Najde se zkuseny Subarista?

Honda, Mazda, Mitsubishi, Toyota

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod MMira 28. 11. 2010 10:45

Tak nam tu na severu nasypalo a i doma to vypada na nadilku. Protoze ted musim koupit nejake priblizovadlo, tak premyslim, ze bych spojil prijmne s uzitecnym a koupil starsi Imprezu.

Atmo auta jsou bohuzel slaba, takze nejspise nejakou WRX. Dokaze mi nekdo rict, jak jsou na tom tato auto s dlouhodobou spolehlivosti? Jak velke riziko je koupit ojetinu?

Nasel jsem treba tohle, ma to spoustu km, je to 10 let stare, na ty roky je to drahe, ale nevypada to zle.

Za jen o malo vic se najde novejsi a o dost min vylitany kousek. Je to ale kombajn.

Poradi nekdo?
FWD na pojizdky, AWD na potah, RWD na zabavu, co vice si prat.
MMira
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dobrý duch 28. 11. 2010 10:53

no uprimne receno, prc se nepodivat spise na Audi? tam dostanes auto, co funguje po strance pohodnu naprosto rovnocene se subaru, ale je i koukatelne, komfortni, mas tam vyber kvalitnich motoru v benzinu i nafte apod.

jionak obecne se ty subaru nesereou, ale realne je to kus od kusu...
Dobrý duch
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MMira 28. 11. 2010 11:16

chci "male" auto, A4 uz je na muj vkus moc velka, A3 ma haldex, to moc jako srovnatelne nevidim. vzhled je mi jedno, komfort taky. spise jde o mechanickou stranku veci.
FWD na pojizdky, AWD na potah, RWD na zabavu, co vice si prat.
MMira
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dobrý duch 28. 11. 2010 12:00

cece ta impreza je delkou jako ta A4... bavime-li se o +- stejnem roku. nicmene jak sem psal obecne pohoda, ale musis resit kus od kusu. Jinak mas tam jeste v nizsi stredni napr. Alfa 155 Q4 nebo Alfa 33 1,7 Pernament...
Dobrý duch
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MMira 28. 11. 2010 12:14

delkou asi ano, pocitove je to prece jen jinde. alfy jsem vyradil obecne, sehnat kus, na ktery se da spolehnout, je zvlaste u starsich typu v CR temer nemozne.
FWD na pojizdky, AWD na potah, RWD na zabavu, co vice si prat.
MMira
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dobrý duch 28. 11. 2010 12:17

jinak ja mel ty kombi WRX ve vyberu cca pred rokem v rocnicich s cenou okolo 200tis. ale pak jsem od toho upustil a ani nevim proc. ja nemohl rozdychat ten pidi interier a ten design. kupil sem nakonec tu A4, ktera vnejsim rozmerem je na pohodu a vevnitr to vypada jako auto a funguje to stejne dobre. jinak v ramci toho co jsem si tehda zjistoval, tak se toho neni treba bati. takkze pokud ti zbytek nevadi, najdi si dobry kus a kupuj :)
Dobrý duch
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MMira 28. 11. 2010 13:28

Dobrý duch píše:...najdi si dobry kus a kupuj :)

nj, ale jak se pozna dobry kus?
FWD na pojizdky, AWD na potah, RWD na zabavu, co vice si prat.
MMira
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dobrý duch 28. 11. 2010 13:37

tak jako u jakehokoli jineho auta, prohlidkou a projizdkou.
Dobrý duch
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 3MPS 28. 11. 2010 20:13

Subarista jsem (dokonce dvojitý.-), ale jestli zkušený, to nevím. Nicméně u SUbaru platí stejné kontrolní postupy před koupí, jako jinde. Ovšem jednu věc je třeba mít na paměti: jelikož Impreza WRX už není tak docela auto pro běžného fotra od rodiny, ale spíše pro toiho, kdo její potenciál využije, tak podle toho je s ní zacházeno. A tudíž se ,může stát, že najdeš kus po majiteli, který s ní taky tak zacházel a dávla jí do kožichu. A proto se zaměř na takové "drobnosti", jako jsou vibrace kardanu, původ motoru (řada WRX a hglavně STI má opravované motory -toto se řeší na subaruclubu velmi často) a pak - hodně Imprez bylo terčem útoků řady tuzzerů. Což může znamenat naprosot neodborné a nebezpečné zásahy do agregátů (od tuningu výkonu, až po rozšiřování rozchodu kol a tudíž daleko vyšší zátěž na obě skupiny). Takže prověřit ústrojí pohonu - je taky dobré zařadit zpátečku a jezdit chvíli dokola s plným rejdem - ověříš tak jednak uložení přední nápravy - nesmí bouchta a odskakovat kola - toto se dějě dost často, a pak viskospojku. A mimo to - jelikož nejde o mladici - koroze. Servis není nejlevnější a takové věci, jao je např. výfukový systém, se nedá prakticky sehnat jinka, než originál, což je mastné, ale na foru najdeš i kanály, kde získáš (Kladno, něco je na SLovensku...)

Jinak nenech se tlačit do nákupu dílů z druhovýroby ani tam, kde to možné je - např. brzdy - originály prostě fungují daleko lépe - najdi si to na foru, je tam řada lidí, kteří dospěli k názoru, že nejlepší kotouče jsou fakt od Subaru, i když stojí 2x tolik jkao např. ATE či Bremba v tom nejlevnějším provedení.

jo, ještě poznámka ohledně geometrie - dost Subaru (včetně např. legacy) trpí na sjíždění vnějších obvodů pneu. Může to být geomterií, ale daleko častěji to je způsobem jízdy. A tady jen drobná rada - dodržuje naprostě striktně a přesně doporučený tlak v pneu - pokud je rozdílný tlak = rozdílný obvod dochází k namáhání viscospojky , která rozdíly vyrovnává a hrozí její poškození. Detaily si najdeš taky na foru, je tam toho ke čtení dost.

Ale jinak, pokdu vše funguje tak, jak má, není důvod žít v obavách. Subaru patří k té spolehlivější části aut na našich cestách.Ale pokazit se může vše, ale taky vše se dá opravit.
3MPS
Štamgast

Odeslat příspěvekod anonymni 28. 11. 2010 20:16

MPS: ty jsi hlavne mamlas. vis ty napr. kdo dela pro subaru brzdy? :)
anonymni

Odeslat příspěvekod divxfan 28. 11. 2010 20:28

goes píše:MPS: ty jsi hlavne mamlas. vis ty napr. kdo dela pro subaru brzdy? :)


Ale Brembo dělá přece pro Suba lepší než vlastní ne
divxfan
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 28. 11. 2010 20:44

jak by mohl ;) dyt MPS to napsal jasne, vse original a nedej boze neco jineho ;) to vis, vymenil mazdu za subu a je z nej proste odbornik :) takovy fluktujici fanda :)
anonymni

Odeslat příspěvekod Marek Zrak 28. 11. 2010 21:32

MMira: netřeba z toho dělat kovbojku, při zkušební jízdě poznáš nežádoucí zvuky, vibrace, vůle apod.
Auto musí jet hladce, motor na volnoběh nesmí klepat, opraveného motoru se taky není třeba bát. Některé žerou olej a když to majitel nekontroluje (není kontrolka hladiny) a dává tomu zabrat, pak ho zadře, takže po opravě máš zgenerálkovaný motor. U boxera se po zátěži vyplatí mrknout na olej, pravidelně se kontroluje co 1000km.
Turba taky neodcházejí a n.d. seženeš za normální prachy a např. zmiňovaný výfuk nabízí hned několik druhovýrobců, většinou jsou tam stejně už tuningové díly.
Brzdy se běžně dávají silnější, než originál, taky je několik možností výběru.
Pozornost věnuj taky spojce a převodovce, funkční 4x4 poznáš hravě v každé utaženější zatáčce projeté pod plným plynem.
Pokud koupíš dobrý totálně nehavarovaný kousek, bude ti dělat jenom radost, samozřejmostí je investice do prohlídky v servise, kup jen tam, kde to umožní.
F-150 5,0 ROUSH
M2
Coupe JCW KW3
Scania R490

hoonring.cz
Marek Zrak
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MMira 28. 11. 2010 23:19

dik za rady, nejaky nazor na to prvni wrx, co jsem na nej daval odkaz?
FWD na pojizdky, AWD na potah, RWD na zabavu, co vice si prat.
MMira
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marek Zrak 29. 11. 2010 09:23

Podle fotek vypadá hezky, motor vydrží klidně přes 300tkm, základ je stejně kontrola v servise.
Určitě bych tlačil cenu ještě dolů,takové auto se neprodává jako houska a zájemci (solventní) se zrovna nehrnou. Jestli máš limit okolo 250tkč, tak budeš mít slušnou rezervu na nějaké blbinky po koupi, třeba silnější stabilizátory, rozpěru mezi tlumiče a tak. Pokud je opravdu serviska vedená poctivě, mělo by to být v pohodě.
Neboj se řečí o vysokých nákladech, jezdit budeš okolo 12l, občas doliješ olej do motoru a jinak na to nesáhneš.
F-150 5,0 ROUSH
M2
Coupe JCW KW3
Scania R490

hoonring.cz
Marek Zrak
Inventář
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků