Sklamanie z Almery 1,5 benzin

Honda, Mazda, Mitsubishi, Toyota

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod mexo 25. 4. 2005 17:03

zdravim,
vo firme mame teraz nove almery s benzinovou 1,5, ale musim povedat ze je to subjektivne najhorsi motor co ma doteraz viezol. co ma hlavne sklamalo:

- pod 2000 ot. je absolutne skapaty, nieco malo sa zacne diat az od 2500, ale do sedadla to rozhodne nezatlaci. na dialnici to sice celkom drzi rychlost, ale v meste po presadnuti z kocernoveho 40kw htp do tohto som mal pocit ze idem v octavii sdi...

- zvuk motora; od cca 3500 ma pre mna dost obtazujuci surovy zvuk (nieco ako brusenie kovu, tazko definovat), takze pokial nemam radio na plne gule, tak radsej preradim, cim sa vsak opat dostanem do skapinajucich otacok. myslel som ze ten zvuk sa postupne po zajazdeni trochu upravi, ale zatial ani naznak (po 5000 km)

- inak je to sympaticke robustne auto, ine vaznejsie nedostatky som neobjavil, radenie vcelku presne, pohodlny odvoz, ale pre ten dojem z motora by som si ho pre seba nekupil ani nahodou

ma niekto podobne skusenosti?
mexo
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lubos1 25. 4. 2005 17:15

vyzera to, ze motory su este nove a nezabehnute. 1,5 od Nissanu nie je ziadny zazrak, ale po facelifte o sa nieco zvysil vykon. Ako kazdy 16V motor je samozrejme pod 2000 otacok skapaty.
Zvuk motora - s tym sa da suhlasit - ale bude to asi aj tym, ze je este nezabehnuty (ale to si este nepocul 1.8 :) )

Ale porovnavat tento motor s VW 40kW je nezmysel.
Lubos1
Nováček

Odeslat příspěvekod p0etrik 25. 4. 2005 19:13

Pockej az se to zajede, surovy motor bych teda nehodnotil
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod Tomáš M 25. 4. 2005 19:30

Mám Nissan Almera N16 1.5 (66kw) rv.2000

Postřehy:

- Motor je nutno točit. Po zahřátí jezdím 3-4 tisíce otáček a dálnici trochu víc.

- Rychlosti jsou hodně do rychla, na dálnici v kopcích musím podřazovat na 4. Přes město jezdím na dvojku.

- Motor je hodně odlišný od přechchozí Felicie, kde jsem točil 2-3.2 t. ot.

- Maximální točivý moment je v oblasti 4000 ot. a maximální výkon 6000 ot.
Tomáš M
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod mexo 25. 4. 2005 19:47

Lubos1: jasne porovnal som jablka s hruskami, ale myslel som ciste subjektivny pocit za volantom bez nejakych tabulkovych hodnot, jasne ze htp ma odlisne sprevodovanie aj vykonovu krivku. ja len vravim ze ked som presadol z almery do fabie, tak to bolo ovela sviznejsie zvezenie po meste a dokonca balzam aj pre moje usi :)

p0etrik: neviem ci motor niekedy chyti vyrazne lepsi sound, ked sa mu to po 5000 km nezadarilo ani trochu, uvidime
mexo
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod POL 25. 4. 2005 19:55

Musim uznat ze motor neni tim z nejsilnejsich (mam 74kW, 98 kobylek), ale ja jsem dosud jezdil s 1.8 a 2.0 benzinem, takze jsem se s tim musel smirit. Taky se mi zda ze od 4tis otacek to docela hluci, takze jezdim bezne na dalnici 130km/h 3500rpm. Mam vypozorovano 120 = 3250rpm, 140 = 3750rpm. Jelikoz nemam zadne zkusenosti s Felicii, Fabii ci Oktafkou tezko porovnam. Kdyz jsem kupoval auto, jeste jsem testoval Toyotu 1.4 a ta se mi zdala linejsi a vic kricela na dalnici.

ad Tomas M:

- jezdim do max 4000 rpm, nebot pri vyssich otackach se mi opravdu zda motor hlucny

- na dalnici do kopce jezdim mnohdy rychleji nez z nej, na petku v pohode 140 kdyz holt slapnu predtim na plyn, 4ku jsem do kopce na dalnici jeste neradil, pres mesto jezdim na 3 v rychlostech 35-65, na 4 65-xxx

Jinak jsem s Nissankem absolutne spokojeny, kufr 460 litru, spotreba 6.5 - 7l / 100km
POL
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kowalski 25. 4. 2005 20:33

Já mám almeru 1.8 a na zvuk si stěžovat nemůžu. Je ale pravda, že spotřeba si sedla až cca po 15000 km, z čehož vyvozuju, že se to v tom období teprve pořádně zajelo. Takže to bude možná chtít ještě počkat. Jinak spotřeba 7,5l na 100 km, přičemž to nějak zvlášť nešetřím. Ale zajížděl jsem veleopatrně.
POL: Můžu se zeptat, proč jsi koupil 1.5 a ne třeba 1.8?
Kowalski
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Veverak 25. 4. 2005 20:42

Jo jo - 1.5 ka je relativni mrtvola. Nakonec jako kazdej jinej zakladni motor u nizsi-stredni tridy (obvykle a vetsinou 1.4ky). Mam tu predchozi verzi motoru a co je odlisny od jinych "obvyklych" motory je hlavne zprevodovani - ono malo ktery auto zvladne na 2ku ject 100kou a na 3ku 140kou. A samozrejme ze je treba ty radici stupne poradne vyuzivat - takze obcas vyhanim pavouky a na 2ku to na to kilco rozjedu - a docela to i jede (od 3 do 6 tisic mi to i docela slusne tahne), jelikoz se nemusim zdrzovat s prerazovanim :-). Ostatne ve meste treba 4ku pouzivam minimalne, jelikoz 3ka ma pri 50 tusim cca 2000 otacek.

Ohledne zvuku - mam najeto cca 80 tisic a zvuk je uplne v pohode. Do 3800 je hluk ve velice prijatelne podobe, na 3800 je uz trosku hlucnejsi, ale stale prijemny a takovy syty zvuk - kamarad se me dokonce ptal jestli jsem to nejak tunil :-). Asi bych pockal po zajeti a hlavne bych ten motor poradne zajel. Jel jsem jednou jeste s jednou 1.5kou a proti tomu mymu byl ten motor uplne mrtvej - clovek kterej mi to auto pujcil pak rikal ze zajizdeni moc neresil, jelikoz s tim hlavne stejne jezdila manzelka ...

BTW prumernou dlouhodobou spotrebu mam cca 7.3 (jezdim cca 40% mesto vetsinou mimo zacpy, 40% silnice, 20 % dalnice) minimalni jsem mel tuhle asi 6.1 (vcetne klimatizace).

Ono nakonec co by clovek chtel od auta ktery me v roce 2001 stalo stejne jako Fabie combi s 1.4 MPI (50kw) s klimatizaci a dalsi "zakladni" vybavou ...
Veverak
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Kowalski 25. 4. 2005 20:56

Veverak: Tak toto je zajímavé. Píšeš, že na dvojku ti to jede 100km/h, ale ta moje 1.8 víc než 90 na dvojku nedá. Takže to vypadá, že jsou ty 1.8 spřevodované úplně jinak než 1.5 (už jsem na toto téma nějaké diskuse četl). Anebo je to tím, že mám výbyvu sport? Ví to tady někdo, čím to je, resp. která almera a proč má kratší převody a která a proč delší?
Kowalski
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Veverak 25. 4. 2005 21:24

No mel jsem jednou i cest s 1.8kou (nejvyssi vybava - Tekna) a prislo mi ze je zprevodovana vic do kratka. Mozna by se to dalo i nekde vystourat z webu. Duvody pro rozdilnou prevodovku - prijde mi ze ta 1.5ka je spis delana na klidnou jizdu s co mozna nejmensi spotrebou (proto ty dlouhy prevody), kdezto 1.8ka je vic do "sportu". Vybava na to podle me nema vliv.

Jinak me pri jizde s tou 1.8kou prekvapilo ze subjektivni rozdil ve vykonu mezi moji 1.5kou a tou 1.8kou se mi jevil mensi nez papirovej. Mozna mam nejakej dobrej kus ty 1.5ky, kterej se navic asi povedl dobre zajet - docela by me zajimal jakej vykon doopravdy ta moje 1.5 dava - jestli je to tech 66kw nebo vic (pripadne min, ale to snad ne :-) )
Veverak
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Mirek-607 25. 4. 2005 21:26

Kdyz uz jste u toho, nevite, jaky vykon ma Mazda 323F 1.5i z roku 1998? Nejak se mi o vikendu dostala do ruky...
Každá práce se udělá sama, jen se jí na to musí nechat dostatek času.

Honda Civic 8G 1.8i-VTEC Sport, Opel Astra G 1.4 16V, Gilera Runner 50DD
Mirek-607
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kowalski 25. 4. 2005 23:00

Mirek: No to fakt nevim, ale asi to bude krapet lehčí auto, takže asi pojede dost dobře.
Veverak: Takže myslíš, že jsou všechny 1.5 bez ohledu na výbyvu spřevodované jinak než 1.8. Hm, asi jo. Každopádně bych docela rád zkusil, jaký rozdíl v těch motorech je. Zkoušel jsem jen tu svou almeru proti primeře P11 s motorem 1.6 (tuším 90 koní) a jediný rozdíl byl patrný na objemu - prostě zpočátku docela vyrovnané, ale tak od 100km/h jsem ujížděl. A to i přes to, že ta primera neměla kromě klimatizace žádnou výbavu (ani ABS, jenom jeden airbag), takže byla lehčí. Stejně tak mi to natře primera W12 s dvoulitrem, ale ten rozdíl také není nijak výrazný.
Kowalski
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Mirek-607 25. 4. 2005 23:06

Kowalski: Prave, ze se mi zda, ze nejede nic moc... Dokonce bych rekl, ze nejede rychleji nez nase Astra G 1.4 16V... ale to je off topic.
Každá práce se udělá sama, jen se jí na to musí nechat dostatek času.

Honda Civic 8G 1.8i-VTEC Sport, Opel Astra G 1.4 16V, Gilera Runner 50DD
Mirek-607
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jarda2 26. 4. 2005 08:46

Myslím, že jediným problémem bylo přílišné očekávání, se kterým jsi do toho auta sedal. Čekal si více, než je schopno poskytnout, proto tě zklamalo. Zpřevodování je (podle toho co uvádí POL) zcela běžné, hodně aut s motory 1,5 a 1,6 má podobné, nejdelší co jsem zjistil má Opel Astra 1,6 - při 120 točí 2800, při 140 pak 3300. Fábie 1,2 HTP je o zcela jiných převodech. Porovnej - při 120 točí 3800, při 140 točí 4500. To jí dává slušnou dynamiku ve městě, ale po dálnici bych s ní jezdit nechtěl. Když zjistíš, jaké otáčky máš na čtyřku a pětku ty, rád si doplním tabulku.
Jarda2
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marek71 26. 4. 2005 10:10

Mirek-607: Podľa info na http://www.autoscout24.de by mala mať Mazda 323 F 1.5i z r. 1998 výkon 65 kW/88 koní.
Lexus GS 450h Premium 2013
Sony KD-55XE9005 + TV Box X96 (S905X) + LibreELEC
Onkyo TX-L20D + repro Elac FS 78
Marek71
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kowalski 26. 4. 2005 10:12

Myslím, že Jarda2 na to kápnul. I když se může zdát, že slabší auto s kratšími převody je rychlejší, auto s vyšším výkonem mu dřív nebo později vždycky ujede 8)
Kowalski
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod POL 26. 4. 2005 11:11

Kowalski: pravda ze ani nevim jaky byl rozdil v cene mezi 1.5 a 1.8 motorem (o tom jse de facto vubec neuvazoval), kazdopadne hlavni duvod byl financni, v teto konfiguraci jsem ho poridil s jistym financnim bonusem ;-) nakonec vsechno je o penezich ne? :-) spotreba je jen o malo nizsi, silnicni dan nizsi, pov+hav pojisteni nizsi, ... ono se to pak nascita.
Nissan Almera, 1.5benzin, 4AB, ABS, EBD+BA, klima
POL
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kowalski 26. 4. 2005 11:25

POL: No pokud vím, tak rozdíl v ceně ve stejné výbavě byl v době, kdy jsem kupoval já, nějakých 18000, což je směšná částka. Ale fakt teď nevím, jak to bylo u nižší výbavy Comfort. Spotřeba asi u 1.5 nižší bude, ale nijak dramaticky. A o pojištění vůbec neuvažuju, první 2 roky to pojištěné bylo, ovšem ty pálky byly nehorázné. Kdyby to přítelkyně jednou pěkně nerozmázla, vůbec by se nám to nevyplatilo :D . Povinné ručení je stejné u 1.5 i 1.8, tak snad ještě ta silniční daň. Prostě nás tenkrát v nissanu svezli předváděčkou 1.8 a bylo rozhodnuto.
Kowalski
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Veverak 26. 4. 2005 11:34

Na druhou stranu Fabie HTP (47kw) ma zrychleni 0-100 za cca 16 sekund, kdezto Almara asi za 13 - to by melo byt na dynamice znat (i ve meste). Podle me staci ten motor nedusit a jezdit s nim v trosku vyssich otackach - pak je to v pohode ...
Veverak
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Mirek-607 26. 4. 2005 11:41

Marek: Dik, tak to jen potvrzuje muj dojem.
Každá práce se udělá sama, jen se jí na to musí nechat dostatek času.

Honda Civic 8G 1.8i-VTEC Sport, Opel Astra G 1.4 16V, Gilera Runner 50DD
Mirek-607
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomáš M 26. 4. 2005 19:53

POL píše:ad Tomas M:

- jezdim do max 4000 rpm, nebot pri vyssich otackach se mi opravdu zda motor hlucny

- na dalnici do kopce jezdim mnohdy rychleji nez z nej, na petku v pohode 140 kdyz holt slapnu predtim na plyn, 4ku jsem do kopce na dalnici jeste neradil, pres mesto jezdim na 3 v rychlostech 35-65, na 4 65-xxx

Jinak jsem s Nissankem absolutne spokojeny, kufr 460 litru, spotreba 6.5 - 7l / 100km


Nevím mám verzi 2000 a 66kw a do kopců mám problémy. Pod kopcem 130 a na vrcholu 100, ovšem to mi přijde na pětku pod otáčkama. Proto v půlce kopců tam dávám čtyřku, nebo to pod kopcem vyženu na 150 a nahoru se vyšplhám 130. V kopci mám pocit že při 3000 ot se to láme a pak už musím zařadit nižší rychlost.

Jinak spotřebu mám dlouhodobou kombinaci 7.5 l, rekord dálnice 100 km/h mám 6.5. S autem absolutní spokojenost.

Tomas
Naposledy upravil Tomáš M dne 28. 4. 2005 14:07, celkově upraveno 1
Tomáš M
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Veverak 27. 4. 2005 20:57

Ono asi zalezi jakej kopec - treba ja jezdim pomerne casto po D5 a ten kopec z Lodenice na Rudnou zvladam na 5ku a tech 130 to udrzi v pohode (auto je nalozeny ja + manzelka + dite + kocarek + tuna dalsich "nezbytnosti"). Pokud bych chtel ale zrychlovat, tak podrazeni je naprosta nezbytnost ...
Veverak
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Marek71 28. 4. 2005 09:10

Veverak: Hm... tak to som rád, že som napokon do Almery zvolil 1.5 dCi. A nielen kvoli úspornosti, do toho kopca, čo spomínaš to v pohode na 130-tke zrychluje, aj keď asfalt netrhá :-)

Ideál by bol ten silnejší 100-koňový nafťák ( 1.5 dCi 74kW ), ale ten si Renault schováva do Meganu :-(
Lexus GS 450h Premium 2013
Sony KD-55XE9005 + TV Box X96 (S905X) + LibreELEC
Onkyo TX-L20D + repro Elac FS 78
Marek71
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Veverak 28. 4. 2005 10:49

No nevim jestli znas ten kopec, ale myslim, ze ta 1.5dci s nim bude mit taky drobnejsi problem - on sice nevypada moc prudce, ale je takovej tahlej (asi 2 km), s tom ze cim bliz k vrcholu tak je to stoupani prudsi. Podobne nalozena nechipovana Octavia TDI (66kw) je na tom prakticky podobne jako ta Almara ...
Veverak
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Marek71 28. 4. 2005 11:17

Poznám, jazdím tade pravidelne každý týždeň pri ceste z Nemecka. Ale jazdím sám + cestovná taška a notebook v kufri. Na diaľniciach večšinou nemám problém do kopca na 5-ke zrýchľovať až do 150-160, záleží od kopca, ale ešte sa mi nestalo, že by som radil na 4-ku.

Ale ten kopec dnes schválne otestujem a uvidím...

Celkovo ten motor mi pripadá vydarený, spotrebu za 60.000 km mám 5,5 aj dynamika je dobrá, myslím, že to bola dobrá voľba oproti tomu základnému benzínu.
Lexus GS 450h Premium 2013
Sony KD-55XE9005 + TV Box X96 (S905X) + LibreELEC
Onkyo TX-L20D + repro Elac FS 78
Marek71
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod lemming 28. 4. 2005 11:32

Mirek: Presne takovou Mazdu mam :-) Nekde se udava 65kW, nekde 66. Stovku ma papirove za 11.9.

Jak je na tom 1.5-ka v Almere nevim, ale asi podobne jako ta v Mazde. Ta ma vrchol kroutaku v 4000 a vrchol vykonu v 5500. Takze pokud nekdo radi uz v 4000, tak se nelze divit, ze mu prijde zdechla. Po rovince v kolone se da jet 2000, ale normalni je minimalne 2500-4000, pri predjizdeni zacinat minimalne na tech 4000 (tam zacina teprve ten poradny zatah motoru). (Jinak chtit od toho motoru nejaky vykon pod 2000 mu udajne dost nesvedci.)
lemming
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Marek71 2. 5. 2005 14:57

Veverak: Tak som ten kopec otestoval, zhodou okolností to vysšlo tak, že som ho išiel dvakrát, vo štvrtok sám a v piatok v 3 ľuďoch.

Takže pod kopcom som mal asi 130, v pohode to zrýchľovalo, asfalt som netrhal, ale šlo to. Keď som dosiahol 160, tak som to pustil na 110 a zase zrychľoval, v pohode to šlo skoro až do 160, ale to už bol koniec kopca. To všetko na 5-ke.

To isté som na druhý deň zopakoval s naloženým autom a rozdiel v dynamike takmer žiadny.
Lexus GS 450h Premium 2013
Sony KD-55XE9005 + TV Box X96 (S905X) + LibreELEC
Onkyo TX-L20D + repro Elac FS 78
Marek71
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod romanca 2. 5. 2005 19:22

absolutny suhlas s pozorovanim, ze ta almera je leniva ako zdochlina. a co je najhorsie napriek tomu ma aj mizernu spotrebu okolo tych 7 litrov, v zime na zimnych dokolo 7,5 v lete zase aj okolo 6,5. ale inak je to fajn auto s dobrym interierom a bez akychkolvek prevadzkovych problemov. len ten motor. ked som v nej sedel prvy krat... nechal som sa oblbnut predajcom, skusobna jazda bola na 1,8.
Skoda Favorit -> Opel Vectra A -> Nissan Almera -> Honda FR-V
romanca
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Marek71 3. 5. 2005 11:49

romanca: Mal si vziať diesel, ja ho mám a som s ním spokojný, je to pomerne dynamický motor, žiadna zdochlina a spotreba za 60.000 km je 5,55 l/100 km. A to jazdím večšinou diaľnice rýchlosťou tak okolo 140 km/h.
Lexus GS 450h Premium 2013
Sony KD-55XE9005 + TV Box X96 (S905X) + LibreELEC
Onkyo TX-L20D + repro Elac FS 78
Marek71
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mener 3. 5. 2005 12:06

Kdyz sem ji kupoval ja v roce 2002, tak byl rozdil 30.000,- mezi 1.5 a 1.8 ve vsech vybavach, cili volba jasna - 1.8 - a nelituju. Prevody to ma sice vo neco kratsi nez 1.5, ale jede to. Jinak tydle Nissani motory sou hodne poddimenzovany, daji se velmi slusne nachipovat na atmosferickej benzin (1.8 na 100 kW) - je to delany na emise a spotrebu.
mener
Nováček

Odeslat příspěvekod mener 3. 5. 2005 12:15

Jinak este k tomu zvuku, mam ted najeto 90.000 km a furt je to tissi a tissi.
mener
Nováček

Odeslat příspěvekod Veverak 3. 5. 2005 13:34

Marek71: tak to je slusny, benzinak je teda vetsi vzdechlina, i kdyz ma vic kw .... Na druhou stranu, kdyz je potreba tak muzu zaradit 4ku, pripadne 3ku (jde az do 140).
Veverak
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Marek71 3. 5. 2005 16:30

Veverak: To je jasné... ale myslím, že s týmto kopcom by mal problém aj hocijaký iný benzín tejto kubatúry.

Ja ten diesel oceňujem, pretože jazdím večšinou po diaľnici a nemusím takmer vobec radiť, 5-ka to v pohode utiahne. A pri mojom nájazde 50.000 km ročne sa mi to vyplatí.
Lexus GS 450h Premium 2013
Sony KD-55XE9005 + TV Box X96 (S905X) + LibreELEC
Onkyo TX-L20D + repro Elac FS 78
Marek71
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod marepa 3. 5. 2005 17:24

tak ja se taky pridam do diskuze. Mam Primeru P11 s motorem 1.6i, coz jak nekdo popisoval je podobny motor, jako ta Almera... ale auto je vyrazne tezsi nez Almera.

Motor mi ale jako zdechlina neprijde. Jezdil ve meste 2000-3000 a mimo mesto kolem 3tis.. ale samozrejme, pokud od motoru chcu dynamiku, tak musim tocit. ono nemuzete cekat tocivy moment na 2000otackach.
Mozna se vam rozdil zda velky i proto, ze ta 1.8 co se dava do Almery je udajne velmi povedeny motor, ktery ma prave 90% toc momentu uz pri 2000otackach...tak proto se vam mozna zda byt silnejsi.

Docela by mne ale zajimalo benzinove auto v teto kubature (1.4-1.5 nizsi stredni) ktere ma u 2000zatah..takove snad ani nemuze byt.
BMW E92 M3 | dlouhodoba spotrba 13.2l/100km, holt 75mph na dalnici nezere az tolik
marepa
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kowalski 3. 5. 2005 21:31

Mapera: S tou hmotností primery a almery bych to neviděl tak rozdílně. Ona ta almera něco váží, kamarád měl stejnou primeru jako ty a ten hmotnostní rozdíl tam nebyl skoro žádný. Přesná čísla se mi teď nechtějí hledat Mr. Green
Kowalski
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod marepa 4. 5. 2005 07:53

tak primera by mela mit celkovou (tedy s ridicem a naplnema) asi 1670 jestli se nepletu.
BMW E92 M3 | dlouhodoba spotrba 13.2l/100km, holt 75mph na dalnici nezere az tolik
marepa
Inventář
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků