Fiorino,Nemo,Bipper nebo nové Kangoo či staré Berlingo

Citroën, Peugeot, Renault

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Myslíte,že ceny půjdou ještě níž?
Konec hlasování: 2. 1. 2009 00:33
Ano,před Vánocemi určitě 1 %  11%  [ 1 ]
Ne,už jsou skoro na nákladech 2 %  22%  [ 2 ]
Ano,ale až po Novém roce 5 %  55%  [ 5 ]
Ne,už je to maximum a budou se vracet pomalu zpět 1 %  11%  [ 1 ]
Celkem hlasů : 9

Odeslat příspěvekod J.Bill 18. 11. 2008 00:33

Jelikož je příznivá doba na koupi nového auta,rozhoduji se mezi užitkovým Fiat Fiorino 1.3 JTD,Citroen Nemo 1.4 HDI,Peugeot Bipper 1.4HDI a novým Renault Kangoo 1.5 DCi (také užitkové).Ještě ve mě hlodá pokušení vzít něco z toho prvního trojlístku s motorem 1.4i 8v a dát tam LPG.To ale zřejmě přijdu o záruku,že?Ještě se dá za zajímavé ceny koupit starší generace Berlingo/Partner 1.6 HDi.Ví někdo,jaká je předpokládaná životnost motoru 1.6 HDi, 1.4 HDi a 1.4i 8v? Ve Fiatu mi řekli,že 1.3JTD má 250.000 km.
Co poradíte? Jde mi o cenu,celkové náklady na provoz,spolehlivost.Rozměrově vyhovují všechny.
J.Bill
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Auto1 18. 11. 2008 06:06

Jelikož 1.5DCI máme v Cliu a Kangu,tak něco kolem sleduji,a jsou případy,kdy odešla tryska okolo 150.000km při stálém tankování Shell CZ a výsledek,takový že sice jednu trysku neuměl/nechtěl nikdo řešit a proto komplet sada všechny 4vstřiky nové,s prací okolo 35.000czk.

Během roka se Ti investice vrátí,a pak zas šetříš,benzíny nebudou nesmrtelné,takže diference není evidentní.
LPG no já Ti nevím,z dlouhodobého hlediska ne,ten plyn (Palivo) je všelijaký a od toho se to všechno odvíjí,stejně jako s naftou..
Ostatní uvedené diesel motory z tohoto hlediska neumím porovnat,takže těžko radit,co je lepší.
Já bych volil jednoznačně dlouhodobě Caddy 1.9TDI,trdím,že nic nenajezdí víc km než tohle,dnešní maloobjemy,to je nesmysl.Ovšem kravál v zimě to dělá šílený,nemá ani horní odhlučňovací plast na hlavě motoru.
Jestliže mi připadá v Caddy často malý/krátký kufr (rozvor),v Bipper to je ještě stísněnější,tam nic většího/těžšího nenaložíš,zvaž to dobře,pořizovací cena není všechno.
Auto1
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wolff 18. 11. 2008 07:37

A máš nějaký hmatatelný důkaz toho, že 1,9 TDI najezdí víc kilometrů než 1,3 JTD? Děkuji.

P.S. TO jsou zase plky.

P.S.2 POrovnej užitnou plochu Fiorina a Caddyho. Pokud nebudeš brát v potaz prodlouženou verzi, tak je to prašť jak uhoď...

Maloobjemové disely prostě fungují. To, že občas odejdou vstřiky je ale bohužel pravda.

CO se týká motoru 1,4 8V u Fiorina, tak ten je opravdu nesmrtelný, ne že ne a případné servisní náklady za babku.

Jo a těch 250 000 km není u Fiorina životnost motoru, ta je několikanásobně větší, ale je to v podstatě doba, po kterou ten motor umí jezdit bez zásahu (krom výměny oleje a filtru), což je min. v této třídě výjimečná hodnota (standardně jsou to limity od 100 - 150 000 km). Thats all.
Energetické audity, posudky a termovize (viz. Avatar)
wolff
Fanatik roku 06 + 07
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Auto1 18. 11. 2008 08:25

wolff píše:A máš nějaký hmatatelný důkaz toho, že 1,9 TDI najezdí víc kilometrů než 1,3 JTD? Děkuji.

P.S. TO jsou zase plky.


Wolff ty jedeš po ránu na nějaký zkušební provoz,že máš takové otázky?
A máš nějaký hmatatelný důkaz,že to jsou plky? Děkuji.Více SZ,nebudu tady Caddynu rozebírat,je mimo téma..
Ale ceny aut v zimě mimo sezónu vždy padají, slevy budou,leden je ideální,a únor rovněž,všichni nakoupí vprosinci rychle do starého roku a pak je mrtvo do jara..
Auto1
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wolff 18. 11. 2008 08:59

To souhlas... Proti tomu nic. SPíš sem reagoval na tu Caddynu.. KDyž si vemu jak dopadl všude Touran..., s Caddynou se nikdo nemazlí... Že by to byl takový HItech nesmrtelný držák si nemyslím. Proti blbé naftě je to odolnější.. ale jinak nevím, no. Jinak bych vsadil spíš na 1,3 JTD.
Energetické audity, posudky a termovize (viz. Avatar)
wolff
Fanatik roku 06 + 07
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 18. 11. 2008 09:04

neskutecny drzak byl treba minulogeneracni Berlingo/Partner s motorem 1,9D, to byl neskutecny drzak. V soucasnych uz jsou prilis moderni motory, ktere spolehlivost a zivotnost u dodavek posunuji do oblasti beznych vozu, takze uz to neni co bylo.

Kupovat dnes dodavku, tak bud koupim starsi partner/berlingo pokud chci vylozeny uzitkac. Jinak z dane nabidky je dobra koupe nove Kango s 1,5 dCi.
anonymni

Odeslat příspěvekod J.Bill 19. 11. 2008 00:23

Tak se stalo,dnes jsem pořídil za dobrou cenu téměř nové Kangoo II 1.5Dci.Jinak mám zkušenosti s minulou verzí,tedy novější Kangoo I r.2003 také 1.5 Dci,které ještě stále vlastním.Mám jej téměř 2 roky,najeto 133.000 km a kromě běžné údržby žádný problém (mimo notoricky známého airbag konektoru pod sedačkou) A spotřeba super.Předtím jsem měl 7 let Felicii pick-up 1.9 D r.1999 (135.000km),to byl opravdu držák,ale ta spotřeba v porovnání s Kangem byla znát.A pokud porovnám Kangoo I a Kangoo II,je to zase o generaci někde jinde.Hodně narostlo ve všech směrech a už nevypadá uvnitř jako člunek,ale jako pořádný parník.Je to prostě kus auta.Překvapilo mne,že nemá na motoru takovou tu plastovo-pěnovou odhlučňovací desku,jako mělo Kangoo I,ale i tak je v odhlučnění velký posun k lepšímu.Než motor,je spíš slyšet aerodynamický hluk v zadní části auta při vyšších rychlostech(otevřená skříň).A při normálních slyšíte motor jen ze zadu od výfuku :-)) .Plastové přední blatníky také nejsou k zahození.Při malých kolizích se jim nic nestane.Od známých mechaniků jsem slyšel,že nafta u nás prodávaná je dost "suchá" a je dobré dávat nějaké aditivum,nebo malinko oleje (do Škodovky jsem dával trošku oleje pro dvoutakty) Motor běhá dodnes a ještě dlouho bude.Do Kanga jen aditivum.Tak uvidím,snad budu spokojený.

PS.Servisní interval výměny rozvodů:
Peugeot /Citroen 1.4 HDi je 240.000km.Fiat 1.3 Jtd má řetěz a Kangoo II 1.5DCi 160.000km.
(Kangoo I mělo 120.000)

Dotaz na "Auto 1": Jak se projevovala závada se vstřikovačem? Můžeš to prosím trochu popsat?
J.Bill
Kolemjdoucí


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků