od Martin-P 30. 6. 2016 08:17
Nevím do jaké míry tohle téma je ještě aktuální, ale neřešil jsem rozbité rádio, ale jeho upgrade. Přesto to pár poznatků o servisech a firmách zajímáních se o auto-audio přineslo.
Podle mě auto-elektrikář nepomůže a chyba není ve vozu, ale v samotném radiu.
Citroen C8 (Lancia) byla vyráběná dlouho a měla různé radia . Otázka jaký ročník výroby, případně jestli to není kombinace která se nevyráběla.
Normální autoservisy a autoelektrikáři u chyby na „nových“ továrních autorádií prakticky neřeší.
Ty radia se vyměňují, ale rozhodně neopravují.
Mohou změřit, jestli do toho jde napájení, jaký jde výstup a to je vše. Hlavně to váš problém neřeší , symptomy … Nevymažou se ani po odpojení autobaterie na cca 10 hodin… není problém kabelových svazků a napájení vozu, ale samotného radia.
Prodejci a instalatéři auto-audio výbavy většinou také nepomohou. Jsou většinou jen nemachrováni „borci“ na pár typů postarších vozů oblíbených u tunerů, ale často neznají ani co firma kterou zastupují vyrábí.
Často nevědí, jsou neschopní si vygooglit, co třeba Citroen z roku xybž obsahuje za radio\dvd\navizaci. Mám schovanou mailovou komunikaci s firmou, co si hraje na jednoho z mnoha zástupců Alpine a z informací „product managera“ nevím jestli se mám smát nebo brečet.
Tedy pokud se nespecializují na to konkrétní auto nepomohou a ani víc neporadí než vyhledání na google.
Co vy potřebujete je nějakého fandu né tak do aut, jako do audio elektroniky, který je schopen servisovat i více vrstvé-tistěné spoje. Od boku můžu střílet, že to bude nějaký kondenzátor nebo poškozená E-EPROM jak už tu padlo, ale může to být i něco jiného. Rozdělat a proměřovat nové autoradio je přeji něco jiného než měřit alternátor.
Hlavně si spočítejte při x hodinách, které na tom někdo stráví + materiál jestli by jiné radio nebylo opravdu levnější a hlavně lepší.