Stránka 138 z 139

Odeslat příspěvekNapsal: 10. 6. 2021 20:59
od Arnie J
Naopak, to je ještě bez zlepšováků

Odeslat příspěvekNapsal: 10. 6. 2021 21:00
od Arnie J
Ale tak beneli furt lepší :)

Odeslat příspěvekNapsal: 10. 6. 2021 21:00
od Arnie J
Jo a není to 4. generace ;)

Re: Mazda 3 - čtvrtá generace

Odeslat příspěvekNapsal: 10. 6. 2021 21:19
od Nissan350Z
To vím, že není, ale 3. generaci jsem tady v rychlosti nenašel :D

-- 10. 6. 2021 21:19 --

Arnie J píše:Naopak, to je ještě bez zlepšováků

Aha, to není ten, jak se olej ředil naftou?

Re: Mazda 3 - čtvrtá generace

Odeslat příspěvekNapsal: 10. 6. 2021 22:03
od Lukas063
bych do japonce spíš ten benzin

Odeslat příspěvekNapsal: 10. 6. 2021 23:09
od Arnie J
Nissan350Z píše:To vím, že není, ale 3. generaci jsem tady v rychlosti nenašel :D

-- 10. 6. 2021 21:19 --

Arnie J píše:Naopak, to je ještě bez zlepšováků

Aha, to není ten, jak se olej ředil naftou?

Hele nevím :)

Re: Mazda 3 - čtvrtá generace

Odeslat příspěvekNapsal: 10. 6. 2021 23:27
od tslany

Re: Mazda 3 - čtvrtá generace

Odeslat příspěvekNapsal: 11. 6. 2021 07:32
od MV_cz
Nissan350Z píše:2,2 MZR-CD z roku 09 asi spíš nebrat, co? :D

nabrat? na lopatku? :D

Re: Mazda 3 - čtvrtá generace

Odeslat příspěvekNapsal: 11. 6. 2021 08:42
od Lukas063
:D

Re: Mazda 3 - čtvrtá generace

Odeslat příspěvekNapsal: 11. 6. 2021 13:17
od MirecBA
Lukas063 píše:bych do japonce spíš ten benzin


suhlasim, ideal ten 2,5l skyactiv

Re: Mazda 3 - čtvrtá generace

Odeslat příspěvekNapsal: 11. 6. 2021 16:53
od Hustoles
Diesel potřebuje mimořádnou péči
Kdo chce šetřit, asi bude hledat diesel. Naftových motorů bylo několik. Nejprve se prodával starší dvoulitr, zde už s částicovým filtrem, později pak novější motor 2,2 l. Ten se vyskytoval v hned pěti různých výkonových verzích od 92 do 136 kW. Ten měl samozřejmě částicový filtr také vždy.
Na rozdíl od konkurenčních motorů, především pak ikonického koncernového TDI, které, podle některých majitelů, přímo zázračně generuje naftu a jezdí snad i se zápornou spotřebou, nebyl nikdy diesel Mazdy vzorem úspornosti. Japonský výrobce si totiž nedovolil „očůrat“ měření emisí oxidů dusíku jako Volkswagen a jeho motor prostě víc „žral“, aby škodlivé emise plnil. V reálném provozu tak Mazda s dieselem 2,2 l jezdí za 6 až 6,5 l na 100 km, tedy zhruba o litr víc než švindlující Octavie a Passaty.
Diesel by byl spolehlivý mechanicky, ale bohužel má jeden zásadní problém, který, když nebyl řešený, může celý motor zastavit. A tím jsou protékající vstřikovače, respektive podložky pod nimi. Samotné drahé vstřiky od Densa, ačkoli velmi citlivé na kvalitu nafty, vydrží při provozu na kvalitní palivo fungovat dlouho (běžně přes 250 000 km).
Jenže právě přes podložky pod vstřiky se do motoru dostává nafta tehdy, když nemá. Motor tak rychleji karbonuje a také se umocňuje problém s ředěním oleje naftou, ke kterému dochází i kvůli nedokončeným regeneracím částicového filtru, když se jezdí častěji krátké trasy. Stejně jako u benzinových motorů tak musíte pravidelně kontrolovat hladinu oleje. Ale ne kvůli ubývání, ale naopak. Jakmile vyleze hladina nahoru k písmenu X, je nutné olej vyměnit. U některých aut se tak může stát klidně po 6 000 km!
Ohledně netěsných podložek pod vstřiky provedla Mazda servisní opatření, ale jak auta vypadla z oficiálního servisního plánu a hlavně přestala jezdit do značkového servisu, asi už nikdo netěsnost vstřiků preventivně neřešil. A takový motor pak může rychle dojezdit (prostě se kvůli zdegradovanému oleji plnému karbonu jednoho dne zadře, nejčastěji kvůli ucpání sacího koše olejového čerpadla).
Diesel bychom tak odkývali jen tehdy, pokud má za sebou nepřerušenou a dohledatelnou servisní a kilometrovou historii a hlavně záznamy o vyměněných podložkách vstřikovačů (ideální je interval 60 000 km, i když se to běžně dělalo mnohem později). Vyšší nájezd dieselu vadit nemusí, spíše naopak, protože je to signál, že auto jezdilo spíše delší trasy, kdy se částicový filtr obvykle zregeneruje správně.

Re: Mazda 3 - čtvrtá generace

Odeslat příspěvekNapsal: 11. 6. 2021 16:56
od Tomas B
si byl u wolfa v učení?

Re: Mazda 3 - čtvrtá generace

Odeslat příspěvekNapsal: 11. 6. 2021 17:08
od MV_cz
ještě že ne u okčáka :D

Re: Mazda 3 - čtvrtá generace

Odeslat příspěvekNapsal: 11. 6. 2021 17:25
od MirecBA
Nedrazdi okcaka bosou nohou :D

Re: Mazda 3 - čtvrtá generace

Odeslat příspěvekNapsal: 11. 6. 2021 17:27
od Hustoles
Tomas B píše:si byl u wolfa v učení?

Jen výcuc.. 8-)
https://www.garaz.cz/clanek/test-ojetin ... h-21006253