od podikk 28. 2. 2025 11:56
Mam Proace City Verso 1,5 hdi (velikostne Caddy), coz je přeznackovany Berlingo. Za 2 roky jsem na tom najel 110 000 km, celkove najeto 140 000 a zatim drzi. Hodne lidem odchazi cerpadlo adblue a musi se menit cela nadrz, to treba odchazi do 100 000 km 2x, mne zatim drzi. Pak DPF filtry jdou da haje (nevztahuje se na ne zaruka 5 let). Nic z toho me zatim nepotkalo, ale rikam si, ze je to tim, ze to auto pouzivam na to, an co je staveny. Tedy dalnice a delsi trasy. Jediny co, tak praska retizek mezi vackami, taky kolem 100 000 km. Ve 130 000 km ten muj byl slyset, tak na zaruku vymenili za inovovany. Retizky jsou uz ted silnejsi, takze se musi menit vacky, ventilove víko a dalsi kraviny okolo. Bez zaruky investice cca 40 az 50 tis kdyz se to nepotka.
Toyota se chvasta tim, ze Toyoty z linky jdou jeste na extra kontrolu, kam ostatni (Citroen, Peugeot, Fiat a Opel), ale co jako chteji zkontrolovat? Maximalne, jestli je to dobre spasovany, na konstrukcni vady neprijdou. Proste marketingovy kecy a divim se, ze Toyota ty kramy prodava