od Koubes 16. 11. 2021 23:24
Udělám tady malej výblitek.
Tak jsem se byl se ženou svézt trojkou ve verzi Sky X s manuálem.
Důvod byl ten, že manželka po 4M ježdění s Áčkem měla trochu pochybnosti o správném výběru vozu. Auto je prý moc měkký, odtažitý a málo akční.
Tak jsem jí navrhl ještě vyzkoušet něco, co jsme na jaře neprojeli. A to byla právě trojka.
Zvenku mi na HB nesedí ta (speciálně pro Mella) černá kola, jinak v červené sympoš. Vzadu by asi mohlo být více skla ve dveřích, protože to fakt je trošku tank.
Vevnitř i bez kůže příjemné překvapení z kvality interiéru. Palubka je obšita něčím jako koženka, takže příjemný, všechno pěkně lícovalo, jenom mi vadil černej lesklej plast na tunelu.
Sednout a najít si pozici naprosto bez potíží. V manuál seslích se dá sedět hodně nízko, což je naprosto super. Potom je řadička pěkně po ruce. Volant jde vytáhnout pěkně na krátké ruce, takže posaz super.
Důležitá jsou manuální tlačítka klimy, hlasitosti a start stopu. Povrchová úprava je velmi dobrá prakticky všeho a hlavně tunel má taktéž obšití koženkou, takže se dá odložit pravá noha do měkkého.
Další skvělá věc je na trvalo možnost vypnutí lane asistentu, přepínání mezi normálním a adaptivním tempomatem. Nic z toho po startu není potřeba nastavovat znova.
Infotainment samozřejmě proti prémii o dost slabší, ale líbí se mi kolečko ala Idrive u BMW.
Motor po nastartování je celkem tichý, auto bylo docela syrový, ale zkousil jsem po zahřátí i dynamiku. Po přesednutí z turba je to dole samozřejmě slabší, ALE líbí se mi okamžitá reakce motoru na šlápnutí na pedál. Pro mě v dnešní době věc nevídaná. Měl jsem možnost to srovnat se Scalou 1,5 na výjezdu na dálnici a když jsem poctivě vytáčel a řadil, tak jsem ho dal, ale je fakt, že to nebylo o moc. Turbo má prostě výhodu. Převody nejsou přehnaně dlouhý, dlouhá je až šestka na dálnici. Musí se pracovat s řadičkou dost, abych měl dynamiku, ale řazení je opravdu slast. Krátké a přesné dráhy, padá to tam samo. Manuál ZF u BMW je o hodně nepřesnější, Mercedes navíc gumovej. Popravdě i v koncernu není řazení tak dobrý.
Spotřebu jsem na těch 30 km neřešil. Ale přesto, že to byl syrovej motor, dost jsme to točili, tak nepřelezla 9.
Volant optimální tloušťka, reakce na zatočení okamžitá, není prakticky žádné mrtvé místo kolem středu. Je možná až příliš akční s hodně rychlým převodem. Tam by klidně mohl být o trochu pomalejší.
Podvozek mě překvapil, že nebyl výrazný hluk od kol, čekal jsem horší. Samozřejmě je dost tvrdej, v pomalých rychlostech naklepává na nerovnostech dost, ale nebouchá. Na to, že vzadu je torzka, tak v zatáčkách neodskakoval, jak u koncernu. Jak jsem zrychlil, tak samozřejmě fungoval o hodně líp. Za mě bych tady trochu přiměkčil, pokud bych to bral jako normální auto na dojíždění do práce.
Auto mě strašně příjemně překvapilo svým až analogovým nastavením a ovládáním v dnešní době. Žádnej Playstation. Určitě je v to v C segmentu v základu asi nejřidičtější auto, co se aktuálně nabízí. Neberu žádné HH a deriváty. Proto asi taky není moc vidět, protože mi přijde, že většina lidí tohle moc nevyhledává.
Celkově za ty prachy- akt. pod 700k za tenhle motor je to dost dobrá nabídka.
Takže máme o čem přemýšlet, až se opraví Áčko. Akorát představa prodávání Mergla je dost otravná.
Taycan plus
911 997.1 S 6G samozřejmě
Mercedes-Benz A200 6G, trochu úprava výkonu...
Jak píše saabik: Všichni skončíme u Porsche...