Mazda 3 - čtvrtá generace

Honda, Mazda, Mitsubishi, Toyota

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Arnie J 10. 6. 2021 20:59

Naopak, to je ještě bez zlepšováků
SkyActiv-G 165 / SkyActiv-G 184 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150

goes 12.5.2020 18:46
Nic jako cena vykon neexistuje.
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 10. 6. 2021 21:00

Ale tak beneli furt lepší :)
SkyActiv-G 165 / SkyActiv-G 184 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150

goes 12.5.2020 18:46
Nic jako cena vykon neexistuje.
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 10. 6. 2021 21:00

Jo a není to 4. generace ;)
SkyActiv-G 165 / SkyActiv-G 184 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150

goes 12.5.2020 18:46
Nic jako cena vykon neexistuje.
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Nissan350Z 10. 6. 2021 21:19

To vím, že není, ale 3. generaci jsem tady v rychlosti nenašel :D

-- 10. 6. 2021 21:19 --

Arnie J píše:Naopak, to je ještě bez zlepšováků

Aha, to není ten, jak se olej ředil naftou?
Vítěz kategorie VÝKON v soutěži Průměrný výkon garáže 2014, 2016

6,2l V8 - Only milk and juice come in 2 liters...

Enzo Ferrari:"Aerodynamika je pro lidi, co nedokážou postavit pořádný motor"
Nissan350Z
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukas063 10. 6. 2021 22:03

bych do japonce spíš ten benzin
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 10. 6. 2021 23:09

Nissan350Z píše:To vím, že není, ale 3. generaci jsem tady v rychlosti nenašel :D

-- 10. 6. 2021 21:19 --

Arnie J píše:Naopak, to je ještě bez zlepšováků

Aha, to není ten, jak se olej ředil naftou?

Hele nevím :)
SkyActiv-G 165 / SkyActiv-G 184 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150

goes 12.5.2020 18:46
Nic jako cena vykon neexistuje.
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tslany 10. 6. 2021 23:27

Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečnost.
tslany
Inventář

Odeslat příspěvekod MV_cz 11. 6. 2021 07:32

Nissan350Z píše:2,2 MZR-CD z roku 09 asi spíš nebrat, co? :D

nabrat? na lopatku? :D
renaultí 1.8 M5P EDC
fiatí 1.4 350A1000 dualogic
MV_cz
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukas063 11. 6. 2021 08:42

:D
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MirecBA 11. 6. 2021 13:17

Lukas063 píše:bych do japonce spíš ten benzin


suhlasim, ideal ten 2,5l skyactiv
MirecBA
Veterán

Odeslat příspěvekod Hustoles 11. 6. 2021 16:53

Diesel potřebuje mimořádnou péči
Kdo chce šetřit, asi bude hledat diesel. Naftových motorů bylo několik. Nejprve se prodával starší dvoulitr, zde už s částicovým filtrem, později pak novější motor 2,2 l. Ten se vyskytoval v hned pěti různých výkonových verzích od 92 do 136 kW. Ten měl samozřejmě částicový filtr také vždy.
Na rozdíl od konkurenčních motorů, především pak ikonického koncernového TDI, které, podle některých majitelů, přímo zázračně generuje naftu a jezdí snad i se zápornou spotřebou, nebyl nikdy diesel Mazdy vzorem úspornosti. Japonský výrobce si totiž nedovolil „očůrat“ měření emisí oxidů dusíku jako Volkswagen a jeho motor prostě víc „žral“, aby škodlivé emise plnil. V reálném provozu tak Mazda s dieselem 2,2 l jezdí za 6 až 6,5 l na 100 km, tedy zhruba o litr víc než švindlující Octavie a Passaty.
Diesel by byl spolehlivý mechanicky, ale bohužel má jeden zásadní problém, který, když nebyl řešený, může celý motor zastavit. A tím jsou protékající vstřikovače, respektive podložky pod nimi. Samotné drahé vstřiky od Densa, ačkoli velmi citlivé na kvalitu nafty, vydrží při provozu na kvalitní palivo fungovat dlouho (běžně přes 250 000 km).
Jenže právě přes podložky pod vstřiky se do motoru dostává nafta tehdy, když nemá. Motor tak rychleji karbonuje a také se umocňuje problém s ředěním oleje naftou, ke kterému dochází i kvůli nedokončeným regeneracím částicového filtru, když se jezdí častěji krátké trasy. Stejně jako u benzinových motorů tak musíte pravidelně kontrolovat hladinu oleje. Ale ne kvůli ubývání, ale naopak. Jakmile vyleze hladina nahoru k písmenu X, je nutné olej vyměnit. U některých aut se tak může stát klidně po 6 000 km!
Ohledně netěsných podložek pod vstřiky provedla Mazda servisní opatření, ale jak auta vypadla z oficiálního servisního plánu a hlavně přestala jezdit do značkového servisu, asi už nikdo netěsnost vstřiků preventivně neřešil. A takový motor pak může rychle dojezdit (prostě se kvůli zdegradovanému oleji plnému karbonu jednoho dne zadře, nejčastěji kvůli ucpání sacího koše olejového čerpadla).
Diesel bychom tak odkývali jen tehdy, pokud má za sebou nepřerušenou a dohledatelnou servisní a kilometrovou historii a hlavně záznamy o vyměněných podložkách vstřikovačů (ideální je interval 60 000 km, i když se to běžně dělalo mnohem později). Vyšší nájezd dieselu vadit nemusí, spíše naopak, protože je to signál, že auto jezdilo spíše delší trasy, kdy se částicový filtr obvykle zregeneruje správně.
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomas B 11. 6. 2021 16:56

si byl u wolfa v učení?
Tomas B
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MV_cz 11. 6. 2021 17:08

ještě že ne u okčáka :D
renaultí 1.8 M5P EDC
fiatí 1.4 350A1000 dualogic
MV_cz
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MirecBA 11. 6. 2021 17:25

Nedrazdi okcaka bosou nohou :D
MirecBA
Veterán

Odeslat příspěvekod Hustoles 11. 6. 2021 17:27

Tomas B píše:si byl u wolfa v učení?

Jen výcuc.. 8-)
https://www.garaz.cz/clanek/test-ojetin ... h-21006253
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků