Koncern Fiat - novinky, aktuality

Alfa Romeo, Fiat, Ferrari, Lamborghini, Maserati

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Nekenieh 23. 9. 2020 16:37

Nevím, čemu se směješ. Tady vidíš Punto.
Výstřižek.JPG

A tohle je jen pětistovka, navíc elektrická, tedy strašně jednoduchá, na rozdíl od zastaralého a složitého spalovacího motoru. Ví každý zelený soudruh. Vidím, že potřebuješ školení. :-D
Nekenieh
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod maincoonsback 23. 9. 2020 23:04

Už sem se zaradoval, že kde zase koupit.Punto a dokonce s TJetem...
Ach jo...

Jinak... Dobrý video... A ohledem.na to, že je potřeba začít toto prodávat pochopitelne... A pořád.je to min patetické a vtirave než cokoliv co sem.videl za poslední 2 měsíce víme od koho...

Náhodou mi přijde že to chytli za správný konec...
- vypadá moderně
- na elektromobil správná velikost i dojezd

Takže za měn dobrý... Jen ta cena zatím děs, ale to platí o všem...
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod puk123 24. 9. 2020 07:36

Jako auto do italských měst pro jednoho Itala/Italku OK. Hlavně, aby ceny vyhovovaly jim, pár českých zákazníků jim může být fuk. Ti si když tak koupí v bazaru, co Ital pošle dál.
Teď ještě něco pro více lidí, čím by nahradili své Pandy.
puk123
Inventář

Odeslat příspěvekod glider 24. 9. 2020 10:01

3 mesiace do Vianoc.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tombas 24. 9. 2020 10:33

Elektromobily zůstanou jen drahým doplňkem pro bohaté, protože ta cena se prostě na běžnou úroveň stlačit nedá.
tombas
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maincoonsback 24. 9. 2020 10:48

no...
tak:
- ta doba, kdy se šetřilo na auto 10 let tady už byla a nebylo to jen u nás, ale i na "západě". (neříkám, že to je cíl, ale může to být výsledek)
- samozřejmě, že cena baterií neklesne nějak zásadně tak, aby se z elektromobilů staly levný auta. Mám baterie u soláru, dělám FVE, vím kolik dnes stojí bateriové sety MW a víc a ta cena je stále někde tam, že jedna kWh se pohybuje kolem 30 tis. Kč (myšleno se vším, tedy soft i elektronika a cena konečná). A to jsou statické baterie, které mohou být cenově někde jinde než ty v autech. I kdyby cena klesla na polovic, a nebo i na třetinu, tak pořád bude 50 kWh baterie za půl míče..., což je stále cena běžného auta a donedávna strop toho za kolik sem byl ochotný koupit nové auto (mimochodem, je to pořád min. 2x tolik, než za kolik se dá pořídit rel. slušný nový motor vč. agregátů). Tedy ta dnešní auta za mega mají baterie na kterých výrobce vozu nemá ani korunu (no možná to ještě dotuje) viz dřívější přiznání Marchioneho, ať lidi nekupují první generaci elektrické 500, protože na každé tratili... Prostě to tak je. Cena baterií je taky vlastně důvod, proč ty nové elektromobily bez ohledu na velikost stojí v podstatě od mega výš..., prostě cena samotného auta je vzhledem k ceně instalované baterie v zásadě nedůležitá.
- samozřejmě v momentě kdy zakážou spalováky (nebavme se o tom, jestli to má logiku), tak prostě nic jiného na výběr nebude, tak prostě každý bude muset vzít to mega a koupit to, pokud bude chtít jezdit bez legislativních omezení.

-- 24. 9. 2020 10:58 --

Jinak mně elektromobily nedávají úplně smysl ani teď a ani zítra.
Ideální je cesta nějakého pluginu, který si mohu dobít doma na FVE, což v mém případě že sedím doma na zadku lze, ale stejně tam nedostanu víc jak 10 kWh/den, takže pro mne v praktickém využití je ideální nějaký Plugin H s baterií do 20 kWh (strop, ale klidně 15), který by navýšil cenu auta se spalovákem o řekněme 400 t, což je v případě, že by dělal díky elektomotoru z auta 4x4 akceptovatelné. S 20 kWh baterií bych jezdil 90% cest po městě v režimu elektromobil, k tomu téměř zcela zadarmo... a myslím, že takhle nějak by měl vypadat cíl. A bylo by auto taky za mega, ale narozdíl od čistě elektrického by bylo plnohodnotné, tedy použitelné i na delší cesty.

Mikrohybriy a Fullelektroauta jsou slepé větve z mého pohledu.
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod Tomas B 24. 9. 2020 11:16

ideální do politiky, neschopnost se opakovaně vyjádřit stručně ve dvou větách, potřeba tlachání, bez problému umět lhát
Tomas B
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 24. 9. 2020 11:21

baterky do auta stojí údajně 150 dolarů za 1 kWh a cílem je snížit to na 100 dolarů

plugin hybridy s baterkami kolem 13 kWh se běžně dělají a cenu to navyšuje třeba o 100 tisíc
SkyActiv-G 165 / SkyActiv-G 184 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150

goes 12.5.2020 18:46
Nic jako cena vykon neexistuje.
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 24. 9. 2020 11:36

mno pokud 13kwh navysi o 100k, pak je logicke, ze full elektro stoji o 700-800 k vice
anonymni

Odeslat příspěvekod Arnie J 24. 9. 2020 15:56

tak to se těžko odhaduje, protože to je i s motorem apod.

třeba oktávka RS stojí stejně plugin jako benziňák, ale to je jasný, že ten plugin trochu dotují

ale jak jsem psal, mělo by to být dle kvalifikovaných odhadů 150 dolarů za 1 kWh, takže jen nákupní cena baterií u nějakého 80 kWh auta udělá 300 tisíc ... a to bude bez dph, bez dopravy, atd.
SkyActiv-G 165 / SkyActiv-G 184 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150

goes 12.5.2020 18:46
Nic jako cena vykon neexistuje.
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod garážmistr 24. 9. 2020 16:06

A není u Golfa nějaký rozdíl v cenách?
rwd
garážmistr
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 24. 9. 2020 16:19

u golfa je cca 100 tisíc
SkyActiv-G 165 / SkyActiv-G 184 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150

goes 12.5.2020 18:46
Nic jako cena vykon neexistuje.
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod garážmistr 24. 9. 2020 16:24

:D
rwd
garážmistr
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maincoonsback 24. 9. 2020 16:29

https://www.smichovexpo.shop/baterie/


Tady jsou ceny baterií pro fve, např.

Jasně jsou to ceny prodejní, nákupní můžou být klidně o 30% níž, ale pořád jsou to baterie pro statický provoz. Koncové ceně pro automobilku 150 USD za kWh prostě v tuto chvíli nevěřím /zvlášť s battery managementem, menicem.../... Jsem momentálně přesvědčen, že ceny hybridů s bateriemi většima než 20 kWh jsou dotované..., Resp. Že se ty auta prodávají v zásadě s nulovou marži..., Že v takovém případě se ta cena baterie ve srovnání s konvenčním autem do té ceny uh neschova...

Ale ano, to je můj názor, který zde píšu jen z toho důvodu, že si myslim, že elektroauta ještě dlouho nebudou na stejné cenové úrovni jako konvenční auta, pokud vůbec někdy budou. Poklesu ceny baterie na desetinu dnešní ceny nevěřím. Ale jako nejsem ve vývoji, jen tonejaky pátek sledují /ale ano z pohledu FVE, ne aut./ Ale to si nemyslím, že je takový rozdíl, jak sem říkal navrhovali jsme již MW ulozny a jako nějaký rapidni pokles ceny za kWh zatím není. Ono taky cim větší baterie.tim zatím nižší účinnost. U těch opravdu velkych klesá účinnost nabíjení a vybíjení někde k 70%, zatímco ty malé Li-Pol mají třeba 98%. Mimochodem si ani neumím představit, že by v budoucnu mohly i ty nabíječky fungovat bez tady těch baterií, které vyrovnají nápory v místě odběru.
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod Dix_ 1. 10. 2020 12:16

Bez bodů
FI 1.4 44 KW
FIIC 1.2 51 KW Sport
Auto jedině s automatem
Dix_
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků