Stránka 1 z 2

Panda 4x4 ano či ne?

Odeslat příspěvekNapsal: 25. 8. 2005 14:11
od pavproch
Potřebuju poradit:
- brzo budu pořizovat druhý auto do rodiny (roční proběh tak 12-15kkm, výhradně na krátkých trasách, v 95% s nim bude jezdit ta co ji mám v občance....)
- bydlíme v horách, takže panuje shoda - musí to být čtyřkolka
- další shoda - bude to BENZÍN (nafta patří do kombajnu, případně do kamen)
- třetí shoda - musí to mít klimu (aspoň manuál)
- kvůli těm mým 5% jsem chtěl prosadit Lesníka (Subaru Forester)
- žena je proti, že je to velká, těžká a ŽRAVÁ krabice (mno... něco na tom bude), že chce něco menšího a že se jí líbí Panda 4x4 (mno, kriticky musím uznat, že stylisticky celkem dost hodně ujde...)

Argumenty PRO:
- malé, lehké, malý motor - čili spotřeba OK
- malý motor - nízká pojistka
- cca 1/2 cena proti Lesníkovi
- pěkný design (i vevnitř)

Argumenty PROTI:
- málo plechu okolo (bezpečnost?)
- fiata sem měl (Tipo SLX 2.0i) a byla to hrůza: dílenské provedení, spolehlivost, spotřeba.... po roce šel z domu....
- fiat má minimální zkušenosti se čtyřkolkama
- není to trvalá čtyřkolka
- málo prostoru venvitř (pro ženu a 2 děcka s lyžema...)

Takže otázka do pléna: jít do pandičky nebo jí (drahé 1/2) to rozmluvit?

pavproch
(tohočasu Škodofkář: Oct I Combi 4x4 1.8T Eleg. - NO MORE!!!!
100 kkm/18 měsíců=24x !!!! v servisu - konkrétně dneska je tam zas - ráno byl odjezd přískokama s rozsícenou celou palubovkou a NEFUNKČNÍMA brzdama....)

Odeslat příspěvekNapsal: 25. 8. 2005 14:35
od jaccub
hele s pandou sem nejel, takze asi moc neporadim, ale co sem o tomhle auticku cetl tak by to melo bejt v poho. i ldyz by mozna mohl bejt problem s mistem. Doporucil bych si to auto vyzkouset a pak budete vedet vic, jestli je to to co chcete nebo se poohlidnete po necem jinym

Odeslat příspěvekNapsal: 25. 8. 2005 14:49
od SirTom
S Pandou jsem se projel docela dost - a hlavně to bylo na blátivým tankodromu. Zpracování mi přišlo OK, je to malinký auto samozřejmě.
Co se týče pohonu 4x4 tak to zvládlo naprosto neuvěřitelný věci a je to dost blbuvzdorný, prostě šlapeš na plyn a vyjede to víc než by sis očima troufl. A díky váze není problém ani něco sjet.
Podle mne je to pro ženskou co potřebuje dojet na chatu ideální auto.
Co se týče spolehlivosti atd fakt nevím.

Odeslat příspěvekNapsal: 25. 8. 2005 15:19
od _DAVE_
Ja cetl v nejakem testu ze na 4x4 jsou v Pande velmi slabe benzinove motory. Stovka pres 20s a s tim 4x4 to pry i dost zere. Osobni zkusenost bohuzel nemam.

Odeslat příspěvekNapsal: 25. 8. 2005 15:30
od jeniik
pavproch: JSi si jisty, ze to neni permanentni 4x4? Nema to nahodou viskozni spojku? (coz znamena permanentni 4x4)??

Odeslat příspěvekNapsal: 25. 8. 2005 16:31
od Mr. Murphy
Souhlasim s Jeniikem, podle me to JE premanentni 4x4. A taky je pravda, ze s tou 1.2 by to auto melo byt dost pomale a zrat 8-10l. Ale taky jsem v tom nejel, takze jenom z doslechu...

Odeslat příspěvekNapsal: 25. 8. 2005 16:45
od 555
pozor2 , viskozni spojka automaticky neznamena permanentni 4*4.Panda ma dva diferencialy (predni, zadni) a propojeny jsou pres visco spojku.Zadek se pak pripojuje az kdyz prohrabnou predni kola.

Odeslat příspěvekNapsal: 25. 8. 2005 16:54
od 555
Mr. Murphy píše:Souhlasim s Jeniikem, podle me to JE premanentni 4x4.

ne,neni.pokud nejaky 2 % tocaku na zadni naprave nepovazujes za trvale 4*4 :lol:
jinak dalsi moznosti je suzuki ignis.ma stejny system 4*4. ale myslim ze vyjde o neco drasi.

Odeslat příspěvekNapsal: 25. 8. 2005 17:03
od jeniik
555: Takze mi chces tvrdit, ze rally specialy s viskozni spojkou nejsou permanentni 4x4?? Nenech se vysmat... Viskozni spojka propojuje dve hridele podobnym zpusobem, jako by bylo stale spojeny mirne prokluzujici suchou spojkou. Neni nijak elektronicky rizena a funguje vzdy stejne.

Odeslat příspěvekNapsal: 25. 8. 2005 17:08
od kosch
no opravdu záleží čemu říkáte permanenti pohon 4x4 pokud jsou ty zmíněná 2% tak pak ano, permanenti pohon 4x4x to má ale reálně je to stejný systém jakov CR-V, RAV4, nebo 4motion od VW tedy, že se zadek připojí až když je to potřeba a je to řízeno elektronicky...

Odeslat příspěvekNapsal: 25. 8. 2005 17:11
od 555
jeniik píše:555: Takze mi chces tvrdit, ze rally specialy s viskozni spojkou nejsou permanentni 4x4?? Nenech se vysmat....

sorry ale placas blbost za blbosti. panda nema mezinapravovy diferencial proto nema permanentni nahon na vsechna 4 kola.nastuduj si co znamena visco spojka a co znamena mezinapravovy diferencial. pak to pochopis. to ze se u mezinapravoveho diff. pouziva i visco je pravda ale to je zatim pro tebe vyssi divci.

Odeslat příspěvekNapsal: 25. 8. 2005 17:21
od jeniik
555: MEzinapravovy diferencial je jedna vec a visco spojka druha. Podle tebe tedy starsi subarka nemely permanentni 4x4, kdyz pouzivaly visco spojku?

Odeslat příspěvekNapsal: 25. 8. 2005 17:26
od jeniik
tak chyba na me strane, Subarka maji viskozni LSD, ne viskozni spojku... Zda se, ze to zas nekdo nekde blbe prelozil a jeniik si to zapamatoval, achjo... Ale stejne bych nedaval viskozni spojku do stejne skatule jako treba haldex...

Odeslat příspěvekNapsal: 25. 8. 2005 17:31
od 555
kosch píše:no opravdu záleží čemu říkáte permanenti pohon 4x4 pokud jsou ty zmíněná 2% tak pak ano.. /quote]

ne, permanetni pohon znamena ze i za beznych situaci je tocivy moment rozdelovan na obe napravy (vetsinou 50/50) a to trvale. Toto neni mozne trvale zprostredkovavat jen pomoci visco spojky. To by brzo "odesla".

Odeslat příspěvekNapsal: 25. 8. 2005 17:33
od jeniik
tady je nejaky anglicky elaborat, ktery to hezky popisuje:

A viscous coupling is the key. This is not a new idea, nor is it especially sophisticated because there are no electronics involved and it doesn't react as quickly as a more complex system, but for a small, light, cheap car like the Panda it's ideal. Briefly, the system (a British one, from GKN Driveline) works like this: The coupling controls the drive to the rear wheels, and when all four wheels are turning at the same speed the coupling transmits no torque. In this situation, the Panda is a normal front-wheel drive car. When the front wheels spin on a slippery surface, a series of plates attached to the input side of the coupling spin faster than those plates attached to the output side (the side attached to the rear wheels). The plates are all immersed in viscous silicone fluid, a 'glue' which helps transmit torque to the output side. The rear wheels can then contribute to moving the Panda, and off it goes.

Simple enough, you think. But there's more. As the viscous fluid is churned up, it gets hot and expands. This increases the area of plates in contact with the fluid, and thus the amount of torque transmitted. Finally, if the front wheels are really having grip trouble, the fluid expands so much it fills the casing and the pressure builds up. Enough so, in fact, to cause the plates to slide along their shafts (thanks to shaped cut-outs which make the fluid act upon the plates in a particular direction) and lock themselves together like a friction clutch. At this point, front and rear axles each have half of the engine's output.