1.6 VTi 88kW - problémový motor ?

Citroën, Peugeot, Renault

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod milic 1. 3. 2011 22:06

Dostal se mi do rukou plátek Svět motorů, kde jsem se v článku o hodnocení ojeté C4 v pasáži o motorech dočetl následující:
"1.6 16V VTi 88 kW - Motor vyvinutý dohromady s BMW donedávna Němci používali v řadě 1. Rozvody řetězem mají být bezúdržbové, bohužel trpí obrovskou nespolehlivostí a agregáty se "potkávají". Proměnný zdvih ventilů zaručuje vysoký točivý moment, rychlou reakci a žádné problémy s emisemi, avšak málokdy funguje správně. Po spoustě reklamací týkajících se kolísání otáček a zhasínaní mnozí jezdí v náhradním režimu s vyřazeným systémem a zapnutou záložní škrtící klapkou." Závěr: nebrat. Konec citace. :shock:
Vzhledem k tomu, že auto s uvedeným motorem je mezi kandidáty na nový vůz, zajímaly by mě zkušennosti uživatelů - je to opravdu tak problémový motor, nebo SM dělá z komára velblouda ?
milic
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Heini 1. 3. 2011 22:14

Mám pocit, že do C4 se tenhle motor vůbec nedával - viz http://cs.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_C4. Navíc nevím jak u BMW, ale já mám u 308 v servisce předepsanou výměnu rozvodového řemene, a to po 150tkm. Pánové ze světa folcvágnů ze zase vyšvihli :oboze

Jinak když jsem vybíral auto, tak jsem si sháněl informace kde tu včetně Peugeot Clubu a s motorem 1,6 VTi tam problémy nikdo neměl.
Naposledy upravil Heini dne 1. 3. 2011 22:36, celkově upraveno 2
Není na světě člověk ten, aby se zalíbil lidem všem.

Umění žít spočívá v tom umět se včas rozhodnout, na co se dřív *****.
Heini
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jandaxx 1. 3. 2011 22:27

Tvůj pocit je jen pocit. A špatný :D Koukni do inzerce. Je jich tam vagón 8-D
Viz třeba:
http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/ ... c4/8642538
http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/ ... c4/8633319
Citroen bazar:
http://www.citroen-bazar.cz/cardetail.aspx?id=1500
:mrgreen: Jinak ale vše dobré, nikomu nepřeji nic zlého :-)
jandaxx
Uživatel deaktivován

Odeslat příspěvekod OndrejNecas 1. 3. 2011 22:30

A třeba v C4 Picasso je i v současné generaci.
Byl jsem nikde, znám nic
OndrejNecas
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Duri13 1. 3. 2011 22:48

Milic: tak keby ti sem aj 5 ludi napisalo, ze ziadny problem, to ti bude stacit ako dokaz o spolahlivosti??? A ver, ze ti odpise mozno 1, kto to auto s tym motorom aj realne ma ;)
Duri13
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondrej1 2. 3. 2011 10:02

Heini píše:Mám pocit, že do C4 se tenhle motor vůbec nedával - viz http://cs.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_C4


Je pořeba jít do té správné wikipedie sem nebo sem
Ondrej1
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod rosta12345 2. 3. 2011 10:42

milic píše:. Po spoustě reklamací týkajících se kolísání otáček a zhasínaní mnozí jezdí v náhradním režimu s vyřazeným systémem a zapnutou záložní škrtící klapkou." Závěr: nebrat. Konec citace. :shock:
?


nějak si nedovedu představit v autě záložní škrtící klapku :?: ;-)
rosta12345
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod jandaxx 2. 3. 2011 12:38

Ondrej1 píše:
Heini píše:Mám pocit, že do C4 se tenhle motor vůbec nedával - viz http://cs.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_C4


Je pořeba jít do té správné wikipedie sem nebo sem

Stačí se podívat na inzerci :-)
jandaxx
Uživatel deaktivován

Odeslat příspěvekod jericho26 2. 3. 2011 12:47

Důležité je brát informace z plátku jako je Svět motorů s velkou rezervou. Sice si ho taky občas kupuju, ale jen pro pobavení na záchodové čtení
jericho26
Nováček

Odeslat příspěvekod K86 2. 3. 2011 13:26

To same jako Volkswagen magazin AutoTip
Seat Leon ST TGI
Mondeo IV C FL 1,6EB 160 chcíplejch kobyl

Používejte pravý jizdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Heini 2. 3. 2011 13:45

jandaxx píše:
Ondrej1 píše:
Heini píše:Mám pocit, že do C4 se tenhle motor vůbec nedával - viz http://cs.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_C4


Je pořeba jít do té správné wikipedie sem nebo sem

Stačí se podívat na inzerci :-)


Já se na inzerci kouknul, ovšem informaci od autobazárníků nepovažuju za informaci :D
To jsem netuši, že ke konci výroby tam ještě tu 1,6 VTi flákli. Když kolega kupoval po Vánocích 2008 C4, tak vybíral jen ze dvou beznínů, a to 1,4 66kW a 1,6 80kW. Vycházel jsem z toho ;-)

Jinak s tou spolehlivostí - nespolehlivostí motorů je vždycky třeba brát to s rezervou. 2.0 TDI PD je známý "problémový" motor. Ovšem znám člověka, co už na dvou Superbech s tímhle motorem najel dohromady přes milión km (teď už má třetího s CR) a měnil jen spotřebák. Asi protože jezdil převážně dálky, ale hlavně po startu poctivě čekal se šlapáním na plyn, až se motor ohřeje a naopak dochlazoval po dojezdu. A měnil olej co 15tkm.
Není na světě člověk ten, aby se zalíbil lidem všem.

Umění žít spočívá v tom umět se včas rozhodnout, na co se dřív *****.
Heini
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod midlum 2. 3. 2011 16:03

milic píše:Dostal se mi do rukou plátek Svět motorů, kde jsem se v článku o hodnocení ojeté C4 v pasáži o motorech dočetl následující:
"1.6 16V VTi 88 kW - Motor vyvinutý dohromady s BMW donedávna Němci používali v řadě 1. Rozvody řetězem mají být bezúdržbové, bohužel trpí obrovskou nespolehlivostí a agregáty se "potkávají". Proměnný zdvih ventilů zaručuje vysoký točivý moment, rychlou reakci a žádné problémy s emisemi, avšak málokdy funguje správně. Po spoustě reklamací týkajících se kolísání otáček a zhasínaní mnozí jezdí v náhradním režimu s vyřazeným systémem a zapnutou záložní škrtící klapkou." Závěr: nebrat. Konec citace. :shock:
Vzhledem k tomu, že auto s uvedeným motorem je mezi kandidáty na nový vůz, zajímaly by mě zkušennosti uživatelů - je to opravdu tak problémový motor, nebo SM dělá z komára velblouda ?

To už není časopis minimálně 30 let.Dnes tam pracuje odpad,co si říká novinář.A stejné je to se všemi časopisy krom Automobil-revue - i když se strašně pohoršil i ten s příchodem bezduchého Hyana.Bohužel,smutná pravda a skutečnost.
midlum
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod miromen4 2. 3. 2011 16:15

Co je na SM tak špatneho a co naopak na Automobil-revue dobreho ?
FOCUS 1.5 EB
miromen4
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mr. Murphy 2. 3. 2011 16:33

mám kámoše, co dělá v Peugeotu a ten mi nedávno říkal, že ten motor je vážně na prd a že by se mu obloukem vyhnul. Údajně tam zažili několik kusů, co prostě nechce startovat v mrazech apod....

Já jsem se ho nějak nevyptával, protože to není motor, který by mě zajímal, ale pokud si ho někdo chce koupit, určitě bych zabrousil na nějaké Peugeot fórum a důkladně si to proklepnul.

Jinak si nějak matně vzpomínám, že mi říkal, že ten motor používalo i BMW a právě kvůli jeho nízké spolehlivosti ho z nabídky stáhli.... nevím....
Mr. Murphy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Heini 2. 3. 2011 19:52

Právě, že na Peugeot fóru si na něj nikdo nestěžuje, než jsem koupil 308, tak jsem si jej samozřejmě proklepl. Našel jsem akorát problémy s "anti pollution fault" u 1,6 THP (s turbem), ale to se časem vyřešilo. Na nějakém zaraničním fóru jsem našel ze začátku nějaké problémy s časováním ventilů, což se řešilo výměnou "valve timing chain" - že by rozvodu? BTW asi tam fakt bude řetěz, byť v servisce mám psaný řemen. To časování jsem našel kdysi i u 1,4VTi, ale jen ojediněle.

Jinak já osobně nemám problém (ťuk ťuk :-) ), najeto mám sice zatím jen asi 6,5 tisíce, takže je to samozřejmě brzo na jakékoli závěry, nicméně i v -20°C motor startoval na drc a jel naprosto normálně, jako by bylo ne -20°C, ale 20°C.

Co se dá ještě najít, tak ze začátku výroby někdy zatékalo předním oknem, u kombíku občas i zadním, ale to už je taky vyřešené.

Jinak co se mě týká, tak plánuju přikoupit záruku na další tři roky plus olej asi budu měnit asi co 15tkm než předepsaných 20-30.
Není na světě člověk ten, aby se zalíbil lidem všem.

Umění žít spočívá v tom umět se včas rozhodnout, na co se dřív *****.
Heini
Inventář
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků