ACCORD 8G PŘEDSTAVEN

Honda, Mazda, Mitsubishi, Toyota

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod dabel 11. 4. 2008 15:02

Mne osobne sa ten system zda byt az prilis "kecavym" do riadenia.

ad test: nemecky ams porovnaval tieto systemy v MB-S, BMW7, Audi A8 a Jag XJ. Auta nechali ist vyssou rychlostou a tesne pred nimi nechali "vletiet do pruhu" Fabku iducu vyrazne pomalsie. Vysledok: Audi A8 by tej Fabke rozmlatila zadok, ostatne na tom neboli o moc lepsie...
dabel
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod zigi 11. 4. 2008 15:22

Me prijde CBMS jako uz solidni zasah do rizeni. Bojim se zejmena nejakych chybek v systemu. Jelikoz delam v IT branzi, tak se jen obavam, aby lidi v automotive meli lepsi programatory... Predstava ze cidlo se nejak sekne a auto mi najednou zaflekuje na miste, shodou okolnosti za mnou pojede plne nalozena tatrovka... :hm
Sierra fanda
zigi
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mem 11. 4. 2008 15:31

zigi: Taky delam do IT a mam uplne stejne obavy, ale verim, ze proto jsou tam ty limity (rychlosti, smery, vzdalenosti) udelane tak omezene, aby to reagovalo vicemene jen na tu situaci dojizdeni auta pred tebou a ne kdejaky nahodny odraz. To same ten system udrzovani jizdniho pruhu - kamerka vyhodnocuje silnici a jemne volantem dorovnava, ale soucasne aby ridic neusnul tam ma byt nejake cidlo, aby kdyz se nevenuje rizeni (sunda ruce nebo nereaguje) ho to upozornilo a po par sekundach i ten asistent uplne vyplo... z techto pridavnych cidel bych mel trochu obavu, a co to udela v kombinaci s ACC (tempomat s radarem), predjizdenim, kick-down pri AT atd., proste tech kombinaci je tolik, ze to odsimulovat vsechno nedokazou. A dalsi vec je vypinani/zapinani tech systemu - ridic bude premyslet, jestli si zapnout VSA, ACC, CBMS, sledovani pruhu, nebo pri sportovni jizde neco z toho vypnout, pri zmene podminek (vjede do lesa s nestejne kluzkou vozovkou) zase VSA zapnout atd. No nemam z toho uplne dobry pocit, leda az potom ve fazi, kdy bude doprava komplet rizena pocitaci ;)

dabel: A jak to presne probihalo? Pises, ze "by vletel", tj. nezkouseli to vuci skutecne prekazce na skutecnou vzdalenost, ale nakonec se te fabce vyhnuli? Me napadlo testovat to treba proti kartonove krabici, kde by ani naraz neznamenal poskozeni testovaneho auta. Nevim, na co ten radar presne reaguje, ale pripadne by se ten karton dal potahnout i hlinikovou folii (alobalem) atd. Doufam, ze to nekdo zkusi :)
Mem
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod zigi 11. 4. 2008 15:57

Zalezi na inteligenci te vecicky. Me ted treba jeste napadla situace, kdy jedu po hlavni a z prava mi hlavni prejede nejaky chytrak tesne predemnou. System vyhodnoti ze je predemnou prekazka, zacne mi skrtit pasem k sedacce a brzdit jak zebsilej, pritom to auto normalne projede a ja budu obesenej pasem za debila..., jelikoz ten system nepozna v tu chvili ze to auto me krizuje sikmo a ne ze to neni pevna prekazka... Nevim jenom strili ruzne situace, jelikoz pocitac je stale jenom hromada nul a jedniceka a proste nepremysli... Ja jsem pro vsechny mozne bezpecnostni prvky, ale uprimne mam obavy z tech, co razantnim zpusobem zasahuji do rizeni. Nerad bych se dockal situace kdy auto bude situaci plne vyhodnocovat za me a ja budu pasivni divak sve vlastni nehody. Ono to ma pak zajimave pravni dusledky, kdy pokud nastane nehoda zapricinena systemem auta, tak kdo pak ma odpovednost???
Sierra fanda
zigi
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mem 11. 4. 2008 17:31

zigi: Zrovna prekazku z boku urcite uvazovali (stejne jako kdyz ti tam vleti nejaky predmet apod.), a podle me budou tyhle situace ignorovat, a skutecne budou resit jen kdyz radar bude mit delsi dobu kontakt s necim pred tebou a pak se vzdalenost zacne prudce snizovat. Pak pujde jen o to, jak moc tolerantni to bude, protoze i ta tvoje popisovana situace by na to asi sla napasovat - pojede kolona aut treba 30 km/h a do mezery pred tebe vleti z vedlejsi nejaky strelec - tj. system eviduje celou dobu auto pred tebou, jedes vic nez 15, a najednou eviduje prudce zkracenou vzdalenost... Ale to jsou dohady, nicmene pro rozptyleni obav by skutecne nekdo mohl udelat poradne nezavisle testy.

Co se tyce odpovednosti, tam je to jednoduche. Dneska jsem si cetl magazin Hondy s popisem techto funkci v Acco, a u kazde mas napsane, ze to pouze ridici pomaha, ale ze je rizeni i odpovednost plne na nem, a taky se ty funkce bud automaticky vypinaji (viz ta jizda v pruhu kdyz se nevenujes rizeni), nebo jdou vypnout tlacitkem. Takze si pak umim predstavit, ze ti budou argumentovat tim, ze v manualu mas 10x napsane pozor, a ze ta situace do ktere ses dostal byla proste smula, a ze sis mel tu funkci vypnout. Navic dnesni auta uz zasahuji do rizeni tak jako tak, napr. pokud brzdis motorem a otacky klesnou pod urcitou mez, automaticky se zase otevre skrtici klapka (aniz bys slapal na plyn) k prutoku paliva aby nedoslo k zablokovani kol atd.
Mem
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod T.E.CH 16. 4. 2008 08:44

T.E.CH
Veterán

Odeslat příspěvekod T.E.CH 16. 4. 2008 08:47

T.E.CH
Veterán

Odeslat příspěvekod Radek Ondrášík 16. 4. 2008 08:51

tech: mno dojmy z hodna klubu zase jen a pouze prazdny masturbacni material a auto.cz zase testoval jako by ridil nakupni tasku. Skoda.
Radek Ondrášík
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eavy 16. 4. 2008 09:06

Tjn, musime holt jeste rok dva pockat, nez se konecne objevi kvalitni roadtest na autorevue ;-)
Základní rozdíl mezi ideální ženou a ideálním autem spočívá ve vertikální poloze těžiště.
eavy
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radek Ondrášík 16. 4. 2008 09:15

eavy: takovy uz nebude, protoze ja a janda uz netestujeme
Radek Ondrášík
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod T.E.CH 16. 4. 2008 09:19

Radek Ondrášík píše:tech: mno dojmy z hodna klubu zase jen a pouze prazdny masturbacni material a auto.cz zase testoval jako by ridil nakupni tasku. Skoda.


Nechci kecat, (můj odhad) ale oboje psal KING.Ber to s nadhledem..zaujetí musí bejt.
T.E.CH
Veterán

Odeslat příspěvekod T.E.CH 16. 4. 2008 09:20

Radek Ondrášík píše:eavy: takovy uz nebude, protoze ja a janda uz netestujeme


Proč už netestujete??
T.E.CH
Veterán

Odeslat příspěvekod Radek Ondrášík 16. 4. 2008 09:59

tech: protoze cas
Radek Ondrášík
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Fl.89novy 16. 4. 2008 10:21

Radek Ondrášík píše:eavy: takovy uz nebude, protoze ja a janda uz netestujeme


:mrgreen: :tleskani :oboze
Proud To Be An American
Fl.89novy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod T.E.CH 16. 4. 2008 13:21

Radek Ondrášík píše:tech: protoze cas


jako že už na to nemáš čas??
T.E.CH
Veterán

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků