Mazda CX-5 - jaký motor?

Honda, Mazda, Mitsubishi, Toyota

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod mercedes27 16. 2. 2016 19:19

Tak ale ono tech 195 mazdackejch koni neni jako 195 slepicich koni. Ona ta Mazda zase tak ziva neni. Ale zvazil bych koupi CX3 - na to poskakovani staci, je hezci a levnejsi.
mercedes27
Poslední varování
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tycoon 16. 2. 2016 19:46

El Carlos píše:Žena by nejradši výbavu Revolution TOP 4WD A/T, což omezuje výběr na
- G192 - 2,5L benzín (výkon 141 kW / 192 hp, spotřeba 7,2 l/100km)
- CD175 - 2,2L diesel (výkon 129 kW / 175 hp spotřeba 5,5 l/100km)

Takhle - jde o 2. auto do rodiny a denní dojíždění do práce, na nákupy a časem vození dětí. Je mi jasné, že každý soudný člověk by normálně bral benzín. Nicméně v kategorii předváděcích aut lze najít oba motory v totožné cenové relaci a tedy mě zde netrápí otázka "za jak dlouho se ten diesel zaplatí". Spíše mě zajímají zkušenosti s motory. Jestli diesel není enormní klapadlo nebo jestli z benzínu každých 10 tisíc km nevyletí těsnění, které stojí milion apod.

Dodávám, že žena je momentálně zvyklá na 1.6 CRDi v Kia Cee'd, takže diesel jako takový nevadí, ale zatím jsem se nedostal ani ke zkušební jízdě, abych zjistil, jestli to není traktor.


Lubos1 píše:
diesel 175k A/T - priemer 7.79
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2

benzin 192k A/T- priemer 8,69
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2


Mazda nám s nástupem motorů řady Skyactive odpověď na tuto otázku značně ulehčila. Sjednotila kompresní poměry vznětových a zážehových motorů na hodnotu 14:1, čímž došlo i ke sjednocení účinnosti. Odpověď je tedy jednoznačně benzín, o dieselu nemá smysl ani půl vteřiny přemýšlet, natož uvažovat o zkušební jízdě.
Ostatní automobilky se snaží udělat odpověď na tu otázku složitější.
FR 1.4 TSI 92 kW
ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
tycoon
Inventář

Odeslat příspěvekod El Carlos 16. 2. 2016 20:46

mercedes27 píše:Tak ale ono tech 195 mazdackejch koni neni jako 195 slepicich koni. Ona ta Mazda zase tak ziva neni. Ale zvazil bych koupi CX3 - na to poskakovani staci, je hezci a levnejsi.


Taky jsem jí navrhoval a taky se mi líbí o něco víc, ale neprošlo to :oops:
Chybou prý je, že dosáhne zepředu na sedadla vzadu (= malé)... ačkoliv sám si myslím, že to je spíše výhoda v případě budoucích potomků.
Superb 2.0 TDi 4x4 125 kW DSG
HTC Sensation
ASUS Eee Pad Transformer
El Carlos
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mercedes27 16. 2. 2016 20:58

To je skoda. CX3 v cervene je naprosto luxusni zalezitost. Asi nejhezci male SUV. Kam se hrabe Audi Q3 apod. Ale mensi urcite bude a hlavne kufr bude malej. Pokud premyslite o potomcich a kocarku, pak CX5 bude lepsi.
mercedes27
Poslední varování
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 16. 2. 2016 22:03

El Carlos píše:Začínám se pomalu klonit k benzínu, ačkoliv mi přijde podivné jí pořizovat něco, co má 194 koní, když sám mám asi 170 :-D

na "bublačku" ideální :)
SkyActiv-G 165 / SkyActiv-G 184 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150

goes 12.5.2020 18:46
Nic jako cena vykon neexistuje.
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vose 16. 2. 2016 22:28

Lubos1 píše:Skyactiv diesle mali problemy s vackovymi hriadelmi a pilinami v oleji. Malo by to byt vyriesene, ale je nutna casta vymena oleja, co predrazuje prevadzku. Ako druhe auto v rodine bude predpokladam jazdit hlavne mesto a kratke trasy, s cim su spojene problemy s nedokoncenou regeneraciou DPF, co je bezne pri rieseni bez mocoviny.


Regenerace DPF nesouvisí s močovinou a močovina nesouvisí s DPF. Skyactiv-D má dvojitý EGR, dvojité přeplnování a proto funguje bez SCR i bez LNT filtru.
Při LNT filtru a likvidaci NOx je potřeba vstřikování nafty a ano tam to spolupracuje s DPF.
Panasonic TX-65GZ950E

Mazda 6 2.0 MZR-CD 100 kW - už ne

Mazda 6 2,0 MZR-CD 103 kW GTA
Audi A6 Avant 3,0TDi 160kW
Vose
Nováček

Odeslat příspěvekod DoubleSix 17. 2. 2016 11:20

El Carlos píše:- G192 - 2,5L benzín (výkon 141 kW / 192 hp, spotřeba 7,2 l/100km)
- CD175 - 2,2L diesel (výkon 129 kW / 175 hp spotřeba 5,5 l/100km)
Já bych ženskou hned ze začátku moc nerozmazloval, nebo na to dojedeš.
Takže 2.0 benzín v automatu musí stačit.
A jestli někdo neumí couvat nebo parkovat, kamera to nezachrání.
DoubleSix
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomas B 17. 2. 2016 11:43

+1
Tomas B
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod El Carlos 17. 2. 2016 11:53

DoubleSix píše:
El Carlos píše:- G192 - 2,5L benzín (výkon 141 kW / 192 hp, spotřeba 7,2 l/100km)
- CD175 - 2,2L diesel (výkon 129 kW / 175 hp spotřeba 5,5 l/100km)
Já bych ženskou hned ze začátku moc nerozmazloval, nebo na to dojedeš.
Takže 2.0 benzín v automatu musí stačit.
A jestli někdo neumí couvat nebo parkovat, kamera to nezachrání.

Já jsem pro tento účel navrhoval Citigo s automatem, ale jsou to její peníze... 8-)
Superb 2.0 TDi 4x4 125 kW DSG
HTC Sensation
ASUS Eee Pad Transformer
El Carlos
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DoubleSix 17. 2. 2016 12:05

El Carlos: Citigo ne, to je pro ženskou moc malý. Navíc v tom bude výhledově vozit vaše děti.
DoubleSix
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomas B 17. 2. 2016 12:08

El Carlos píše:
DoubleSix píše:
El Carlos píše:- G192 - 2,5L benzín (výkon 141 kW / 192 hp, spotřeba 7,2 l/100km)
- CD175 - 2,2L diesel (výkon 129 kW / 175 hp spotřeba 5,5 l/100km)
Já bych ženskou hned ze začátku moc nerozmazloval, nebo na to dojedeš.
Takže 2.0 benzín v automatu musí stačit.
A jestli někdo neumí couvat nebo parkovat, kamera to nezachrání.

Já jsem pro tento účel navrhoval Citigo s automatem, ale jsou to její peníze... 8-)


tak to je jiná, když takovýhle věci u vás platí ženská

-- 17. 2. 2016 11:08 --

DoubleSix píše:El Carlos: Citigo ne, to je pro ženskou moc malý. Navíc v tom bude výhledově vozit vaše děti.


přesně tak
Tomas B
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lubos1 17. 2. 2016 12:21

Vose píše:
Lubos1 píše:Skyactiv diesle mali problemy s vackovymi hriadelmi a pilinami v oleji. Malo by to byt vyriesene, ale je nutna casta vymena oleja, co predrazuje prevadzku. Ako druhe auto v rodine bude predpokladam jazdit hlavne mesto a kratke trasy, s cim su spojene problemy s nedokoncenou regeneraciou DPF, co je bezne pri rieseni bez mocoviny.


Regenerace DPF nesouvisí s močovinou a močovina nesouvisí s DPF. Skyactiv-D má dvojitý EGR, dvojité přeplnování a proto funguje bez SCR i bez LNT filtru.
Při LNT filtru a likvidaci NOx je potřeba vstřikování nafty a ano tam to spolupracuje s DPF.

Riesenie bez mocoviny predovsedkym zvysuje spotrebu a tieto Sky-D Mazdy jednoducho nie su usporne (mal som, viem posudit). Plus prenika nafta do oleja, cim ho znehodnocuje a zvysuje jeho tlak.
www.autogratis.sk
Lubos1
Nováček

Odeslat příspěvekod MirecBA 17. 2. 2016 13:38

goes píše:souhlasim 10-12 vs. 6-7 neni az tak daleko.


vlhky sen majitela 2.2D 8-)

-- 17. 2. 2016 13:31 --

El Carlos: 2,5l mi pride ako jedina rozumna volba, nenapada ma ziaden argument pre 2.2D. Ani Nm tomu motoru nepomozu. V oboch pripadoch slapnes na plyn a AT sa postara o +-rovnaku dynamiku.
skyactiv G157
MirecBA
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MirecBA 17. 2. 2016 15:35

test so slabsou 2.2D
http://www.auto-motor-und-sport.de/verg ... tml?show=3

v spotrebe to porazilo TDi

-- 17. 2. 2016 14:38 --

2.5l som nenasiel, len G165
http://www.auto-motor-und-sport.de/verg ... tml?show=3
skyactiv G157
MirecBA
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vose 17. 2. 2016 17:16

Lubos1 píše:
Vose píše:
Lubos1 píše:Skyactiv diesle mali problemy s vackovymi hriadelmi a pilinami v oleji. Malo by to byt vyriesene, ale je nutna casta vymena oleja, co predrazuje prevadzku. Ako druhe auto v rodine bude predpokladam jazdit hlavne mesto a kratke trasy, s cim su spojene problemy s nedokoncenou regeneraciou DPF, co je bezne pri rieseni bez mocoviny.


Regenerace DPF nesouvisí s močovinou a močovina nesouvisí s DPF. Skyactiv-D má dvojitý EGR, dvojité přeplnování a proto funguje bez SCR i bez LNT filtru.
Při LNT filtru a likvidaci NOx je potřeba vstřikování nafty a ano tam to spolupracuje s DPF.

Riesenie bez mocoviny predovsedkym zvysuje spotrebu a tieto Sky-D Mazdy jednoducho nie su usporne (mal som, viem posudit). Plus prenika nafta do oleja, cim ho znehodnocuje a zvysuje jeho tlak.

Ono řešení bez močoviny zvyšuje spotřebu, protože je potřeba vypálit LNT filtr a ten mazda ve Sky-D nemá. Takže to nemůže s tím souviset se zvýšenou spotřebou.
Ten motor jsem zkoušel najel jsem 500 km a spotřebu jsem na obvyklé trase z práce a domů a zpět měl 4,7 l/100km včetně regenerace DPF. Při běžném ježdění se žena nedostala přes 5,5l/100km. Když jsem tomu začal šlapat, tak jsem se dostal na 6,5 l/100km.
Panasonic TX-65GZ950E

Mazda 6 2.0 MZR-CD 100 kW - už ne

Mazda 6 2,0 MZR-CD 103 kW GTA
Audi A6 Avant 3,0TDi 160kW
Vose
Nováček

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků