Panda 4x4 ano či ne?

Alfa Romeo, Fiat, Ferrari, Lamborghini, Maserati

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod pavproch 25. 8. 2005 14:11

Potřebuju poradit:
- brzo budu pořizovat druhý auto do rodiny (roční proběh tak 12-15kkm, výhradně na krátkých trasách, v 95% s nim bude jezdit ta co ji mám v občance....)
- bydlíme v horách, takže panuje shoda - musí to být čtyřkolka
- další shoda - bude to BENZÍN (nafta patří do kombajnu, případně do kamen)
- třetí shoda - musí to mít klimu (aspoň manuál)
- kvůli těm mým 5% jsem chtěl prosadit Lesníka (Subaru Forester)
- žena je proti, že je to velká, těžká a ŽRAVÁ krabice (mno... něco na tom bude), že chce něco menšího a že se jí líbí Panda 4x4 (mno, kriticky musím uznat, že stylisticky celkem dost hodně ujde...)

Argumenty PRO:
- malé, lehké, malý motor - čili spotřeba OK
- malý motor - nízká pojistka
- cca 1/2 cena proti Lesníkovi
- pěkný design (i vevnitř)

Argumenty PROTI:
- málo plechu okolo (bezpečnost?)
- fiata sem měl (Tipo SLX 2.0i) a byla to hrůza: dílenské provedení, spolehlivost, spotřeba.... po roce šel z domu....
- fiat má minimální zkušenosti se čtyřkolkama
- není to trvalá čtyřkolka
- málo prostoru venvitř (pro ženu a 2 děcka s lyžema...)

Takže otázka do pléna: jít do pandičky nebo jí (drahé 1/2) to rozmluvit?

pavproch
(tohočasu Škodofkář: Oct I Combi 4x4 1.8T Eleg. - NO MORE!!!!
100 kkm/18 měsíců=24x !!!! v servisu - konkrétně dneska je tam zas - ráno byl odjezd přískokama s rozsícenou celou palubovkou a NEFUNKČNÍMA brzdama....)
pavproch
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jaccub 25. 8. 2005 14:35

hele s pandou sem nejel, takze asi moc neporadim, ale co sem o tomhle auticku cetl tak by to melo bejt v poho. i ldyz by mozna mohl bejt problem s mistem. Doporucil bych si to auto vyzkouset a pak budete vedet vic, jestli je to to co chcete nebo se poohlidnete po necem jinym
-2b, -1000,-
jaccub
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod SirTom 25. 8. 2005 14:49

S Pandou jsem se projel docela dost - a hlavně to bylo na blátivým tankodromu. Zpracování mi přišlo OK, je to malinký auto samozřejmě.
Co se týče pohonu 4x4 tak to zvládlo naprosto neuvěřitelný věci a je to dost blbuvzdorný, prostě šlapeš na plyn a vyjede to víc než by sis očima troufl. A díky váze není problém ani něco sjet.
Podle mne je to pro ženskou co potřebuje dojet na chatu ideální auto.
Co se týče spolehlivosti atd fakt nevím.
SirTom
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod _DAVE_ 25. 8. 2005 15:19

Ja cetl v nejakem testu ze na 4x4 jsou v Pande velmi slabe benzinove motory. Stovka pres 20s a s tim 4x4 to pry i dost zere. Osobni zkusenost bohuzel nemam.
_DAVE_
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jeniik 25. 8. 2005 15:30

pavproch: JSi si jisty, ze to neni permanentni 4x4? Nema to nahodou viskozni spojku? (coz znamena permanentni 4x4)??
má-li být socialismus, nech? zruší práci
jeniik
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mr. Murphy 25. 8. 2005 16:31

Souhlasim s Jeniikem, podle me to JE premanentni 4x4. A taky je pravda, ze s tou 1.2 by to auto melo byt dost pomale a zrat 8-10l. Ale taky jsem v tom nejel, takze jenom z doslechu...
Mr. Murphy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 555 25. 8. 2005 16:45

pozor2 , viskozni spojka automaticky neznamena permanentni 4*4.Panda ma dva diferencialy (predni, zadni) a propojeny jsou pres visco spojku.Zadek se pak pripojuje az kdyz prohrabnou predni kola.
555
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod 555 25. 8. 2005 16:54

Mr. Murphy píše:Souhlasim s Jeniikem, podle me to JE premanentni 4x4.

ne,neni.pokud nejaky 2 % tocaku na zadni naprave nepovazujes za trvale 4*4 :lol:
jinak dalsi moznosti je suzuki ignis.ma stejny system 4*4. ale myslim ze vyjde o neco drasi.
555
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod jeniik 25. 8. 2005 17:03

555: Takze mi chces tvrdit, ze rally specialy s viskozni spojkou nejsou permanentni 4x4?? Nenech se vysmat... Viskozni spojka propojuje dve hridele podobnym zpusobem, jako by bylo stale spojeny mirne prokluzujici suchou spojkou. Neni nijak elektronicky rizena a funguje vzdy stejne.
má-li být socialismus, nech? zruší práci
jeniik
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kosch 25. 8. 2005 17:08

no opravdu záleží čemu říkáte permanenti pohon 4x4 pokud jsou ty zmíněná 2% tak pak ano, permanenti pohon 4x4x to má ale reálně je to stejný systém jakov CR-V, RAV4, nebo 4motion od VW tedy, že se zadek připojí až když je to potřeba a je to řízeno elektronicky...
The universe never did make sense; I suspect it was built on government contract.
Robert A. Heinlein
kosch
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 555 25. 8. 2005 17:11

jeniik píše:555: Takze mi chces tvrdit, ze rally specialy s viskozni spojkou nejsou permanentni 4x4?? Nenech se vysmat....

sorry ale placas blbost za blbosti. panda nema mezinapravovy diferencial proto nema permanentni nahon na vsechna 4 kola.nastuduj si co znamena visco spojka a co znamena mezinapravovy diferencial. pak to pochopis. to ze se u mezinapravoveho diff. pouziva i visco je pravda ale to je zatim pro tebe vyssi divci.
555
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod jeniik 25. 8. 2005 17:21

555: MEzinapravovy diferencial je jedna vec a visco spojka druha. Podle tebe tedy starsi subarka nemely permanentni 4x4, kdyz pouzivaly visco spojku?
má-li být socialismus, nech? zruší práci
jeniik
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jeniik 25. 8. 2005 17:26

tak chyba na me strane, Subarka maji viskozni LSD, ne viskozni spojku... Zda se, ze to zas nekdo nekde blbe prelozil a jeniik si to zapamatoval, achjo... Ale stejne bych nedaval viskozni spojku do stejne skatule jako treba haldex...
má-li být socialismus, nech? zruší práci
jeniik
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 555 25. 8. 2005 17:31

kosch píše:no opravdu záleží čemu říkáte permanenti pohon 4x4 pokud jsou ty zmíněná 2% tak pak ano.. /quote]

ne, permanetni pohon znamena ze i za beznych situaci je tocivy moment rozdelovan na obe napravy (vetsinou 50/50) a to trvale. Toto neni mozne trvale zprostredkovavat jen pomoci visco spojky. To by brzo "odesla".
555
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod jeniik 25. 8. 2005 17:33

tady je nejaky anglicky elaborat, ktery to hezky popisuje:

A viscous coupling is the key. This is not a new idea, nor is it especially sophisticated because there are no electronics involved and it doesn't react as quickly as a more complex system, but for a small, light, cheap car like the Panda it's ideal. Briefly, the system (a British one, from GKN Driveline) works like this: The coupling controls the drive to the rear wheels, and when all four wheels are turning at the same speed the coupling transmits no torque. In this situation, the Panda is a normal front-wheel drive car. When the front wheels spin on a slippery surface, a series of plates attached to the input side of the coupling spin faster than those plates attached to the output side (the side attached to the rear wheels). The plates are all immersed in viscous silicone fluid, a 'glue' which helps transmit torque to the output side. The rear wheels can then contribute to moving the Panda, and off it goes.

Simple enough, you think. But there's more. As the viscous fluid is churned up, it gets hot and expands. This increases the area of plates in contact with the fluid, and thus the amount of torque transmitted. Finally, if the front wheels are really having grip trouble, the fluid expands so much it fills the casing and the pressure builds up. Enough so, in fact, to cause the plates to slide along their shafts (thanks to shaped cut-outs which make the fluid act upon the plates in a particular direction) and lock themselves together like a friction clutch. At this point, front and rear axles each have half of the engine's output.
má-li být socialismus, nech? zruší práci
jeniik
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků