Koupit ojetého korejce?

Chevrolet, Hyundai, Kia

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod AutoRevue.cz 10. 4. 2005 20:36

Má smysl kupovat ojetého korejce? Prý zlepšili kvalitu až teď, takže starý auta prý nebrat. Máte někdo starý korejský auto, tak 8-10 let?
AutoRevue.cz
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod patrik (novy) 12. 4. 2005 01:32

Vypadá to, že moje odpověď někam zmizela ... tak jen stručně opakuji: mám zkušenost s Hyundaiem Pony r.v.91. Větší závady mu způsobili jen v servisu nebo moje zanedbaná údržba, jen jednou dávno se vysypalo ložisko kdesi (snad) u převodovky. I starý hyundai je pohodový a pohodlný, dodnes mi v klidu funguje centrál, el.okna atd. Ale obecně: první zlepšení je od r. 93 (komplexní antikoro ochrana) a já osobně bych ojetý hyundai bral až od r.2000 (už z "nové vlny"), kde se výrazně zvedla nejen kvalita, ale i tech. parametry, bezpečnost a komfort. Pozor na dovozy atypů z Německa (náhradní díly) a ceny v servisech (často stejné sazby jako za japonce) + ceny unikátních dílů.
patrik (novy)
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod pates 12. 4. 2005 10:43

Mám velmi krátce 9 let starý Hyundai Lantra kombi (nový typ), vzhledem k ceně ojetiny se mi zdál jako dobrá volba, také se mi líbí jeho provedení. Jo auto je hlučnější naž nový kamarádův OPEL astra :-) a ozývají se v něm různé pazvuky. Ceny náhradních dílů u oprav které jsem provedl (rozvody, řemeny, tyčky stabilizátorů, přední kotouče) jsou srovnatelné s evropskou produkcí, když se kupuje neoriginál (všichni víme, že to neznamená nižší kvalitu). Takže zatím jsem spokojen a doporučil bych. Původně jsem chtěl Citroen Xantia, ale byl dost dražší. Pro mě je auto velmi dobré, dříve jsem jezdil s T613, Š120 a Mosvič 2140 a několik firemních favoritů, felicií, mazd a subaru. Vzhledem k ceně a výbavě spokojenost. Ale pozor mercedes to není :-)
pates
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod sayza 12. 4. 2005 22:53

Muj stryc ma Daewoo Tico, 8 let, porad na tom neco musi menit chudak, posledne loziska (2x). Zacalo to cca pred rokem, takze do tech 6-7 let je to imho v pohode, pak to zacne.
sayza
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod patrik (novy) 13. 4. 2005 02:19

Po 6-7 letech se začne sypat pomalu každá značka - konstrukce a díly mají nastavenou životnost. S ojetinami je vždycky potíž a potřebují průběžně opravovat. Takže i když jsem tu pochválil svého ponyho, je to jako chválit starého koně - najeli jsme skoro 210 tis. a nikdy mě záludně nenechal, ale dnes už je zkrátka stařeček. Kdybych měl rozum, byl bych ho prodal po těch 6-7 letech nejakému kutilovi a koupil něco mladšího. Já se u starých ojetin bojím hlavně bezpečnosti - obvykle mají na dnešní poměry málo tuhou budku, málo účinné deformační zóny, papírové dveře, slabé brzdy, postrádají airbagy... to je můj hlavní důvod, proč bych nedoporučil koupit 8-10 leté auto, ne to, že je to korejec nebo němec. A navíc může být auto ještě oslabenější nějakou hnilobou nebo po bouračce...
patrik (novy)
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod upír 13. 4. 2005 08:14

Hyundai doporučuji. Já i moji známí s ním máme velmi dobré zkušenost, zvláště co se týče minimální poruchovosti. Novější modely od KIA jsou mě sympatické, ale informoval jsem se na ceny servisu a náhradních dílů (těch se dělá v replikách jen minimum) a protočily se mi panenky, jaké to byly palby. O Daewoo jsem slyšel, že je poruchovější, zvláště již citované Tico. Kolega z práce u Tica musel už po 20000 km měnit nádrž, koektory elektroinstalace, komplet brzdy atd.
upír
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod patrik (novy) 13. 4. 2005 18:11

Tico opravdu nemá dobrou pověst, zato Matiz se povedl a kdo potřebuje/chce mrňavou ojetinu od Daewoo, měl by asi raději pár korun přidat a pořídit si matize. I uvnitř značky jsou dost rozdíly mezi modely a ročníky/generacemi. Většinu lidí přece taky nenapadne hledat ve šrotu starou děravou pandu a koupí si od Fiatů něco chutnějšího.
Jinak, vzájemné porovnání spolehlivosti korejců je podle mě u starších modelů hodně relativní věc a většina z nás prostě udělala nějakou osobní zkušenost a trochu nadržuje Hyundai nebo Kie nebo Daewoo... a kdybychom začali porovnávat stejně staré opely, fiaty a renaulty, tak to bude podobné - taky žádná super sláva a taky hodně závisí na osobní zkušenosti. :)
patrik (novy)
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod dushanski 17. 4. 2005 09:39

u korejských aut šla kvalita nahoru postupně, nejdřív samozřejmě začli dávat bacha na kvalitu velkých, který se prodávali a prodávají v USA, takže Sonaty a Clarusy jsou už od konce devadesátých let v poho; máme v rodině jednoho Claruse r.v. 97 a je to poměrně robustní konstrukce bez nějakých vyjímečných závad. Menší korejce bych bral až novější, ještě první Sephie byly dost tragický. Co se týká náhradních dílů na Kie, vyrábí se jich dost neznačkových přímo v ČR a daj se sehnat za normální ceny; originální jsou poměrně předražený.
nekřič hop, ať ti nepřeskočí...
dushanski
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mfilip 18. 4. 2005 11:50

patrik píše:Tico opravdu nemá dobrou pověst, zato Matiz se povedl a kdo potřebuje/chce mrňavou ojetinu od Daewoo, měl by asi raději pár korun přidat a pořídit si matize. I uvnitř značky jsou dost rozdíly mezi modely a ročníky/generacemi. Většinu lidí přece taky nenapadne hledat ve šrotu starou děravou pandu a koupí si od Fiatů něco chutnějšího.
Jinak, vzájemné porovnání spolehlivosti korejců je podle mě u starších modelů hodně relativní věc a většina z nás prostě udělala nějakou osobní zkušenost a trochu nadržuje Hyundai nebo Kie nebo Daewoo... a kdybychom začali porovnávat stejně staré opely, fiaty a renaulty, tak to bude podobné - taky žádná super sláva a taky hodně závisí na osobní zkušenosti. :)E/quote]
Mno ce se tyce Tica, tak znam osobne 3 majitele, kteri jsou velmi spokojeni. Jeden presel z Tica do Matize a co se tyce poruchovosti, mel s Ticem mene problemu. Druhym majitelem je zena, ktera ma Tico od lonska a resila zatim jen praskly brzdovy buben. Tico chvali hlavne kvuli spotreby, tim ze nemelo katalyzator, je i o poznani zivejsi a ma mensi spotrebu
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
Lekce češtiny: Dva piva. Skrovek chleba. Vuřt s křenem. Vysoké Mýto. Žvýkačka. Příjdu později. Okurka. Rožni světlo!
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod patrik (novy) 20. 4. 2005 01:56

mfilip píše:Mno ce se tyce Tica, tak znam osobne 3 majitele, kteri jsou velmi spokojeni. Jeden presel z Tica do Matize a co se tyce poruchovosti, mel s Ticem mene problemu. Druhym majitelem je zena, ktera ma Tico od lonska a resila zatim jen praskly brzdovy buben. Tico chvali hlavne kvuli spotreby, tim ze nemelo katalyzator, je i o poznani zivejsi a ma mensi spotrebu

Jistě, jak říkám, je to osobní věc. Nechci se nikoho dotknout, ale tico mi připadá (i podle toho, co sám uvádíte) konstrukčně hodně přežilé. A tudíž taky na prvním místě hodně nebezpečné - takže já za sebe bych neřešil spotřebu a živost. Matize jsem "navrhnul" v rámci parametrů zadání (korejec, malý, k mání jako ojetina, poměrně levný) jako generačně zhruba o 7-10 let mladší kompromisní alternativu. Jinak mezi takto malými ojetými korejci lze v podstatě už zkusit jen starší typ Hundaie Atos - neznám ale nikoho, kdo by s ním měl zkušenosti.
patrik (novy)
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod milosh_ 20. 4. 2005 07:26

Osobne mam nexii 97, najeto 98 000 a krome bezne vymeny - filtry, olej, brzd. desticky, mi auto jezdi jako kdyz jsem ho pred 3 lety koupil. To ze jsou korejci poruchova auta je jen pomluva, poruchovy muze byt jakykoliv auto kdyz se o nej clovek nestara.

Vice informaci ale najdes na techto strankach s Korejci Mr. Green

Mam je v podpisu 8)
milosh_
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod upír 20. 4. 2005 14:11

to patrik: Měl jsem Hyundai Atos r.v.1999 (1. generace). Můžu vřele doporučit. Jezdil jsem s ním 3,5 roku a neměl ani jednu poruchu. Prům. spotřeba v létě 5,2 a v zimě 5,8 l/100 km. Na takovýho prcka nádherně prostorný auto s velkým kufrem v daný kategorii - 265 litrů (krátká fabie má 260 l). Jedinou nevýhodou byl hlučnější motor nad 100 km/h.
Pro srovnání Daewoo Matiz:
Známá najezdila s Matizem 1. generace 70000 km, to jí odešel katalizátor, jinak do té doby vše v poho a spokojenost. Pak si koupila Matiz 2. generace a s tím tak spokojená už nebyla, v zimě hrozně dlouho trvalo než se ohřál motor a do té doby nešel zařadit vyšší rychlostní stupeň než trojka a motor byl hůř odhlučněn než u 1. generace.
Kdysi jsem chtěl Matize 1. generace taky koupit, jel dobře, ale měl hrozně malej kufr a vzadu jsem se mlátil hlavou o střechu, takže vyhrál Hyundai Atos, kterej měl i výkonější motor a posilovač řízení v základu.
upír
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod mfilip 20. 4. 2005 14:44

patrik píše:
mfilip píše:Mno ce se tyce Tica, tak znam osobne 3 majitele, kteri jsou velmi spokojeni. Jeden presel z Tica do Matize a co se tyce poruchovosti, mel s Ticem mene problemu. Druhym majitelem je zena, ktera ma Tico od lonska a resila zatim jen praskly brzdovy buben. Tico chvali hlavne kvuli spotreby, tim ze nemelo katalyzator, je i o poznani zivejsi a ma mensi spotrebu

Jistě, jak říkám, je to osobní věc. Nechci se nikoho dotknout, ale tico mi připadá (i podle toho, co sám uvádíte) konstrukčně hodně přežilé. A tudíž taky na prvním místě hodně nebezpečné - takže já za sebe bych neřešil spotřebu a živost. Matize jsem "navrhnul" v rámci parametrů zadání (korejec, malý, k mání jako ojetina, poměrně levný) jako generačně zhruba o 7-10 let mladší kompromisní alternativu. Jinak mezi takto malými ojetými korejci lze v podstatě už zkusit jen starší typ Hundaie Atos - neznám ale nikoho, kdo by s ním měl zkušenosti.o/quote]
Samozrejme, s ohledem na mou potrebu , mi Tico nemuze nic nabidnout, ale pro me zname odvadi dobrou sluzbu - 1 majitel je rozvedena zena s dospivajici dcerou a auto ji slouzi k prilezitostnemu cestovani za rodinou. 2.majitelem je vdana zena, jejiz manzel ma Felicii a Tico pouziva k dennimu dojizdeni do 12 km vzdalene prace. 3. je byvaly majitel Tica, ktery sel do Matize z duvodu ocekavani prirustku do rodiny - uvedomoval si castecne slabou bezpecnost.
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
Lekce češtiny: Dva piva. Skrovek chleba. Vuřt s křenem. Vysoké Mýto. Žvýkačka. Příjdu později. Okurka. Rožni světlo!
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod patrik (novy) 22. 4. 2005 02:38

Určitě, je mi jasné, že když má někdo omezené finance a skromné představy, ale nějaké auto zkrátka potřebuje, tak moc neohrnuje nos a bere to, co mu cestou zavadí o klobouček. Já se takovým lidem ani nedivím, ani nesměju - mají se jak dostat do práce, za starými rodiči nebo k doktorovi a přesně od toho auta jsou. Nezbývá než jim držet palce, aby se do nich nestrefil nějaký střelec nebo aby jim do v zimě neulítlo do škarpy. :lol:
patrik (novy)
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod patrik (novy) 22. 4. 2005 02:45

Jako mírný fanda Hundaie tohle rád slyším, notabene je fakt, že si Hyundai vydobyl vylmi slušnou pověst spolehlivosti a dobré dílenské kvality.
patrik (novy)
Kolemjdoucí

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků