Renault Safrane

Citroën, Peugeot, Renault

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod n.f.x. 28. 4. 2005 18:00

Máte někdo tento stroj? Starší Safrane se prodává za ceny srovnatelné s Lagunou, možná i nižší a přitom je to auto o třídu lepší. Jaké jsou s ním zkušenosti? Je lepší naftový TD nebo benzín? Díky.
n.f.x.
Nováček

Odeslat příspěvekod JirkaK 28. 4. 2005 19:20

Safrana má jeden známý, ke koupi se rozhodl, když viděl odmontované čalounění dveří a zjistil že výztuhy ve dveřích silně připomínají traverzy.
Má 3,0 V6 v automatu, r.v. 93. Spotřeba podle jeho slov "čtrnáct když jedu normálně, dvanáct když se snažím". Motor zatím bez problémů, na převodovce už nějaký drobnější servis dělal. Mimo toho výměna servomotorku v digitální klimě, a čekají ho ložiska v zadních kolech a generálka brzd.
Dále se do Safranů montovaly motory 2,0 a 2,2 příbuzné s motory z R21, R25 a Espace. Z nich je dobrý snad jen 2,0 tříventil, s výkonem kolem 100 kW. Dvouventily 74 a 79 kW jsou na tohle auto dost slabé. Osobně bych se těmhle starším motorům vyhnul, po zkušenostech s R21 nemám důvěru v jejich spolehlivost při větším nájezdu.
Dobrý je pětiválec od Volva 2,5 litru, výkon asi 120 kW, montoval se jen do phase 2 od roku 96. Výkonově není o moc slabší než třílitr, ale s manuálem prý jezdí dlouhé cesty při slušném zacházení za osm litrů.
S diesely nemám zkušenosti.
Další výhody - prostor, pohodlí, praktická karosérie liftback. O jeho pasivní bezpečnosti kolují doslova legendy, sám jsem slyšel několik historek, např. náraz rozjetého kamionu v 80 zezadu do stojícího Safranu, všech pět pasažérů vylezlo bez vážnějších zranění, atd.
Zkus se podívat do diskuse na Renaultclubu, tam toho určitě najdeš víc.
JirkaK
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod lape 15. 9. 2005 11:38

Pokud nevíš co s prachama tak běž do Safrana a nachystej si pořádný ranec.Např.repase turba 60000 kč a turbo odchází u Safrana rychle a rádo.A tak by se dalo pokračovat donekonečna,je to neskutečný žrout peněz.Znám člověka co ho koupil za 80000 a už do něj nacpal dalších 530000!!!!!!!,není to překlep.Ale zbavit se ho nechce prý se mu líbí.
lape
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Marek71 15. 9. 2005 12:23

lape píše:Pokud nevíš co s prachama tak běž do Safrana a nachystej si pořádný ranec.Např.repase turba 60000 kč a turbo odchází u Safrana rychle a rádo.A tak by se dalo pokračovat donekonečna,je to neskutečný žrout peněz.Znám člověka co ho koupil za 80000 a už do něj nacpal dalších 530000!!!!!!!,není to překlep.Ale zbavit se ho nechce prý se mu líbí.e/quote]


To snaď ani nie je možné :-) Veď za tú cenu by už mal zánovné auto v podobnej triede a veľkosti...
Lexus GS 450h Premium 2013
Sony KD-55XE9005 + TV Box X96 (S905X) + LibreELEC
Onkyo TX-L20D + repro Elac FS 78
Marek71
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hamík 15. 9. 2005 13:54

Znám člověka, který si Safrana koupil v plný palbě jako ojetinu. Zanedlouho se mu to začalo tak rozsipávat, že se to rozhodl prodat do nějakého bazaru, protože servis byl neuprosně drahý. Byl rád, když to pak někde prodal. Nikde to od něj nechtěli koupit, že Safrany neberou........
Hamík
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod lape 15. 9. 2005 15:05

No jo to máš pravdu je to blázen,ale to se naskládá a obzvláště když máš biturbo a repase jednoho turba stojí jak jsem už psal "pouhých"60000.Ono to je pěkné auto se super výbavou,ale snad nejporuchovější Renault co kdy byl a ceny oprav jsou jak ze sci-fi románu :) .Pokud to jezdí tak je to super svezení,ale problém je,že to většinou stojí a čeká na další investice.Prostě pokud chceš utratit co nejvíc peněz v co nejkratší době tak jdi každopádně do Safrana Mr. Green Mr. Green
lape
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Marek71 15. 9. 2005 16:02

lape: Tak snáď sú aj iné autá, ktoré sa nebudú tak sypať a pritom budú tak pohodlné a vybavené ako Safran... nie ? No ale keď sa niekomu páči a má na to...
Lexus GS 450h Premium 2013
Sony KD-55XE9005 + TV Box X96 (S905X) + LibreELEC
Onkyo TX-L20D + repro Elac FS 78
Marek71
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lucni Konik 15. 9. 2005 16:43

lape - nesměšujte prosím Sfrane Biturbo a standartní Safrane - Biturbo je naprostý exot, v ČR je tuším registrováno asi 10 kusů - a opravím Vás cenově - obě turba nová stojí cca 150 tisíc, repase cca 40 tisíc jedno... - Biturbo je vášeň - ono mít v produkčním liftbacku stádečko 280 koní je prostě závislost na výkonu majitelů Biturb. Sám vlastním R21 Nevada 2,2i 8V 79kw - v současné době mám na tachometru cca 319 000km a motor jde jak hodinky, takže spolehlivost je v pořádku. Několik přátel má Safrane jak phase 1 tak phase 2 (celkem asi 10 aut) a nemají žádné problémy, které by nesouvisely s provozním opotřebením auta. jedná se povětšinou o motorizace 2,5 20V; 3,0 V6 a 2,5TD - valná většina těchto aut je v provedení Baccara, neboli maximální výbava...

proto chci poprosit, kdyz o tom autě téměř nic nevíte, tak alespoň nepište nesmyslné informace typu JPP :-(
Lucni Konik
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JirkaK 15. 9. 2005 23:58

2,2 79 kW, přes 300 000 a šlape jako hodinky? Tak to máš docela kliku... Já tam mám 205 tkm, ve 145 jsem dělal výbrus, teď začíná být pro změnu hlava zralá na repas - vyběhaná ventilová vodítka, klapání ventilů postupně přechází v mlácení... Už se s tím pomalu stydím jezdit, když jedu padesát na trojku, tak se lidi otáčí co to jede za šrot.. Navíc ještě podobné vtípky jako prasklé těsnění pod hlavou a sem tam nějaká hadice, čidlo pro vstřikování, atd... Jinak by ta jedenadvacítka byla docela povedené auto, ale ten motor je konstrukční katastrofa.
Tragédie této země spočívá v tom, že vždy když se v ní začne náhodou dařit lépe, přijdou politici a ve jménu vyšších zájmů všechno zkurví.
Líp už bylo......
JirkaK
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lucni Konik 16. 9. 2005 00:50

JirkaK - jak dlouho ho máš, kolik měl předchozích majitelů ? - u 2,2i hodně závisí na údržbě - moje auto je původem ze Švýcarska, když jsem ho loni kupoval, tak mělo 271 tisíc najeto a odjakživa na ten nejlepší polosyntetický olej, který je k dispozici, nehoním ten motor, když je studenej; jinak ventily mi začínají cvakat taky, ale to pořeší výměna hydroštel :-) jinak teď přelézám 319000 km a naprostá pohoda :-) - většina lidí, co zná/má/měla 2165ccm motor, tvrdí, že při správné údržbě je to věčný motor - mohu potvrdit - můj kamarád má 2,2i, který má natočeno poctivých 560 tisíc km - je už v druhé karoserii :-), neb tu první zlikvidoval kamion :-(

Karel
Lucni Konik
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JirkaK 16. 9. 2005 23:02

Mám ho už nechutně dlouho, právě to je devět let co jsem ho kupoval. Taky ze švýcar, tam měl pravděpodobně dva majitele, při koupi tam bylo 131 tkm. Na stočené tacho to moc nevypadá, mám k tomu původní švýcarské doklady, kde jsou pravidelně po roce emise a stav km. Jenže 7 let s tím jezdila nějaká starší ženská, takže asi údržba nic moc a většina cest postrky po okolí. Jinak si to neumím vysvětlit, potom už je jen možnost že z toho někdo sebral dobrý motor a dal tam šrot před smrtí.
Jo, a na hydroštely zapomeň - leda že bys je tam nějak dobastlil. Nachystej si šroubovák, klíče a lístkovou měrku, vůle se štelují červíkama ve vahadlech :-) jenže u mého motoru už to nějak nepomáhá....
Tragédie této země spočívá v tom, že vždy když se v ní začne náhodou dařit lépe, přijdou politici a ve jménu vyšších zájmů všechno zkurví.
Líp už bylo......
JirkaK
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lucni Konik 17. 9. 2005 01:24

To, co popisuješ vypadá, že ten motor může být měněný, ale spíš to někdo honil moc a neměnil se olej :-( - ten motor, co mám, neboli J7T 754 má dle dokumentace (Dialogys) už jakýs takýs hydroštely, starší varianta má ty červíky :-) - ventilové víko jsem dole ještě neměl, držím se hesla, že na to, co dobře funguje se nemá sahat :-)

Jinak jestli jsi z prahy, dokázal bych Ti asi ukecat cenu na solidní motor, ev. pokud máš v pořádku blok, tak dobrou hlavu včetně výměny na jednom vrakáčku, který je spojený se servisem - kluci jsou specialisti na R21, R25, Laguny a Safrany - mám u nich hoooodně zajímavé podmínky :-)

Karel
Lucni Konik
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lucni Konik 17. 9. 2005 01:45

jo a mmch se optám - nejsi čirou náhodou Jirka Kaplan, který má "na svědomí" výtečné stránky http://sweb.cz/jkaplan/renault/renault.htm ?
Lucni Konik
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pajda 17. 9. 2005 10:07

Motor 2,2 i J7T od Renaultu je naprosto pohodový a bezproblémový motor. Jedině když teče po bloku olej pod hlavou, je potřeba vyměnit těsnění pod hlavou. Viděl jsem R 25 s naotočenými 520 000 km a motor i interiér vypadal víc než dobře.
Pokud se vám doma válí stará nepotřebná SPZ, tak bych pro ní měl místo ve své sbírce.
Pajda
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lucni Konik 18. 9. 2005 21:32

Pajda - souhlasím, já jsem pro změnu viděl asi před čtvrt rokem taxi R25 s pouhými 983 000 km a motor byl naprosto v pohodě a to auto dodnes pokud vím po praze jezdí :-)
Lucni Konik
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků