Alfa Romeo GT 3.2 V6

Alfa Romeo, Fiat, Ferrari, Lamborghini, Maserati

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod King of Potato People 12. 7. 2008 11:02

mno kukej novej alfackej motor je takovy zbytecne linearni, zatimco stara V6 2,5 kde nic tu nic a od nejakych 4000ot/min jela moooc pekne a i pekne zvucela.

Pokud to chces ve sve oblibene retorice ala tocivy moment,tak se mi to nechce hledat, ale myslim si, ze vrchol tocaku bude mit stara V6 o dost vys nez novota JTS teze zvana jako klokanosaurus.
Breaking the sound barrier
King of Potato People
Missák Garáže 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marc159 12. 7. 2008 11:08

Jencek: Rozdíl mezi starým a novým motorem je ten, že starý jel od 4000ot/min mooooc pěkně, zatímco ten nový to umí už od 1800ot/min. A to úplně stačí. Páč nevím jaké auto máš, ale já to své na 4000ot/min točím jen když mě někdo vytočí ;) A pokud jde o klokany, tak já s tím problém nemám. Ostatně ty asi také ne, protože dost pochybuji, žes ho někdy vůbec viděl. Ovšem odborník rozhodně jsi ;)
Marc159
Inventář

Odeslat příspěvekod King of Potato People 12. 7. 2008 11:19

klokana jsem videl v ZOO to za prve a za druhe 3,2 JTS nemas jediny sam ve vesmiru... byt si to asi myslis.

auto mam obstarozni, malo vykone... a nech si poznamky o praci, bo prave pracuji :) trochu mi unika relevance mezi tematem a tim jake mam auto. Pokud se chces povysovat, tak muzes, tve auto bylo dozajista drazsi nez me :wink:

Mi se charakter V6 2,5 zamlouval, bo primo vybizel k rychle jizde... patrne asi dano vyse polozenym vykonem (nebavim se ted o maximu) a clovek mel vzdy rohlik v puse, kdyz to prekonalo nejake otacky a z niceho nic to zacalo poradne jet. to jsem mel namysli onou zazivnosti. protoze majitel V6 2,5 jezdi velmi casto nad 4000ot/min a ty jen kdyz si vytoceny coz znamena, ze jses klidas a nebo na tebe motor nedela spravne smutne oci po otackach :) kouzlem AR156 nebyla a neni jeji zastaralost, ale hmotnost a to jak agilne se umi chovat na silnici. se 159 nemohu srovnavat, protoze byt jsem v tom sedel, tak jsem to nedrazdil, ale onen pomerne vyrazny narust hmotnosti naznacuje mnohe.
Breaking the sound barrier
King of Potato People
Missák Garáže 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marc159 12. 7. 2008 11:32

Jencek: 3,2 JTS určitě sám ve vesmíru nemám, ale jak tě tak poslouchám, tak v Brně ho má asi každá tramvaj. Páč tolik odborníků na jeden motor jinde nenajdeš. :-) Na auto jsem se tě neptal kvůli tomu kolik vyděláváš, ale abych měl představu jakou máš asi zkušenost. Takhle to vypadá, že tě svezl jednou Goes se starou 2,5 V6 a z tohoto zážitku tu čerpáš. Páč takovou kravinu, jako že majitel 2,5 V6 jezdí nad 4000ot/min "velmi často", může říci jen ten, kdo o tom autě neví vůbec nic. :mrgreen:
Marc159
Inventář

Odeslat příspěvekod King of Potato People 12. 7. 2008 11:39

mno goes me v tom jednak nikdy nevezl, hlavne jsem o tom uvazoval jako o svem jezditko, najeto s tim neco mam, rekneme dve nadrze benzinu.

zkusenost, tak vozovy park, ktery jsem sedlal dlouhodobe filckrston 1,3 50, 1,9 47. octa 1,6 75kW, octa 1,8T, octa RS. OII 2.O FSI. muj aktualni kram B5 1,8 20V f kombiku. E30 328i cca 160kW krom dvou sedadel v tom neni nic. malem bych zapomnel fazol BMM 40kW. a kratkodobe kde co passat 3,2 FSI, e34 i e39 540i, e39 M5.superb 2,8, AR 147 2.0, 156 1,8 a V6. a pak v podstate jen sedou konfekci ne nepodobnou tomu, co uvadim jako dlouhodobe jezdene pekace. takze s rychlohybama budes mit pravdepodobne vetsi zkusenosti.
Breaking the sound barrier
King of Potato People
Missák Garáže 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marc159 12. 7. 2008 11:42

JencekSF píše:myslim si, ze vrchol tocaku bude mit stara V6 o dost vys nez novota JTS teze zvana jako klokanosaurus.


Čím je rozdíl mezi otáčkami max momentu a max výkonu větší, tím je motor pružnější. Má zkrátka větší oblast použitelných otáček. Je tedy žádoucí, aby max moment byl pokud možno v co nejnižších otáčkách a naopak max výkon v nejvyšších. To není z konstrukčného hlediska žádná legrace, ale když už chceš do této problematiky zasahovat, tak bys to měl vědět.
A pokud jde o nárůst hmotnosti, tak mi přijde při současném zvětšení rozměrů logický. Pokud máš i s tímhle problém, tak se obrať na svou třídní učitelku. Na to fakt nemám čas. ;-)
Marc159
Inventář

Odeslat příspěvekod King of Potato People 12. 7. 2008 11:55

ja porovnaval dva motory a jejich charakter a ty tady vytahnes sen ceskeho chalupare, ktery zaradi sestku rozjede se, zrychli na 160km/h a je spokojeny.

u auta na zabavu bych opravdu na pruznost nehledel, protoze by mi nedelalo problem jezdit mezi 4500rpm a omezovacem, ovsem u auta pro chalupare je to velmi dulezita vec.

a opet u auta pro zabavu by mi jaksi vetsi rozmery byly k nicemu ba bych se nebal rict na obtiz. O tomhle byly a jsou stare ALFY ala 156. to ze ALFA se 159 kraci trochu jinam se nekomu libi nekomu ne a proto vznikaji vase priblble spory, ktere jsou dokrmovany pro druhou stranu naprosto lichymi argumenty.
Breaking the sound barrier
King of Potato People
Missák Garáže 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marc159 12. 7. 2008 16:17

Je hezké, že porovnáváváš dva motory, z nichž minimálně jeden jsi v životě neviděl. :oboze Ale můžeš nám tu říci, kdo ti nový 3,2 V6 půjčil. :mrgreen:
Fakt nechápu, proč nezůstaneš na tom smetišti. Tam je s tebou alespoň legrace.
Marc159
Inventář

Odeslat příspěvekod Pe012tr 13. 7. 2008 08:42

Marc: Pokud já vím, tak stará 3.2 V6 se přestala vyrábět kvůli ne zrovna výstavnímu množství emisí, což je v dnešní době ekoteroru zásadní věc.

Ach jo, pořád vycházíš z nějakých čísel, průběhu točivého momentu a výkonu. K čemu to je ? Proč teda všichni motorističtí novináři vynášeli starou 3.2 do nebes a o nové napíšou jen - "je to dobrý a výkonný motor" ??

Teď tak nějak srovnám nesrovnatelné a bude to mimo mísu, ale v principu je to stejné. V minulém roce jsem řídil stařičkou Alfu 33 1.7 Boxer a pak Breru 2.2 JTS. Papírově vyhrávala Brera po všech stránkách, pocitově ale na 33 neměla. Jo, Brera byla krásná, luxusní, provázel ji dokonalý wow effect. Byl jsem ohromen, ale oproti 1.7 Boxer byl její jízdní projev, jak to nejlíp říct - sterilní, nevtáhla mě do děje, prostě jen jela. Naopak do prehistorického šrotu, jak bys 1.7 jistě nazval, jsem se okamžitě zamiloval a nechtěl jsem ji známému vrátit. Vyloženě člověka nutila, aby jí dával kotel a za to se mu při vytočení odměnila subjektivně bestiálním zátahem, nádherným zvukem a já měl vždycky husí kůži úplně všude !! Tomu se říká kouzlo motoru, které třeba 2.2 JTS nemá. Jak je na tom 3.2 JTS netuším, ale velmi věřím tomu, že na 3.2 V6 v tomhle nemá.
Pe012tr
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Mr. Murphy 13. 7. 2008 09:07

wawris píše:Teď tak nějak srovnám nesrovnatelné a bude to mimo mísu, ale v principu je to stejné. V minulém roce jsem řídil stařičkou Alfu 33 1.7 Boxer a pak Breru 2.2 JTS. Papírově vyhrávala Brera po všech stránkách, pocitově ale na 33 neměla. Jo, Brera byla krásná, luxusní, provázel ji dokonalý wow effect. Byl jsem ohromen, ale oproti 1.7 Boxer byl její jízdní projev, jak to nejlíp říct - sterilní, nevtáhla mě do děje, prostě jen jela. Naopak do prehistorického šrotu, jak bys 1.7 jistě nazval, jsem se okamžitě zamiloval a nechtěl jsem ji známému vrátit. Vyloženě člověka nutila, aby jí dával kotel a za to se mu při vytočení odměnila subjektivně bestiálním zátahem, nádherným zvukem a já měl vždycky husí kůži úplně všude !! Tomu se říká kouzlo motoru, které třeba 2.2 JTS nemá. Jak je na tom 3.2 JTS netuším, ale velmi věřím tomu, že na 3.2 V6 v tomhle nemá.
To je marný boj, kdo někdy s 33 s motorem 1.7 16V jel tak okamžiě chápe o čem píšeš.... a kdo to nebude chtít chápat tak se s tebou bude handrkovat 10 stránek a nikam to nepovede ;-]
Mr. Murphy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marc159 14. 7. 2008 09:30

Já vám chlapi tu vaši romantiku neberu. Jenže ta zpravidla končí u první čerpací stanice. Já se vám tu snažím jen vysvětlit proč tomu tak je a na to jsou čísla mnohem přesvědčivější, než vyprávění o husí kůži ;) Je hezké, že staré motory mají sportovní projevy ve vysokých otáčkách, ale je třeba si uvědomit, že 4000 ot/min je podle současné právní úpravy na okresce nelegální již na trojku. Mnohem více času tedy strávíte jízdou na hranici limitu, kdy točíte 3,2 JTS na 2000ot/min při 90km/h. A tady je kámen úrazu, protože při těchto otáčkách jsou staré V 6-ky v podstatě mrtvé. Například 2,5 V6 dosahuje momentu 160Nm a celkem v pohodě ji válcuje i 2,2 JTS se 200Nm. O něco lepší je na tom 3,2 z GTA se svými 220Nm, ale když vezmete, že u 3,2JTS máte v těchto otáčkách k dispozici moment cca 300Nm, tak to už je rozdíl třídy. Zkrátka pokud chcete od starých motorů dostatečnou dynamiku, tak je musíte točit. A to stojí benzín. A dost benzínu. Proto mají staré motory větší spotřebu než nové a to přesto, že pohánějí zpravidla mnohem menší auta. A to je věc, ktero by zájemce o ten motor měl podle mě vědět také. Nejen to, že staré šestiválce mají krásná, chromovaná sání ;)
Marc159
Inventář

Odeslat příspěvekod Max9 14. 7. 2008 09:58

"Charakter" starších aut spočívá zejména v jejich nedokonalosti. Nová auta jsou rychlejší, pohodlnější..prostě mají méně "chyb" pro které by je člověk miloval. Pro maximální "požitek z jízdy" proto doporučuji polorozpadlého Kadeta a 100km/h.. Tolik endorfinů nebudete mít ani při 250km/h v S-klasse. AR 77 vs. 159 je to samé. 159 je ve všem lepší auto, proto útok na smysly není tak bezprostřední a někteří mluví o absenci charakteru...
Max9

Odeslat příspěvekod Marc159 14. 7. 2008 10:26

Max9: No nevím. Já měl Moskviče, Žigulíka, 120-ku.... A nedokonalostí na nich bylo dost. Ale už tenkrát se říkalo, že ta stará auta jsou lepší než ta nová, že jde ještě o pořádnou práci, atd... Ale jak se někdo dostal k penězům, tak si koupil to auto nové. Tohle bude asi podobné ;)
Marc159
Inventář

Odeslat příspěvekod King of Potato People 14. 7. 2008 10:33

Marc159 píše:Je hezké, že porovnáváváš dva motory, z nichž minimálně jeden jsi v životě neviděl. :oboze Ale můžeš nám tu říci, kdo ti nový 3,2 V6 půjčil. :mrgreen:
Fakt nechápu, proč nezůstaneš na tom smetišti. Tam je s tebou alespoň legrace.


Mno vidim, ze vis mnohem lepe nez ja v cem jsem jel a v cem jsem byl svezen, takze ano nema to cenu a nez s tebou neco tady probirat na "urovni", tak radej pod "uroven" na smetiste... kdyby to nebylo pro Tebe citelne, tak jses urazejici, nevychovane poleno, ktere zdolanim jakesi prumyslovky pozralo vsechnu moudrost sveta :wink:
Breaking the sound barrier
King of Potato People
Missák Garáže 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marc159 14. 7. 2008 11:32

JenceK: Úplně mi stačí si přečíst pár z tvých jinak celkem nic neříkajících 11 000 příspěvků, kterýmis toto fórum obohatil, abych věděl, že pro samé psaní moudrostí nemáš čas jet ani šalinó :D
A to cos tady napovídal:

JencekSF píše:mno goes me v tom jednak nikdy nevezl, hlavne jsem o tom uvazoval jako o svem jezditko, najeto s tim neco mam, rekneme dve nadrze benzinu.

zkusenost, tak vozovy park, ktery jsem sedlal dlouhodobe filckrston 1,3 50, 1,9 47. octa 1,6 75kW, octa 1,8T, octa RS. OII 2.O FSI. muj aktualni kram B5 1,8 20V f kombiku. E30 328i cca 160kW krom dvou sedadel v tom neni nic. malem bych zapomnel fazol BMM 40kW. a kratkodobe kde co passat 3,2 FSI, e34 i e39 540i, e39 M5.superb 2,8, AR 147 2.0, 156 1,8 a V6. a pak v podstate jen sedou konfekci ne nepodobnou tomu, co uvadim jako dlouhodobe jezdene pekace. takze s rychlohybama budes mit pravdepodobne vetsi zkusenosti.


byly spíše přečtené recenze ;) Ale ani tam 3,2 JTS o kterém tak poutavě píšeš nevidím. Takže pořád nevím, kam na to chodíš.
Marc159
Inventář

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků