Koncern Fiat - novinky, aktuality

Alfa Romeo, Fiat, Ferrari, Lamborghini, Maserati

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Do fóra se už nepřihlásíte přezdívkou, je potřeba e-mail. Hned teď se podívejte, jakou e-mailovou adresu tady používáte a zapište si ji: odkaz Uživatelský panel v hlavičce –> záložka Profil. (Podrobnosti)

Odeslat příspěvekod opasino 5. 5. 2022 11:29

Tak na to založit samostatné vlákno. Mě by ty argumenty zajímaly. Bo si také myslím, že pro silniční dopravu mají více výhodných menší.
opasino
Štamgast

Odeslat příspěvekod maincoonsback 5. 5. 2022 13:05

Asi tak jako všichni u kol přecházejí z 29" kol na 26"...
To máš úplně stejný...
;-)
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod garážmistr 5. 5. 2022 13:12

Důvody jsou designové. Z valné většiny. Hezký příklad je teď nové Aygo X v základu 175/65 17, za příplatek 175/60 18. Technický výhody a nevýhody si můžeme rozebrat.
rwd
garážmistr
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 5. 5. 2022 13:21

maincoonsback píše:Asi tak jako všichni u kol přecházejí z 29" kol na 26"...
To máš úplně stejný...
;-)

Je to presne naopak, ale ty si to urcite tak myslel, len si to napisal opacne.
.bad.decision.matters.

goes 24.5.2020 23:11
:D dnes jsi vitez

evlo 29.3.2021 13:26
Gliderovo doporučeni autowerks cajk
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod opasino 5. 5. 2022 13:32

A nepřechází se teď zpět z 29 na 27.5?
opasino
Štamgast

Odeslat příspěvekod maincoonsback 5. 5. 2022 13:33

garážmistr píše:Důvody jsou designové. Z valné většiny. Hezký příklad je teď nové Aygo X v základu 175/65 17, za příplatek 175/60 18. Technický výhody a nevýhody si můžeme rozebrat.

Většina nevýhod bude pramenit z větší váhy...
A všimni co jsem psal.

U závodních lehkých kol ti těch nevýhod moc nezbyde. Samozřejmě i karbonový kolo (je to jen příklad) ve větším rozměru bude těžší, ale ten rozdíl už je prostě zanedbatelný ( i když pneu asi taky bude vážit zantelně víc).
(Ve vztahu k Abarthu se snad bavíme "o sportovním" autě, kde nepřepokládám ty nejaušusovější těžký al kola.)

A tam už fakt výhody převyšují nevýhody. Nicméně samozřejmě jako vždy záleží na tom, kdo co preferuje.
https://www.novinky.cz/auto/clanek/jsou ... l-40325276

Ono je to pro závodníky i změřené.

Fakt je ten, že pokud jezdíš rychle (třeba i v přímém směru) tak větší kola jsou výhodou. Pokud často zrychluješ, brzdíš, tak je lepší se držet v menších rozměrech.

-- 5. 5. 2022 13:34 --

glider píše:
maincoonsback píše:Asi tak jako všichni u kol přecházejí z 29" kol na 26"...
To máš úplně stejný...
;-)

Je to presne naopak, ale ty si to urcite tak myslel, len si to napisal opacne.

sleduj ty smiliky.
please.
Zbytečně se pak rozčiluješ.
;-)
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod glider 5. 5. 2022 13:42

opasino píše:A nepřechází se teď zpět z 29 na 27.5?


Zalezi na com, skor teraz "idu" mullety, ze vpredu 29 a vzadu 27,5".

27,5 koleso je pevnejsie, takze ebajky pripadne nejake endura, ale bezne vsetko 29".
.bad.decision.matters.

goes 24.5.2020 23:11
:D dnes jsi vitez

evlo 29.3.2021 13:26
Gliderovo doporučeni autowerks cajk
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod garážmistr 5. 5. 2022 14:08

maincoonsback píše:
garážmistr píše:Důvody jsou designové. Z valné většiny. Hezký příklad je teď nové Aygo X v základu 175/65 17, za příplatek 175/60 18. Technický výhody a nevýhody si můžeme rozebrat.

Většina nevýhod bude pramenit z větší váhy...
A všimni co jsem psal.

U závodních lehkých kol ti těch nevýhod moc nezbyde. Samozřejmě i karbonový kolo (je to jen příklad) ve větším rozměru bude těžší, ale ten rozdíl už je prostě zanedbatelný ( i když pneu asi taky bude vážit zantelně víc).
(Ve vztahu k Abarthu se snad bavíme "o sportovním" autě, kde nepřepokládám ty nejaušusovější těžký al kola.)

A tam už fakt výhody převyšují nevýhody. Nicméně samozřejmě jako vždy záleží na tom, kdo co preferuje.
https://www.novinky.cz/auto/clanek/jsou ... l-40325276

Ono je to pro závodníky i změřené.

Fakt je ten, že pokud jezdíš rychle (třeba i v přímém směru) tak větší kola jsou výhodou. Pokud často zrychluješ, brzdíš, tak je lepší se držet v menších rozměrech.


Kouknul jsem na video, přečetl komentář. Měli RS6, zajeli na 22" okruh o 0,52s rychleji než na 21". Délka okruhu je 3,3km, tzn. rozdíl dělal 0,16s/km. To je rozdíl kterým se zabývají v F1 a je nepodstatný u čehokoliv co nezávodí. Rozměry pneu jsem se nedočetl, video jsem přeskakoval, tak nevím jestli byly uvedeny, ale měly by být 275/35 R21 a 285/30 R22. Takže rozdíl není jen v průměru, ale i v šířce. Značka pneu různá Pirelli, Hankook. Obávám se, že tenhle test nevypovídá o srovnání samotných průměrů vůbec nic.

Nicméně jako podklad pro výběr posloužit může. Dynamika v přímce lepší na menších kolech, rozdíl v hmotnosti rotujích a neodpružených hmot 26kg. Technicky bych měl jasno a rozhodoval by design, ve smyslu "na 21" to jezdí líp, vypadá to na 22" o tolik líp, abych to pominul".
rwd
garážmistr
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maincoonsback 5. 5. 2022 14:44

Možná najdeš něco relevantnějšího.
Jinak.
Mě je jedno, kdo si co dá na auto.
Jediný co v poslední době nechápu je móda obrovských kol se slupkama od banánu na ráfcích na velkých SUV. Protože tam i běžná kola jsou poměrně velká a jít do extrémů je úlet.

Tam je to tak do očí bijící, že fakt nevím. Ale proti gustu... Jako vypadá to třeba i o něco líp, ale ten rozdíl už není takový (protože i základní kola jsou celkem velký)... Jako... jasně... být Gangsta z Brooklynu.. tak jo...

To už mi 100x věší smysl dávají velký kola na malým autě, i když je to taky blbost.

Ale asi tomu jen nerozumím.
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod puk123 5. 5. 2022 14:50

Jsou 2 rozdílné věci: velikost kol včetně pneu k autu nějaké třídy (větší či menší) a průměr samotných kol při daném průměru pneumatiky. Původním záměrem tady byl první případ.
puk123
Inventář

Odeslat příspěvekod Mr. Murphy 25. 5. 2022 07:39

maincoonsback píše:Jediný co v poslední době nechápu je móda obrovských kol se slupkama od banánu na ráfcích na velkých SUV. Protože tam i běžná kola jsou poměrně velká a jít do extrémů je úlet.
Tam je to tak do očí bijící, že fakt nevím. Ale proti gustu... Jako vypadá to třeba i o něco líp, ale ten rozdíl už není takový (protože i základní kola jsou celkem velký)... Jako... jasně... být Gangsta z Brooklynu.. tak jo...


shodou okolností jsem si nedávno koupil Stelvio a ta skladovka byla na 21" 255/40 R21 :D odvezl jsem to ještě na zimních 19" 235/50 (myslím) a ty 21" rovnou prodal a koupil i na léto 19"....

Vypadalo to božsky, ale ani jsem nezkoušel jak to jezdí.... už jen ta absurdní šířka (a asi i váha) toho všeho s ohledem na fakt, že to je 210 PS diesel.... na těch 19" to vypadá hezky a i to adekvátně jezdí (komfort vs. handling)

Paradoxně Alfa myslím pro vyšší výbavy u Stelvia ani menší kola než 20" nemá, to samé Tonale, kam na lepší verze taky cpou 19/20" kola....
Mr. Murphy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MV_cz 25. 5. 2022 07:49

Gratulki, každá nová alfa najs. Jo Italové dávají rádi velká kola. Když jsem uvažoval o skladovce 500X tak osazené příplatkové 19" by šly rovnou na bazoš, pokud by to nevyměnil ještě sám dealer :D
MV_cz
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 25. 5. 2022 07:55

nj, show vs. go
SkyActiv-G 165 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 25. 5. 2022 07:57

Jenze ta show funguje normalne. Jen par pomatencu jsou uz predem od stolu chytri jak radio.

A potvrzuje to hlavne to zy ty nahradni rozmery stejne jsou jen nejaky pseudokompromis
anonymni

Odeslat příspěvekod MV_cz 25. 5. 2022 07:58

Tak určitě :D

-- 25. 5. 2022 07:58 --

Ale jo v Itálii na silnicích asi ok
MV_cz
Veterán
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků