TOYOTA PRIUS

Honda, Mazda, Mitsubishi, Toyota

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod dawe009 29. 1. 2008 18:30

Skyline: Souhlas..s LS600hL jezdim dlouhodobe za 11,7 l/100km..je v tom hodne Prahy..a o tom ze bych to nejak extremne setril nemuze byt rec. Pokud se clovek snazi, da se jezdit pod 10..Jsou samozrejme i pripady, ze mam prumer na nadrz okolo 22-25litru..kdyz tomu clovek stoji porad na krku, tak holt petilitrovy osmivalec neosidis..Celkove povazuju spotrebu u tohoto auta vzhledem k jeho velikosti a parametrum za opravdu vybornou.
dawe009
Nováček

Odeslat příspěvekod Ferohora 5. 2. 2008 11:48

Spotreba - nijak zavratne nizka - na urovni diesla a viac
Akceleracia - cca. sekundu sa nedeje nic len strasny hukot (vacsi hluk ako diesel)
Akumulatory - opytaj sa v Toyote kolko stoja (su to desattisice) a kolko vydrzia (tvrdia ze 7 rokov, ale zaruka je len 2)
3 GT
BMW
Ferohora
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ferohora 5. 2. 2008 11:50

gewehr píše:Toyota udava pri sucasnych bateriach minimalnu zivotnost 10 rokov.


Sice udava (mne hovorili sedem), ale negarantuje pozor2
3 GT
BMW
Ferohora
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod expert0001 5. 2. 2008 11:58

Ferohora píše:Spotreba - nijak zavratne nizka - na urovni diesla a viac
Akceleracia - cca. sekundu sa nedeje nic len strasny hukot (vacsi hluk ako diesel)
Akumulatory - opytaj sa v Toyote kolko stoja (su to desattisice) a kolko vydrzia (tvrdia ze 7 rokov, ale zaruka je len 2)



kdy už lidi pochopí, že v případě hybridů nejdo o ekonomiku, ale o ekologii. Ekonomické to samozřejmě ve srovnání s dieselem být nemůže (i kvůli dumpingovým cenám nafty), ale ekologické je to nesrovnatelně (předpokládejme, že ty baterie neskončí na černé skládce :) )
expert0001
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Mr. Bean 5. 2. 2008 12:48

expert0001 píše:
Ferohora píše:Spotreba - nijak zavratne nizka - na urovni diesla a viac
Akceleracia - cca. sekundu sa nedeje nic len strasny hukot (vacsi hluk ako diesel)
Akumulatory - opytaj sa v Toyote kolko stoja (su to desattisice) a kolko vydrzia (tvrdia ze 7 rokov, ale zaruka je len 2)



kdy už lidi pochopí, že v případě hybridů nejdo o ekonomiku, ale o ekologii. Ekonomické to samozřejmě ve srovnání s dieselem být nemůže (i kvůli dumpingovým cenám nafty), ale ekologické je to nesrovnatelně (předpokládejme, že ty baterie neskončí na černé skládce :) )l/quote]


Nevím v čem jsou dumpingové ceny nafty - ta je neopak daněna poměrně výraznou spoitřební daní.

A jinak ráčíte být s tou ekologičností Priuse totálně mimo - on má okolo 105 g co2 na km, třeba podobně velká Fabia Combi TDi green line má 109.

A průser hybridů je právě ten, že u nejde o ekomomiku - ta je totiž hlavní brzdou jejich rozšíření. Prsotě to že si můžu na chvliku naakumulovat energii stojí staršlivé peníze. A ty peníze mimo jiné vyjadřují i ekologickou náročnost výroby takového auta.
Mr. Bean
Nováček

Odeslat příspěvekod Skyline 5. 2. 2008 12:56

Mr. Bean: je zajimave, jak se u ekoteroristickych vymytych mozku ztotoznuje ekologicnost auta s emisem CO2. Naparil bych ti beane takovej flastr za to, ze vydechujes, az by ses z toho podelal. Zkus se dovzdelat a najit si neco o tom, jake jsou emise one Fabie vs. Prius mimo uctivane CO2.
Skyline
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mr. Bean 5. 2. 2008 13:56

Skyline píše:Mr. Bean: je zajimave, jak se u ekoteroristickych vymytych mozku ztotoznuje ekologicnost auta s emisem CO2. Naparil bych ti beane takovej flastr za to, ze vydechujes, az by ses z toho podelal. Zkus se dovzdelat a najit si neco o tom, jake jsou emise one Fabie vs. Prius mimo uctivane CO2.


1) Budťe tak laskav a naučte se diskutovat slušně. Já k žádným ekoteroristům nepatřím. Maximálně se směju lidem, co jezdí v pětimetrové dvoutunové hybridní kraksně a mají pocit, že dělají něco pro ekologii - přitom jakýkoliv maloobjemový kompakt je mnohem ekologičtejší. :mrgreen:

2) Ekologičnost auta nespojuju jenom emisema Co2. Ale pokud dejchám a vyfukuju CO2, tak jde o uzavřený přírodní proces. Pokud spaluju fosilní paliva ketrá předtím příroda hromadila staticíce let(v autě, elektrárně, baráku), tak nikoliv. Koukat se na Co2 tudiž považuju za důležité.

3) Z vejfuku Priuse jsou stejné měrné škodliviny, jako z kteréhokoliv bezínového auta. Jde jich akorát celkově o trochu míň, protože akumulace energie, která má ve většině provozních režimů energeticky kladný efekt. Bohužel tohle všechno něco stojí a ta dramaticky vyšší cena pochopitelně má v sobě i větší ekologické náklady na výrobu takového auta. Což ho při momentálních cenách paliv zalouženě odsuzuje k solitérství. Když chce někdo vyhodit oknem 400 tisíc za pofiderní úsporu- jeho věc.

Pokud je něco ekoterorismus, tak navrhované subvencování výroby takovýchhle aut, stejně jako větrných elektráren nebo fotovoltaických článků.
Mr. Bean
Nováček

Odeslat příspěvekod Petr1968 5. 2. 2008 14:05

Se nerozčiluj. :D
Smrt je pouhý okamžik, kdežto hanba trvá navěky.
Petr1968
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Skyline 5. 2. 2008 17:49

Mr. Bean:

1) prestan si hrat na hogo fogo a nevykej mi. Srovnavat dvoutunovou limuzinu s kompaktem je zrale na Chocholouska, no comment.

2) nikde nic nevidim o pevnych casticich a dalsi dobrotach pro nas organismus.

3) Fabia TDI je benzinove auto, nebo o cem tady placas?
Skyline
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr1968 5. 2. 2008 18:04

Bursík do plynu
Smrt je pouhý okamžik, kdežto hanba trvá navěky.
Petr1968
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maro-01 5. 2. 2008 18:36

Pulvis es et in pulverem reverteris.

:)

on ten prius zlacnel aktualne, ale furt mi tam chybaju xenony a stresne okno...
Golf VII (R line Highline, 2.0 tdi dsg, DCC, ACC, discover pro, panorama, 18" Durban, Dynaudio, R line interior, dynamic light assist, lane assist, rear view cam, MY2016)
Samsung s6
Toshiba Portege Z930
maro-01
Nováček

Odeslat příspěvekod expert0001 5. 2. 2008 23:45

Mr. Bean píše:
Nevím v čem jsou dumpingové ceny nafty - ta je neopak daněna poměrně výraznou spoitřební daní.n/quote]


spotřební daň z benzinu je 11,84 Kč/l

spotřební daň z nafty je 9,95 Kč/l

Po vynásobení 1,19 (DPH) je to 14,09 Kč/l benzinu a 11,84 Kč/l nafty. Už tady je tedy rozdíl 2.25 Kč/l ve prospěch nafty.

A dále potom: Litr nafty je cca o 10% těžší než litr benzinu (čemuž odpovídají i o cca 10% vyšší emise CO2 z litru nafty), spotřební daň se ale nepočítá podle hmotnosti (jak tomu ještě donedávna bylo!), ale podle objemu, což naftu jednoznačně zvýhodňuje (přestože boj proti CO2 je dnes velká móda, ve zdanění nafty se to vůbec neodráží)

No a nakonec jsou tu ta známá negativa naftových motorů v podobě obrovských zdravotních rizik, která přinášejí. Spotřební daň to ovšem vůbec nereflektuje - právě naopak.

Proto jsem psal o dumpingové ceně nafty - zdanění je postavené naprosto nesmyslně - úplně opačně než by mělo být.
expert0001
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Mr. Bean 6. 2. 2008 07:39

Skyline píše:Mr. Bean:

1) prestan si hrat na hogo fogo a nevykej mi. Srovnavat dvoutunovou limuzinu s kompaktem je zrale na Chocholouska, no comment.

2) nikde nic nevidim o pevnych casticich a dalsi dobrotach pro nas organismus.

3) Fabia TDI je benzinove auto, nebo o cem tady placas?


ad 1) Pokud se chci chovat ekologicky (energeticky úsporně), tak má smysl snížit hmotnost auta, jeho čelní plochu a při jeho výrobě a recyklaci nespotřebovat moc energie. To tohohle pohledu je Aygo neskonale ekologičtejší, než třeba Prius, natož mamutí Lexus - tady mi opravdu přijde schizofrenní argumentovat ekologiií. Stejně jako když si někdo postaví mamutí barák (jehož většinu místností není schopen ani pořádně obývat) a pak se chlubí, že to třeba vytápí ekologicky. :mrgreen:

a2 a3) dotyčné auto má filtr pevných částic. Krom toho 4/5 pevných částic z automobilové dopravy je produkce náklaďáků - proč neřešíte primárně je a místo toho furt řešíte nějaké osobáky ?

Prius není se se týče vypouštených zplodin zásadně ekologičtější než jiná auta, náklady na jeho výrobu jsou mnohem vyšší a to včetně těch ekologických. jako ekologická investice je to poměrem cena - efekt momentálně zcela nesmyslné.
Mr. Bean
Nováček

Odeslat příspěvekod Mr. Bean 6. 2. 2008 07:55

expert0001 píše:
Mr. Bean píše:
Nevím v čem jsou dumpingové ceny nafty - ta je neopak daněna poměrně výraznou spoitřební daní.n/quote]

spotřební daň z benzinu je 11,84 Kč/l

spotřební daň z nafty je 9,95 Kč/l

Po vynásobení 1,19 (DPH) je to 14,09 Kč/l benzinu a 11,84 Kč/l nafty. Už tady je tedy rozdíl 2.25 Kč/l ve prospěch nafty.

A dále potom: Litr nafty je cca o 10% těžší než litr benzinu (čemuž odpovídají i o cca 10% vyšší emise CO2 z litru nafty), spotřební daň se ale nepočítá podle hmotnosti (jak tomu ještě donedávna bylo!), ale podle objemu, což naftu jednoznačně zvýhodňuje (přestože boj proti CO2 je dnes velká móda, ve zdanění nafty se to vůbec neodráží)

No a nakonec jsou tu ta známá negativa naftových motorů v podobě obrovských zdravotních rizik, která přinášejí. Spotřební daň to ovšem vůbec nereflektuje - právě naopak.

Proto jsem psal o dumpingové ceně nafty - zdanění je postavené naprosto nesmyslně - úplně opačně než by mělo být. /quote]



Tohle Vám nezpochyńuju, jenomže:

- Nafta a benzín se dají vyrábět v určitém technologicky daném poměru a zdanění není zdaleka jediným cenotvorným faktorem.

- To že je nafta těžší je irelevantní, protože já jsem tady uváděl emise u vejfuku na ujetý km.

- Naftu spotřebovávají z drtivé většiny nákladní a užitková auta či stroje a její zdanění docela zásadním způsobem ovliňuje konkurenceschopnost ekonomiky. Na rozdíl od benzínu spalovaném téměř výhradně pro soukromou spotřebu. Spotřební daně byly v Evropě už někdy před 70-80 lety, aby byl oslaben vliv Arabských zemích (v USA ne, oni radši nacpou ty prachy do armády a zinkových rakví pro padlé plus je zde tlak ropných lobby) a je rozumnější danit víc to co se spotřebovává obyvatelstvem (benzín), než to co mi ovlivní konkurenceschopnost (nafta).
Mr. Bean
Nováček

Odeslat příspěvekod Skyline 6. 2. 2008 08:28

Mr. Bean:

1) proc nesrovnavas Lexus s jeho konkurenci, ale placas porad o malych autech? Protoze pak by bylo zrejme, ze hybrid skutecne ekologictejsi je? Na tvuj stupidni argument s mensim autem ti muzu rict stejne stupidni - neskonale ekologictejsi, nez Aygo, je chodit pesky.

2, 3 - co sem tahas naklady, neodbihej od tematu.

ad dodatek: "náklady na jeho výrobu jsou mnohem vyšší a to včetně těch ekologických"

O tomto se spekuluje, nicmene jsem zatim se strany odpurcu necetl jediny argument, ze tomu tak skutecne je. Jen nicnerikajici obecne "pravdy", jako ta citovana veta.

a k reakci na experta: je videt, ze jsi totalne bez argumentu, protoze expert ti zcela jasne napsal, ze dumpingova cena vychazi ze zdaneni a ostatni cenotvorne faktory s tim absolutne nemaji co delat. Nelez porad off topic a drz se tematu, to bys ale musel uznat, ze nemas pravdu a tak budes radsi placat pate pres devate.
Skyline
Štamgast
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků