od maincoonsback 24. 9. 2020 09:48
no...
tak:
- ta doba, kdy se šetřilo na auto 10 let tady už byla a nebylo to jen u nás, ale i na "západě". (neříkám, že to je cíl, ale může to být výsledek)
- samozřejmě, že cena baterií neklesne nějak zásadně tak, aby se z elektromobilů staly levný auta. Mám baterie u soláru, dělám FVE, vím kolik dnes stojí bateriové sety MW a víc a ta cena je stále někde tam, že jedna kWh se pohybuje kolem 30 tis. Kč (myšleno se vším, tedy soft i elektronika a cena konečná). A to jsou statické baterie, které mohou být cenově někde jinde než ty v autech. I kdyby cena klesla na polovic, a nebo i na třetinu, tak pořád bude 50 kWh baterie za půl míče..., což je stále cena běžného auta a donedávna strop toho za kolik sem byl ochotný koupit nové auto (mimochodem, je to pořád min. 2x tolik, než za kolik se dá pořídit rel. slušný nový motor vč. agregátů). Tedy ta dnešní auta za mega mají baterie na kterých výrobce vozu nemá ani korunu (no možná to ještě dotuje) viz dřívější přiznání Marchioneho, ať lidi nekupují první generaci elektrické 500, protože na každé tratili... Prostě to tak je. Cena baterií je taky vlastně důvod, proč ty nové elektromobily bez ohledu na velikost stojí v podstatě od mega výš..., prostě cena samotného auta je vzhledem k ceně instalované baterie v zásadě nedůležitá.
- samozřejmě v momentě kdy zakážou spalováky (nebavme se o tom, jestli to má logiku), tak prostě nic jiného na výběr nebude, tak prostě každý bude muset vzít to mega a koupit to, pokud bude chtít jezdit bez legislativních omezení.
-- 24. 9. 2020 10:58 --
Jinak mně elektromobily nedávají úplně smysl ani teď a ani zítra.
Ideální je cesta nějakého pluginu, který si mohu dobít doma na FVE, což v mém případě že sedím doma na zadku lze, ale stejně tam nedostanu víc jak 10 kWh/den, takže pro mne v praktickém využití je ideální nějaký Plugin H s baterií do 20 kWh (strop, ale klidně 15), který by navýšil cenu auta se spalovákem o řekněme 400 t, což je v případě, že by dělal díky elektomotoru z auta 4x4 akceptovatelné. S 20 kWh baterií bych jezdil 90% cest po městě v režimu elektromobil, k tomu téměř zcela zadarmo... a myslím, že takhle nějak by měl vypadat cíl. A bylo by auto taky za mega, ale narozdíl od čistě elektrického by bylo plnohodnotné, tedy použitelné i na delší cesty.
Mikrohybriy a Fullelektroauta jsou slepé větve z mého pohledu.