Renault Laguna GT

Citroën, Peugeot, Renault

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Koubes 26. 6. 2009 16:15

Tak jsme se včera konečně dočkali nové Laguny GT.

Auto bylo objednané v půlce dubna a postupně se prodlužovala doba dodání, až na konec června. Nicméně auto konečně došlo.

Je to benzínová varianta v černé metalíze.

Zatím s autem najeto 190 km. Vzhledem k tomu, že máme v rodině o generaci starší Lagunu po F/L s 2,0 Turbem, ale 170 koňmi, tak můžu srovnat mezigenerační posun.

Při sednutí dovnitř mě nejvíc upoutala sedadla. Konečně sedím ve sportovních sedadlech, která mě drží a nelítám ze strany na stranu. To byl u mě vždycky problém. Interiér se samozřejmě proti normálním Lagunám liší pseudosportovními doplňky typu kovový pedály atp. Na středovém panelu je plast s imitací chromu, kterej nevypadá zrovna super nejlíp, ale co bych u auta za ani ne 700 tisíc chtěl... Pozice za volantem se dá najít snadno, rozsah seříditelnosti je dostatečný- měřím 177 cm. Sedadla, jak jsem už psal, skvělá. Povrch se zdá být kvalitní. Jinak ostatní platy interiéru jsou na omak opravdu kvalitní, tam je největší rozdíl mezi generacemi.
Koubes
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Koubes 26. 6. 2009 16:25

Po nastartování tlačítkem- mimochodem, karta se proti minulé generaci zvětšila, ta starší byla o dost lepší- se motor prakticky nijak neprojevuje, hlavice je celokovová, takže bude v zimě studit. Řazení je lepší asi tak o tisíc procent, konečně docela přesný řazení ve Francouzským autě. Volant zespodu zploštěný po vzoru ostatních sportovních variant jiných značek. Řízení se vzrůstající rychlostí příjemně tuhne. Ve srovnání se starší generací a i s normálními modely je "komunikativnější"- v rámci možností u Renaultu. Rozjezd je bez problému, i když spojka se mi zdála ze začátku dost měkká- pouze zdála, protože jsem posledních 14 dní jezdil se dvojkovým Golfem.Auto dokáže zahrabat na asfaltu i na dvojku, motor příjemně táhne zhruba od 2 tisíc, od 2 a půl až 3 pak jede jako kůň. Tady vidím, že rozdíl v dynamice oproti 170 koňové verzi ve starší Laguně není tak markantní- přecejenom vzrůst hmotnosti se musí někde projevit. Ale i tak je rychlejší.

Teď podvozek: AUTO JE FAMÓZNĚ STABILNÍ. Céčková Vectra je houpák a stará Laguna je měkoš. Auto neuhne ani o píď. Při průjezdu nižší rychlostí ostrou zatáčkou v zadku úplně cítíte, jak zadní náprava pomáhá zatáčet. Je to ze začátku hodně zvláštní pocit. Ve vyšších rychlostech auto naprosto přesně drží stopu a prostě neuhne. Na osmnáctkách je auto stále ještě komfortní a konečně neslyším při průjezdu děr rázy od kol.

To by bylo zatím všechno. Další dojmy dodám

Nevíte někdo náhodou, jesi můžu jet s autem na převozní značce podálnici, když si nalepím dálniční známku? Mám ji koupenou, ale logicky eště neznám číslo RZ-tky.
Koubes
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 26. 6. 2009 18:14

no auto je to fajne, nahod i nejake fotky
anonymni

Odeslat příspěvekod Beaumont 26. 6. 2009 19:05

Souhlas s goesem, krátké svezení s Lagunou s řízením všech kol mě taky nadchlo, podvozek je famózní. Vadil mi jen automat (bylo to Coupé s motorem 3.5 V6).
Italská auta jsou nespolehlivá, lidská činnost způsobuje globální změnu klimatu a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
"Zpřísňování trestů je jen marným pokusem omezených hlav, terorem si vynutit úctu k zákonům." (Jean-Jacques Rousseau)
Beaumont
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Joe King 26. 6. 2009 20:35

dalnicni znamka se resila nekolikrat:

a) koupit tydenni a vepsat cislo prevozni znacky

b) napsat cislo prevozni na rocni, az bude normalni znacka, tak sloupnout dalnicni zajit na postu a vymenit dalnicni znamku za novou (stoji to tusim 50kc, co je k t omu potreba za papir o vymene znacky netusim)
Joe King
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mr.Semtex 27. 6. 2009 08:30

Tak motor, řazení a podobně je stejné jako u mojí LII GT, ale ten podvozek je opravdu někde jinde - tvrdý je už podvozek v předchozím GT, ale tam kde mi teď zadek uskakuje jak koza, tam to nové GT drží jak přibité..

Koubes: Hlavice řadičky nejenže v zimě studí, ale počkej až přijdeš do pořádně vyhřátého auta třeba po celodenním stání na slunci a vedru.. :D
Mr.Semtex
Hodnostář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HondaMan 27. 6. 2009 08:45

ano, zima je ta lepší varianta :D
"He who sacrifices freedom for security deserves neither." Benjamin Franklin
HondaMan
Řezník Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mr.Semtex 27. 6. 2009 08:55

:lol:
Mr.Semtex
Hodnostář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Koubes 27. 6. 2009 09:03

Mr.Semtex: Už se těším.
Jinak fotky nevím, jestli má cenu dělat. To auto je nachlup vzhledově stejný s tím kouskem, kterej použily všechny redakce jako testovací exemplář.
Koubes
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 27. 6. 2009 09:17

ten modry?
anonymni

Odeslat příspěvekod Koubes 27. 6. 2009 10:43

goes: ta černá varianta v naftě. Myslím, že ji testovaly konkurenční servery. Je s ní dokonce i video. Ale fotky klidně dodělám, jak bude na značkách.
Koubes
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mr.Semtex 27. 6. 2009 11:42

Takže máš GT v naftě?
Mr.Semtex
Hodnostář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Koubes 27. 6. 2009 12:13

Mr.Semtex: Ne, v benzínu jsem odpůrce nafty. Navíc najezdím tak 10 tisíc ročně. Tím pádem by se to ani nevyplatilo.
Koubes
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Koubes 22. 9. 2009 21:51

Na žádost Goese z jiného vlákna pokračuju v poznatcích:

S autem zatím najeto 6 a půl tisíce kilometrů. Průměrná spotřeba je 8,8l na sto, což jsem nečekal. Nepatřím zrovna mezi pomalé řidiče. Nejdelší trasu jsem urazil na Šumavu a zpátky a musím uznat, že ta spotřeba je zčásti dána i tím, že v okolí Přerova a Olomouce je to prakticky placka. Po pár dnech ježdění v kopcích se začala okamžitě šplhat nahoru. Subjektivně se motor pomalu usazuje. Ze začátku se mu nechtělo moc do otáček, připadalo mi, že nad 4 tisíce je to takový trápení. Poslední dobou už je to o hodně lepší a začíná se pěkně drát nahoru. Předjíždění je opravdu hračka. Zvuk má takovou zvláštní kovovou notu, turbo prakticky není slyšet. Každopádně je to příjemný poslech vytáčet auto.

Interiér naštěstí stále nikde nevrže. Tuhle neblahou zkušenost mám jak z céčkové Vectry, tak ze dvojkové Laguny, kde to po 40 tisících začíná být opravdu dost slyšet. Jak už jsem psal, tak zpracování interiéru bych SUBJEKTIVNĚ hodnotil dost vysoko, je vidět opravdu velké zlepšení.

Podvozek mi už nepřipadá tak super, jak ze začátku. Přecejenom jsem byl zvyklej na komfortnější nastavení a tohle auto občas dost poskakuje. Na druhou stranu sedí auto opravdu jak přibitý. Každopádně se s autem vklidu dá denně cestovat, pořád je to Francouzská limuzína střední třídy...
Měl jsem už možnost vyzkoušet maximální rychlost, tachometrově jsem se dostal na zhruba 255. Samozřejmě nad 200 už zrychlení trvá. Optimální cestovní rychlost na dálnici je tak 160 s průměrnou spotřebou zhruba 10,6. Při dodržování 130 osciluje spotřeba kolem 9.

Pokud bude někoho zajímat něco víc, rád zodpovím...
Koubes
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 23. 9. 2009 05:35

auto ti nezataci samo? neutika to nikde? co servis a nejake problemy s tou zadni napravou? uz jsi pozavodil Porsche ve slalomu a STI v losim testu?
anonymni

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků