Díky LSPI, což je u tohoto zázračného motoru celkem běžný jen, se může ulomit kus keramické špičky izolátoru nebo třeba rovnou vnější elektroda, spadne do válce, vydře ho, motor KO.
Zatím jsem o tom jen četl na zahraničních fórech, ale loni se to stalo Rasto Chválovi po nějakých 50k km. Tomu to teda naštěstí nevzalo ten motor. V Peugeotu řekli, že ok a tvářili se tak nějak, že se jako stane. Pak mu ještě v 50k km jedlou sodou odkarbonizovávali ventily a tvářili se, že jako v poho, takhle to asi má být. Pak ještě přišlo chemické čistění válců... Tak asi proto je ten motor asi stokrát motorem roku Btw mám ten zázrak taky doma.
Doporučuju tankovat benzín 98-100 oktanů. Ten samozápaly potlačuje a většinou má i více aditiv, které snad brzdí to karbonování. Osobně mám v plánu měnit svíčky vždy po 30k km.
Ještě je dobré občas mrknout na rozvodový řemen, jestli se jakoby netřepí a nebobtná. Vizuální kontrola je možná přes víčko na dolévání oleje. V servisech pak mají takovou měrku, kterou měří, jestli není řemen příliš roztažený.
Jo a pokud s tím jezdíš do neautorizáku, tak je dobré používat olej, který má v sobě aditiva potlačující leptání těch rozvodů. Rozpadlé rozvody zanesou motor, pak to dělá neplechy. Už jsem potkal dva lidi, kterým se to stalo.
No, doufám, že jsem tě příliš nevystrašil. On ten motor je asi cajk, jen je dobré se na něco tak nějak víc zaměřit, občas něco zkontrolovat atd.