Peugeot 208

Citroën, Peugeot, Renault

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod kurtoid 28. 9. 2022 16:49

Díky LSPI, což je u tohoto zázračného motoru celkem běžný jen, se může ulomit kus keramické špičky izolátoru nebo třeba rovnou vnější elektroda, spadne do válce, vydře ho, motor KO.

Zatím jsem o tom jen četl na zahraničních fórech, ale loni se to stalo Rasto Chválovi po nějakých 50k km. Tomu to teda naštěstí nevzalo ten motor. V Peugeotu řekli, že ok a tvářili se tak nějak, že se jako stane. Pak mu ještě v 50k km jedlou sodou odkarbonizovávali ventily a tvářili se, že jako v poho, takhle to asi má být. Pak ještě přišlo chemické čistění válců... Tak asi proto je ten motor asi stokrát motorem roku :D Btw mám ten zázrak taky doma.

Doporučuju tankovat benzín 98-100 oktanů. Ten samozápaly potlačuje a většinou má i více aditiv, které snad brzdí to karbonování. Osobně mám v plánu měnit svíčky vždy po 30k km.

Ještě je dobré občas mrknout na rozvodový řemen, jestli se jakoby netřepí a nebobtná. Vizuální kontrola je možná přes víčko na dolévání oleje. V servisech pak mají takovou měrku, kterou měří, jestli není řemen příliš roztažený.

Jo a pokud s tím jezdíš do neautorizáku, tak je dobré používat olej, který má v sobě aditiva potlačující leptání těch rozvodů. Rozpadlé rozvody zanesou motor, pak to dělá neplechy. Už jsem potkal dva lidi, kterým se to stalo.

No, doufám, že jsem tě příliš nevystrašil. On ten motor je asi cajk, jen je dobré se na něco tak nějak víc zaměřit, občas něco zkontrolovat atd.
kurtoid
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Ruman001 28. 9. 2022 17:39

no ja zajdu ve strašení ještě dál....po rozvodech v autorizáku(130tkm) mě ten motor začal žrát olej(snad za to nemohli)..bylo to skokové, do té doby vůbec nic...hned 0,5l na tisíc km..a stoupla to až zhruba k 1l oleje na 1000km...najel jsem s tím dalších 40 tkm..ale šlo to do světa...tlaky ny válcích byly věechny stejné-kolem 9..nový motor má tlaky 14-15...kromě té spotřeby olje byl P5008 v pohodě...olej jsem měnil po 10-15 tkm...a verva 100 byla vždy..
CLS 500 w218 SB
Ruman001
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Martin Ma 28. 9. 2022 18:54

kurtoid
Na rozvody jsem přes víčko nedávno koukal a vypadají ok (Dělají se snad až ve 180k ale přijde mi to nějak moc) benzín tankuji ten co doporučuje výrobce na štítku uvnitř víčka nádrže tedy N95
Olej používám předepsaný výrobcem tedy 0W30 jen od Fuchs PSA předepsané specifikace jde o tenhle https://www.rmeshop.cz/fuchs-titan-gt1- ... sVEALw_wcB
Pan na olejárne používá výhradně tuto značku

Ruman001
Spotřeba oleje je u mě asi v normálu...za 15k po kterých dělám výměnu to sežere necelý 1.5l (Olejová náplň včetně filtru je asi 3.25L)

Více lidí nezávisle na sobě mi potvrdilo a to vychází zhruba 0.1L na 1000km že je to v pořádku....některý motor žere jiný ne...pan nedávno to říkal tak když koupíš dva stejné modely vyrobené ve stejnou dobu jeden žere druhý ne....

Trochu jste mi dali brouka do hlavy...auto jsem kupoval na doporučení že tyhle 1.2Puretechy atmosféry jsou spolehlivé motory...teď nějak nevím ale zatím šlape a nechytil jsem špatný kus no
Martin Ma
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Arnie J 28. 9. 2022 19:06

Aha atmosféra, tady se asi všichni baví o turbu
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Martin Ma 28. 9. 2022 19:24

Ano atmosféra�
Martin Ma
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Martin Ma 29. 9. 2022 10:36

Výměnu svíček mám domluvenou tuto sobotu v Peugeot Kopecký, cena necelé 2500 včetně DPH
Martin Ma
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod kurtoid 29. 9. 2022 12:54

Olej s normou od PSA je super. Atmosféra nebude náchylná na karbonování, protože má nepřímý vstřik. Neměly by se dít sapozápaly a nebude to tak odrovnávat svíčky, takže výměny třeba po 50k stačí. Taky ten natural 95 je v poho.

Nyní se rozvody u 1.2 s turbem mění dřív než to bylo nastaveno dřív. Atmosféra nevím. Každopádně 180k bych to tam asi nenechával... Za výměnu chtějí myslím kolem 10 tisíc, asi jsou si vědomi pěkného průseru u těch motorů s turbem, tak to dělají za lidové ceny.
kurtoid
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Martin Ma 29. 9. 2022 16:45

Ano právě proto jsem kupoval atmo s nepřímým vstřikem �
Mám to na ježdění hlavně do práce 30-40 denně takze prakticky krátké jízdy a studené starty a víkendy ven, to už to protáhnou kolem 200-300km
Ten olej pokud má předepsané specifikace je asi jedno jaká značka viď...vím výrobce doporučuje Total Activa Quartz a 0W30
Norma od PSA je ACEA C2, PSA 8712312, potvrdili mi to i v Peugeotu kde s touto normou používají olej od Total.
Prý není problém používat ani 5W30 ale dávám tam tenhle raději.
Známý servisak mi doporučoval ať turbo nebo atmosféra,.krátké jízdy škodí každému motoru tomu s turbem a přímým vstřikováním více, doporučím ti jednu věc
Jednou dvakrát do měsíce, si řekni dneska budu jezdit sportovně, přepni si robota na manuál, řaď si sám neboj se motor trochu potrápit a dej mu kapku za uši, motor to vydrží, neublíží mu a naopak prospěje.

Ohledně těch rozvodu v 180k našel jsem to na francouzském Peugeot fóru zde:
https://www.peugeot-club.com/topic/1166 ... -puretech/ a taky mi to přijde moc.
Zeptám se u Kopeckého jak to mají předepsané od výrobce, osobně si myslím že 100k bude tak akorát
Jinak na rozvodový řemen jsem koukal a připadá mi v pořádku, ale přes ten nalévací otvor toho moc vidět není
Naposledy upravil Martin Ma dne 29. 9. 2022 17:28, celkově upraveno 1
Martin Ma
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod glider 29. 9. 2022 17:19

30km je odkedy kratka trasa? :D
3km je kratka.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Martin Ma 29. 9. 2022 17:29

glider píše:30km je odkedy kratka trasa? :D
3km je kratka.

No tak skoro dva roky jsem jezdil do práce 6 tam 6 zpátky, teď poslední čtvrt rok 18 tam a 18 zpět �

Tady jsou fotky rozvodu, motor má najeto 55k
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Koukám že na fotkách nic moc vidět není...je problém to chytit...asi před čtvrt rokem jsme to chytil zastavené a byly vidět i nápisy bohužel ale neudělal fotku
Martin Ma
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Lukas063 29. 9. 2022 19:52

i kdyby bylo vidět nápisy, z fotek se toho moc vydedukovat nedá :-)
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Martin Ma 29. 9. 2022 20:43

To máš recht...až pojedu na ty svíčky nechám rozvody zkontrolovat �
Martin Ma
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Martin Ma 1. 10. 2022 13:25

Tak svíčky a vzduch filtr hotové trvalo jim to asi 40min cena včetně DPH 3380kc
Rozvody se mají dělat 6let nebo 100k cena asi 20-25k což jak jsem koukal na netu normál.
Pan říkal že nedávno řešili dvě auta co jezdily na N95 od Prim a Ono....benzín má prý vyšší obsah síry a jak je řemen v oleji není to dobré a ani motoru neprospívá....já beru u ONA
Říkám tak mohu brát u mol nebo benziny ale podle mě berou že stejného zdroje a benzín se nelisi...pan říkal jo to si lidé myslí ale vůbec to tak není...
Co si o tom myslíte???
Martin Ma
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Ruman001 1. 10. 2022 19:07

tak rozvody u mě byly za 16 tisíc a to ještě navíc přetěsnovali víko ventilů...já beru do všech aut vervu..mám doma naftu i benzin..ty aditiva tam jsou...a u benzinu-Verva 100 je tam syntetická biosložka, která neobsahuje vodu, což je podle mě dost plus pro to tankování..jinak benzin má větší obsah siry, když je ropa z ruska...to ted asi moc nebude....
CLS 500 w218 SB
Ruman001
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Martin Ma 1. 10. 2022 19:17

Tak on pan říkal že ten benzín není vyloženě špatný ale s vyšším obsahem síry se pro tenhle motor a způsob uložení rozvodu v oleji a jeho náchylnost prostě nehodí no...taje říkal že oni když dávají rozvody používají nějaké lepší které výrobce dává do novějších modelů a ty jsou odolnější.
Každopádně na ONO a Prim kašlu a budu brát buď u MOL a nebo Benzina Vervu...o té slýcham.casto že je kvalitní
Martin Ma
Kolemjdoucí

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků