Lancia Lybra 1.9JTD opravy za 17mesiacov

Alfa Romeo, Fiat, Ferrari, Lamborghini, Maserati

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Pera2008 30. 5. 2009 01:59

Co si myslite o tomto zozname oprav aj nakladov. Je to konkretne moje auto, cize diskutovat o nepravdivosti informacii asi nebude mat velky vyznam.
2009-05-26
157 000Km zhavice
Oprava 5 000SK
preistotu a pre strhanu1/2 zavitu na zhavici
2009-05-25
157 000Km manzety, hadicky brzdove predne
Oprava 2 000SK
nutna vymena
2009-01-10
147 000Km brzdy
Oprava 10 300SK
Nutna vymena kotucov a dosticiek
2008-12-02
145 000Km olej
Údržba - výměna motorového oleje 1 500SK
bezne
2008-11-07
144 500Km remenica, napinacia kladka, klinovy
Oprava 9 000SK
tak som nakoniec musel menit viac ako som myslel
Ale to moje italske bejby znovu slape ako swiss hodinky
2008-11-05
144 000Km klinovy remen
Oprava 1 100SK
Praskol a musel byt vymeneny
2008-10-07
143 000Km tekutiny
Oprava 700SK
Vymena servo oleja a brzdovej kvapaliny
2008-09-20
142 000Km folie
Tuning - vzhledu 3 200SK
aby slnko a zvedave oci nevnikli dnu
2008-09-15
140 000Km capy, geometria
Oprava 3 000SK
po vidieckyx cestax je to bezna oprava
2008-05-23
130 000Km disky
Ostatní 9 000SK elektrony
2008-02-20
126 000Km interier
Oprava 6 000SK clona, rohoz, vyduch
Investice celkem: 50 800SK

PS: este ma caka vymena oboch ramien prednej napravy, coz je 2x83eur( cca 5000SK )
Lancia Lybra SW
Pera2008
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kaliban123 30. 5. 2009 06:36

Co si o tom myslíme? Můj názor a jelikož mám taky Lancii tak už nikdy více. Moje zkušenost auto mám od února a už jsem do něj začal dávat takových peněz až hrůza a to jen za opravy a další mě čekají roztrhaná manžeta řízení a načnutá manžeta vnějšího homokloubu a další a další. Je tedy pravda, že záleží o tom jak se o auto staral předchozí majitel, ale druhou věcí je že díly na tohle auto jsou drahé jak svině. Aspoň že mám všechny možné a nemožné příručky na Lancie i když občas jen v německy či jiném jazyku
Kaliban123
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Honza42 30. 5. 2009 06:52

Normální běžná údržba a pár drobných závad. Buď rád. A ještě jsi nenapsal rok výroby.
Honza42
Inventář

Odeslat příspěvekod divxfan 30. 5. 2009 06:55

většina věcí jsou spotřebáky. že se u jiných aut mění až ve dvojnásobnym počtu km je věc druhá (samozřejmě pokud to nemáš stočený). do sába jsem narval za rok a půl asi dvě kila, jestli tě to utěší, namátkou novej 3" vejfuk, protože starej byl na vyhození, komplet brzdy, tak jsem tam dal 4-pístky bremba, nový turbo, protože se se mnou starý rozloučilo, k tomu pancířový hadice a rovnou upravenou řj, komplet přetěsnění motoru + silikonový hadice, nová spojka, synchron na 4. a 5. stupni převodovky a spoustu dalších prkotin, u kterých se to nasčítalo. to auto se docela sralo, ale měl jsem ho rád. byla to smůla na kus, když jsem se ho konečně zbavil, protože jsem koupil to samý, ale s 300+ tkm a přehodil pár věcí (turbo, vejfuk), další 2 roky jsem do něj nemusel prakticky nic investovat, protože ho před tím měl člověk/servisák, co ho dostal protiúčtem za nějaký služby a bylo mu ho líto, tak se do něj vylil včetně SO motoru. a to auto doposud jezdí a má už snad 400tkm a pořád šlape (a to má taky pošolichanej výkon +/- 300 koní).
divxfan
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jiriII 30. 5. 2009 07:00

Normalni naklady na ojetem aute. Dily stoji cca stejne,co ja vim a trochu vim. Mimo jine mel jsem zkusenosti s Kappou 2.4JTD, ktera za cca 3 roky u me najezdila 80 000 km a mimo beznou udrzbu jsem asi servisoval tusim remenici - 4k a brzdy -predek - 6k a tusim zamek - 2500. Bez vady. Dily srovnatelne s VW (Passat) , respektive u levnych nevim, ale poku chces trochu lepsi. Mimo jine mam i Passata b5 a naklady na servis jsou o neco vetsi. (pocitam tak o 30% tdi 81kw). Rozhodujici je v jakem stavu kupujes aje v podstate jedno o jakou znacku se jedna. Dost casto se nekdo priznaj¨l, jak koupil car a zacal treba vymenou spojky a pak setrvacniku a najednou je to 30k a tak. A samozrejme pri koupi vynasob kilometry na tacho poctem roku/deleno dvema a priblizis se realite. Mozna. Auta jsou draha zabava.
jiriII
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jiriII 30. 5. 2009 07:11

Jo, zapomnel jsem - ty zhavice budou asi problem, vim o pripadu, kdy si na JTD 77 kw synek taky zahral a jeden zavit sel taky do kytek pri demontazi. /mozna za to mohl servis, kde to nechal pred tim zkontrovat. Dal tam novou a hlavu nevyndaval a drzi to. Uz asi 3 roky. A na svoji Maaree jsem mel taky probleem s jednou svickou, ulomil se konec a zustal zapeceny v hlave. Nekolik dni jsem spekuloval, jak ho vyndam. Vyndal, ale o fous. To je mozna problem potencionalni u jtd, ale mozna je to taky porci km, ktera byla najeta. Mela kolem 280k. Jinak za cca 4 roky provozu vymena prednich desek a taliru a dvou klik dveri, prednich ramen a tycek stabilaku a kontrole vstrikovacu kontrole - res. oprave a ta hnusna svicka. Najela tady kolem 100kkm. Ted ji ma rok kamos a bez sahnuti.
jiriII
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Beaumont 30. 5. 2009 07:24

Pera2008: Taky si myslím, že vzhledem ke stáří auta a najetým kilometrům je to zcela normální údržba a výměna spotřebních věcí...
Italská auta jsou nespolehlivá, lidská činnost způsobuje globální změnu klimatu a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
"Zpřísňování trestů je jen marným pokusem omezených hlav, terorem si vynutit úctu k zákonům." (Jean-Jacques Rousseau)
Beaumont
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod m4lcolm 30. 5. 2009 08:44

Pera2008 píše:2008-09-20
142 000Km folie
Tuning - vzhledu 3 200SK
aby slnko a zvedave oci nevnikli dnu

To je myslím nejhorší ze všech závad, ale auto za ni nemůže...
m4lcolm
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod caprighia 30. 5. 2009 11:43

...zato přibyl do množiny aut, které např. z vedlejší nepustím, neb řidiče, kterého nevidím nerespektuji...
Tazio Nuvolari
Umělá Hmota
Pátá Míle
kácovský ležák
caprighia
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod motorol 30. 5. 2009 12:12

Jelikož je to všechno spotřebák tak netušim čemu se divíš? Mohl jsi vynechat fólie ale jinak... Cos čekal? Že se ani olej nemusí měnit a že všechny díly auto přežijou? Tohle je důvod proč lidi radši daj víc za olítanou feldu než za BMW, Lancii a jiný zázraky, páč u feldy stojej ty díly o dost míň a spousta jich tam ani není, což se sice projeví na kvalitě cestování, ale i na ceně za to svezení kostitřasem. A to jsi ještě ani neměnil třeba tlumiče, gumy a jiné...
motorol
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tadeas.1 30. 5. 2009 12:30

caprighia píše:...zato přibyl do množiny aut, které např. z vedlejší nepustím, neb řidiče, kterého nevidím nerespektuji...

:tleskani přesně tak, pak vůbec není vidět jestli se chce zařadit nebo jestli třeba nesvačí...

Jinak ta Lancia je v pohodě, prostě je jasný, že trochu luxusnější a vzácnější auto bude na údržbu dražší než fabka nebo punto. Něco za něco...
tadeas.1
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod baschwek 30. 5. 2009 12:35

protože to je italská plečka tak se ti určitě i ojedou gumy a to bude další finančně náročná oprava, nemluvě o samovolném vyprazdňování nádrže :oboze
baschwek
Nováček

Odeslat příspěvekod King of Potato People 30. 5. 2009 12:39

seznamek u passatu je taky normalne dlouhy, chladic, vsechny brzdy, jedna hadica k brzdam, predni ramena, zadni tlumice, homokinetaky a vyfuk, rozvody, termostat... btw to je normalka, kdyz ma auto najeto a hodne se s nim jezdi, za rok a pul mame spolu 52tkm. Nicmene to vse s vyjimkou chladice a homokinetaku je spotrebak, ktery se proste ojezdit musi... klouby a chladic obcas nejake auto prezijou.

jo a pak jsem si poridil novy panel climatroniku (stary byl skaredy), radio, tri-ramenny volant, koberecky a vystrelovaci klic. nicmene vsehovsudy jsem na cca 50tKc to je koruna na km... vzdyt je to v dusledku levne. (a to vcetne gum a druhych kol)

nicmene bych nerekl, ze je to nejak servisne narocne... proste normalka. auto ztratilo na cene, neco jsem do toho narval plus beno a jsem tak na 5Kc na km... normalka. ano samozrejme se najde nekdo, kdo si koupil to same v TDIcku a jen doliva nafta a olej... (tim bude na polovicnich nakladech), nicmene to je pripad stastlivce, ktery koupil echt kousek... pak jsou taky lidi, co se jim rozleti motor, prevodovka, nejde udelat z duvodu bouracky predchozim majitelem poradne geometrie a .... takze jses v normalnim prumeru, co si koupil ojete auto a tedy nechapu na co si stezujes.
Breaking the sound barrier
King of Potato People
Missák Garáže 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pera2008 30. 5. 2009 17:12

Tak pre vsetkych. Je to 2001, som 3ti majitel, predchadzajuci majitel bola zenska a vsetky opravy som schytal asi ja. Samozrejme, ze olej, gumy a folie nepocitam. toto su celkove naklady. Co sa tyka ceny nahradnych dielov, tak ja som to poriesil tak, ze mam svojho servisaka a tam mam zlavy a dost lacne nahradne diely. Treba hladat ale vdacnost sa vrati.
Lancia Lybra SW
Pera2008
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pera2008 30. 5. 2009 18:29

jiriII píše:Jo, zapomnel jsem - ty zhavice budou asi problem, vim o pripadu, kdy si na JTD 77 kw synek taky zahral a jeden zavit sel taky do kytek pri demontazi. /mozna za to mohl servis, kde to nechal pred tim zkontrovat. Dal tam novou a hlavu nevyndaval a drzi to. Uz asi 3 roky. A na svoji Maaree jsem mel taky probleem s jednou svickou, ulomil se konec a zustal zapeceny v hlave. Nekolik dni jsem spekuloval, jak ho vyndam. Vyndal, ale o fous. To je mozna problem potencionalni u jtd, ale mozna je to taky porci km, ktera byla najeta. Mela kolem 280k. Jinak za cca 4 roky provozu vymena prednich desek a taliru a dvou klik dveri, prednich ramen a tycek stabilaku a kontrole vstrikovacu kontrole - res. oprave a ta hnusna svicka. Najela tady kolem 100kkm. Ted ji ma rok kamos a bez sahnuti.


No tak toto je chrronicky problem s zhavicmi a svieckami u FIAt motorov.Dokonca to preberaju automechanici na meetingoch. Treba s tym ist ku dealerovi a zistit ako to oni demontuju.
Lancia Lybra SW
Pera2008
Štamgast
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků