Skusenosti s novym Renault Megane

Citroën, Peugeot, Renault

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Pajjoun 29. 4. 2018 23:38

Který Báwa?
TS
Pajjoun
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 29. 4. 2018 23:40

Všechny
SkyActiv-G 165 / SkyActiv-G 184 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150

goes 12.5.2020 18:46
Nic jako cena vykon neexistuje.
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 29. 4. 2018 23:41

S příplatkem za to variabilní řízení
SkyActiv-G 165 / SkyActiv-G 184 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150

goes 12.5.2020 18:46
Nic jako cena vykon neexistuje.
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod garážmistr 29. 4. 2018 23:41

Ty kde to majitelé připlatili. Jedno z prvních kde to šlo byla e87, takže při výběru jetý 130i je potřeba prozkoumat výbavu, aby neobsahovala položko xxxx.
rwd
garážmistr
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pajjoun 29. 4. 2018 23:44

Takovym jsem vlastně žádnym nejel. Tvoje jednotka byla nejnovější co jsem zkusil a ta byla ještě hydro, ne?
Tak nemužu soudit. Kdyby to šlo nastavit, bylo by to dost cajk.
TS
Pajjoun
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 29. 4. 2018 23:47

Jmenuje se to jednoduše "variable sport steering"
SkyActiv-G 165 / SkyActiv-G 184 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150

goes 12.5.2020 18:46
Nic jako cena vykon neexistuje.
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod garážmistr 30. 4. 2018 00:02

Pajjoun píše: Kdyby to šlo nastavit, bylo by to dost cajk.

Kdyby to šlo nastavit, má takový *****ítko smysl a vlastně velkou přidanou hodnotu. Aktuální varianta, kdy si to mění poměr podle nějakýho algoritmu je leda k vzteku.
rwd
garážmistr
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 30. 4. 2018 00:04

Takovej nečekanej pohyb ve sračkathreadu....
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pajjoun 30. 4. 2018 00:09

Nějak si to tu zaspal.
TS
Pajjoun
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 30. 4. 2018 00:12

Já vím, ale zase ten nástup.......
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod iv00vi 30. 4. 2018 10:52

Pajjoun píše:
iv00vi píše: Hodně lidí to kritizuje, protože natočení je závislé od rychlosti, ale je to jenom nezvyk, asi stejný, jako variabilní řízení. Zvyknete si rád, je to super. Navíc to je i hodně praktické, třeba kolmé parkování mezi dvě auta je až skoro zábava (hlavně v porovnání s autem, které má trochu větší rejd a člověk musí 2x dopředu a dozadu).

Lžeš.

Natočení zadních kol je plynulé, mění se podle rychlosti a podle natočení volantu, žádné skokové změny, jak popisují diskutující výše. Je to trochu nezvyk, ale zvykl jsem si rychle, prostě jedu v zatáčce 70 km/h, trochu přidám a jede to malinko víc rovně, trochu uberu a začne se to točit víc. Než se člověk naučí, co je "řízení plynem" a co dělají zadní kola, tak to pár zatáček trvá, ale já běžně po veřejných silnicích nejezdím na hranici smyku, takže jsem se to naučil rychle (prvních pár zatáček jsem si myslel, že se auto začíná přetáčet). Na okruhu jsem s tímto autem nejel, takže nemluvím o trefování se na milimetr při jízdě na hraně (a obecně na okruhu jezdím jenom s veterány, kde takovéhle věci nejsou), do běžného života mi to přijde super zábavné a po chvíli i předvídatelné.

Co se týče zajetí do kolmého parkovacího místa, tak tohle je jediné auto, se kterým v našich podzemních garážích zaparkuju na poprvé.
iv00vi
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Pajjoun 30. 4. 2018 10:56

Já zvýraznil tu část o řízení. Natáčení zadních kol jsem neřešil.

To neni žádná novinka, mělo to "dost" aut a většina byla chválená, jen u Meganu kritika. Takže třeba jen zvláštní naladění, ale hodnotit to nechci.
Variabilní řízení neni věc, na kterou si zvyknu rád. Zvyknu si určitě. Ale ne rád.
TS
Pajjoun
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod garážmistr 30. 4. 2018 11:52

iv00vi píše: Je to trochu nezvyk, ale zvykl jsem si rychle, prostě jedu v zatáčce 70 km/h, trochu přidám a jede to malinko víc rovně, trochu uberu a začne se to točit víc.

A to je přesně to co nechceš.

iv00vi píše:Než se člověk naučí, co je "řízení plynem" a co dělají zadní kola, tak to pár zatáček trvá, ale já běžně po veřejných silnicích nejezdím na hranici smyku, takže jsem se to naučil rychle (prvních pár zatáček jsem si myslel, že se auto začíná přetáčet).

A co když se to opravdu začne přetáčet a řidič prováhá prvních pár desetin sekundy, protože si myslí, že si jen zadní náprava začala přitáčet.
rwd
garážmistr
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pierr3 30. 4. 2018 12:05

garážmistr píše:Bawa umí měnit celkový převod řízení, mění ho elektronika v závislosti na x veličinách, nevim proč dodnes nemají v menu výběr z pár variant a možnost některou fixnout.

Jel jsem s tím v 530d a dost mě to sralo.
Pierr3
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod iv00vi 1. 5. 2018 10:49

garážmistr píše:
iv00vi píše: Je to trochu nezvyk, ale zvykl jsem si rychle, prostě jedu v zatáčce 70 km/h, trochu přidám a jede to malinko víc rovně, trochu uberu a začne se to točit víc.

A to je přesně to co nechceš.

iv00vi píše:Než se člověk naučí, co je "řízení plynem" a co dělají zadní kola, tak to pár zatáček trvá, ale já běžně po veřejných silnicích nejezdím na hranici smyku, takže jsem se to naučil rychle (prvních pár zatáček jsem si myslel, že se auto začíná přetáčet).

A co když se to opravdu začne přetáčet a řidič prováhá prvních pár desetin sekundy, protože si myslí, že si jen zadní náprava začala přitáčet.


Na tohle se těžko odpovídá, přijde mi, že se buď snažíte rozpoutat flame nebo mluvíme jeden o koze a druhý o voze. Zkusím vysvětlit, co jsem chtěl říct:

Auta, která jsou správně vyvážená a mají dost výkonu (nazval bych je "řidičská"), se chovají v zatáčce přesně takhle. Není to o jízdě smykem, jedná se pouze o přenos hmoty na předek nebo na zadek a tím o změnu chování auta. Asi nejlépe jsem si to užil v Suzuki Swift Sport 1.6 r.v. 2008 (ještě bez turba) nebo ve Fordu Fiesta (motor už nevím, něco silnějšího, ale ST to nebylo). Když v zatáčce trochu přidáte, odlehčí se přední náprava a auto začne být mírně nedotáčivé, tzn. se prodlouží oblouk, když uberete, tak začne zatáčet víc tím, jak si více dosedne na přední vnější kolo a odlehčí se záď. Opakuji nejedná se o smyk, pouze o ochotu auta zatáčet (volant držíte furt stejně natočený), běžně se to využívá, když jedete trochu svižněji a třeba netrefíte vrchol zatáčky (nebo to tam neznáte on je malinko jinde), prostě trochu přidáte a auto se tam trefí samo. V době půl vteřinových reakcí na plyn u oturbených motorů (mimo úzké pásmo, kdy turbo fouká optimálně) si to už člověk jen tak neužije.

Ten Renault do dělá úplně stejně přirozeně (Megan je vyvážený výborně) plus to ještě trochu navíc podpoří pomocí natáčení zadních kol. Není to nijak silná změna, není to ani záludné, ze silnice kvůli tomu nikdo nespadne, jenom je si potřeba na to zvyknout a začít to využívat.

Asi bych už tuto debatu ukončil, ať si zájemce auto projede (u Hornáta v Plzuni byli ochotní poskytnout Megane GT 205 TCE na až 6 hodinovou zkušební jízdu za poplatek 1500 Kč) a rozhodne se sám. Já sám si Megana nakonec asi nekoupím, chci něco tiššího a pohodlnějšího na delší přesuny a chci benzínový šestiválec, ale nedovolil bych si to auto pomlouvat, podle mě v této třídě těžko najdete větší hodnotu za peníze, jízdně je to pecka (i když to asi nebude ultimátní okruhové náčiní).
iv00vi
Kolemjdoucí

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků