Toyota koutek

Honda, Mazda, Mitsubishi, Toyota

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod anonymni 24. 1. 2022 11:58

Jaka je?
anonymni

Odeslat příspěvekod Moucha 24. 1. 2022 12:48

na dotek hladká
Moucha
ing. Spokojený
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 24. 1. 2022 12:51

píšu si
anonymni

Odeslat příspěvekod kurtoid 24. 1. 2022 13:08

Corolla vs Jetta ťukanec

https://www.youtube.com/watch?v=o_vhCHLX-mc

Měl jsem teda představu o trochu jiné bezpečnosti u novějších japončíků (u těch starších si iluze nedělám).

Ale tak třeba to pro tyhle východní trhy dělá Toyota z bláta nebo trochu jinak, což je taky takový klasický japonský kalkul.
kurtoid
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod MELLO 24. 1. 2022 13:26

To nic moc teda.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 24. 1. 2022 13:33

Buchni dverami na Corolle a na Jette a hned budes pocut rozdiel.
.bad.decision.matters.

goes 24.5.2020 23:11
:D dnes jsi vitez

evlo 29.3.2021 13:26
Gliderovo doporučeni autowerks cajk
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Sattero 24. 1. 2022 13:48

Glider: To je tlumícím materiálem na Jettě (uprostřed čtvereček), nepřenáší se tolik vibrace a rezonance o plech dveří. Když jsem vytlumil dveře na Cliu, taky to bylo potom jak zavírat auto a ne plechovku. A to jsem ani nepřidal žádný těsnění. Vím, že toto je i v nových Golfech.

Jinak na videu se pomíjí ochrana osob ve vozidle. To že je auto na totálku při takové nehodě je stejně jedno, spíš jestli to ochránilo posádku (jejich nohy obzvlášť u tohoto střetu) - na videu není zmíněno.

Nicméně Euro NCAP i ANCAP cajk hele. https://www.euroncap.com/en/results/toy ... olla/35878

Tak hlavně to ale nevyužít v praxi, pokud možno...
Sattero
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kurtoid 24. 1. 2022 14:26

Sattero píše:Jinak na videu se pomíjí ochrana osob ve vozidle. To že je auto na totálku při takové nehodě je stejně jedno, spíš jestli to ochránilo posádku (jejich nohy obzvlášť u tohoto střetu) - na videu není zmíněno.


Ochrana osob se pomíjí, ale tohle mi teda nějak na jistotě nepřidá:

1. nejdou otevřít dveře
2. utržená zadní lavice

Navíc u Toyoty na rozdíl od VW:

1. levé přední kolo v prostoru kabiny
2. kolabující A sloupek
3. celá konstrukce pohnutá - spodek (tam to má Jetta taky, ale tak z 1/4), střecha, pravá strana. To auto prostě není tak pevné a celé se prohnulo nahoru a doleva.

Jako působí to na mě jako solidní průšvih, zvlášť když si vezmu, že se MQB dělá s malými dodělávkami od roku 2012, kdežto platforma Toyoty je o generaci novější.



Sattero píše:Nicméně Euro NCAP i ANCAP cajk hele.


No, právě kvůli takovým videím z reálu tady těm sranda testům z Ncapu přestávám věřit.

IIHS občas bouchne auty o sebe, v EU se neděje nic.

Z EU výrobců zveřejňovalo testy snad jen Volvo (pamatuju si na střet S40 s XC90).
kurtoid
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod impact 24. 1. 2022 15:11

Sattero píše:
Jinak na videu se pomíjí ochrana osob ve vozidle. To že je auto na totálku při takové nehodě je stejně jedno, spíš jestli to ochránilo posádku (jejich nohy obzvlášť u tohoto střetu) - na videu není zmíněno.



Nepomíjí, výslovně to tam zmiňuje, že VW má deformační zóny mimo kabinu v čumáku auta a pokud jsou síly, které na auto působí, větší, než co pohltí předek, tak se síla toho nárazu přenese na pasažéry v kabině, která zůstala v podstatě netknutá, a taky na druhý auto. U Toyoty tu sílu nárazu absorbuje celý auto, taky je po nárazu mnohem víc poškozená.

Nemyslím si, že to souvisí s odhlučněním, spíš s celkovou konstrukcí auta.

Ale dál tam říkají, že je ta Toyota na nový platformě TNGA a že prej je to mnohem lepší, než dřív. Takže nějakej progres tam asi je.
Hyundai je auto do konce života. Zaprvé, nikdy ti ho neukradnou. Zadruhé, nepodaří se ti ho prodat.
impact
Inventář

Odeslat příspěvekod kurtoid 24. 1. 2022 15:57

V tom, že když se ty síly rozloží do auta máš pravdu, ale nevím, jestli je to nějaká výhoda v tomhle konkrétním testu.

Je zmíněno, že auta mají podobnou hmotnost, po nárazu odskočila obě cca na stejnou vzdálenost od místa střetu. Takže pro posádku tam byly nejspíš velmi podobné géčka u obou aut - hrozí podobná vnitřní poranění.

Počítat s nějakou větší deformací celého auta je fajn, ale je otázka, kde je ta hrana, kdy už to může být prostě špatně. Tady v tom testu to ještě dopadlo dobře, ale stačila by rychlost třeba o 10km vyšší a zatímco by VW dopadl pořád ještě dobře, Toyota už by se mohla zlomit.

Tady v tomhle videu je krásně vidět, jak se lámou i celkem nová auta (yaris), u kterých prostě chybí ta pevnost.
(tady je to ale už opravdu nefér náraz do o dvě třídy většího vozu).

https://www.youtube.com/watch?v=vJLBqiyeMP0
kurtoid
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod impact 24. 1. 2022 16:29

No, já to chápu tak, že to výhoda je - prostor pro posádku má zůstat pokud možno v celku, aby se zabránilo zranění, a deformovat se má všechno okolo. Ostatně i to video tak vyznívá, VW z toho vyšel dobře, Toyota hůř.

Rozhodně bych chtěl, aby tak fungovalo auto, ve kterém jedu.
Hyundai je auto do konce života. Zaprvé, nikdy ti ho neukradnou. Zadruhé, nepodaří se ti ho prodat.
impact
Inventář

Odeslat příspěvekod Nekenieh 24. 1. 2022 18:43

Vzhledem k tomu, že mnoho nehod dnes končí tak, že z poměrně nerozbitých aut vytahují mrtvé lidi s utrženými vnitřními orgány, tak bych nad vlastnictvím "pevného auta, co se moc nedeformuje" vůbec nejásal.
Nekenieh
Štamgast

Odeslat příspěvekod Lukas063 24. 1. 2022 19:57

ta utržená zadní lavice, to mě až trošku vyděsilo :-O
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PeTr7650 26. 1. 2022 13:06

dal jsem nabíjet plužina na standardní zásuvku v garage, čas pro plné dobití kolem 8 hodin mně kapku vyděsil
Слава Україні!
PeTr7650
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 26. 1. 2022 13:08

to tak je holt 100 km dojezdu
anonymni

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků