Vodíková Toyota

Honda, Mazda, Mitsubishi, Toyota

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod paolo_ 8. 1. 2014 23:02

Toyota opravdu ví a nebojí se nových technologií!! Chudák VW na to ani nezareaguje, ale což, lidové vozy jsou jen pro ovečky.

http://www.autorevue.cz/na-ces-nechybi-ani-toyota-privezla-koncept-s-palivovymi-clanky
Toyota Corolla TS, Honda Civic Type R, Opel Corsa OPC, Mitsubishi Colt, Subaru Impreza WRX
paolo_
Nováček

Odeslat příspěvekod skype 8. 1. 2014 23:05

a proč neukáží jak jezdí? to by mohla udělat každá automobilka, že doveze auto a řekne že je na palivový články
skype

Odeslat příspěvekod quasimoto 8. 1. 2014 23:13

ja som sa uz aj v takom aute vozil ;) tusim to bolo na zaklade MB B prvej generacie na autosalone vo Frankfurte 2011 ... taketo vseliake auta na alternativne pohony tam robili shuttle ... takze ziadna prevratna novinka. A Hoda FCX sa tusim uz v obmedzenej serii davno jazdi
quasimoto
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod skype 8. 1. 2014 23:20

jo, pár FCX Clarity jezdí myslím v CA
skype

Odeslat příspěvekod icotech852 9. 1. 2014 05:42

je otazne a velmi ma to zaujima:

1,vdaka akemu zdroju energie sa vyraba vodik do tohto vozidla (predpokladam,ze z elektriny)
2,kolko energie treba pouzit na vyrobu vodiku na dojazd napr.100km (pokial ma auto vykon napr.100kW)
3,v akom stave je vodik vo vozidle (v plynnom,v kvapalnom)

http://www.inforse.dk/europe/fae/DOPRAV ... zidla.html

Pre typické vozidlo však vyše 100 litrov vodíka ešte stále dosahuje len asi 30% energetickej hustoty 30 litrov benzínu.


-- 9. 1. 2014 05:52 --

a mozme si hned aj odpovedat:

1,Vodík sa dá vyrobiť viacerými spôsobmi okrem už uvedenej elektrolýzy vody, sa v súčasnosti používa aj čiastočná oxidácia ropných zvyškov, splyňovanie uhlia a ďalšie postupy

2,Energetická účinnost elektrolýzy vody (získaná chemická energie/dodaná elektrická energie) dosahuje v praxi 60-70%

cize na vyrobu vodika s energiou 100kW dodame vdaka elektrolyze 150kW? aka bude cena vyroby (1kW stoji 0,23e)

3,v kvapalnom
Naposledy upravil icotech852 dne 9. 1. 2014 07:13, celkově upraveno 1
forsaken...
icotech852
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 9. 1. 2014 06:24

Vodik se IMHO za bezne teploty zkapalnit neda, rakety pouzivaji kryogenni system, kdy ma nadrz velmi nizkou teplotu - to u auta asi nepujde, vodik se odparuje ven a to by asi nebylo bezpecne...
A k ucinnosti je potreba zapocitat ucinnost vyroby elektriny, ktera je klasicky kolem 30%, takze celkem tak kolem 20% coz je nic moc. Ale dava smysl to vyrabet z obnovitelnych zdroju (vitr, solary,...) s kteryma jsou jinak problemy.
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 9. 1. 2014 07:27

paolo_ píše:Toyota opravdu ví a nebojí se nových technologií!! Chudák VW na to ani nezareaguje, ale což, lidové vozy jsou jen pro ovečky.

http://www.autorevue.cz/na-ces-nechybi-ani-toyota-privezla-koncept-s-palivovymi-clanky


a co je na tom super udelat vodikove auto, ktere bude stat, jako jine vodikove auta 100-500tis. eur. Vyroba vodiku je zatim silne neefektivni a slozita. Tudiz proc delat neco, co si koupi par vyvolenych?

Nicmene tvuj VW komplex je fajny :)
anonymni


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků