Alfa Romeo GT 3.2 V6

Alfa Romeo, Fiat, Ferrari, Lamborghini, Maserati

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod King of Potato People 14. 7. 2008 11:39

Marc je vestec a vohnout :) a staci mu malo :wink:

Sam jako majitel tu pises o 3,2JTS ja nikde nepsal, ze jsem s tim jel, ale kdyz reknes, ze to jede od volnobehu jako z praku, povazuji to za fakt :D jel jsem 2,0 JTS a dalo by se predpokladat, ze 3,2JTS bude to same v silnejsim tudiz nic ala drivejsi alfy. jinymi slovy motor nudne tahnouci z nizkych otacek bez razantniho rustu vykonu v uzkem spektru otacek.

btw ty do auta ktere je zamysleno od zacatku jako stroj na vyblbnuti(AR 156) zacnes tahat takove divnosti jako nejede to dole a podobne, protoze pri 90 na petku to toci malo otacek, jen vohnout s tim zrychluje z 90km/h na petku, kdyz se chce dockat nejake dynamiky... hlava se tomu rika a pouzivat bys to mel :)
Breaking the sound barrier
King of Potato People
Missák Garáže 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marc159 14. 7. 2008 11:53

Jencek: No nevím, ale nemyslím si, že 156 je stroj jen na vyblbnutí. Možná si ho tak někdo koupí jako starou ojetinu a za týden prodává jako "motor schade". Ale v Itálii je to normální sedan, kterých jsou v Římě zaparkované mraky. A to, co jsem tady chtěl napsat je rozdíl mezi starými a novými motory. To s tou výkonnostní špičkou je totiž společné všem starším motorům. Ovšem když podobný motor dáš do auta dnes, tak si ho nikdo nekoupí, protože pro běžné ježdění je moc žravý. Když se podíváš jen na toto fórum, tak je tu víc témat o spotřebě než o výkonu ;) Uznávám, že můžeš napsat, že motor jede hezky ve vysokých otáčkách, ale zároveň to může znamenat (a to tady znamená), že jede mizerně v těch nízkých. On totiž ani v těch vysokých na nové motory nestačí. ")
Marc159
Inventář

Odeslat příspěvekod karma.police 14. 7. 2008 12:08

3.2 JTS není v poměrových ukazatelích vůbec špatný motor, bohužel tahá příliš těžká auta a v přímém srovnání s Bussovým šestiválcem opravdu zaostává ve zvuku a gradaci výkonu. pro limuzínku typu 159 se určitě hodí svým charakterem vyhlazené momentové křivky víc nežli např starý 2.5 V6. spotřeba je ale překvapivě u JTS také poměrně vysoká (dle mě zejména kvůli těm kilům). otázkou je, zda Holden-Alfa agregát je stejně tak zábavný a návykový jako ten starý. něco zkušeností s verzemi 2.5 a 3.2V6 mám, Marc mě krátce svezl i s JTS a dojmy jsou podobné jako někde popsal Beaumont - zátah solidní, ale chybí sportovní zvuk a nadšení jít do otáček.

závěr: do rodinného sedanu bych ho bral, ale o sportovnosti moc řeč být nemůže - stačí se projet ve starším modelu s tímto motorem a rozdíl je opravdu patrný. otázkou je, kam Alfa cílila sedan 159. pokud by přiznala, že směrem OD sportu nemusíme se tu hádat..
Trident fan
karma.police
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marc159 14. 7. 2008 12:27

karma.police: Na tobě mám nejraději, jak dokážeš vše poeticky popsat. Prý "gradace výkonu" ;) Ale budiž, chápu, že fakt, že motor začne táhnout až po 4000, může být na jednu stranu zábavný. Něco jako turbo. Nikdy prostě nevíš kdy to přijde ;). Teď už se to ale moc nenosí. Bussův motor byl projektován v sedmdesátých letech a to pro úplně jinou techniku, než se používá dnes. Na druhou stranu má poměrně velký potenciál v nízké střední rychlosti pístů. Teoreticky by mohl točit (samozřejmě se zcela přepracovanými rozvody) až někde okolo 10500ot/min, což by bylo asi jiné kafe. Ale nikde jsem se s podobnou úpravou nesetkal. Jinak o sportovních ambicích (nejen nových) Alf si myslím své. Cuore Sportivo není rozhodně jenom o tom sportivu ;) Ale ve čtvrtek jsem cestou z výstavy zahrádkářů v Lysé nad Labem potkal chlapíka s Hondou 2000S, který jel stejným směrem jako já, takže jsme si krátili čas zrychlenou jízdou ;) Pokud jde o dynamiku, tak Alfa na čistě sportovní Hondu neměla. Tam jsem s manželkou na sedačce a kaktusy v kufru tahal jednoznačně za kratší konec. Zato v zatáčkách toho měl chlapec díky zadnímu náhonu, lehkosti auta a vysokému výkonu s přetáčivou Hondou plné brýle. Ale objektivně musím říci, že těch půl tuny, co má Alfa navíc, bylo prostě poznat. Takže Cuore Sportivo možná, ale se sporťáky raději nezávodit ;)
Marc159
Inventář

Odeslat příspěvekod karma.police 14. 7. 2008 12:59

jasný, každý máme své priority. proto mám taky tři auta - každé umí dobře něco jiného. protože kompromisy, jak známo, k dobrému výsledku nikdy nevedou a nevedly..
Trident fan
karma.police
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marc159 14. 7. 2008 13:16

No tak když má někdo doma tři auta, tak samozřejmě kompromisy řešit nemusí, páč každé má k něčemu jinému. Jenže tady na Karláku je problém zaparkovat jedno. Takže já je řešit musím... :(
Marc159
Inventář

Odeslat příspěvekod King of Potato People 14. 7. 2008 13:50

marc prirovnani k turbu je pomerne sedici, presne takovy pocit jsem z V6 2,5 mel nic nic a naraz brrrrrrrrrm. jak tu nekdo psal, je to dosti navykove :wink:

Problem ale vznika tam, ze alfaci nemaji nastupce 156 a MARC zas dokazuje jak je 159 lepsi, ja bych rekl pro jine lidi pro nekoho lepsi pro nekoho horsi, ale clovek, ktery miluje/miloval stare alfy tezko bude mit rad 159 (a pro marca 156 jsem ridil a 159 jsem se vezl (v naftove))

Marc zasvet me neznaleho proc clovek tak malo casto potkava 159? jen by me to zajimalo, protoze mi to prijde jako auto vhodne pro spoustu lidi a urcite to nebude jen o penezich, protoze aut v cene 159 jezdi hodne (predpoklad, nemam paru kolik nova 159 stoji)
Breaking the sound barrier
King of Potato People
Missák Garáže 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod karma.police 14. 7. 2008 13:55

doma je nemám, úspěšně jsem obsadil garáže přibuzenstvu :mrgreen:
btw nedávno jsem ten tvůj sedan viděl, nemáš nějaký jiný kola? mě se teda ty originál 17" líbily mnohem víc..

Jencek: 159 obecně předražili, v ČR ještě víc
Trident fan
karma.police
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marc159 14. 7. 2008 13:58

Jencek: Návykové to možná je, ale lze snadno spočítat, že to hůř jede.;) Ale chápu, někdo má rád holky, druhý zase vdolky. A protože vdolky už nikdo nechce, tak se ten starý motor už nevyrábí. To je jasné. A proč nevidíš tolik 159 jako 156, je zase jen matematické cvičení. Zkrátka 156 se vyrobilo víc, tak jich i víc jezdí ;) Ale tady v Praze se ten trend začíná pomalu obracet a 159 přibývá. Ale stejně jsou to většinou verze JTD, takže debatovat o V 6-kách je trochu mimo :)
Marc159
Inventář

Odeslat příspěvekod Marc159 14. 7. 2008 14:00

karma.police: Na starých jsem nechal zimáky. Tohle jsou 18-ky. Takže na Mikuláše bude Alfa zase na originálech :)
Marc159
Inventář

Odeslat příspěvekod wolff 14. 7. 2008 14:03

Jencku blbá otázka... Byť je 159 objektivně výborné auto srovnatelné se špičkou (za nižší cenu), tak prostě u nás se raději koupí Passat), byť je to proti 159 mizerné auto. Ví to všichni... Ale koupí se Passat (nebo Mondeo, nebo cokoliv jiného), přičemž ten Passat pro 159 není ani konkurence. 159 se dá srovnávat s řadou 3 až 5 (něco mezi) a s Lexusem. To je konkurence. ALe bohužel. Jinak 159 byla poměrně drahá,a le co upravili ceny... No možná si taky myslím, že 159 zejména u nás trpí jaguarovským syndromem a to tedy tím, že spousta otenciálních kupců se na to auto ani nepodívá, protože předpokládá vyšší cenu než ve skutečnosti je. A sme zase u toho Passatu. Se 159 mám něco naježděno a musím prostě říct, že byť to auto má nějaké chyby (windows no), je to výborné auto. Výborné.

Podobné je to třeba s Accordem. Si nikdo nebude pochybovat o tom, že ej to výborné auto... ALe je prostě mimo šedý hlavní proud.
Energetické audity, posudky a termovize (viz. Avatar)
wolff
Fanatik roku 06 + 07
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod karma.police 14. 7. 2008 14:11

Jencek: co se týká genealogie modelového portfolia ve střední třídě (156-159) bylo by to na delší analýzu. myslím, že odpověď dá nejlépe to, co Alfa představí v budoucnu jak v rámci této třídy, tak v nižší střední (nástupce AR147). podle toho bude nejčitelnější jejich záměr, proč postavili 159 tak jak ji postavili.

na jejím vývoji dělal Kalfbell, člověk který si udělal jméno u BMW a trochu těch německých postupů je u 159 prostě cítit. alfisti jsou zklamaní, protože 159 je z hlediska sportu ústupem a fakticky nahrazuje spíš 166. na druhou stranu je ve všem kromě hmotnosti a sportovnosti lepší než předchůdce (156), ale je právě otázka nakolik nahrazuje 156, když jsou to zaměřením dost odlišná auta.

podoba a zejména naladění budoucí Alfy 149 a nástupce 159 (který má mít RWD) tomu dá dle mého názoru definitivní odpověď - pak bude jasné, zda byla 159 buď přeslap, či záměrný kompromis či povedené auto zabité cenou a pověstí AR.
Trident fan
karma.police
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod King of Potato People 14. 7. 2008 14:11

mno mozna alfaky to nelaka, protoze je to divno-alfa. a neAlfaky to nelaka protoze je to Alfa.

Marc je fakt, ze clovek potka tu a tam jedno JTD jinak nic, coz by zas mohla byt reflexe jednak na naftovou manii a za druhe na "podarene" TS, ktere je jedno proc, ale pokazenych jich je hromada a hlavne jsou tim vyhlasene.

Marc DOMNIVAM se, ze drivejsi V6 2,5 byla takova sverazna alfacka, dnesni 3,2JTS je proste trilitr jako skoro kazdy jiny a o proti nekterym ma par kW navic a o proti jinym trosku slope a naramne se hodi k 159 ale nekteri by radej novejsi 156 nez ted nevim a nebudu to googlit jake cislo mela vetsi alfa 166??
Breaking the sound barrier
King of Potato People
Missák Garáže 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marc159 14. 7. 2008 15:26

Jencek: Zatím neznám nikoho, kdo by 159 měl a byl s ní nespokojený. A ti, co na ní nadávají, tak čekají až bude víc ojetin a příznivější ceny. ;) To stálé srovnávání 156 se 159 také není nejšťastnější. 159 je o dost větší auto. No ale ačkoli 156+1 není 159, tak to pořád láká k srovnávání...
Marc159
Inventář

Odeslat příspěvekod karma.police 14. 7. 2008 15:41

k tomu srovnávání :mrgreen: :

Obrázek
Trident fan
karma.police
Nováček
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků