od JirkaK 28. 4. 2005 18:20
Safrana má jeden známý, ke koupi se rozhodl, když viděl odmontované čalounění dveří a zjistil že výztuhy ve dveřích silně připomínají traverzy.
Má 3,0 V6 v automatu, r.v. 93. Spotřeba podle jeho slov "čtrnáct když jedu normálně, dvanáct když se snažím". Motor zatím bez problémů, na převodovce už nějaký drobnější servis dělal. Mimo toho výměna servomotorku v digitální klimě, a čekají ho ložiska v zadních kolech a generálka brzd.
Dále se do Safranů montovaly motory 2,0 a 2,2 příbuzné s motory z R21, R25 a Espace. Z nich je dobrý snad jen 2,0 tříventil, s výkonem kolem 100 kW. Dvouventily 74 a 79 kW jsou na tohle auto dost slabé. Osobně bych se těmhle starším motorům vyhnul, po zkušenostech s R21 nemám důvěru v jejich spolehlivost při větším nájezdu.
Dobrý je pětiválec od Volva 2,5 litru, výkon asi 120 kW, montoval se jen do phase 2 od roku 96. Výkonově není o moc slabší než třílitr, ale s manuálem prý jezdí dlouhé cesty při slušném zacházení za osm litrů.
S diesely nemám zkušenosti.
Další výhody - prostor, pohodlí, praktická karosérie liftback. O jeho pasivní bezpečnosti kolují doslova legendy, sám jsem slyšel několik historek, např. náraz rozjetého kamionu v 80 zezadu do stojícího Safranu, všech pět pasažérů vylezlo bez vážnějších zranění, atd.
Zkus se podívat do diskuse na Renaultclubu, tam toho určitě najdeš víc.