá se po výměně této části dále autu věřit ? Nebo by jste raději koupili novou Thalii (Výměna osy prý bude koštovat cca. 18000Kč)?
P.S. Peněz není nazbyt. (Auto je asi 5 let staré a ostatní součásti zatím drží. Jen ta osa dělá docela hluk, když se jede vyšší rychlostí)

Za názory díky


Co mas na mysli? :shock: Auto neni vlak, zadna zadni osa tam neni.
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod DoubleSix 20. 8. 2008 08:33

motorol : ono je dobré si položit otázku, jaký je ten správný parametr pro srovnávání aut. Je to cena? Nebo je to výkon motoru, velikost kufru, velikost auta, typ karoserie, objem motoru, druh paliva motoru,....Dokážeš odpovědět? ;-)
DoubleSix
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod motorol 20. 8. 2008 09:20

DoubleSix: Jasně, že dokážu odpovědět: důležité parametry jsou cena a velikost pro lidi, pak bezpečnost a výbava ;-] Jo jasně, každej má preference jiný, ale stejně si stojim za tim, že se asi nenajde někdo kdo by se rozmýšlel mezi loganem a třeba P207 sedan.
motorol
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod motorol 20. 8. 2008 09:24

nal píše:na novej thalii mi vadi dizajn. tam prvok sucasnej thalie, tam dacie, tam nissanu.
sam si davam totiz otazku - preco neurobili sedan od clia? odpoved - v niecom by sa dalo usetrit na niektorych materialoch oproti cliu, mozno aj na casti vyvoja. celkova cena by vsak mozno bola o 10 - 15% vyssia, ako pri novej thalii. pri clio - sedane by ludia porovnavali co im chyba, pri novej thalii naopak hladali co ja naviac.
ale to uz filozofujem...

Ale ona je to odvozenina od clia. Na pohled mi to přijde, že to má stejnou šířku jako clio, zadní světla jsou s clia, přední bych tipoval, že taky, dveře a interiér bude komplet s clia. Rozdíl je trochu v kapotě, kufru a možná i střeše (tam minimálně volba antény). Ale jinak, u minulé thálie jim všichni vyčetli, že ke cliu přilepili kufr. Tohle je úplně jiné, vypadá to o dost líp a tobě se zas nelíbí, že se s tim párali a nepřilepili jen ke cliu kufr...
motorol
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kebab 20. 8. 2008 11:21

… však oni nám to nažhavení :lol: recenzenti brzo řeknou, když ne sám Renault, jak se to s Clio III vlastně srovnává. Také právě s bezpečnostními parametry.

Z těch prvních fotek(?) můj první dojem také je, viz názory výše, že to vypadá jako další (možná radikálnější?) facelift současné Thalie.
I když nové Clio III a Grandtour pořád má, v poměru k celkové výšce dveří, také pořád opticky dost vysoká přední boční okna, což se také podepisuje na poněkud osobitém vzhledu právě i u současné Thalie.
Ale ten čumák s přední kapotou mají obě auta (proti nové Thalii) jiný, jaksi více dynamičtější. A dle mne je právě otázkou, proč(!!!) u nové Thalie je, ehm, takový klasicky obyčejný … dá se říci dnes až nezajímavý … to je můj osobní a spíše zklamaný(!) názor.
Takže co jsem včera někde zahlédl a srovnal, tak nová Thalie by měla být proti současné asi o 5 až 6 cm delší … a to bych právě přirovnal jako daň za učesání toho dříve kritizovaného zadku kabiny (se zadním sklem) s napojením na kufr.
Takže se auto zdá být nyní více fotogenické, ale méně zajímavé. Viz k tomu právě ten odbytý předek s maskou a který jinak mohl dost na autě pozitivně zabodovat. Můj osobní a prozatímní názor.
Thalia Authentique 1,2 16V, 55 kW, metalická béžová Angora, r. v. 2006,
Renault Türkiye - Bursa
kebab
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DoubleSix 20. 8. 2008 12:02

motorol píše:DoubleSix: Jasně, že dokážu odpovědět: důležité parametry jsou cena a velikost pro lidi, pak bezpečnost a výbava ;-] Jo jasně, každej má preference jiný, ale stejně si stojim za tim, že se asi nenajde někdo kdo by se rozmýšlel mezi loganem a třeba P207 sedan.
Vidíš, to jsou TVOJE parametry. Dovedeš si představit člověka, co chce sedan s minimálně 70kW motorem. Podle těchto kriterií si poskládá možné nabídky a až poté na základě třeba vnějšího vzhledu, jízdních vlastností, bezpečnostní výbavy a ceny vybere vítěze. Ne každý kupuje to nejlevnější auto ;-)
Prostě porovnat Lineu a Thalii je možné a i velice pravděpodobné.
DoubleSix
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kebab 20. 8. 2008 13:10

DoubleSix: faktem určitě je, že Fiat Lineu chtějí umístit do podobných oblastí, jako je dnes a má být nabízená Thalie, resp. Symbol.
Proto je asi Linea také montovaná i v Turecku, dokonce i ve stejném městě jako je dnes dělaná Thalie. Ale formálně asi v jiné fabrice resp. pro jinou firmu.
Také má být Linea montovaná v Rusku, zatím v počtu kolem 50 tis. kousků ročně a původně proto byly námluvy s AVTOVAZem, nakonec ale podepsal Fiat smlouvu s firmou Sollers.

Ovšem já zatím nebádal, jestli Linea také(!?) deklaruje a už od počátku přizpůsobenost auta na blbé silnice (Thalia, Logan) a na nekvalitní benzín (Logan, u Thalie si už nějak zpětně nevybavuji), což je dnes pro Renault v těchto oblastech určitě výhodou.
http://www.tofas.com.tr/Pages/en/default.aspx
http://www.lidovky.cz/fiat-rozsiri-podnikani-v-rusku-dma-/ln_noviny.asp?c=A080609_000094_ln_noviny_sko&klic=225883&mes=080609_0

Můj příklad. Pro mne byly právě tyto(!) parametry rozhodující! Navíc deklarovaná výborná antikorozní úprava. Navíc s vylehčením auta, což znamenalo pro výletní ježdění a také pro rodiče důchodce, že i motor 1.2 16V 55 kW je dostatečně dimenzovaný včetně slušné akcelerace jako prvek bezpečnosti. Nemuselo se připlácet na výkonnější motor.
Minimální tehdy u nás bezpečnostní základ alespoň s 2 bagy auto splňovalo a především sám fundament konstrukce auta odpovídal těm 4 hvězdičkám, což potvrdily i separé ruské crash testy.
Auto jsem pořídil schválně s jinak minimálním příplatkovým vybavením, záměrně tehdy v úrovni kolem 200 tis. Kč.

Pokud bych ale o koupi auta rozhodoval dnes v roce 2008, bydlel někde u Prahy s relativně slušnými silnicemi a nebral bych benzín také v bývalých jézéďáckých pumpách, chtěl trochu více parády a především bohatší příplatkové vybavení, tak v úrovni blížící se těm 300 tis. Kč a více bych už bral v potaz i jiná auta, to nezakrývám. Zvláště při příležitosti různých slevových akcí při výprodeji skladovek.
Od Renaulta bych určitě zvážil kombík Clio Grantour a pokud sedana, tak právě toho Megane. U thaloidního Megane sedan a dělaného v Turecku prý na stejném pásu jake je Thalia (stranou dám parametr prostoru pro nohy vzadu) jsem však měl pocit menšího(!) prostoru vzadu nad hlavou. Než tomu bylo právě u Thalie. To je právě a dle mne daň za větší líbivost toho napojení zadku na kufr.
Teď to tedy bude mít líbivější i nová Thalia, ovšem je otázkou, jestli prodloužení auta stačilo a nebude dál řešeno na úkor většího sklonu střechy v zadních partiích: což potom obvykle sníží prostor vzadu nad hlavou :roll:
Thalia Authentique 1,2 16V, 55 kW, metalická béžová Angora, r. v. 2006,
Renault Türkiye - Bursa
kebab
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod nal 20. 8. 2008 13:34

Obrázek
hmm... zeby mna toto oslovilo... :--
Dve levíčatá. Jedno znakom, druhé menom.
nal
Štamgast
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků