Stránka 1 z 2

ojetá i30 GD: 1.6 CRDi vs 1.6 GDI

Odeslat příspěvekNapsal: 7. 6. 2021 19:41
od ondrasheq
Ahoj,
sháním druhé a zároveň hlavní vozidlo pro rodinu a vybral jsem i30 druhé generace. Jsou mi jasné výhody i nevýhody obou motorů z pozice za volantem a čistě z toho pohledu bych se klonil víc k naftě. i30 by jezdila jen střední a delší trasy - vždy 50-300km, to jsem schopen "zajistit" - naše stávající benzínové auto by jezdilo trasy kolem komína. Rozum mě ale, u pětileté ojetiny obzvlášť, táhne zase víc k benzínu - není turbo, není DPF a další.
Rozumím, že může být perfektní jetý kus od každého z nich, ale co vybrat v rámci omezených prověřovacích možností při koupi na inzerát/v bazaru? Dá se říct, že GDI je při koupi na ulici menší risk? Vybírám jen z kusů českého původu, po prvním majiteli, ale je mi jasné, že to samo o sobě nic negarantuje a spíš zase jen minimalizuju riziko průšvihu.
Díky moc, čím víc hledám, tím víc v tom nemám jasno.

Re: ojetá i30 GD: 1.6 CRDi vs 1.6 GDI

Odeslat příspěvekNapsal: 7. 6. 2021 20:17
od metyn
ta nafta je docela podařená, no nevim kolik km najedeš celkem ale šel bych do nafty s co možná nejmladším r. v. a malým nájezdem, dědek

Re: ojetá i30 GD: 1.6 CRDi vs 1.6 GDI

Odeslat příspěvekNapsal: 7. 6. 2021 20:32
od tslany
Přímovstřik záleží kdo s tím jezdil, může být pěkně zasranej pokud to jezdilo klobouka.

-- 7. 6. 2021 21:33 --

Jakože benzín.

Re: ojetá i30 GD: 1.6 CRDi vs 1.6 GDI

Odeslat příspěvekNapsal: 7. 6. 2021 20:39
od ondrasheq
Nechci, aby se diskuse točila v kruhu, ale po dědkovi kloboukovi může být stejně tak načatý DPF, ne?
A dík za názory, překvapilo mě, že to zatím inklinuje k naftě

Re: ojetá i30 GD: 1.6 CRDi vs 1.6 GDI

Odeslat příspěvekNapsal: 8. 6. 2021 09:12
od Stěrače na ponorku
Zjisti si cenu DPF, kdesi jsem čet že na ty korejce to může být klidně 90k...

Re: ojetá i30 GD: 1.6 CRDi vs 1.6 GDI

Odeslat příspěvekNapsal: 8. 6. 2021 10:00
od Katikakus
DPF filtr na 1.6 CRDi stoji 8-10 tisic podle verze.

Ja bych ho nechal pred koupi zkontrolovat.

Jinak je ten motor prakticky bezproblemovy a jede hezky. Ta GDI je proste atmosfera se vsim, co k tomu patri - musi se tocit.

Re: ojetá i30 GD: 1.6 CRDi vs 1.6 GDI

Odeslat příspěvekNapsal: 8. 6. 2021 10:07
od BigFoot007
Ak to auto chodilo do origos servisu, tak by mala byt k tomu plna servisna historia. V takom pripade by som tak ci tak isiel skor do nafty ako benzinu (mam Ceed JD 1.4 MPi). V pripade benzinu je riziko rozpadnuteho katalyzatora (zopar pripadov bolo aj u 1.6ky GDI, najma zo zaciatku vyroby). 1.6 CRDi nafta od KIA/Hyundai patri k tomu najlepsiemu v nizsej strednej triede (co sa tyka kvality), kedze je tam velka olejova napln (tusim 5.5 litra), zatial co benzin 1.6 GDI ma len 3.3 litra. Staci, ze ten benzin jazdil menej (alebo prilis vela), alebo na menej kvalitny benzin, a vo finale servis benzinovej jednotky razom prekona servisne naklady na naftovu 1.6ku... U benzinu urcite mrkni ci auto malo kazdych 15t km poctivy olejovy servis. Viem totiz, ze cast aut sa predavala aj s long life intervalom na 30t km (co pri malej olejovej naplni a priamovstreku nevesti nic dobreho).

@ondrasheq - v akej cenovej a kilometrovej hladine hladas auta? Bavime sa o kuskoch do 150t km?

Re: ojetá i30 GD: 1.6 CRDi vs 1.6 GDI

Odeslat příspěvekNapsal: 8. 6. 2021 10:49
od ondrasheq
Strop mám 180 tis. Kč, jsou vidět i naftové kousky s nájezdem kolem 100t, hádám, že prodej po záruce.
Jinak díky za postřehy!

Re: ojetá i30 GD: 1.6 CRDi vs 1.6 GDI

Odeslat příspěvekNapsal: 8. 6. 2021 13:34
od BigFoot007
Este jedna rada @ondrasheq - kedze to planujes kupit na dlhsie trasy, odporucam si pre istotu rozmysliet, ci je prave i30ka vhodna na to. Mam Kiu Ceed JD 1.4 MPi (2016), a za seba mozem auto odporucit, ale jedna vec ma dost ze stve - podvozok (najma zadna naprava) je mizerne odhlucnena. Ono to vyznie najma blbo so zvyskom auta, ktore je odhlucnenie lepsie ako koncern (napriklad v Kii nepocujem aerodynamicky hluk, alebo motor, aj ked toci 3500 otacok pri 130ke, to napriklad v Octe 3 pocut kvalitne aerodynamicky sum od spatakov a strechy), a pre hejterov, nie, nejedna sa o to, ze by som aerodynamicky sum nepocul z dovodu hucacieho podvozka, jednotlive veci viem slusne odfiltrovat. Proste po aerodynamickej stranke a aj motorovej stranke si inzinieri odviedli svoju robotu, ale potom prislo na zadnu napravu a ako keby im dosiel material a aj energia...

A najviac pruser je to na betonovych dialniciach, alebo dialniciach s drsnejsim povrchom - tam tie odvalujuce sa kolesa pri uz 120ke su dost neprijemne dlhodobo pre ludske ucho. Ak budes kupovat i30ku/Ceeda, idealne bud rovno prezut na maksie gumy (napr. Nexeny, alebo Nokiany, pripadne Dunlopy) alebo aspon kupovat nieco, kde nie su Continetalky/Hankooky z fabriky.

Re: ojetá i30 GD: 1.6 CRDi vs 1.6 GDI

Odeslat příspěvekNapsal: 8. 6. 2021 13:51
od tslany
Vytlumení je práce na víkend.

Re: ojetá i30 GD: 1.6 CRDi vs 1.6 GDI

Odeslat příspěvekNapsal: 8. 6. 2021 13:58
od Hustoles

Re: ojetá i30 GD: 1.6 CRDi vs 1.6 GDI

Odeslat příspěvekNapsal: 8. 6. 2021 13:59
od BigFoot007
Ano, odhlucnenie sa da spravit, ale je to cca dalsich 30t KC.

Re: ojetá i30 GD: 1.6 CRDi vs 1.6 GDI

Odeslat příspěvekNapsal: 8. 6. 2021 14:03
od Hustoles
Kufr, zadní podběhy a podlaha 9 tyček...

Re: ojetá i30 GD: 1.6 CRDi vs 1.6 GDI

Odeslat příspěvekNapsal: 8. 6. 2021 14:39
od tslany
A když to uděláš sám, jsi v tom za 3.

Re: ojetá i30 GD: 1.6 CRDi vs 1.6 GDI

Odeslat příspěvekNapsal: 8. 6. 2021 16:05
od ondrasheq
BigFoot007> díky za tipy, jezdím teď dálnice s Fiatem Linea (= Grande Punto) s 54kW benzínem. Jsem zvyklý na totálně líný a vytočený motor, kdy na dálnici se nemluví nebo se musí řvát. S i30 to horší určitě nebude :)
Z alternativ jsem koukal jen po Focusech a přišlo mi, že tam se musí s penězma víc přitlačit.