Renault Megane II hatchback, sedan, grandtour

Citroën, Peugeot, Renault

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Hamík 22. 4. 2005 12:02

Čau,

chtěl bych se zeptat na zkušenosti s motorem 1,6 16V 115k. Jdu ho objednat (Grandtour), tak bych chtěl vědět vaše názory na tento motor.

Pište sem i názory a dotazy na vše týkající se těchto aut, ať diskuzi trochu rozvineme 8)
Hamík
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jenislav 22. 4. 2005 13:50

Moc nepomůžu, mám 1,9 dCi pěitdvéřový hatchback, 1,6 neznám. Takže maximálně nějaké obecné dotazy, ale když už jseš u objednávky, tak ses asi rozmyslel...
Renault Mégane Berline 1.9 dCi
jenislav
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hamík 22. 4. 2005 14:12

Jo, jo. Pujdu do 1,6. Přece jenom 1,9 DCi je cenově trochu někde jinde :( a 2,0 benzin také. Pro mě bude 1,6 dobrá volba. Závodník nejsem a na předjetí to stačí. Měl jsem možnost řídit 1,6 v hatchbacku. Motor sice až tolik nepřekvapil, ale měl jsem z toho dobrý pocit.
A jak se v Meganu jinak jezdí ? Hluk z motoru, dílenské zpracování interiéru apod. ... ?
Hamík
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jenislav 22. 4. 2005 14:39

Auto staré dva roky, kupoval jsem ho po roce stáří s asi 32kkm, teď najeto 60kkm.

Hluk z motoru je v pohodě, na začátku jsem neslyšel vůbec nic, teď občas trochu rezonuje - mám pocit, tomu neudělalo dvakrát dobře, když auto stálo týden v Alpách pod sněhem na silném mrazu. Stále ovšem velmi dobré, i ve 170 se dá normálně mluvit, rádio se nemusí výrazně zesilovat. Celkově na diesel velmi slušné, v benzinu to myslím bude ještě větší klid.

S dílenským zpracováním jsem měl jediný problém - občas zatékalo do velkého odkládacího prostoru ve dveřích spolujezdce a do prostoru v podlaze. Servis tady v Lucemburku si dlouho hrál s hadicí, nakonec zjistili, že to prý teklo kolem předního okna (záhada?). Sklo demontovali a znovu utěsnili v rámci záruky, od té doby bez problému. Jinak si není na co stěžovat - z auta po dvou letech nic nepadá, nikde nic nevrže, nic se neulomilo ani výrazně nepoškrábalo.

Jeden menší problém s elektronikou - krátce poté, co jsem to koupil, najednou přestalo fungovat automatické zamykání / auto začalo hlásit chybu aretace volantu / rozsvítila se kontrolka airbagu. Příčinou byla vadná kabeláž, výměna v rámci záruky, od té doby nic.

Pokud jde o mechaniku, v 60kkm odešlo jedno ložisko, stihl jsem výměnu na záruku.

O motoru se taky pro Tvoje potřeby nemá smysl moc rozepisovat, jenom stručně - diesel je velmi dobrý, síly má na velikost auta dost, "zajímavá" zóna je mezi 1800 a 3000 ot. Nemůžu si vynachválit šestistupňovou převodovku, v rychlostech 110-180 si člověk vystačí s šestkou.

Velmi dobré brzdy, rychle zabírají a nedostal jsem se zatím do situace, kdy by byť při delším či opakovaném brždění zvadly (nejezdím ovšem úplně jako Schumacher).

Stabilita pro mě dostačující, nerovnosti nejsou nijak moc cítit, i když oproti francouzské tradici je podvozek docela tvrdý.

Celkově auto velmi pohodlné, výborně vybavené už v základu, pro naše potřeby (2 lidi, časté přejezdy Lucemburk-Praha a zpátky, jinak jízdy po městě) ideální. Kufr není velký, ale nacpe se do něj leccos, s grandtourem navíc budeš v pohodě.

Jelikož jsem kupoval rok starý služebák od filiálky Renaultu, mám některé příplatkové fičury, které bych si sám nepořídil. Elektrické sklapování zrcátek je zbytečnost. Naopak nedám dopustit na skleněnou střechu - nejde ani tak o stahování, ale v autě je spousta světla, uvnitř není tma, nejpatrnější to je v noci. Naopak nemám ESP, které bych asi normálně chtěl. Zatím mi ale vůbec nechybělo, a to ani v Alpách nebo v zimě na namrzlých dálnicích.

Prozatím vše, případné další dotazy se pokusím zodpovědět později.
Renault Mégane Berline 1.9 dCi
jenislav
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hamík 22. 4. 2005 14:48

Díky za rozsáhlou recenzi.
Co se týče ESP tak na jiném serveru byla docela rozsáhlá diskuze, zda ano či ne do Meganu II. Nakonec jsem z toho pojal názor, že je to zbytečnost. Auto na silnici sedí dobře a člověk se do situací kdy ESP zapne dostává málokdy, pokavaď řidič nerad riskuje, což já nejsem, takže ESP do auta nepořizuju. A když už člověk ve 130 vletí do nějaké šílené zákruty, tak nevím , nevím, jak by to dopadlo :hm .
Hamík
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 22. 4. 2005 14:49

Hamik: ono staci se projet s autem s ESP a clovek zjisti, ze zasahuje pomerne casto...
anonymni

Odeslat příspěvekod Hamík 22. 4. 2005 14:54

Jo, to asi ano. Ale když se nad tím zamyslím, tak třeba zasahuje v situacích, kdy řidič jede třeba na nerovném povrchu a ví o tom, tzn., že má vše pod kontrolou, nebo když je vše v naprosté pohodě, jen systém vyhodnotí, že je něco mezi koly a silnicí špatně. Spíše jsem myslel, že ESP pomáha při započatém smyku apod...
Hamík
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jenislav 22. 4. 2005 14:56

goes: myslim, ze dost zalezi na konkretnim aute a nastaveni. Zkousel jsem ESP v Lagune II kombiku na okreskach na Krivoklatsku. Jezdil jsem o dost ostreji, nez jezdim obvykle, ale rozblikat ESP se mi podarilo jenom jednou nebo dvakrat, z meho pohledu to byly dost extremni situace. Z cehoz zpetne usuzuji, ze ESP bych vyjma mimoradnych podminek (dlouhodoby snih atp.)poradne nevyuzil (druha moznost je, ze ESP nekdy spina, aniz by se rozsvitilo). Ale jak uz jsem psal, stejne bych ho asi do noveho auta chtel, uz jenom kvuli tomu "pocitu bezpeci".
Renault Mégane Berline 1.9 dCi
jenislav
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 22. 4. 2005 14:57

Hamik: jednoduse receno, ESP ti pomuze jet klidneji pri spatnych povetrnostnich podminkach na ceste (voda, snih, led...), dovoli ti na tom povrchu jet rychleji, nez v pripade jeti bez ESP, aniz bys registroval nejake problemy, krom problikavani, v krani situaci koriguje pocatecni smyky, nejuzitecnejsi z meho pohledu je v situaci, kdy je treba jen na kousku cesty led, jinak je cesta sucha a clovek to neceka a najede na ten led treba v nejake zatacce, pokud clovek bude respektovat stav vozovky a pocasi, tak to pri bezne jizde az tolik nepotrebuje..
anonymni

Odeslat příspěvekod kubakod 22. 4. 2005 15:30

Tak jak pise goes, ESP se mi nejvic osvedcilo na snehu a ledu - docela dobre na rozjezdy z krizovatek v takovych podminkach, normalne plnej knedlik a elektronika uz pusti na kola presne tolik, kolik se da prenest, auto bez ESP se pak nechyta (myslim auto s nahonem na 2 kola a prumernym ridicem ;-)) Ovsem v extremnich situacich uz zalezi spis na tom, kolik "metru auta" mas pred sebou nebo jake vyztuhy ve dverich apod. Rekl bych ze ESP je spis pomocik nez bezpecnostni system. Ale to jenom proto, ze sem zatim nezazil s ESP krizovku, ze ktere by pomohlo, nekdo jiny muze mit jine zkusenosti.
kubakod
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod MirecBA 22. 4. 2005 15:37

Hamik, rozhodne skus citat diskusiu o tomto aute na auto.cz. Ja osobne mam 1.6 16v Grandtour LuxD. a mam s tym hodne problemov, co nieje az taky roblem. Problem je, ze servis vie opravit len jasnu zavadu ( ak diagnostika nic neukaze, tak nic nevedia opravit a skusmo nic nevymenia) a ze na problemove kusy sa robia zvlastne tolerancie


- u mna blbne inteligentne otvaranie a zatvaranie. Problem je, ze v servise sa to neprejavi a niesu ochotni nic menit(renault SK o vsem rozhoduje)

-po doplneni nadrze doplna sa dusi motor( popisane tu v tech. sekci

- menene predne kotuce( zvlnene po 9500km) vymenene spokojnost

- od zimy po slusnom dazdi pravidelne prihrdzavie rucna brzda ku kotucom uz po 8h!! a vzdy ju treba utrhnut, pekna supa, kotuce su stale hrdzave a divne opotrebene

- menene cidlo chlad, kapaliny a predsuvnik na ventiloch

- auto od zaciatku taha dolava, teraz sa zistilo ze prave predne koleso je posunute dozadu o 8mm a prave zadne dopredu o 4mm. Podotykam, ZIADNA BURACKA. Dalej su vsetky pneumatyky po 11tkm vyslahane na krajoch tak, ze predne maju stred 7 a kraj 6mm no a zadne stred 7 a kraj 5.5mm. Podla Renaultu normalne opotrebenie. K naprava. Prednu uvazuju natahovat( rosku divne natahovat auto v zaruke, malo by sa to hadam menit) a zadna je v NORME!!!!! Posunuta o 4mm dopredu a v norme. Fakt super pristup.

Vazne nejde o to, ze je to zmetek, ale ako sa k tomu postavy importer a ten sa veru nestavia spravne.

- co sa mi nepaci je steto , ze pri 130m/h to pali 8.3-8.5L a pri 150 je to 10.5 - .

- dielenske spracovanie, palubka po lete vrzgoce o.k, drnci :-( no a este pukotaju kable v streche. Odstranenie v nedohladne.

No ja osobne by som skrze pristup toto auto podruhe nekupil. Nepodarky ma kazda automobilka ale ked ho uz maju, treba sa on nalezite postarat alebo vymenit.
skyactiv G157
MirecBA
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MirecBA 22. 4. 2005 15:39

este podotykam, ze auto sa mi luby a keby nemalo tolko problemov bolo by super, len ..
skyactiv G157
MirecBA
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jenislav 22. 4. 2005 16:07

MirecBA: smula na spatny kus... Nikdy jsem nepochopil, jak dokazou Francouzi udelat takovy rozdil v kvalite nekdy i v jedne serii...

Ale chovani importera/servisu je nechutne. I v tomhle mam kliku - hned po koupi jsem odjel do Lucemburku,kde se servis chova slusne, ochotne vsechno zadarmo vymeni a kdyz po sobe predelava nejakou chybu, da zadarmo i nahradni auto. Skoda ze v kvetnu konci zaruka...

Nezkousel jsi zmenit seris?
Renault Mégane Berline 1.9 dCi
jenislav
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MirecBA 22. 4. 2005 20:22

Kestler je druhy servis. V Istrose so to vzdal. Tuto mozem povedat, ze so chovaju dla ocakavania. Ina vec je, ze nemaju dla mna dostatocne odborny personal. Na prijmaceho tech. nemozem povedat kriveho slova. Dnes som tam bol este osobne a 2.5 by sa malo riesit vyrovnanie predneho ramena a bude tam aj clovek s Renaltu SK( od importera) tak sa nan tesim a som zvedavy, com mi povie do oci. No a potom uvidim co dalej. Zaujimave je, ze machanici vravia ze to nepojde a technik ze ano. Tak som naozaj zvedavy :hm :hm

inac uz zistujem, co na tu geometriu povedia v jednom servise v Rakusku a ci by sa to dalo riesit cez nich.
MirecBA
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dusan 23. 4. 2005 09:01

To je proste francouzske auto. Pote co jsem zazil nekolikrat francouzsky pristup k praci, tak bych si od nich zadne auto nikdy nekoupil. Oni se proste s malickostma nezabyvaji a vcasny prichod na schuzi odborove organizace, pripadne odchod domu je dulezitejsi nez jakykoliv pracovni problem. ;) Myslim, ze je lepsi koupit auto od nektereho z preciznejsich narodu (Nemci, Japonci). Frantik dokaze vyrobit devet bezchybnych vozu a desaty totalne zkurvit, protoze na to proste se*e. V kombinaci s pristupem nasich servisu a importeru, kteri si vuci zakaznikum dovoli veci ze kterych by jejich nadrizenym multinarodnim strukturam zesedively vlasy na hlave kdyby to vedely, je to docela vrazedna kombinace. Osobne bych snad radeji i nove auto koupil v Nemecku i za cenu dojizdeni na garancky nez u nas s pristupem nasich servisu (vsech - BMW - Mercedes, kteri nejsou spatni). Na druhou stranu i v Nemecku se obcas v nejakem servisu urodi shnile jablko.
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků